Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 152    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
410
29 lis 2014 18:06
1132 jezdila včera na d-9 :)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Taky jsem koukal, když jsem potkal 1132 na lince 6. Ta myslím vyjela poprvé od konce školního roku. Vypravení vozu bez klimy letos není problém. letošní léto je, co se týče teplot, úplně boží.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Ondra K. píše:
Dnes bylo v provozu 6 zrychlovačů ze 7 provozních. Mimo relativně pravidelně jezdících 1110, 1120, 1122, 1125 a 1130 byla vypravena i 1132, která nemá klimatizaci kabiny. :-)


nemělo tam být napsáno "parodii na klimatizaci" ? ;-)

Já si totiž nejsem vědom toho, že by nějaký ze zde zmíněných voz měl klimu ....


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Dnes bylo v provozu 6 zrychlovačů ze 7 provozních. Mimo relativně pravidelně jezdících 1110, 1120, 1122, 1125 a 1130 byla vypravena i 1132, která nemá klimatizaci kabiny. :-)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Aktuálně jsou rozebírány 1121 a 1129.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

606
06 led 2011 14:32
Brno
V Pisárkách se rozebírá nějaká K2. Myslím, že se jednalo o 1121.
Jinak jak to vypadá s odprodejem K2, které byly nabízeny na webu?
Budou vyřazeny stejně jako 1124 nebo je někdo koupil?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
1124 bude sešrotována.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1
29 říj 2011 11:03
Nebyla 1124 mezi vozy, které DP nabízel k odprodeji? V kterém městě budou K2 jezdit?


Offline
Uživatelský avatar

297
17 led 2014 17:32
1124 dojezdila, už je v Medlánkách.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Teoreticky může každý, kdo má průkaz k řízení tramvají, řídit každou tramvaj.

Historické vozy (kliky) ale samozřejmě podléhají zvláštnímu vyškolení, které trvá minimálně 50 hodin, vzhledem k jinému systému ovládání. Absolvování kurzu na historické vozy je pak zaneseno i do přílohy k drážnímu průkazu.

Retro vozy teoreticky může řídit kdokoliv, ale prakticky na ně řidiče rovněž vybíráme a školíme (v délce asi 2 hodin na oba) vzhledem ke specifikům, které ty vozy mají. Co se týče toho couvacího kontroléru, jsou řidiči, co si to pamatují a když vzali kliku do ruky, tak s tím jeli, jak kdyby jejich naposledy bylo včera. Někteří to samozřejmě pamatovat nemůžou (jako třeba já), tak se to museli naučit. Ale není to nic složitého oproti jízdě s dvounápravovou tramvají.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Super info o zadním pojezdu - kontroleru.
Měl bych dotaz. Je potřeba na ovládání toho pojezdu zvláštní "řidičák" nebo s retro K2 může jezdit každý běžný šofc? Co vím, s mv6 každý jezdit nemůže.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Dnes okolo 17:30 se na svou poslední cestu vydala K2 1131 z Pisárek do Medlánek. Tažena 1040, jištěná 1544.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Manil: super díky moc :-)


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Díky za perfektní výklad! Teď už jen tu kliku zase neztratit!!! :D


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
M:
Vkládám ještě jednu fotku zadního kontroléru.

Tímto kontrolérem byly vybaveny i úplně první K2 (1967). ČKD si tehdy uvědomovalo, že K2 jsou už moc dlouhé na to, aby se s nimi dalo bezpečně couvat z přední kabiny jako u vozu T, tak vyvinulo toto. Je to v podstatě obdboba ručního řadiče nebo starého kontroléru - klika otáčí válcem, který spíná jednotlivé doteky, které v určité definované kombinaci sepnutých a rozepnutých doteků tvoří konkrétní stupeň. Já osobně si to na K2 nepamatuju (vzhledem k tomu, že i 1123 je o pár let starší, než já), i když podle mnoha pramenů byly tyto konrtoléry na některých vozech funkční ještě kolem roku 2000, než byly úplně nahrazeny klasickými zadními pojezdy. Dokonce prý v posledních letech bylo řidičům zakázáno tyto kontroléry používat.
Když jsem tento kontrolér poprvé viděl (bylo to v zapomenutém sklepě pod halou KP v Pisárkách), přešel jsem ho s tím, že je to obyčejný nožní řadič. Na první pohled to totiž vypadá stejně - huča plná vaček. Jsem velmi rád, že se nám tento řadič podařilo najít, repasovat a zprovoznit.

Zajímavé také je, že se s klikou otáčí opačně, než na všech ručně ovládaných dvounápravových tramvajích - po směru hodinových ručiček se brzdí, proti směru se zadává jízda. Na dvounápravových vozech je to zpravidla naopak.

K fotce:
Kontrolér se ovládá klikou (na obrázku). Klik existuje několik originálních i neoriginálních provedení. Po tom, co se poztrácely původní se v Pisárkách dodělávaly nové. Klika na obrázku je úplně nová a originální.
Klika se do kontroléru nasazuje do polohy N (šipka na klice směřuje na aktuální polohu). Jinam nasadit (nebo vytáhnout) nelze, protože je na ni pojistka.
Dále má kontrolér 3 polohy brzdy (brzda I a II - provozní, brzda III - kolejnicová), výběh a jeden stupeň jízdy.

Zajímavostí také je, že pokud řidič zapomene přepnout směr do polohy vzad, je možné jet ze zadního kontroléru dopředu. :-)

ad červené tlačítko:
Ano, nachází se v tom horním výřezu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Manil, i já díky za objasnění, jako kluk si pamatuju když jsme s děckama stávali vzadu při jízdě ze základky, že jsme taky přemýšleli na co to je, protože jsme to samozřejmě mačkaly a nic se nedělo, takže při couvání se vůz ovládá klikou - kontrolérem? něco jako u historických vozů? Možná to zní ode mě blbě, ale nemám řidičák na tramvaj tak to neznam.

Jo, jednotlivé stupně se vřazují otáčením páky.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Fafner: myslím že jo.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já jsem asi slepej, ale na té fotce to "vrchní červené" tlačítko prostě nevidím... To je v té díře nebo kde?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Manil, i já díky za objasnění, jako kluk si pamatuju když jsme s děckama stávali vzadu při jízdě ze základky, že jsme taky přemýšleli na co to je, protože jsme to samozřejmě mačkaly a nic se nedělo, takže při couvání se vůz ovládá klikou - kontrolérem? něco jako u historických vozů? Možná to zní ode mě blbě, ale nemám řidičák na tramvaj tak to neznam.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
bbf píše:
Včera jsem se svezl retro desítkou... pánové, máte být na co hrdí, dobrá věc se podařila.

Chtěl jsem se zeptat - na zadní plošině jsou dvě neoznačená tlačítka, pamatuju si je i z jiných K2 před lety. K čemu slouží?

Jsou tam celkem tři.

http://foto.bmhd.cz/foto.php?139863_nove

Pod zašroubovaným deklíkem před zadní cedulí se totiž ukrývá zadní kontrolér s vyjímatelnou klikou. Tlačítka jsou aktivní pouze při přepnutí reverzu do polohy vzad.

Vrchní červené - kolejnicové brzdy
Spodní zelené - zvonek (dle originálu je i vzadu)
Spodní černé - bdělost (po celou dobu jízdy je při řízení ze zadního kontroléru nutno držet, jinak sepnou čelisťové brzdy).


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
IvanM píše:
Moderním tramvajím rozhodně ano, podrazáckému a předraženému výrobci rozhodně ne. Já se domnívám a doufám, že na světě existují mnohem serióznější a také v téměř všech ohledech kvalitnější výrobci moderních tramvají. :-)
A taky dražší... ;-)

jara255 píše:
Ale vážně, zajímalo by mně, které výhody u nových šalin, krom nízkopodlažnosti mi jako cestujícímu unikají a beru je jako samozřejmost.
Třeba už ten samotný fakt, že jsou nové. Vždyť ty sám píšeš:
jara255 píše:
Také když mi bylo 15, jsem raději jel v nové T3, než ve staré T2 nebo T3/I s úzkými okny.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Já bohužel v sobotu byl od 10 hod. v hokně, cestou jsem viděl 1123 a moooc ji to sluší. A vyvolává vzpomínky. Jako malej jsem chtěl
sedávat na červených sedadlech. Ani nevím proč. A k předchozím příspěvkům. Já naopak se radši vozil a vozím starším vozem.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Ondra K. píše:
...Jízdní komfort je hodně subjektivní. 13T mi přišla přes ultra křivolaké Husovice o třídu lepší, než K2P.

Rozhodně musím souhlasit s Ondrou a sdílet jeho názor. Zkušenosti z jízdy 13T přes Husovice (popř. Maloměřice) mám - z pohledu cestujícího - jen pozitivní (nebýt naší "romské menšiny" dalo by se říct, že je jízda opravdu poklidná i při jízdě již zmíněnými úseky). ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Škoda nedávno vyhrála VŘ na tramvaje pro Chemnitz. Pochybuju, že by si zrovna Němec vybral něco nekvalitního.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Moderním tramvajím rozhodně ano, podrazáckému a předraženému výrobci rozhodně ne. Já se domnívám a doufám, že na světě existují mnohem serióznější a také v téměř všech ohledech kvalitnější výrobci moderních tramvají. :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 14:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]