Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 126 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Asi tak. Amortizaci v pravém slova smyslu si nepočítám, protože nemám potřebu se k tomu číslu přesně dobrat nemusím. Ale musím furt počítat s tím, že jednou za x kilometrů musím vyměnit olej, brzdový obložení, ložiska, rozvody, provozní kapaliny, gumy a časem třeba i celé auto. A to můžou být desetitisícové náklady, se kterými je potřeba vždy počítat a které jednou přijdou, a při cestách po D1 to nemusí být nutně až tak za dlouho :)

Jinak z hlediska služebních jíst vlastním automobilem se amortizace počítá 4 Kč na kilometr, nepletu-li se. Reálně bych odhadl tak korunu až dvě na kilometr, ale to vše hrozně záleží...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Auto mám na ježdění a je jedno zda do práce nebo na dovolenou, ono chátrá nejvíc, když jen stojí na parkovišti a nehne se.

A kolik si tu amortizaci počítáte? To by mě fakt zajímalo, ta suma.

Na amortizaci jsou tabulky. U amortizace za ujeté kilometry záleží na objemu motoru a na rozsahu najetých kilometrů. Je rozdíl jestli je auto nové, nebo už má třeba 50 000 najeto.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
...ono chátrá nejvíc, když jen stojí na parkovišti a nehne se.
Přesně tak. I tohle je aspekt, se kterým se musí počítat. Proto s ním občas jezdím, ač bych vůbec nemusel. Většinou ovšem o víkendech, protože některá chronicky ucpávaná místa mě od toho přes týden odrazují.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Auto mám na ježdění a je jedno zda do práce nebo na dovolenou, ono chátrá nejvíc, když jen stojí na parkovišti a nehne se.

A kolik si tu amortizaci počítáte? To by mě fakt zajímalo, ta suma.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Totéž nakonec periodické prohlídky a některé výměny dílů v předepsaném servisu - spousta lidí těch 20 tisíc km mezi prohlídkama nenajede ani při denním dojíždění.

Což je třeba můj případ, byť zdaleka nejezdím autem denně. Ale když jedu, stojí mne to benzín a možná trochu brzd.
Zároveň bych se ale bez auta neobešel.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak zrovna ta amortizace v mém případě je taky k započítání, protože jedna cesta tam i zpět vyjde cca na 600 km, a to už není málo (i z ohledu např. výměny oleje co 10 000 km). Ale pro brněnské je fakt, že je to zanedbatelné...

Povinné ručení, havarijko apod. se samozřejmě započítávat nedají, no :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Mě se líbí jak zde rádi všichni píší že se musí započitávat amortizace auta, povinné ručení atd atd v podstatě je to blbost, započitávat by se mělo jen parkovné a benál, protože dnes většina lidí má auta nejen jedno a všichni platí povinné ručení atd ikdyž jezdí MHD a auto používají třeba jen na dovolené, nákupy a nevím na co. Takže všichni co tu říkáte že je MHD levnější pač neplatíte tyto vedlejší výdaje na auto tak nikdo z Vás nemá auto? Tomu nevěřím. Já jsem do auta investoval abych s ním jezdil, ne aby hnilo na parkovišti. Dokud se dostanu všude rychleji, pohodlněji a kulturněji autem tak s ním budu jezdit a žádná amortizace mě nezajímá.
znám spoustu mimobrněnských kteří se složí a jedou do práce 2 nebo 3 v autě a vyjde je to levněji a rychleji než kdyby použili IDS.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
xxRocky píše:
...

Nevím, jak si přišel na to, že je třetí varianta zadarmo. Myslím, že pokud sečteš náklady na pohonné hmoty, amortizaci auta, náklady na povinné ručení + možná havarijko, zjistíš, že od první varianty nejsi příliš daleko. Pokud bys navíc místo zakoupení 2x jízdenky zvolil čtvrtletní šalinkartu, při frekvenci "3x týdně jedu do města" by ses dostal na 20 Kč/"jízdenka". Takové popojíždění kolem bloku navíc mnohdy spolu s jízdou do centra zabere více času než jízda MHD. Já se po centru pohybuju zásadně jen MHD, v ideálním případě TRAM, jako nejrychlejší a nejpohodlnější variantou. A to podotýkám, že pracuju jako obchodní zástupce a na schůzky jezdím velmi často.

Tím ti Fafnere rozhodně neříkám, ať přesedneš z auta na šalinu. Klidně jezdi autem, pokud je to pro tebe pohodlnější varianta. Jen jsem chtěl ukázat, že tvůj popis byl hodně zjednodušený.
Tvá teorie by aspoň částečně fungovala z okraje Brna, nebo odněkud, kde se dá využít šalinkarta. Z Plzně mi ale do Brna moc šalin nejezdí, a ač na té trase rozhodně preferuju vlak, jsou situace, kdy se autu nevyhnu, především když potřebuju být v Brně včas - vlakem se do Brna před 8:30 prostě nedostanu (a ještě před prosincovými změnami to bylo 9:30), nicméně i s ideální návazností jedu VHD cca 4:30 z Plzně a 5:30 z Brna (kvůli nesmyslné nenávaznosti vlaků v opačném směru), autem jsou to 3 hodiny při jízdě na spotřebu za 4.2 / 100. A když už musím takhle vstávat, abych tam byl včas, tak je pro mě sakra rozdíl, jestli pojedu 3 hodiny do centra rovnou, nebo 2:55 na kraj a 0:30 v šalině...

Rozhodně nejezdím do Brna třikrát týdně, max dvakrát měsíčně, ale spíš jen jednou. Šalinkarta je tedy pro mě nesmysl v každém případě :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Fafner píše:
- Kroužit v širším centru a hledat. Mám vyhlídlé místo, odkud to mám cca kilometr chůze do centra a zatím se mi nestalo, že bych nezaparkoval. Zadarmo a k tomu tam můžu tam stát jak dlouho chci.

Že si vyberu poslední možnost je asi jasné.


Nevím, jak si přišel na to, že je třetí varianta zadarmo. Myslím, že pokud sečteš náklady na pohonné hmoty, amortizaci auta, náklady na povinné ručení + možná havarijko, zjistíš, že od první varianty nejsi příliš daleko. Pokud bys navíc místo zakoupení 2x jízdenky zvolil čtvrtletní šalinkartu, při frekvenci "3x týdně jedu do města" by ses dostal na 20 Kč/"jízdenka". Takové popojíždění kolem bloku navíc mnohdy spolu s jízdou do centra zabere více času než jízda MHD. Já se po centru pohybuju zásadně jen MHD, v ideálním případě TRAM, jako nejrychlejší a nejpohodlnější variantou. A to podotýkám, že pracuju jako obchodní zástupce a na schůzky jezdím velmi často.

Tím ti Fafnere rozhodně neříkám, ať přesedneš z auta na šalinu. Klidně jezdi autem, pokud je to pro tebe pohodlnější varianta. Jen jsem chtěl ukázat, že tvůj popis byl hodně zjednodušený.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
MHD zatím nemá čím konkurovat, většina lidí chodí nakupovat do velkých center, je to pohodlnější a vše na jednom místě a zaparkuji, tyto nákupní centra jsou většinou na okrajích města a nebo ne v centru, vyjímkou je snad jen Tesco a Vaňkovka. Tím chvi říci, že pokud jedu nakupovat sem, bude to VŽDY rychlejší autem než MHD a i pohodlnější jak pro nakupujícícho, ať už jede sám, nebo je jich v tom autě víc, pokud budu chtít ten samej nákup udělat ve středu města tak většinou moc nezaparkuju ( pravda je, že pokud já jedu do středu města autem, většinou za jednim cílem jako je banka, pojišťovna, živnostenský úřad a nebo babička s dědem na Jezuitské, z 99% zaparkuju do 5ti minut bez problému ) v blízkosti obchodů,ale musím nákup takat v kabelách přes celý střed a už vůbec si nedovedu představit to tahat městskou dopravou. Co znám lidi co pracují ve středu města tak většinou mají o parkoviště postaráno zaměstnavatelem, nebo mají domluvené levnější celodenní parkování třeba u ťamanů na parkovišti za skořápkama kde parkují naše ND, tam často parkuju i já. Pokud jedu do práce jak do slatiny tak do Medlánek nebo do Pisárek, vždy je rychlejší auto.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Je to jednoduché. Dokud MHD nenabídne alespoň rámcově srovnatelný komfort, raději budu 20minut kroužit a hledat místo ve svém voňavém pohodlném klimatizovaném, bezpečném autě, které mne doveze i se zavazadly od vchodu ke vchodu.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
V tom máš samozřejmě pravdu. To, že je síť v centru na hranici, se vědělo i v minulosti, proto padaly návrhy to uklidit pod zem.
Proto raději o posílení nic nepíšu.
Jen si myslím, že pokud by zmizela polovina aut, MHD by to i za stávající situace vsákla lépe, než se někdy tvrdí. To říkám jako řidič MHD, který sleduje, kolik lidí na které lince v určitou dobu veze. V jednotlivých autech zas tolik lidí nesedí. Pokud jedu ráno autem v koloně z Bystrce, je moje přítomost víc znatelná v autě na silnici (4,5 metru délky), než jako cestující v paralelně jedoucí jedničce, kde bych se vešel ještě několikrát.
To už je ale moc odbočuju z tématu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Honza píše:
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD...
Tohle je ovšem blábol. Bylo tady období, kdy automobilismus byl na nižší úrovni a MHD to pobrat prostě musela. To by musela být kapacita těch aut využita na 100%, což zdaleka není pravda. Naopak existuje spousta směrů, kde i ve špičce jsou kapacitní rezervy a stejně MHD projíždí kolem nebo za kolonou aut. Takže ti jednotlivci sedící za volantem, kterých bude určitě polovina, by se do MHD určitě vešli.

Taková Benešova a Nádražní jsou na hranici kapacity jak tratě, tak napájení. Nezapomínejme, že v minulosti nejezdily 40m soupravy, které spotřebují víc času na výhybkách a kříženích, taky na Hlavním nádraží s dlouhou soupravou odstanicuje jenom K2. Už teď se vcelku běžně stává, že na odstanicování na 1. koleji čekají ve frontě i 2 vlaky.

Další věc je, že na nějaké posílení provozu chybí tramvaje i řidiči. Už teď se v mimoprázdninovým režimu stávalo, že není co vypravit na výměnu a místo tramvaje jezdil bus.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Bývalá ČKD ožije. Praha tam bude vozit tramvaje po velkých nehodách
http://byznys.lidovky.cz/obri-areal-po-ckd-ozije-praha-tam-bude-vozit-tramvaje-po-velkych-nehodach-1oe-/doprava.aspx?c=A160808_143929_ln-doprava_pave


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V dnšním stavu nedává P+R u hřbitova žádný smysl. Nevím, jestli by dnešní politici zvládli nějak věci časově koordinovat, na druhou stranu - něčím se začít musí. Ale nesmí to zůstat jen u jednoho zpoplatněného parkoviště.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Tak pokud bych měl jezdit do centra, kroužit a hledat flek, abych to měl ve výsledku kilometr do cíle, by mi mohlo políbit pozadí. Jestli těch dost věcí unesu kilometr od auta, vyhrála by pro mě varianta zaparkování na okraji a příjezd MHD co nejblíž k cíli.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No a teď modelový příklad.

Jezdím do Brna poměrně často tak na tři dny a potřebuju do centra. Parkovací místo zajištěné nemám. Takže jaké jsou moje reálné možnosti?
- Nechat ho na P+R - nenechám, protože mám docela dost věcí. To by mě stálo nějakých 70 Kč (jízdenka MHD 2*25 + dvacka za P+R)
- Nechat je v garážích na Janáčkově divadle - sice pohodlné, ale 730 Kč není tak málo, navíc je to stejně pěkných pár set metrů, kam vych potřeboval.
- Kroužit v širším centru a hledat. Mám vyhlídlé místo, odkud to mám cca kilometr chůze do centra a zatím se mi nestalo, že bych nezaparkoval. Zadarmo a k tomu tam můžu tam stát jak dlouho chci.

Že si vyberu poslední možnost je asi jasné.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
A dojíždějící by měli nechat auto na okraji, což je třeba příklad té Olympie. Samozřejmě ruku v ruce s rychlou dopravou MHD do centra.

To rozhodně, jen ne Olympia busy, které si platí nákupní centrum, které z těchto lidí má tak akorát obsazené parkoviště. P+R parkoviště u hřbitova vypadalo jako dobrý nápad, nicméně nedotažený do konce. Kdyby tam bylo pro držitele čtvrtletní šalinkarty na Brno parkování zdarma, mohlo by to něco vyřešit, byť by to během Dušiček apod. možná znamenalo přeplnění parkoviště auty Brňanů. Ale i kdyby těchto parkovišť bylo víc, pomohlo by to spíše než parkování průjezdu brněnskými ulicemi ucpanými mimobrněnskými pracujícími mířícími do práce. Ačkoliv ani o tom nejsem přesvědčen, pokud jedou v autě víc jak dva lidi, nic je nebude motivovat kupovat si šalinkartu, když se jim finančně nevyplatí a zaparkují na firemním parkovišti.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
To druhý auto napíšeš na někoho jinýho. Tomu se nedá zabránit.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: to není něco, co bys změnil ze dne na den mávnutím kouzelného proutku. Ale nástroje, jak se s problémem vypořádat, jsou - třeba to, že rezident nedostane nárok na parkovací místo zadarmo, ale za určitý roční poplatek (tak jako v MHD jezdíš buď na jednorázové lístky (aneb parkování na pár hodin), nebo máš šalinkartu (aneb parkování po celý rok) - ta taky něco stojí).
Což by určitě nebyl líbivý krok, ale v dlouhodobém horizontu by mohl vést díky stanovení přiměřené částky k omezení aut ve městě. Třeba tím, že jedno parkovací místo by bylo za částku X, druhé za 2X atp., což by mohlo mírně omezit počet aut ve městě.
Nechci nikomu brát vlastnictví jeho druhého a třetího auta, ale zkrátka tolik místa ve městě není.

A dojíždějící by měli nechat auto na okraji, což je třeba příklad té Olympie. Samozřejmě ruku v ruce s rychlou dopravou MHD do centra.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Důležité podle mě je, aby to nebylo omezené podle části, ve které žiji, ale abych jako rezident měl možnost zaparkovat kdekoliv v Brně.

To na tom budeš úplně stejně jako teď. Lidé přijíždějící z "venkova" parkují buď v práci, nebo u obchodních center, odkud jedou do Brna bezplatnými autobusy (Olympia). Těch, co zabírají běžná parkovací místa v ulicích, nebude tolik, aby to k něčemu bylo.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD...
Tohle je ovšem blábol. Bylo tady období, kdy automobilismus byl na nižší úrovni a MHD to pobrat prostě musela. To by musela být kapacita těch aut využita na 100%, což zdaleka není pravda. Naopak existuje spousta směrů, kde i ve špičce jsou kapacitní rezervy a stejně MHD projíždí kolem nebo za kolonou aut. Takže ti jednotlivci sedící za volantem, kterých bude určitě polovina, by se do MHD určitě vešli.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Colt274: nezáleží na názvu systému, ale na jeho funkci. Nevím, ale přijde mi, že ve městě, kde zrovna jsem, takový problém neřeší. A to mají zpoplatněné parkování skoro všude, rezidenti mají za oknem kartičku Bewohner. Místa jsou, akorát placená. On i ten řemeslník může být Bewohner.
Důležité podle mě je, aby to nebylo omezené podle části, ve které žiji, ale abych jako rezident měl možnost zaparkovat kdekoliv v Brně.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD, třeba d-1 je často na hraně kapacity už teď. Rezidentní parkování je hovadina, parkovat se vám bude úplně stejně, ale návštěvy a řemeslníci se k vám normálním způsobem nedostanou...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: omlouvám se, nevěděl jsem, že jsou tam dvě. Pořád ale zůstává výhoda, ať už to má kolik pater chce, že se dá využít i plocha nahoře.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8087 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 lis 2024 18:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]