Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 74 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
V Brně opravují kotel legendární lokomotivy. Šlechtična se na trať vrátí nejspíš v září


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prý moderní novinařina..


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Proč proboha musí mít Deník všechny nadpisy stylem "Otázka? Odpověď zcela nesouvisí!" :D jakou reakci asi tak očekávají na dotaz "Historické mašiny?" :D


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Historické mašiny? Když se zatopí v kotli, parní lokomotiva ožije
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/historicke-masiny-kdyz-se-zatopi-v-kotli-parni-lokomotiva-ozije-20160709.html


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Oprava trati se odkládá na druhou polovinu prázdnin
http://trebicsky.denik.cz/zpravy_region/oprava-trati-se-odklada-na-druhou-polovinu-prazdnin-20160707.html


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
Tabulka doplatků státu pro ČD


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Českým drahám začali opět přibývat cestující, ministr je chválí


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Licenci vydává dopravní úřad (zpravidla KrÚ a MD, ale může to být i město, případně teoreticky i jiný subjekt).
JŘ linky, na níž je vydána licence, pak může obsahovat spoje různých objednavatelů včetně spojů na podnikatelské riziko dopravce.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Cracatit: Zaplatit to může kdo chce. Ale licenci, tu vydává kdo? Kraj.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Martan: ano, přesně tak. To ale nemá nic společného s tím, že si dopravce najednou řekne "nevyplatí se mi to" nebo "porouchal se mi vůz" a rozhodne se "kašlu na to, nejedu".


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zrovna u šichtovního busu (nesrovnávám s vlakem) bych čekal, že si ho zaplatí fabrika, ne nějaký kraj. A pokud má kraj Vysočina větší zájem na nějakých linkách, nic mu nebrání v příslušném změnovém termínu ty linky zařadit, i kdyby jezdily od určitého pozdějšího data, že.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
P. Haluza píše:
Jasně, všechno je to chyba státu. V autobusové dopravě je vydána licence na určitou linku a určité období a dopravce je povinen to odjezdit, nemůže říct náhle "já nejedu". Proč to nefunguje i na železnici?

V současně platné legislativě mohou autobusoví dopravci uvádět spoje, které pak reálně nemusí jet buď v celé trase nebo v její části. Musí ovšem předem stanovit podmínky, za nichž dané spoje jedou resp. nejedou. Do jisté míry takové spoje mohly existovat i dříve - spoje vedené v určitém úseku jen pro výstup (v IDS JMK na linkách 163 nebo 312).
Ty výše zmíněné spoje co jsou sice uvedeny v JŘ, ale pak reálně nejedou jsou "spoje na zavolání" (v IDS JMK na lince 830 2 spoje přes Zblovice) a "spoje s podmíněným provozem" (ZDAR na nějaké lince v provozovně Bystřice n.P. jedou podle rozpisu směn v TE i když v tomto případě úplně nechápu, proč nemají ty dny uvedeny přímo v časové poznámce*).
V některých případech zase byly tzv. nuláky se spojem, který jel jen 1x za rok (nemyslím si, že to dopravce reálně jel), ale to je trochu jiný případ.
* Chápu to tak, že toto řešení dopravci umožňuje operativně změnit dny provozu bez ohledu na termíny změn stanovené ministerstvem. Nečekám, že by příslušný dopravní úřad (KrÚ Vysočina) vyhlásil změnový termín jen kvůli tomu, aby se mohla změnit časová poznámka z důvodu změny rozložení směn v nějaké firmě, která je navíc v jiném kraji. Na druhou stranu měli docela zájem na tom, aby jezdily po zavedení VDV přímé spoje na směny a ze směn v relaici cca Dolní Rožínka - Kuřim a BNP - Kuřim a to i v SN.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

536
28 črc 2013 14:13
Tady je přímý odkaz na článek: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-p ... nomika_ane


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Ve vlacích půjde platit kartou, dráhy vymění průvodčím terminály


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jasně, všechno je to chyba státu. V autobusové dopravě je vydána licence na určitou linku a určité období a dopravce je povinen to odjezdit, nemůže říct náhle "já nejedu". Proč to nefunguje i na železnici?


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Celková částka kompenzace s dopravcem zdánlivě nesouvisí, viz dále. Čáska kompenzace s dotacemi však souvisí dost podstatně, protože je v dotacích zahrnuta, jak už psal Mouka. ČD, pokud jezdí v závazku, tak už další peníze za kompenzace nedostávají. Pokud by jezdily v roce 2015 ČD (nebo jiný, vysoutěžený, dopravce) na trati podle stejné smlouvy jako v r. 2010, tak by to stát stálo zhruba 7,1 mil. (+nějaká inflace) a ne 75 mil., na co měli nárok dopravci díky kompenzacím. Stát tak díky divoké konkurenci platí na této trati o zhruba 70 mil. ročně víc, než v případě, že by byla na tu trať vypsána řádná soutěž.
Obecný předpoklad, že v dotaci je nutně i něco navíc, je chybný, viz právě ta Ostrava. Ačkoli uznávám, že na většině linek bude pravdivý (a taky proto se na ně nikdo jiný bez soutěží na vlastní riziko nehrne). Dotace 7 mil. je rozhodně míň, než kompenzace všem 75 mil. Důvod vidím v tom, že smlouva byla napsaná na nějaký přiměřený zisk, plácnu třeba 5%. Bez jakéhokoli zásahu státu by byl zisk jen třeba 3%. Buď můžeme dosypávat do smlouvy (2%), nebo budeme kompenzovat studentské slevy (u Jančury to dle IDNESu dělá 5% tržeb z jízdného). A tady se projeví pravě ta souvislost kompenzace s (vysoutěženým) dopravcem.
Ano, jak systém kompenzací, tak soutěže jsou chyba státu, ale jsem skeptický k tomu, že RJ státu něco ušetří. To ani omylem. Už jen fakt, že RJ se do toho mála soutěží, co na železnici proběhly, buď ani nepřihlásil, nebo podal nejvyšší nabídku, o něčem svědčí.

Mouko, to dorovnávání do obyčejného jízdného již neplatí. Nyní, pokud je dána sleva na studenta 25% (nebo kolik to ve skutečnosti je), tak se dorovná jen těch zbývajících 25% ceny. Tedy neplatí, že obyčejné jízdné je 100 Kč, akční, co jde sehnat vždycky 50 Kč a akční pro studenty 40 Kč, tak od státu dostaneme dosyp 60 Kč. Nyní už dostaneš jen zhruba 13 Kč.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Jde o to, co si RJ dokáže vykázat. Ono se spoustu věcí těžko zpětně zjišťuje. Když si vykážu hromadu jízdenek na ZTP, kdo mi dokáže, že si je reálně žádný cestující nezakoupil?

Další věc je, že RJ má několik cenových kategorií jízdenek. Od státu dostával dorovnání do té nejvyšší, za kterou však reálně jezdí minimum cestujících. Ono když to u každé jízdenky udělá třeba stovku, tak za rok je to slušný balík.


Offline
2824
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
michalk: Opravte mne, pokud se mýlím, ale částka vydaná na kompenzace za studenty přece nesouvisí s dopravcem. Kdyby tam místo Jančury v roce 2015 jezdily ČD, dostaly by je taky, ne? Nějak nechápu, jak souvisí kompenzace (na které má nárok každý dopravce) s dotacemi (které dostávají ČD). Sice to mají (jak píše Mouka) ČD jako součást dotací, ale i tak tam mají ještě něco navíc, takže pro stát platí nerovnice ČD > RJ.

A že jsou problémy s uznáváním? To není problém Jančury, ale státu. Jančura se tomuhle bordelu akorát směje. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Asi tak, chtělo by to systém, kde existují linky jako veřejná služba - všechny. Kdo si ji vysoutěží, dostane ji a musí ji odjezdit. A uznávání dokladů by také bylo záhodno, zkrátka IDS v celorepublikovém měřítku.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já zas nechápu, kde všichni berou, že RJ to odjezdí bez jediné kačky od státu a ještě levněji. Na kompenzacích za studenty (které taky platí ze stejné hromádky stát) na lince do Ostravy dostává jen RJ 6x tolik, než dostávaly ČD na dotacích na veškerý provoz (tedy vč. té kompenzace) na této lince před vstupem RJ (Praha-Ostrava ČD v roce 2010 7,1 mil. vč. úseku z Ostravy na SK hranici, RJ v roce 2015 43,6 mil., ČD v roce 2015 vykázaly 22,4 mil.). Celkem tedy vzrostla platba státu na tuto linku z 7,1 mil. v roce 2010 na 87,5 mil. (zhruba stejnou částku jako ČD inkasoval i Leoš) v roce 2015. Nevidím důvod, proč by se to samé nemělo stát i na Brno.
Jo, a není to chyba RJ ani ČD, ale blbě nastaveného systému od MD, kdy už dávno mělo být vyřešené uznávání jízdného jako v IDS a první kolo soutěží na linky mělo být pokud už ne proběhlé, tak aspoň v běhu. Pak by taková divoká konkurence vůbec neměla smysl.

Vůbec bych se nedivil, kdyby požádaly i ČD a jezdily (chtěly jezdit) na komerční riziko taky. Žádost mají podanou oba subjekty. A protože další použitelná trasa není (protože Brněnské nádraží, trať Třebová-Praha), tak opravdu nedokážu odhadnout, jak to dopadne. Nicméně dovolím si takovou malou predikci: Pokud získají trasu ČD, bude Jančura vyhrožovat Bruselem a jeho mediální výkřiky budeme číst na každém rohu. A pokud trasu získá Jančura, tak minimálně přijdeme o špičkový půlhodinový interval na Prahu na jednu jízdenku, takže ať to dopadne jakkoliv, nebude to nic moc.

Koukám, že mě během psaní částečně předběhl Mouka


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Přesně tak... ČD pojedou, i kdyby jelo pár lidí, RJ to může zrušit a nic z toho...
Ale upřímně mně taky právě štve ten systém neuznávání... doteď člověk ví, že mu to pravidelně jezdí v určitý čas a může přijít a jet. RJ narušuje systém.
Takto to může udělat na všech hlavních trasách a pomalu zlikvidovat ČD, protože pokud lidé nebudou spokojeni s tím, jak to jezdí (a málokdo chce si koupit dopředu jízdenku s místenkou na určitý spoj), tak to první pocítí ten většinový dopravce...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Jenže RJ se nikomu smluvně nezavazuje, že ty vlaky skutečně odjezdí. On si zaplatí za kapacitu dráhy, kterou sice bude muset zaplatit, i když ji nevyužije, ale tím to končí.
Kdežto ČD jsou smluvně zavázány MD, že ten vlak skutečně pojede. Pokud by nejel, je tu systém sankcí.

Další věc je, že RJ bude dostávat dost peněž od státu jako kompenzaci za slevy nařízené MF (např. děti, studenti, ZTP). ČD to mají započtené už v té základní kompenzaci/dotaci a extra peníze za ty slevy nedostávají. Je tudíž klidně možné, že to nakonec bude stát více státních peněz než dosud.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Vyřešme (stát) ale vzájemné uznávání jízdenek či jednotný tarif a další slevy. Takto (z mého pohledu) se zákazníkovy zužuje nabídka spojů. Tisíc slevových kartiček fakt nechci.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1110
21 zář 2009 15:23
RJ to odjezdi bez dotace z verejnych penez, CD za to same chcou navic penize od statu. Vubec nechapu, proc by to mely jezdit CD.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Prostě RJ si požádá a dostane to... vůbec nechápu ten přístup...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 12:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]