Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 73 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Fantomas: 16 Spojovací , ale jen , protože to vím :-)


Offline
Uživatelský avatar

3
03 črc 2015 13:36
"Pražské" provedení, jak zde již bylo zmíněno, je k vidění i v jiných městech, kam si dovoluji přidat i Košice, kde stejná úprava byla na některých vozech rovněž provedena (například 417 a 418), transparent na celou šířku čela do nich však dosazen nebyl. Jeho předností je především respektování původního nadčasového designu T3 (resp. K2), "hranaté" řešení (Brno, Ostrava, Liberec, Olomouc) se mi osobně esteticky příčí, je na něm totiž znát, že do zbytku čela bylo přidáno dodatečně (tím spíš, když ve stejné soupravě je jako druhý vůz řazen některý s původním čelem).

Co se týče otázky čitelnosti, poznámku o nemožnosti přečíst spodní část textu považuji za lehce zavádějící, neboť fotka, kterou zde poskytl "jara255", je vyfocena z příliš malé vzdálenosti. Cestující se však na čelní transparent dívá nejčastěji v okamžiku, kdy tramvaj teprve přijíždí. Chtít to zjišťovat v okamžiku, kdy je od něj 5 metrů, není dobrý nápad už jen proto, že za méně než sekundu už čelo projede kolem něj. Pokud jste cestujícím na zastávce, nechodíte se dívat dopředu na čelo vozu, informaci si totiž přečtete z bočního transparentu, který je pro toto určen.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Já jsem třeba na té fotce pořád nerozluštil, co je na tom pražském transparentu napsáno, na čemž se asi podílí i použitý font (Prahu moc neznám, tak si to nemůžu domyslet). :-) Vzhledově se mi jinak víc líbí brněnská verze, ale to bude s největší pravděpodobností proto, že jsem na ni zvyklý. A ony nakonec i původní cedule se vyskytovaly ve více provedeních.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
27
04 led 2009 18:06
Tak pražské (lze-li to tak vůbec nazvat) se zase používá v Bratislavě, Plzni a nově snad i v Mostě (doteď tam široké transparenty u T3 neměli). Praktičtější je asi brněnské, o tom žádná.
Ale původní design tramvaje T3 prostě respektuje to pražské, u toho rovnýho hned vidím, že to tvarově není původní T3. Jako kdybych u auta kvůli dosazení jiných světel změnil tvar přední masky. Ale samozřejmě 99% kaštanů nic nepozná a někomu se to třeba může naopak líbit.
Jinak když porovnáme všechny ty města, tak osobně se mi moc nelíbí Plzeň, která tam má kolem normální pryž. Na mě působí pražské provedení lepší možná z psychologického důvodu, jako by si někdo dal tu práci zachovat původní tvar, zatímco Brno to prostě udělalo cestou nejmenšího odporu, tedy rovně bez zaoblení, takže asi tak. :-D


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
musím souhlasit s prototyp401 naše řešení je hezčí navíc se používá i v Liberci, Ostravě a Olomoucí, navíc Pražské se z určitých úhlů docela leskne a nic tam neni k přečtění a o tom co je hezčí neni třeba diskutovat, pač každému se líbí něco jiného, každopádně naše řešení je praktičtější.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
A účelem transparentu je co? Zobrazit linku a cíl. A cílem takového zobrazení by měla být dobrý čitelnost. Takže pražské je horší už z tohoto základního důvodu, neboť transparent tam vypadá jak zapadlý.
Mně se osobně esteticky více líbí brněnská verze, ale to je asi o zvyku.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Brněnská je sice více čitelná, ale Pražské provedení je mnohem subtilnější.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Výřezy jsou rozdílné nejspíš proto, že si DPP vymyslel vlastní řešení umístění transparentu. Jestli se nepletu, tak brněnská verze je první, která se rozšířila. Když porovnáš čitelnost hlavně spodní části transparentu dojdeš k tomu, že brněnská verze s plochým výřezem je podstatně líp čitelná.

Stuřík: Že se s instalací BUSE měnily i čela jsem si taky myslel, ale bylo mi to vyvráceno.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
No, nevím, kde bereš názor, že Praha = lepší, nicméně nebral bych to tak. Každý výřez má svá + i - (docela komický řešit takovou prkotinu)...
Mimochodem, vzhledem k tomu, z jakého materiálu jsou v obou případech čela (laminát), dosazení digitálních transparentů ve všech případech znamená nové čelo. Záleží tedy na dodavateli, nejde o bastl. Pražáci i Brňáci prováděli při výměně čel srovnatelný zásah.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Na titulce http://www.bmhd.cz je v současnosti článek "Konec cedulových tramvají v Brně". V této souvislosti by mně zajímalo, najde-li se zde někdo znalý věci, proč brněnské šaliny T3 a K2 mají vyhotovený čelní transparent tak jak jej mají a Pražáci mají ten transparent vyhotoven jinak a líp. Přijde mi, že Pražáci nemuseli tolik zasahovat do úpravy střechy vozu, pouze vyřízli díru a původní design šaliny nebyl tolik narušen jako to má Brno.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
To by mě taky zajímalo. :-)
(koukám nová stránka myslím ohledně postupu renovace T2)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

277
31 led 2010 23:09
Jak to vypadá s T2? Ňáký novinky?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
mechoš: Bckova dekáda možná bejvala v hlouby duše některých jedinců VIP v době, kdy jezdily RT6 a papíry na ně mělo pár řidičů. Tak se její služby daly na B dekádu. Nyní je to běžná dekada, která obsahuje zálohy, neb ne každej na ně má žaludek, TAK NEVYSSIREJ! :wink:

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

8
23 zář 2016 18:00
Jan Kokojan píše:

Diky moc, to samy mi poslala pani Holomkova,ale byls rychlejsi. Presne to mam v planu,zitra volam. Diky!


Cylindricka ocni vada-nulova tolerance. Vysledek: zkusim autobus. Vsem salinarum zdar!


Offline
Uživatelský avatar

8
23 zář 2016 18:00
manil píše:
Zde je kontakt na smluvního "drážního" očaře. Zkus se tam zeptat, než do těch vyšetření půjdeš.

http://www.quattromedica.cz/poliklinika ... doba/ocni/


Diky moc, to samy mi poslala pani Holomkova,ale byls rychlejsi. Presne to mam v planu,zitra volam. Diky!


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
:D aha, super, děkuji za info. :)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
IvanM píše:
Dotaz na tramvajáky.
Jejich služby z turnusu 4+2 jsou/bývaly rozděleny do skupin A a B. Jak to fungovalo/funguje?
To jsou konkrétní řidiči v uzavřené skupině A a konkrétní v B anebo se všichni řidiči na těchto sadách služeb pravidelně střídají/střídali?


Jsou to dvě dekády které nejsou vzájemně propojené...

"Béčková" dekáda bývala VIP ;-)

Ale po té co se tam dostal i pan Rem už si tím jistý nejsem :-P


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Dotaz na tramvajáky.
Jejich služby z turnusu 4+2 jsou/bývaly rozděleny do skupin A a B. Jak to fungovalo/funguje?
To jsou konkrétní řidiči v uzavřené skupině A a konkrétní v B anebo se všichni řidiči na těchto sadách služeb pravidelně střídají/střídali?

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
king666 píše:
ale aby to bylo k tématu: jestli by po gödelově křivce (nebo jak se ty jeho smyčky jmenují) mohla do minulosti dojet tramvaj, to netuším :D
Doporučuji argentinský film Möbius ;-)


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
king666: Já tě chápu. Ony se zákony fyziky nezajímají o tok času, fungují jak dopředu tak dozadu, problém ale je v tom, že zpětný chod by vyžadoval snižování entropie.
Jasně, naše poznání (tady na fóru i celkově) je velmi limitované a spousta se toho neví, to jo.
Pokud by šalina dojela do minulosti, bylo by to super, aspoň by nebylo zpoždění.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Naxashi: nemyslím si, že poukázáním na entropii a na to to že je spjatá se šipkou mohlo tak jednoduše shodit ze stolu fakt, že gödelovo matematické řešení rovnic teorie relativity umožňuje cestování v čase... skutečnost je pravděpodobně o dost složitější, bude vysvětlovat obě věci zároveň, ani jeden z nás ji nezná a je dost možné, že ji s dostatečnou jistotou neumí popsat ani nikdo na téhle planetě (tedy v čase od minulosti do toho co se nám jeví jako tento okamžik)... definovat čas a zkoumat ho soudobá fyzika imho zase tak dobře neumí (není ani jisté jestli vůbec čas existuje)...

ale aby to bylo k tématu: jestli by po gödelově křivce (nebo jak se ty jeho smyčky jmenují) mohla do minulosti dojet tramvaj, to netuším :D

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Já pro změnu po dlouhé době rozvířím hladinu co se týče historických vozidel RT6N1, VV60LF. Nezapomínejte, že už nyní je jejich
historická hodnota daleko vyšší než hodnota co by funkčního vozidla pro provoz.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Fantomas: Jo, ale entropie je problém. Ta má šipku času. Takže…

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A když jsme u těch vědců, doufám, že bude i Poršetra Kurt Gödel, ta by mohla cestovat časem. :D (Kurt Gödel mj. našel matematické řešení pro teorii relativity, umožňující cestování v čase)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Naxashi — naprosto tvůj návrh chápu a když jsem tu psal o tom atentátu, nebylo to myšleno jako útok na tvůj nápad, ale jen jako vtip. Samozřejmě že se toho dalo využít... I kdyby ne výstavkou v tramvaji, tak třeba jen vybrat nějakou osobnost, která se v tom roce třeba narodila atp. Samozřejmě, že když ty tramvaje mají čísla takto podobná "ročníkům", nabízí se to.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 01:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]