Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 14 z 152    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zásadním přínosem moderních tramvají, který jsi nezmínil je úroveň pasivní bezpečnosti. Úroveň pasivní bezpečnosti je u T3/K2/KT8/T6 z dnešního pohledu tragická, což platí i pro VarCB3 a VarCB3LF s čely v původním vzhledu. Míru pokroku před pár lety dobře ukázala pražská nehoda 14T a 2x T6A5. Kdy 14T byla sice značně poškozená, ale prostor pro cestující téměř nepoškozený a přední T6A5 zlomená vejpůl a řidič mrtvej.

K tramvajím s pevnými podvozky bych připomněl, že se stále s přehledem jedná o nejrozšířenější, nejoblíbenější a nejprodávanější koncepci nízkopodlažních tramvají na světě.

Jízdní komfort je hodně subjektivní. 13T mi přišla přes ultra křivolaké Husovice o třídu lepší, než K2P.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
A pak že "cedulovky" už dojezdily... e_smile
Příloha:
DSC01138a.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
V souvislosti s retro T3 a K2 se tu objevují názory, že je to zbytečné, že stejně stále ještě jezdí a volají po moderních šalinách. Ano dnes mají pravdu, ale je dobře, že se na tuto věc pamatuje už dnes, kdy se dá "bez větších problémů" ještě taková šalina postavit. Dnes všichni nadšeně okukují Karolínu a v tehdejší době, kdy začala vládnout elektřina se při rušení parních strojů asi většina dívala na věc stejným úhlem pohledu jako dnes - však jich ještě jezdí dost. Nakonec, kdyby se udělala před pěti lety retro Karosa B731 s automatickou převodovkou tak tu budou názory stejné. A kdeže loňské sněhy jsou...
V této souvislosti mně však zajímá, v čem jsou Anitry, Varia a Škoda 13T lepší než Tatra Smíchov z pohledu cestujícího. Připouštím, že jsem ovlivněn nostalgií, protože 40 let jezdím v T3, které nyní dosluhují. Také když mi bylo 15, jsem raději jel v nové T3, než ve staré T2 nebo T3/I s úzkými okny. Z dnešního pohledu ANO, pro cestujícího se od T2 po T6 a dnešní modernizované T3/K2 nic nezměnilo. Co ale přináší Anitry a Škoda 13T pro cestujícího nového? Anitra a 13T vnitřní uspořádáním 2+1 je podobná K2, která pro stojící je užší uličkou již na hraně (takže "-"). U 13T je navíc ve vysokopodlažní části ulička zúžena nesmyslným schodkem, takže pokud stojící uhýbá někomu, kdo chce projít dál do vozu, nemá možnost schovat nohy pod sedadlo. Nevím proč tam musí ten schod být, když Anitra ho nemá, takže krok špatným směrem. KT8 je kapitola sama pro sebe, ale tam je situace jiná neboť má oboustranné dveře. Ano, vůz s uspořádáním sedadel 2+1 pojme více sedících ("+"), ale aby většina seděla, musí tomu být uzpůsobena četnost vozů na lince, což jsou zase vyšší náklady ("-"). Nízkopodlažnost je nutnost ("+"), ale je však ve stávajícím provedení dost vykoupena negativem. Vůz nemůže mít díky umístění výstroje na střeše střešní větrání, okna jsou pouze výklopná a klimatizace chybí ("-"). Další věcí, která komfortu jízdě nepřidá jsou pevné podvozky ("-"). Je znatelný rozdíl především v oblouku, pokud jste "na podvozku" nebo v nízkopodlažní zavěšené části, která se chová obdobně jako skříň T3. I časté boční nerovnosti na přímém úseku lépe pohltí pojezd s otočnými podvozky. Nevím co vedlo Škodovku k provedení s pevným podvozkem, ale u šaliny se předpokládá, že se bude proplétat ulicemi města a tedy velkým množstvím oblouků. Víc rozdílů, v čem jsou nové šaliny lepší nebo horší mně nenapadá. Z výše uvedeného si myslím, že Škoda 13T je pro cestujícího to nejhorší co mohl DPmB nakoupit. Vím, že Pražáci s ForCity 15T mají dost problémů, ale vnitřním uspořádáním a otočnými podvozky se mi jako cestujícímu líbí víc. Tak a teď mně ukamenujte! :D Ale vážně, zajímalo by mně, které výhody u nových šalin, krom nízkopodlažnosti mi jako cestujícímu unikají a beru je jako samozřejmost.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
M: Jasně, je fajn, že se to povedlo takhle zrekonstruovat, to ne, že ne.
:-D :-D :-D Přesně tak. :-D

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
29
17 led 2006 20:05
Včera jsem se svezl retro desítkou... pánové, máte být na co hrdí, dobrá věc se podařila.

Chtěl jsem se zeptat - na zadní plošině jsou dvě neoznačená tlačítka, pamatuju si je i z jiných K2 před lety. K čemu slouží?

Jinak by možná bylo fajn ty retro vozejky zřetelně označit i v angličtině. Cizinci neměli šanci pochopit, jestli to je normální linka, normální vůz nebo něco spešl:)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Každopádně ať je to jak chce, tenhle vozejk se dílnám velice povedl a mám z něj mega radost, vyvolává to ve mě vzpomínky na mládí, když jsem s tím jezdil do školy na lince 13 Kr.pole Střelnice - Líšeň, tenkrát smyčka byla na Kotlanove. Nevěřil jsem, že dá muzejní TMB do kupy,ale DPMB je předběhl a za toto má obrovský dík.

Naxashi: samozřejmě že vím, jako řidiče autobusu se mě mockrtát ptali, zda tato tramvaj jede tam či onam... sarcastic


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
M: Cestující obvykle nerozpoznají bus od trolejbusu nebo od šaliny. Nebo libovolnou kombinaci. Takže…
Ondra K.: No, budoucnost bude lepší, to jo. Nemohu si ale pomoct, musím říct, že tohle už mělo být. Takhle to mělo být už před lety. Stejně jako měl být postavený VMO a podobné věci. Doháníme to, co jsme už měli mít.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
Honza: Ano, to je přesně to, co říkám. :-) Nemusíme pořádat historické jízdy, vždyť v ulicích stále většina vozů je prostě…historická. Některé více (40 let a víc staré K2 a T3), některé méně (Rkové KT8, T3G), ale prostě stále… Jasně, původní K2 v původním provedení doopravdy nejezdí v provozu, ale upřímně…buďme rádi.

Až tak tragicky bych to neviděl. Inventární stav T3 a hlavně K2 bude průběžně klesat jak budou vozy dojíždět kilometry.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
A co cestující, poznali, že jedou historickým, nebo retro vozem? Poznali, že to není běžná tramvaj? Nějak tomu nevěřím.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Honza: Ano, to je přesně to, co říkám. :-) Nemusíme pořádat historické jízdy, vždyť v ulicích stále většina vozů je prostě…historická. Některé více (40 let a víc staré K2 a T3), některé méně (Rkové KT8, T3G), ale prostě stále… Jasně, původní K2 v původním provedení doopravdy nejezdí v provozu, ale upřímně…buďme rádi.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
[rýpnutí] No, dneska byly venku i (ne)retro 1110, 1120 a 1125. Sice to má Buse, nemá to červeno/krémový lak, červeno-žluté sedačky bez polstrování a originál madla oken s křížem, ale furt to jsou ty stejné vehikly. [/rýpnutí]


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Video s 1123.
Příloha:
hqdefault1.jpg
https://youtu.be/WbtRUVkn03k
Příloha:
hqdefault2.jpg
https://youtu.be/RRLVVKj8MzE


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Pěkné fotky, pánové! :)


Offline
Uživatelský avatar

357
30 pro 2008 15:29
Dnešní retro desítka:


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Pisárecká 1060 dnes netradičně na 00410. ;-)
Příloha:
DSC01134a.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Retro šaliny nám běžně jezdí v provozu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Chtělo by to ty cedule modré, bylo by to lepší :-)


Offline
Uživatelský avatar

873
07 čer 2006 12:14
Brno
Retro K2 v akci 8-)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7336
27 úno 2010 07:40
Šlo: viewtopic.php?f=5&t=81&p=233314&hilit=odprodej#p233314


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Doufám, že to tu zatím nešlo.

DPMB nabízí k prodeji vozy 1060, 1121, 1124 a 1129.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
manil píše:
Ano, zítra pojede 1123. :)


A jako řidič bude... že by manil? :mrgreen:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Ano, zítra pojede 1123. :)


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Tak jest. Chytrému napověz...


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Myslím, žr bobes řešil, zdali pojede 1123 nebo 1525.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
DPMB píše:
Svezte se retro tramvají na lince 10! Každou první sobotu v měsíci od července až do října bude Dopravní podnik města Brna nasazovat na linku 10 jednu z nově opravených retro tramvají ČKD Tatra T3 nebo ČKD Tatra K2 místo běžné moderní tramvaje, a to od 9:30 do 19:30 hod.
V retro tramvaji na lince 10 platí běžný tarif a přepravní podmínky IDS JMK.
Odjezdy retro tramvaje z Nových sadů (2. července, 6. srpna, 3. září, 1. října):
9:28, 10:28, 11:28, 12:28, 13:28, 14:28, 15:28, 16:28, 17:28, 18:28
Odjezdy retro tramvaje ze Stránské skály (2. července, 6. srpna, 3. září, 1. října):
10:06, 11:06, 12:06, 13:06, 14:06, 15:06, 16:06, 17:06, 18:06, 19:06*
* jízda po trase linky 10 pouze na Hlavní nádraží a dále Rooseveltovou a Lidickou do vozovny Medlánky
Přijďte si vychutnat retro a zažít atmosféru tramvajové dopravy před 30 lety!

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 17:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]