Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 28    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Stát ustoupí Jančurovi, nebude platit ČD za vlaky z Prahy do Brna


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Richie: Já si naopak myslím, že uvádět koncové zastávky IDS JMK je dost matoucí. Cestující v Tišnově zajímá, jestli vlak jeden do Žďáru, nebo končí v Křižanově. V Zastávce zase to, či končí v Náměšti, nebo jede dál. Na Níhov nebo Moravský Písek není opravdu nikdo zvědavej. Konečná stanice spoje vy měla být automaticky. Hrát si na "svoje IDS Elpy" a "cizí SŽDC tabule" je poněkud schizofrenní, zvlášť, když každá ukazuje jeden vlak jiným způsobem.

Opačný extrém jsem viděl v Praze-Podbabě, když na lince S4 od Kralup přijel vlak "S4 Kutná Hora, hl.n." Bohužel to je přes Masaryčku vedeno jako přímý vůz, pokračující na S2 přes Lysou a Kolín až do Kutné Hory. Zbytečně matoucí.


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Jízdní řády IDSJMK u autobusů si také vyvěšují jednotliví dopravci?

A kdo jiný? Správcem označníků je vždy jeden z dopravců.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Když jsme u uvádění cílových stanic, je nějaký rozumný důvod, proč mají na elektronických tabulích, třeba zde, vlaky S3 od Tišnova uvedené cílové stanice Vranovice / Břeclav, a ne fyzicky cílovou stanici Modřice? Přitom S3 od Břeclavi mají Brno hl. n., S2 od Blanska také Brno hl. n. Obzvlášť v Židenicích mi to přijde komické: cestující směrem Vranovice navádíme do S3 nápisem Vranovice / Břeclav na tabuli; pro průjezdu dolním si v Modřicích jistě rádi laskavě přestoupí. Přitom by stačilo netajit informaci, že o 5 minut dříve můžou jet linkou S2 s nápisem Brno hl. n., která se na hl. n. převlékne za S3 a doveze je do Vranovic bez přesedání.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Ale konečná linky IDS je naprosto k ničemu, to pouze říká, kam platí tarif IDS. Je to jen jedna z nácestných stanic.
A lidi se stejně zeptají "Jede to na Tišnov?" "Ne, paní, na elektřinu."

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Jasně, někde je i tahle druhá nepřehledná verze :) Vyčíst z toho linku je taky docela "náročný" :) JŘ vlakových linek ve stanicích a zastávkách pokud vím vylepují SŽDC a ti pokud vím odmítají naše IDS JMK JŘ vylepovat.

polaanek: Samozřejmě že by měly být uvedeny obě varianty, jak konečná v IDS JMK, tak případná konečná za IDS JMK. Tak jak je to na Elpech. Ono by to šlo, jenom by někdo u ČD musel chtít. Ale IDS JMK je pro ně fuj, přinesl pořádek do jejich chaosu :-).

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Mě by docela zajímalo, kde kromě stanic s pokladnou jsou klasický JŘ ČD? Pokud vím, tak třeba v Omicích nebo Židenicích jsou pouze odjezdy skutečně zastavujících vlaků (minimálně na nástupišti). JŘ ČD je snad pouze v pokladně/čekárně (v těch Židenicích), ale tam jsem už nebyl hodně dlouho.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
29
25 kvě 2015 13:01
To, co uvádíte je ale dané zákonem/vyhláškou. Uvádět se musí skutečná konečná, ne virtuální kde končí IDSJMK. Mě zase jako uživatele nezajímá, že při cestě rychlíkem někde končí IDSJMK, mě zajímá, kam to skutečně jede.
Jízdní řády IDSJMK u autobusů si také vyvěšují jednotliví dopravci? Nebo co brání IDSJMK, aby kromě oficiálních železničních JŘ byly vyvěšeny i ty zjednodušené. Třeba v Praze to ROPID umí - na nádražích visí i zjednodušené, kromě oficiálních.
Kde v idosu se vypíše konečná IDSJMK a ne skutečná? To by mě zajímalo.
Richie píše:
A navíc nemusí dávat konečnou v IDS JMK ale ČD konečnou, takže pak vznikají takový paskvily jako třeba na R5, která ač jede prvně na jih, tak jako cíl má stanici na severovýchodě. Víceméně na každé lince je to matoucí - IDOS vypíše konečnou v IDS JMK a ČD si udávají jenom svou. Taky nemusí vylepovat přehledné JŘ ve stylu IDS JMK a vylepují ty svoje nepřehledné příšernosti obsahující všechny vlaky, které ani v té stanici/zastávce nezastavují a číslo linky je hodně nenápadně bokem psáno... A našlo by se toho víc...


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Ondra K. píše:
Tady je prostě základní chyba, že jsou ČD pořád státní a že na rychlíky nejsou soutěže.

A nemohl by to Regiojet obejít tak, že by nežádal o R, ale o Sp vlaky?

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Ondra K. píše:
V IDS JMK ten systém funguje na solidní úrovni. Nevidím důvod proč by nemohl fungovat i na celostátní úrovni na železnici.

No, v IDS JMK to funguje jenom u autobusových dopravců - ČD si pořád děljí co chcou - nemusí prodávat jízdenky IDS JMK ve vlaku (to jde i v blbým IREDu!), pokud neoznačí vlak číslem linky tak jim za to nehrozí postih, takže u linek Rx to nedělají prakticky vůbec (vyjímkou je jenom R5) a linek Sx jenom někdy. A navíc nemusí dávat konečnou v IDS JMK ale ČD konečnou, takže pak vznikají takový paskvily jako třeba na R5, která ač jede prvně na jih, tak jako cíl má stanici na severovýchodě. Víceméně na každé lince je to matoucí - IDOS vypíše konečnou v IDS JMK a ČD si udávají jenom svou. Taky nemusí vylepovat přehledné JŘ ve stylu IDS JMK a vylepují ty svoje nepřehledné příšernosti obsahující všechny vlaky, které ani v té stanici/zastávce nezastavují a číslo linky je hodně nenápadně bokem psáno... A našlo by se toho víc...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
To je o lidech, a já nevidím nikoho na úrovni státu, kdo by to chtěl. A bez toho to nejde, jinak to bude naprosto odflákné řešení...
A nerozumím těm lidem, kteří se diví, že stát protlačuje svoje ČD. No, přece, kdybych měl svoji firmu, tak ji tlačím taky všude přece :-D státu a ČD se dá vyčítat kde co, ale když už tu státní dopravce je, tak se má koukat aby byl. A jak ho vylepšit, když víceméně funguje. A ne jak ho zrušit...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V IDS JMK ten systém funguje na solidní úrovni. Nevidím důvod proč by nemohl fungovat i na celostátní úrovni na železnici.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ondra K.: Ano, teorie se mi libi. Konkurence snizi ceny a zkvalitni dopravu. Jenze ja mam strach, ze pri prevedeni do praxe se ukaze, ze teorie je jen utopii a ze to tak ve skutecnosti fungovat nebude. A opravdu si nejsem jist, zda nam to riziko za to stoji.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Bohudíky, že nedopustila.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ano, spousta věcí zůstává nedořešena. Podle mě je příčina v tom, že se to státu řešit ani nechce a radši pokoutně podporuje svoje ČD. Proto si myslím, že by prvním krokem mělo být oddělení ČD od státu, aby stát mohl začít fungovat jako nezávislý koordinátor, který bude vypisovat soutěže a nastavovat pravidla.

Bohužel něco takového je nejspíš utopie, protože odboráři a další zbytečné existence v ČD, které by převod do soukromých rukou vymetl od korýtek, něco takového nedopustí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
No každopádně dokud to nebude, tak to jaksi bourá úplně celý systém...

Jeden z důvodů, proč nejezdím autobusy Student Agency, je ten, že často cestuji v čase největších špiček, kdy v těch busech místo tak nějak... nebývá, navíc ta místa obvykle stojí za prd.

Tam je dost vidět rozdíl i aktuálně - docela často cestuju z Brna do Plzně, a na té části cesty do Prahy, jestli dám 226 Kč za jízdenku první třídy v Railjetu nebo 165 Kč za místo v autobuse, kde a) musím dost problematicky štelovat batoh pod nohama, aby se tam ty nohy vůbec vešly, b) nemůžu si tam vytáhnout notebook, protože se tam s ním nevejdu bez toho, abych si ugriloval klín, c) dojedu na Florenc, odkud se do Plzně nedostanu a stejně musím dojít/dojet na hlavní nádraží na vlak, nebo dojet na Zličín na autobus SA, na který tam budu muset stejně hodinu čekat... no, řekněme že SA tam není nejlepší způsob cestování.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ideálně oddělit jízdné od dopravců, jako to je v našem kraji v případě IDS.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Na rychlíky už soutěže byly, ale buďto zvítěžily ČD s dumpingovou cenou (Plzeň - Most), nebo se to nakonec zrušilo (Olomouc - Krnov - Ostrava).
Stále není vyřešen problém síťovosti, uznávání jízdních dokladů, apod.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Mně se zase nelíbí, že...
Citace:
RegioJet by chtěl, aby jeho vlaky jely místo dvou párů expresů ČD.

Regiojet totiž nezajišťuje to, co ČD. Proč? S ČD můžu jet kdy chci nehledě na místenku, mají síťovost tedy při ujetí přípoje to není tratégie a stačí počkat na další, a přepravují psy a invalidy.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přesně tak.

Teď je nasnadě, jak to dopadne. Státní Drážní úřad a státní SŽDC rozhodují o tom, jestli přednost dostane státní ČD, nebo soukromý dopravce. Jak to asi dopadne?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6179
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tady je prostě základní chyba, že jsou ČD pořád státní a že na rychlíky nejsou soutěže.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
RegioJet chce poslat vlaky do Brna, Českým drahám se to nelíbí


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tentokrát jen o SA: Jančura vezme 400 lidí, zájem má i o pracovníky OKD. Řidičům dá 40 tisíc.


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)

Jančurův RegioJet plánuje vlaky z Prahy do Brna a Bratislavy


Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-zele ... oprava_neh


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Pokuty pro 19 cestovek za celkem 211 tis. CZK je teda ultra výsměch...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 17:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]