Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 230 z 733    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 733  Další
Autor Zpráva
Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Pásmový provoz. Jo, to je skvělej vtip. Nechápal jsem, když ukončovali část 8 na Novolíšeňské a část 6 na Švermové. Pak najednou Novolíšeňská padla, ale Švermova ne. WTF??? A zrovna tohle je oblast, kde znám ten provoz poměrně důvěrně. Jet z Moraváku (nebo tam odněkud) na Lískovec a jít v náhodný čas na zastávku znamená, že tam budu čekat 3 minuty, jen aby tam pak přijela 6, co jede jen na Švermovu, ale já potřebuju třeba na Osovou nebo Dunajskou. A tohle se mi dělo dost pravidelně. A předpokládám, že nejsem jediný. Jindy třeba jedu 8, a na Běloruské nastupují houfy lidí. Aha, takže vím, že před námi je 6, co byla retardovaně zkrácena. Sorry, nemám na to jiného slova. Jsou věci, co mě dokážou ##MLUVÍM SPROSTĚ## opravdu hodně, tohle je jedna z nich. A samozřejmě, zkrácené spoje jsou 13T5, dál jezdí 13T0-4 nebo 2×T3vergl. Wow.
Nemyslím si, že v systému MHD na úrovni by tohle mělo být. Ne u tak důležitých linek. 2 na Modřice je asi něco jiného, co jsem viděl (už je to déle), tam je poptávka spíše taková…nárazová. Pokud tam tedy v jistém časovém pásmu jezdí méně vozů…OK. Linka 5 a její zakončení na Mendláku…to je takové všelijaké. Z Mendláku dál na Celní jede 6 poměrně často, ale nevím, jestli je vhodné jí přidávat. Jsou tam rezervy, jasně… Nevím, tohle má svoje pro i proti. Asi bych se ale rozhodl (pokud by to bylo jen na mě), že 5 bude stále jezdit na Ústředňák. Protože komfort. Bez nutnosti přestupovat. Pro pár lidí, jistě… Ale lepší je mít pár lidí k dobru, než pár těch, co si budou stěžovat.
Prázdninový JŘ. Opět, tohle je věc, co ve mě vzbuzuje vášně. Opět negativní. :-D OK, podívejme se na to: v pracovní dny máme intervaly 5, 10, 15 a 20 minut (MHD 100+101, většina linek). Můžeme si všimnout jedné věci: jsou to soudělná čísla. Ne vše se vším, jasně, ale prostě…je tu systém. A pokud to nevychází v jistý okamžik, vyjde to o chvíli později. Ta prasárna jménem prázdninový JŘ to má ale 6, 12 a 20. Ehm…? WTF??? Když už, nemělo by to být 6, 12, (18) a 24? 18 je paskvil, proto je v závorce. Alespoň s tímhle by tu byla ta soudělnost a jistota přestupů. Ne. Ono nejde o to, že to jezdí s o minutu nebo 2 delším intervalem. Jde o to, že odněkud mi jede šalina například každých 0 a 5 (__:_0, __:_5), nebo každých 3 a 8. Takže vím. Nemusím si nic pamatovat. Ale jakmile tam nasadím 6 nebo 12 minut, tak…to prostě nefunguje. Proč? Protože používáme base 10. Bylo by sice efektivnější používat base 12 (množství dělitelů), ale…to prostě není realita. Navíc, lidi jezdí do práce tak jako tak. Že školy jaksi nefungují? OK, to vím. Ale doopravdy si nemyslím, že to je natolik významné, aby to volalo po snížení intervalu (a rozhození zažitého pořádku). Pak tu máme linky, co jedou několikrát po 20 minutách a pak najednou po 30. :-D To už je k smíchu. U 12 minutového intervalu nevadí, že si to nejde zapamatovat, ale u 24 ano? :-D Ach jo. Nenávidím prázdninové JŘ, jsou chaotické, neustále musím hledat, kdy to jede, nejde si to jednoduše zapamatovat, protože nemám v mozku čipovou paměť a nějaký procesor. Nenávidím pásmový provoz, protože pak se nemohu spolehnout na to, že se tam tou linkou dostanu nějak rozumě (tak raději jedu jinou, a nejsem jediný, kdo to takhle udělá, takže ve výsledku to zatíží jinou linku). A zcela OT: nenávidím letní čas, měli bychom tu mít jen standardní, protože to je naše časové pásmo, měli bychom se zbavit toho archaismu.
Sorry za delší post, díky všem, co si to přečetli. Nenávidím, když logika a rozum dostává na ##MLUVÍM SPROSTĚ##. Klidně na mě pojďte s protiargumenty, rád bych, aby v těch hloupostech byl alespoň nějaký důvod.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60616.html

Tady zase stejné téma, ale od Brněnského deníku


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Mouka: Díky. Tohle obcházení zákona přímo veřejnou správou vážně miluju :-/


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tady postrádá logiku víc věcí. Je třeba značně přehodnotit taktiku a něco s tím udělat...
Pásmový provoz nemluvě. Pásmový provoz = zneužívání starých smyček z minulého režimu k ukončování běžných linek. Hlavněže to zní velkolepě... :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2702
13 črc 2009 13:42
Nebo okružky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6195
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mě na tom intervalu vadí hlavně to, že v kombinaci s pásmovým provozem vznikají situace kdy o víkendu vychází lepší interval, než v pracovních dnech prázdninách, což postrádá logiku. Typicky třeba Obřany a linka 4.

Druhá věc je, zda vůbec mají nějaké plošné prázdninové jízdní řády smysl. ZŠ a SŠ mají prázdniny, ale velká většina pracujících stejně většinu prázdnin normálně pracuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6645
21 pro 2005 17:01
marecek.00 píše:
Tak prý podle dohody šalinkarta max za 3325 Kč. Co je zajímavější, tak sleva má být jen pro ty co mají bydliště na území Brna. Jsem zvědav jak jim tohle projde, protože to soudy už vícekrát shledaly jako rozpor se zákonem na ochranu spotřebitelů. Takže tipuju, že tato situace nebude trvat dlouho...


V Olomouci to třeba je tak (jízdné zdarma pro seniory s trvalým pobytem na území města Olomouc), že si senior dohromady v jednom kroce zakoupí kupon a zároveň mu je to proplaceno od města. Fyzicky tedy ze strany zákazníka nedochází k žádné finanční transakci. Dostane kupon v nějaké hodnotě, ale celou částku mu platí město.


Offline
Uživatelský avatar

7018
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jezour: jasně, bylo to na úkor jiných. Ale pokud naroste počet držitelů roční jízdenky, je to jen dobře. To o Praze nevím, v tom případě bychom si z ní mohli vzít příklad.

Z E.15: Tramvaje z 80. let do šrotu nepatří, vyjedou do brněnských ulic.


Offline
Uživatelský avatar

6645
21 pro 2005 17:01
M píše:
Tento článek o ČT mě nějak nezaujal, ale to co bylo pod tím, to mě zvedlo ze židle:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60615.html
To současné vedení města tam fakt nemá co dělat, zajímavá je i diskuze pod článkem.


Klasické nadávání na výstavbu cyklostezek. No já nevím, ale jsou pro město důležitejší a smysluplnější ohňostroje, nebo cyklostezky?


Offline
Uživatelský avatar

924
15 čer 2004 19:24
...Případně zrušení nesmyslného prázdninového intervalu 6 minut...
V drtivé většině provozů se o prázdninách alespoň částečně omezuje provoz kvůli menší poptávce a čerpání dovolených řidiči. V Brně se tak děje, co pamatuju. Zrovna protažení intervalu z 5 na 6 minut mi přijde jako nejméně znatelné omezení (viz Olomouc a jejich sóla místo souprav). Ovšem souhlasím, že na ranní špičky by se některé linky mohly posílit. Spíš mi vadí protažení intervalů z 20 na 24 minut.


Offline
1111
21 zář 2009 15:23
MartinV píše:
V případě Prahy došlo k nárůstu prodejů ročních kuponů o 115 000.


Martine, prosím, uváděj celková čísla výběru jízdného P,O,B, nikoli nárůst na jednom druhu předplatenky.
(odhad je minus 400 milionů, rovnou ale říkám, že se Praha k tomu postavila čelem, nejen, že doplatí rozdíl, ale počínaje zářím objednává i nové výkony s měsíčním nárůstem cca 200 tisíc vozokilometrů)


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Pokud by to vedlo k tomu, že by do dopravy bylo převeleno více peněz z rozpočtu Brna třeba na úkor méně peněz pro kulturu v Brně, tak bych tu slevu bral. :-) Jinak si myslím, že to zas bude na úkor škrtání, protože je to v Brně zvykem.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6195
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Hollana prostě potkal totální výhas pece. sarcastic

A teď vážně. Místo zlevnění předplatního jízdného bych radši vidět zkrácení intervalů v období před ranní špičkou a před začátkem noční dopravy. Případně zrušení nesmyslného prázdninového intervalu 6 minut. Nicméně chápu, že ze zlevnění šalinkaret se dají snáz vytřískat politické body.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Tak prý podle dohody šalinkarta max za 3325 Kč. Co je zajímavější, tak sleva má být jen pro ty co mají bydliště na území Brna. Jsem zvědav jak jim tohle projde, protože to soudy už vícekrát shledaly jako rozpor se zákonem na ochranu spotřebitelů. Takže tipuju, že tato situace nebude trvat dlouho...


Offline
Uživatelský avatar

7018
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: ano, to samozřejmě vím. Ale dá se to na ní vysvětlit, možná jsem zapomněl přidat slovo jednodušeji (elasticita už tak zřejmá není, i když je tu vhodnější).

Prototyp401: např. implicitní příjmy v podobě delší životnosti silnic (tzn. delší intervaly oprav) atp.?

Pokud někdo začne kupovat roční jízdenku místo měsíčních, pak se dá předpokládat, že častěji použije MHD, a že si předtím nekupoval 12 měsíčních jízdenek za rok.

Obecně si myslím, že jestli by město něco mělo podporovat, tak je to právě MHD, která ulehčuje městské dopravě.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
S tím bych souhlasil. Každé zlevnění je motivace k tomu využívat MHD namísto auta. Ale radši kvalitu za draho než šmejd za levno. Pokud je vize, že budou do budoucna schopni spravit to, co předchozí vedení města zku*****, např. zajistit slušné intervaly v CELÉ trase v rámci Brna, zrušit nesmyslné ukončování některých linek a přitom postupně zlevnit, tak jsem pro. Ale o tom pochybuji. To radši ať zůstane stejné nebo se zdraží a jezdíme kulturně, v dobrých intervalech, komfortně, po solidních tratích a ve vozech v solidním stavu... :-) Zatím to jsou ale kecy, těmhle amatérům jde kecat do novin velice dobře, ale prokázat, jakým způsobem by měli provozovat kvalitní služby za levnější cenu, to se jim zatím nepodařilo...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No jo ale to většinou na úkor měšíčnch kuponů. To je není čistý přírůstek cestujících ani zdaleka.
A pokud se někde přidají peníza, někde jinde se musí ubrat, jsou to misky vah. A magistrát by se měl zaručit, že pokud tržby klesnou, rozdíl doplatí ze svého. Pokud tržby stoupnou, pak se můžou vrátit do městské kasy...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Lafferka říká něco jiného, ale k tomuhle se dá dostat přes něco, čemu se říká elasticita poptávky. Poptávané množství vždycky reaguje na cenu a to nepřímo úměrně (vyšší cena -> nižší množství a naopak). Ale jde vždy o to, jak výrazná tahle změna je, tj. jak elastická je poptávka. Dá se to spočítat, není to až tak těžký, ale vstupují do toho nepříjemnosti jako je kanibalizace na vlastních prodejích jiných produktů (krátkodobých jízdenek, měsíčních kuponů...), kde už je to poněkud horší.


Offline
Uživatelský avatar

7018
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ve Vídni i v Praze došlo k nárůstu předplatitelů ročních šalinkaret, takže ani v případě Brna by (snad!) nebyl ten propad v tržbách velký. Dokonce by mohlo dojít k tomu, že se tržby za jízdné zvýší. Aneb je lepší, když si 20 lidí koupí šalinkartu na 3k, než jen 10 lidí šalinkartu a 5k. Což se dá vysvětlit Lafferovou křivkou (byť sama ukazuje spíš na efektivní výběr daní) - ale jen v ideálním světě bychom věděli, kde na té křivce jsme.

V případě Prahy došlo k nárůstu prodejů ročních kuponů o 115 000.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Já to zas tak černě nevidím, vidím v tom určitý smysl, ale můžete si o tom podrobněji pokecat přímo s autorem: https://www.facebook.com/MartinAnderBrn ... 4505059692


Offline
1593
18 led 2009 10:06
eframmcbeth píše:
Aha — takže zlevníme jízdné a zase se tu 10 let nehne vůbec s ničím, páč na nic nebudou prachy. Bezvaaaa... Ve starých vozech po starých kolejích po starých tratích do starých cílů.... zato lacině. Šetřit se bude! Do bezvědomí!

Ve Vídni taky zlevnili výrazně šalinkartu před časem pro vídeňskou zónu 100 a nevypadá to, že by tamní DP kvůli tomu neměl dost peněz :wink:

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

3996
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Já myslím, že je to celkem brzo přejde. To jsou vždycky takový ty hurá rádoby příznivý sliby, ale po seznámení se s realitou, nebo s někým, kdo jim tenhle nápad rozmluví, to vyšumí do ztracena. Já bych byl v klidu.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Aha — takže zlevníme jízdné a zase se tu 10 let nehne vůbec s ničím, páč na nic nebudou prachy. Bezvaaaa... Ve starých vozech po starých kolejích po starých tratích do starých cílů.... zato lacině. Šetřit se bude! Do bezvědomí!


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
To je odpad. Kdo vůbec mohl volit tyhle zhulence z Hnít Krno. Když jsem viděl výsledky voleb, tak jsem si v duchu řekl: “pánbůh nás ochraňuj“ :-) Pan Hollan si celkově věří. To tak bývá. Po trávě si člověk většinou věří i mnohem víc než by bylo zdrávo. :D

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Vize Brna podle nové koalice: zlevněná tramvajenka už od ledna
Babišův plátek píše:
Žít Brno má šéfovat dopravě....

Překvapení bude nejspíše Brňany čekat v případě gescí jednotlivých stran. Například dopravu ve městě by místo ANO mělo zastřešovat hnutí Žít Brno a jeho náměstek Matěj Hollan. „Brno potřebuje akutně vyřešit všechny nahromaděné problémy – nedostavěný velký městský okruh, chybějící radiály, parkovací místa i tramvajové linky – a my víme, co pro to udělat. Jsem si vědom, že mnoho lidí se zalekne, že Hollan rozpoutá zelený teror, pumpičkový teror, šalinový teror, pěší teror a zakáže auta. Ale jako se nerozpoutal teror v kultuře nebo v sociální oblasti, nerozpoutá se ani v dopravě,“ potvrdil Hollan.

...Hollan se naopak vzdal oblasti zdravotnictví, se kterou si od začátku příliš nerozuměl, když například rozpoutal roztržku s řádem Milosrdných bratří, kteří protestovali proti jím navrženému slučování s Úrazovou nemocnicí.

...Zeleným zůstalo územní plánování, i přes výhrady ze strany ANO k práci náměstka Martina Andera. Zelení navíc nakonec dostali do dohody i zlevnění „šalinkarty“ od příštího roku. To ANO doteď blokovalo. Teprve dnes ale do koaliční smlouvy přibude, jestli to bude na polovinu, jak slibovali, nebo bude snížení jiné. „Ve volebním programu jsme zatraktivnění hromadné dopravy měli také. Doteď jsme se ale lišili v názoru na to, jak velký by pokles ceny měl být, aby to přilákalo nové cestující a zároveň nevytvořilo díru v rozpočtu dopravního podniku,“ okomentoval to Vokřál.

Takže pan Hollan si věří, že v dopravě se více orientuje...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18307 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 733  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 bře 2025 09:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]