Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 126 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Mě se líbí jak zde rádi všichni píší že se musí započitávat amortizace auta, povinné ručení atd atd v podstatě je to blbost, započitávat by se mělo jen parkovné a benál, protože dnes většina lidí má auta nejen jedno a všichni platí povinné ručení atd ikdyž jezdí MHD a auto používají třeba jen na dovolené, nákupy a nevím na co. Takže všichni co tu říkáte že je MHD levnější pač neplatíte tyto vedlejší výdaje na auto tak nikdo z Vás nemá auto? Tomu nevěřím. Já jsem do auta investoval abych s ním jezdil, ne aby hnilo na parkovišti. Dokud se dostanu všude rychleji, pohodlněji a kulturněji autem tak s ním budu jezdit a žádná amortizace mě nezajímá.
znám spoustu mimobrněnských kteří se složí a jedou do práce 2 nebo 3 v autě a vyjde je to levněji a rychleji než kdyby použili IDS.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
xxRocky píše:
...

Nevím, jak si přišel na to, že je třetí varianta zadarmo. Myslím, že pokud sečteš náklady na pohonné hmoty, amortizaci auta, náklady na povinné ručení + možná havarijko, zjistíš, že od první varianty nejsi příliš daleko. Pokud bys navíc místo zakoupení 2x jízdenky zvolil čtvrtletní šalinkartu, při frekvenci "3x týdně jedu do města" by ses dostal na 20 Kč/"jízdenka". Takové popojíždění kolem bloku navíc mnohdy spolu s jízdou do centra zabere více času než jízda MHD. Já se po centru pohybuju zásadně jen MHD, v ideálním případě TRAM, jako nejrychlejší a nejpohodlnější variantou. A to podotýkám, že pracuju jako obchodní zástupce a na schůzky jezdím velmi často.

Tím ti Fafnere rozhodně neříkám, ať přesedneš z auta na šalinu. Klidně jezdi autem, pokud je to pro tebe pohodlnější varianta. Jen jsem chtěl ukázat, že tvůj popis byl hodně zjednodušený.
Tvá teorie by aspoň částečně fungovala z okraje Brna, nebo odněkud, kde se dá využít šalinkarta. Z Plzně mi ale do Brna moc šalin nejezdí, a ač na té trase rozhodně preferuju vlak, jsou situace, kdy se autu nevyhnu, především když potřebuju být v Brně včas - vlakem se do Brna před 8:30 prostě nedostanu (a ještě před prosincovými změnami to bylo 9:30), nicméně i s ideální návazností jedu VHD cca 4:30 z Plzně a 5:30 z Brna (kvůli nesmyslné nenávaznosti vlaků v opačném směru), autem jsou to 3 hodiny při jízdě na spotřebu za 4.2 / 100. A když už musím takhle vstávat, abych tam byl včas, tak je pro mě sakra rozdíl, jestli pojedu 3 hodiny do centra rovnou, nebo 2:55 na kraj a 0:30 v šalině...

Rozhodně nejezdím do Brna třikrát týdně, max dvakrát měsíčně, ale spíš jen jednou. Šalinkarta je tedy pro mě nesmysl v každém případě :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Fafner píše:
- Kroužit v širším centru a hledat. Mám vyhlídlé místo, odkud to mám cca kilometr chůze do centra a zatím se mi nestalo, že bych nezaparkoval. Zadarmo a k tomu tam můžu tam stát jak dlouho chci.

Že si vyberu poslední možnost je asi jasné.


Nevím, jak si přišel na to, že je třetí varianta zadarmo. Myslím, že pokud sečteš náklady na pohonné hmoty, amortizaci auta, náklady na povinné ručení + možná havarijko, zjistíš, že od první varianty nejsi příliš daleko. Pokud bys navíc místo zakoupení 2x jízdenky zvolil čtvrtletní šalinkartu, při frekvenci "3x týdně jedu do města" by ses dostal na 20 Kč/"jízdenka". Takové popojíždění kolem bloku navíc mnohdy spolu s jízdou do centra zabere více času než jízda MHD. Já se po centru pohybuju zásadně jen MHD, v ideálním případě TRAM, jako nejrychlejší a nejpohodlnější variantou. A to podotýkám, že pracuju jako obchodní zástupce a na schůzky jezdím velmi často.

Tím ti Fafnere rozhodně neříkám, ať přesedneš z auta na šalinu. Klidně jezdi autem, pokud je to pro tebe pohodlnější varianta. Jen jsem chtěl ukázat, že tvůj popis byl hodně zjednodušený.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
MHD zatím nemá čím konkurovat, většina lidí chodí nakupovat do velkých center, je to pohodlnější a vše na jednom místě a zaparkuji, tyto nákupní centra jsou většinou na okrajích města a nebo ne v centru, vyjímkou je snad jen Tesco a Vaňkovka. Tím chvi říci, že pokud jedu nakupovat sem, bude to VŽDY rychlejší autem než MHD a i pohodlnější jak pro nakupujícícho, ať už jede sám, nebo je jich v tom autě víc, pokud budu chtít ten samej nákup udělat ve středu města tak většinou moc nezaparkuju ( pravda je, že pokud já jedu do středu města autem, většinou za jednim cílem jako je banka, pojišťovna, živnostenský úřad a nebo babička s dědem na Jezuitské, z 99% zaparkuju do 5ti minut bez problému ) v blízkosti obchodů,ale musím nákup takat v kabelách přes celý střed a už vůbec si nedovedu představit to tahat městskou dopravou. Co znám lidi co pracují ve středu města tak většinou mají o parkoviště postaráno zaměstnavatelem, nebo mají domluvené levnější celodenní parkování třeba u ťamanů na parkovišti za skořápkama kde parkují naše ND, tam často parkuju i já. Pokud jedu do práce jak do slatiny tak do Medlánek nebo do Pisárek, vždy je rychlejší auto.


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Je to jednoduché. Dokud MHD nenabídne alespoň rámcově srovnatelný komfort, raději budu 20minut kroužit a hledat místo ve svém voňavém pohodlném klimatizovaném, bezpečném autě, které mne doveze i se zavazadly od vchodu ke vchodu.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
V tom máš samozřejmě pravdu. To, že je síť v centru na hranici, se vědělo i v minulosti, proto padaly návrhy to uklidit pod zem.
Proto raději o posílení nic nepíšu.
Jen si myslím, že pokud by zmizela polovina aut, MHD by to i za stávající situace vsákla lépe, než se někdy tvrdí. To říkám jako řidič MHD, který sleduje, kolik lidí na které lince v určitou dobu veze. V jednotlivých autech zas tolik lidí nesedí. Pokud jedu ráno autem v koloně z Bystrce, je moje přítomost víc znatelná v autě na silnici (4,5 metru délky), než jako cestující v paralelně jedoucí jedničce, kde bych se vešel ještě několikrát.
To už je ale moc odbočuju z tématu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Honza píše:
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD...
Tohle je ovšem blábol. Bylo tady období, kdy automobilismus byl na nižší úrovni a MHD to pobrat prostě musela. To by musela být kapacita těch aut využita na 100%, což zdaleka není pravda. Naopak existuje spousta směrů, kde i ve špičce jsou kapacitní rezervy a stejně MHD projíždí kolem nebo za kolonou aut. Takže ti jednotlivci sedící za volantem, kterých bude určitě polovina, by se do MHD určitě vešli.

Taková Benešova a Nádražní jsou na hranici kapacity jak tratě, tak napájení. Nezapomínejme, že v minulosti nejezdily 40m soupravy, které spotřebují víc času na výhybkách a kříženích, taky na Hlavním nádraží s dlouhou soupravou odstanicuje jenom K2. Už teď se vcelku běžně stává, že na odstanicování na 1. koleji čekají ve frontě i 2 vlaky.

Další věc je, že na nějaké posílení provozu chybí tramvaje i řidiči. Už teď se v mimoprázdninovým režimu stávalo, že není co vypravit na výměnu a místo tramvaje jezdil bus.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Bývalá ČKD ožije. Praha tam bude vozit tramvaje po velkých nehodách
http://byznys.lidovky.cz/obri-areal-po-ckd-ozije-praha-tam-bude-vozit-tramvaje-po-velkych-nehodach-1oe-/doprava.aspx?c=A160808_143929_ln-doprava_pave


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V dnšním stavu nedává P+R u hřbitova žádný smysl. Nevím, jestli by dnešní politici zvládli nějak věci časově koordinovat, na druhou stranu - něčím se začít musí. Ale nesmí to zůstat jen u jednoho zpoplatněného parkoviště.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Tak pokud bych měl jezdit do centra, kroužit a hledat flek, abych to měl ve výsledku kilometr do cíle, by mi mohlo políbit pozadí. Jestli těch dost věcí unesu kilometr od auta, vyhrála by pro mě varianta zaparkování na okraji a příjezd MHD co nejblíž k cíli.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No a teď modelový příklad.

Jezdím do Brna poměrně často tak na tři dny a potřebuju do centra. Parkovací místo zajištěné nemám. Takže jaké jsou moje reálné možnosti?
- Nechat ho na P+R - nenechám, protože mám docela dost věcí. To by mě stálo nějakých 70 Kč (jízdenka MHD 2*25 + dvacka za P+R)
- Nechat je v garážích na Janáčkově divadle - sice pohodlné, ale 730 Kč není tak málo, navíc je to stejně pěkných pár set metrů, kam vych potřeboval.
- Kroužit v širším centru a hledat. Mám vyhlídlé místo, odkud to mám cca kilometr chůze do centra a zatím se mi nestalo, že bych nezaparkoval. Zadarmo a k tomu tam můžu tam stát jak dlouho chci.

Že si vyberu poslední možnost je asi jasné.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
A dojíždějící by měli nechat auto na okraji, což je třeba příklad té Olympie. Samozřejmě ruku v ruce s rychlou dopravou MHD do centra.

To rozhodně, jen ne Olympia busy, které si platí nákupní centrum, které z těchto lidí má tak akorát obsazené parkoviště. P+R parkoviště u hřbitova vypadalo jako dobrý nápad, nicméně nedotažený do konce. Kdyby tam bylo pro držitele čtvrtletní šalinkarty na Brno parkování zdarma, mohlo by to něco vyřešit, byť by to během Dušiček apod. možná znamenalo přeplnění parkoviště auty Brňanů. Ale i kdyby těchto parkovišť bylo víc, pomohlo by to spíše než parkování průjezdu brněnskými ulicemi ucpanými mimobrněnskými pracujícími mířícími do práce. Ačkoliv ani o tom nejsem přesvědčen, pokud jedou v autě víc jak dva lidi, nic je nebude motivovat kupovat si šalinkartu, když se jim finančně nevyplatí a zaparkují na firemním parkovišti.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
To druhý auto napíšeš na někoho jinýho. Tomu se nedá zabránit.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: to není něco, co bys změnil ze dne na den mávnutím kouzelného proutku. Ale nástroje, jak se s problémem vypořádat, jsou - třeba to, že rezident nedostane nárok na parkovací místo zadarmo, ale za určitý roční poplatek (tak jako v MHD jezdíš buď na jednorázové lístky (aneb parkování na pár hodin), nebo máš šalinkartu (aneb parkování po celý rok) - ta taky něco stojí).
Což by určitě nebyl líbivý krok, ale v dlouhodobém horizontu by mohl vést díky stanovení přiměřené částky k omezení aut ve městě. Třeba tím, že jedno parkovací místo by bylo za částku X, druhé za 2X atp., což by mohlo mírně omezit počet aut ve městě.
Nechci nikomu brát vlastnictví jeho druhého a třetího auta, ale zkrátka tolik místa ve městě není.

A dojíždějící by měli nechat auto na okraji, což je třeba příklad té Olympie. Samozřejmě ruku v ruce s rychlou dopravou MHD do centra.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Důležité podle mě je, aby to nebylo omezené podle části, ve které žiji, ale abych jako rezident měl možnost zaparkovat kdekoliv v Brně.

To na tom budeš úplně stejně jako teď. Lidé přijíždějící z "venkova" parkují buď v práci, nebo u obchodních center, odkud jedou do Brna bezplatnými autobusy (Olympia). Těch, co zabírají běžná parkovací místa v ulicích, nebude tolik, aby to k něčemu bylo.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD...
Tohle je ovšem blábol. Bylo tady období, kdy automobilismus byl na nižší úrovni a MHD to pobrat prostě musela. To by musela být kapacita těch aut využita na 100%, což zdaleka není pravda. Naopak existuje spousta směrů, kde i ve špičce jsou kapacitní rezervy a stejně MHD projíždí kolem nebo za kolonou aut. Takže ti jednotlivci sedící za volantem, kterých bude určitě polovina, by se do MHD určitě vešli.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Colt274: nezáleží na názvu systému, ale na jeho funkci. Nevím, ale přijde mi, že ve městě, kde zrovna jsem, takový problém neřeší. A to mají zpoplatněné parkování skoro všude, rezidenti mají za oknem kartičku Bewohner. Místa jsou, akorát placená. On i ten řemeslník může být Bewohner.
Důležité podle mě je, aby to nebylo omezené podle části, ve které žiji, ale abych jako rezident měl možnost zaparkovat kdekoliv v Brně.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Uvědomte si, že kdyby přestala jezdit polovina aut, tak nebude kapacitně pobírat MHD, třeba d-1 je často na hraně kapacity už teď. Rezidentní parkování je hovadina, parkovat se vám bude úplně stejně, ale návštěvy a řemeslníci se k vám normálním způsobem nedostanou...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: omlouvám se, nevěděl jsem, že jsou tam dvě. Pořád ale zůstává výhoda, ať už to má kolik pater chce, že se dá využít i plocha nahoře.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Snaha přehrát řešení parkování na uživatele je alibismus a snaha se zbavit nepříjemného problému. Jednou se město stará o infrastrukturu, tak se o ni má starat jako o celek, a ne se zbavovat některých nepohodlných součástí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
MartinV: proč myslíš? nyní jsou tam dvě patra pod zem. Ve Vídni na Opeře právě takové podzemní parkoviště je, nevím přesně kolik pater, parkuju tam pokažde když jedu do středu Vídně, minimálně 7 pater dolu to má a pokaždé jsem zaparkoval. U Janáčka poslední dobou bývá hodně plno, pár pater dolu by se tam bez problému vešlo a nebojím se, že by byly nevyužity.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Místo je ve městě drahé. Dá se vymyslet drahé řešení (podzemní parkoviště, k tomu dimenzovaná infrastruktura), ale náklady ať nesou uživatelé aut, jako jsou třeba garáže v ceně nových bytů. Město se má snažit o efektivní využití prostředků a motivace lidí k částečnému omezení IAD je pro celek výhodné. Naštěstí si to už začínají uvědomovat.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: tak třeba 2 patra by ještě smysl dávala, 5 už je moc. Ale bylo by to určitě za současného stavu lepší. Podzemní parkoviště by se dala v Brně (snad) postavit kdekoliv, jejich výhodu vidím hlavně v tom, že nad nimi něco může být (park, dům, křižovatka, cokoliv), tím pádem jsou auta z očí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Borec 25 let a píše jako retard. Skvělé. To bude kvalitní materiál pro skutečnou realizaci.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
175
23 led 2011 03:17
http://izpravodajstvi.blogspot.cz/2016/ ... aj-t3.html


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8081 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 13:20
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]