Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 86 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
2846
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A co se týká sezení na trojicích/čtveřicích, cik-cak sezení dvou lidí jsem si všiml mockrát a nejen z toho důvodu raději sedím obráceně proti směru nebo u druhých dveří prvního článku, protože na trojici tohle tolik nehrozí. Fajn jsou sedadla zádama k sobě, pod ně se pes taky dobře uloží a nepřekáží už vůbec. :smile: Nějak jsem nepochopil, proč byly sedačky namontované u většiny kachen tak, že nejprv je trojice za prvníma dveřma, pak dvojice po stejném směru a pak zádama k sobě a pak zase obráceně, že ty sesle nejsou spíš jak v autobuse, všechny jedním směrem, kromě těch na pískovači... jinak ještě u sezení za druhýma dveřma je v zimě fajn, že si člověk může sednout do "závětří" a netáhne na něj tolik. Zatím jsem měl s orientací největší problém asi v K3R-N, že se málokdy trefím intuitivně, na štěstí tenhle typ skoro nepotkávám. Na 13T jsem si už zvykl a podle toho, kdy a kam jedu si sedám buď ke třetím dveřím naproti na dvojsedačku poslední nebo předposlední před kloubem, nebo někdy až na druhou plošinu za prostřední kloub, i když jsem už slyšel i stížnosti některých řidičů, že mě za kloubem při vystupování nevidí. U 13T nejsou dveřní kamery jak u nových trolejbusů, že by se řidič podíval, kudy jdu?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2846
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak se taky přidám. :smile: Co se týká kachen, tak mám radši N, než RN2, jednak je širší ulička, jednak je k dispozici víc madel u schodů a schody jsou širší. u enkových kachen mi vadí tyč volně v uličce v předním/zadním článku na straně, na které je v řadě jen jedna sedačka, často se mi o tu volnou tyč povedlo praštit, i když mám psa, který mi samozřejmě nejradši najde sedačku hned za tyčí, lepší by bylo mít tu tyč ukotvenou v sedadle, jak je to v ostatních šalinách nebo busech, zvukově mám tyhle šaliny asi nejraději. Co se týká celkově postoje k obousměrkám, jejich používání ve městě mi nevadí, ale přivítal bych už něco modernějšího, než jsou třicetileté kachny. Jinak stran přeplňování si myslím, že osmička ještě není kapacitně úplně na hraně, ještě pořád by mělo jít vypravit o něco víc vozů na třeba tříminutový interval místo pětiminutového.
K nastupování davů na hlavasu zásadně předníma dveřma mě posledně minulý týden pobavila starší řidička jedničky směr Řečkovice, když místo puštění hlášky radši vylezla z kabiny a zahlásila, že prý "v Brně se nastupuje všema dveřma." :mrgreen: Jednak rozhoduje psychologie davu, jednak asi staré zvyky z dob autobusových /mimo město/. Zřejmě jim to ujede, když nastoupí jinýma dveřma. sarcastic Osobně to fakt nechápu, proč starší a hůř pohybliví nenastupujou druhýma dveřma. Hlavně u Solarisu nebo u kloubových Várií to fakt nepochopím, proč se někdo drápe do schodů, když vidí, že hned vedle to má dveře s nízkou podlahou. Mimochodem u Várií se mi se psem fakt hodí ty sedačky hned za dveřma v koutku pod schodama, pes se tam krásně směstná a netrčí do uličky a já tím pádem nepřekážím, hlavně při delší jízdě třeba z Pionýrské na hlavas.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
IvanM: přesně a často tam nacpou ještě nákupní vozík pokud je prázdnej a pokud je plnej, tak se tam nevejde tak s ním ucpou uličku od předních dveří dozadu, hlavne u Karos:
Taky jsem zažil v Solarisu, že se drápali na ty podesty u předních dveří aby seděli v předu a docela nahlas říkala jedna druhé, jak se tam špatně leze a proč to vyrábí tak vysoké, když jsem se jako řidič optal, proč nenastoupí druhými dveřmi, že jsou tam sedadla bez stupínku, tak mi tato pani odpověděla: dyť já nemůůžu... nic víc, co tím chtěla říci nevím, zavřej jsem a jel jsem ...


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Teď takový dotázek na řidiče tramvají, popř. jiné znalejší uživatele: jak je to s vyhrazenými místy v zadní části KT8 a v B vozech souprav? Je tam označení, takže to normálně ctím. Ale je to nelogické, aby osoba se sníženou schopností pohybu a orientace nastupovala do B vozu nebo zadních dveří kačeny. Třeba u takové T6 je to extra. Za tím záhybem je taková osoba mimo dohled řidiče ve špíglu, a to je chyba. To může být nebezpečné...
Platí tedy tyhle značky? P.S.: nechápu, proč si důchodci dělají tak urputně nárok na místa v autobusech vpředu u řidiče vpravo. To jako chtějí kvůli tomu, že chtějí bezpodmínečně vidět ven jak malé děti? Nejenže tato místa nejsou vyhrazená, ale jsou pro ně vyloženě nevhodná. Např. kvůli tyči, která je překážkou pro zasunutí jejich oteklých nohou atd..

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Taky teda přidám jeden zážitek:
Jedu Citelisem na a46 na Lesnou a autobus má zpoždění. Nashromáždilo se v něm hodně lidí. Sedím vzadu na čtyřce u okna. Zadními dveřmi nastoupí asi padesátiletá žena a ihned huláká: "No že bys mě pustil sednout, mladíku?!" I když si mohla vybrat kohokoliv jiného na dostupnější sedačce, zvolila mě. A já idiot ji pustil. Jenže v buse bylo fakt málo místa a já jsem zůstal stát nacpanej mezi těma dvěma sedačkama, kde je asi 10 cm místa a není se kde držet. Ještě bych mohl zmínit, že paní měla s sebou psa, který se rozvalil na podestě a zabral tedy strašně moc místa. Nepochopím, proč tato dáma nenastoupila předními nebo prostředními dveřmi, odkud by se dostala na pro ni vyhrazená místa.
PS: ta paní zdaleka nebyla důchodkyně ani nebyla pohybově omezena. Ihned po výstupu z busu vykročila rychlým turistickým tempem sarcastic

_________________________________
HC KOMETA BRNO


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Taky se mi v minulosti stalo, taky v K2, seděl jsem si tak na sedadle u druhých dveří, v tramvaji bylo ještě přesně 6 míst volných jedno zamnou, prvními dveřmi nastoupila duchna a šla až k druhým dveřím ke mě a na celou šalinu: Tady mladý pán mě pustí sednout.... jsem se na ni podíval, předemnou volno, zamnou volno tak říkám: omyl pani, tady mladý pán bude sedět dál a Vy si sednete na jedno z volných míst, je jich tu spousta. Pano odpověděla: toto je ale moje sedadlo a já tu vždy sedím, tak jsem dal otázku: máte místenku? ona : ne, ale přístě si ji asi koupím sarcastic říkám ok, hodně štěstí, ale dnes budete sedět jinde. Pani začla nadávat jaký je to bordel a jaká že je to dnes mládež.....starší pán ob uličku se smál a řekl té pani, taky na celou tramvaj, že by si měla sednout, že je tu spousta místa a že asi neni normální... a ta pani: ještě se té nevychované mládeži zastávejte....Tak nevím, co si o tom mám myslet. Pokud jedu MHD a sedím a vidím starou osobu, pustím vždy sednout, ale toto, to je moc.


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi, že na české, resp. brněnské poměry má nejlépe vyřešený interiér RT6. V NP části doslova dobytčák 1+0, kdo pojede dále, může si vylézt do VP článku, kde je více sedadel.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Jenže k zde uváděnému řípadu (paní s hůlkou) má DP jasně napsané pokyny (žel spousta řidičů je ignoruje)

Pokud mi pamět dobře slouží pokud stojím jako druhý a u stoanu stojí člověk s hůlkou MUSÍM zastavit u stojanu znova.
Pokud by poslala stížnost bude opravněná.

To stejné platí u zastavování souprav LF2+LF1 a jakéhokoliv jiného vozu na zastávce kde se vlezou (třeba na nádraží).
Podle pokynu PŘ (číslo už si nepamatuju) V případě, že na nástupišti stojí tato souprava, musím jako druhý buď nenajíždět na zastávku a nebo pokud najedu a zastavím MUSÍM u stojanu zastavit ZNOVA. (vyjímka je u tzv. malejch spojení)
Žel ani tohle se nedodržuje.

Takže jinak. Podnik má pokyny a předpisy, ale spousta řidičů na ně kašle....

PS: ty velkým písmem napsana slova neni křičení ale jen zvejraznění ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Fantomas píše:
Tak mě napadá, jaká je vůbec praxe - tuším, že když je na zastávce nevidomý či vozíčkář, tak musí řidič zastavit znovu, platí to i pro lidi o berlích, zvlášť když dávají najevo úmysl nastoupit?

Jistě. Souhrnně se to jmenuje "osoba s omezenou schopností pohybu a orientace". Viz SPP, čl. 8, odst. (3), písm. c): Druhé vozidlo stojící v zastávce zastaví opět u označníku zastávky pouze tehdy, čeká-li u označníku osoba na vozíku pro invalidy, osoba se slepeckou holí nebo osoba s omezenou schopností pohybu a orientace dává řidiči znamení zdvižením ruky.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
7343
27 úno 2010 07:40
když je na zastávce nevidomý či vozíčkář, tak musí řidič zastavit znovu, platí to i pro lidi o berlích, zvlášť když dávají najevo úmysl nastoupit?

Pokud je na zastávce osoba se sníženou schopností pohybu či orientace (žádný nevidomý nebo vozíčkář!), je řidič povinen zastavit. Docela bych té paní radil stížnost poslat.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
IvanM píše:
ad otevírání dveří při počtu vozů/souprav v zastávce větším než 1: v tomhle má “máslo na hlavě“ DPMB. Systém je děsně nejednotný a tragický. 1000 řidičů = 1000 různých úvah, žádný pevně stanovený předpis. Pak lidi pobíhají po nástupišti jak troubové a nevědí, jestli mají čekat na místě nebo běžet někam 20 metrů. Zoufalství.... Pokud řidič není celým vozem u nástupiště, tak selským rozumem pochopím, že není možný otevřít. Ale prostě pokud jde o asi 50m dlouhé nástupiště a jednou vám otevře, podruhé ne, potřetí velmi neochotně na naléhání, počtvrté otevře jen jednou a pak přímo jede, popáté otevře jednou a pak znovu podruhé..., tak je to ostuda DPMB, jednoznačně.

Zrovna včera nebo kdy jsem nastupoval do d-12 na hlavasu, která stála za osmičkou jako druhá v pořadí a přiblehala se tam do NP části Poršete nějaká starší dáma o berlích a začala hrozně nadávat. Totiž, že se před tu dvanáctku vždycky nacpe osmička a ona se o těch berlích nestihne do té druhé tramvaje dostat, takže už jí na té zastávce půl hodiny ujíždí jedna tramvaj za druhou a až teď se jí povedlo nastoupit. A začala se samozřejmě nejvíc obouvat do řidičů, že to se přece nesmí, že má každá tramvaj zastavit u označníku, že to ti řidiči dělají naschvál a jednou se jim to vrátí. V tomto pravdu samozřejmě neměla, ale na druhou stranu jsem ji docela chápal, protože na hlavasu je kolikrát problém se prodrat k druhé šalině i pro zdravého člověka. A že dokonce posunkem prosila několik těch řidičů, aby jí znovu u označníku zastavili, a všichni jeli dál. Tak mě napadá, jaká je vůbec praxe - tuším, že když je na zastávce nevidomý či vozíčkář, tak musí řidič zastavit znovu, platí to i pro lidi o berlích, zvlášť když dávají najevo úmysl nastoupit? Protože pokud ano, pak byla její kritika celkem oprávněná a i pokud ne, tak by asi byla slušnost zastavit (pokud si jí řidič všiml).

IvanM píše:
ad NP část: správně to píšeš. Jednám stejně. Důchodci mají svoje vyhrazený místa ve přední části vozu + v NP článku. Na taková místa si vůbec nesedám. Pokud vidím, že důchodce tak tak došel na šalinu ze zadní části nástupiště, nemám problém jej pustit i vzadu. Ale pokud vidím, že stojí na zastávce a jak idi** přelezl někde z prostředka nástupiště do zadních dveří, což oni s oblibou dělají, tak má smůlu. A pokud jde o Vario, kde je NP článek, tak nějaké pouštění důchodců v zadní vysoké části vůbec neexistuje.

Tím si ovšem koleduješ. sarcastic Před pár dny jsem pro změnu zažil, že nastoupila babizna předníma dveřma do nějaké slušně zaplněné K2 a vyhlídla si sedadlo v třetí řadě u okna vlevo, na kterém seděl nějaký mladík, jelikož sedadla před tím byla obsazena též důchodci (ale v blízkém okolí byla dostupnější sedadla obsazená též mladšími ročníky). Ještě k tomu místu ani nedošla a už na něj vrhala vražedné pohledy. Pak si stoupla k důchodkyni, která seděla na vedlejším sedadle, čímž to sedadlo u okna samozřejmě blokovala, a říká jí (nikoliv tomu klukovi) "Je normální? Co je to zač, nějaký uprchlík?" :mrgreen: (jen dodávám, že to byl normální bílý, tipuju středoškolák, zřejmě jen pod vlivem zpráv nabyla domu, že původcem veškerého zla jsou uprchlíci). Sedící důchodkyně se nabídla, že ji pustí a tak si babizna sedla vedle toho mlaďocha a teď to teprve začalo. Nejdřív se ho zeptala "Sprechen Sie Deutsch?", pak opět následovala otázka, jestli je nějaký přistěhovalec, na což jí odvětil, co je jí do toho. Pak dorážela dál, co je za nevychovance, tak odpovídá, že kdyby se ho slušně zeptala, tak ji bez okolků pustí. Tak se do něj pustila ještě víc, že přece má pouštět důchodce úplně automaticky, pak se vždycky na chvíli odmlčela a pak do něj zase začala rýt a že se má stydět a kdovíco, to už ji úspěšně ignoroval.

Tak já teda nevím, baba může být ráda, že je u nás pořád zvykem důchodce běžně pouštět, to se v mnoha západních zemích vůbec neděje a ne si ještě takto vyskakovat. Ale tak zbytek tramvaje se bavil a borec si teď určitě o to víc rozmyslí, jestli někoho pustí sednout. Pokud přece sedím v dvojité řadě u okna a pouštění někoho sednout znamená, že ještě důchodce vedle musí vstávat a pak se musí ti lidi v nacpané šalině nějak vyměnit, tak taky automaticky nevstávám a tento manévr provedu, až pokud mě o to dotyčný požádá, když nemá jinde jinou možnost.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
bugear: KT8 se staly žádané? :-D Ale notak, myslím, že je dneska možné vyrobit něco podobného, co bude daleko modernější.
PavelS: To jsem rád. :-) Není tak drastický (což ale asi záleží na představě dotyčného), ale je významný.
prototyp401: Ty Olomoucké mají především sedačky jako naše 1901 až 1919. Jasně, víc u oken, ale i tak. Tohle by mělo být protizákonné, takhle umisťovat sedačky. Odpornost nad odpornosti. Musí být fakt strašně příjemné celou dobu čumět někomu jinému do xichtu… A nejen to.
Olomoucký jsou ale především PX a 15 m. To je trochu něco jiného, myslím. Pokud tam vypustíš jediné dveře, tak to je 1/3. Pokud něco takového uděláš u něčeho jako KT8, tak je to už 1/5. Pokud by ta šalina byla ještě delší (ideálně), tak to je třeba 1/7. Tzn. ten poměr, jaké to bude pokud na jedné straně vypustíš první/poslední dveře, je trochu jiný. U kratších nejviditelnější, ale osobně si myslím, že spojování více šalin do souprav je opět záležitost minulé doby. Článkové a jednosměrné nabízejí úplně nejlepší poměr kapacity a externí délky. Což je, dle mého rozhodně ne skromného názoru, to, oč bychom měli usilovat, chceme-li (jestli se tam ta pomlčka nepíše, tak se omlouvám), aby MHD byla konkurence schopná. Aneb…jak chcete nalákat lidi do MHD, když jaksi není kam si sednout a ani stoupnout v jistých případech? :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, on ten rozdíl možná není drastický teoreticky - na papíře. Ale prakticky - ten pocit je z toho uplně jiný. Já jel v Olomouci obousměrným Variem plus/oa, které nelze srovnat s brněnským LF ani prakticky ani teoreticky.
Viz http://mhd-olomouc.cz/galerie/albums/20 ... G_1963.jpg ... a to má jen dvoje dveře na každé straně...


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Naxashi: Nevyzývám samozřejmě k jejich zobousměrnění. Chtěl jsem jen poukázat na to, že ten rozdíl mezi jednosměrnou a obousměrnou šalinou nemusí být zase tak drastický.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
DPP KT8 už nenakupuje. Po 2 kusech z Miskolce byl nákup ukončen.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
121
29 črc 2014 19:57
Naxashi píše:
Moje nejkratší cesta je 10 minut, tam mi to je jedno. Obvykle jedu ale 15 až 30 minut.

Obvykle jezdím 10-20 minut a až na extrémní výjimky vždy stojím. Záleží holt na vkusu každého soudruha.
IvanM píše:
Tak předpokládám, že do pár let opravdu nastane potřeba náhrady KT8

To je dost odvážná myšlenka v okamžiku, kdy je Praha nakupuje.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Morce98 píše:
Napadlo někoho v retro vozech nalakovat označkovače aspoň do takové oranžové, jakou měly původní znehodnocovače?
Příloha:
DSCN1244.JPG

Napadlo. Ve hře byla šedá madlová RAL 7040 v barvě madel a oranžová označovačová. Nakonec ale po dlouhých úvahách zvítězila žlutá a to hlavně z toho důvodu, že by to přidávalo problémy v případě poruchy oznčovače, kdy by se musel měnit kus za kus - byl by jiné barvy.

Obecně lze říci, že označovače jsou dočasná záležitost, než budou vozy někdy v budoucnu převedeny mezi historická vozidla. Myslím, že už můžu prozradit, že mimo nostalgické nebo objednané jízdy budou od července jezdit každou první "retro" sobotu v měsíci na lince 10 jako pravidelný vlak místo běžné 1/10.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
PavelS: Ježiš, hlavně nezobousměrňovat naše Varia. Hlavně to ne. Teda…nemám obavu, že se to stane, ale i tak. Mít obousměrné LF2/2 k dispozici? Jednoznačně ano. Otázkou je, jak moc je racionální takový vůz kupovat někdy po roce 2018, protože dřív se to doopravdy na 100% nestane (a 2018 je tak daleko, že mohu říct, že tak daleko nevidím). Já nevím… Na výluky dobrý, ale…co v čase mimo výluky? Aby se na to prášilo ve vozovně to je trochu drahý.
Upřímně, přijde mi poněkud špatné, že tam je jen 61 míst. Je to 30 m šalina. Efektivní prostor bude sice někde u 27 m, ale i tak.
Osobně jsem proti jakémukoliv odebírání míst na sezení. Nepřijde mi to v souladu s moderní dopravou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Naxashi: O kolik míst k sezení by se přišlo, kdyby se z jednosměrných Varií udělaly obousměrné? V nich proti dveřím těch sedaček je minimálně, z hlavy neřeknu přesné číslo, ale víc než dvě na dveře to nebude. (To potvrzuje i porovnání LF3 [61+168 míst] vs. LF3/2 [54+175 míst].) Je to sice asi o 10 % méně, ale zase nic extra dramatického.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Napadlo někoho v retro vozech nalakovat označkovače aspoň do takové oranžové, jakou měly původní znehodnocovače?
Příloha:
DSCN1244.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Jasně, pokud by v šalině byly jen sedadla, asi by to byl problém. Chce to nějaký rozumný poměr. Za mě to je 2+1. Dalším problémem ale je omezení možnosti umístění sedadel. Částečně NP vozy tímhle trpí hodně. Obousměrné také. Kombinace ale nejvíc. Osobně proto nepovažuji KT8 za „vysokokapacitní“, ale spíš za takové…kapacitnější. Vysokokapacitní je vlastnost, co dle mého názoru patří něčemu, co má kapacitu dvojice LF2. Což může být vůz, co má externě 40 m, efektivně 37 (a je komplet NP). Chce to tedy nějaký „zlatý standard“, pokud bych to tak nazval. Zastánci T3 a obecně starších vozů rovnou řeknou, že to je 1+1 (nebo i 1+0) ve skořepinách. Moje odpověď na to je jen pousmání se a dodání, že tohle není záležitost dnešní doby.
prototyp401: K3R, ano, přesně tak. V krajních článcích je podlaha v jedné výšce a nejsou tam dveře po obou stranách. A kolik tam najednou je sedadel! To je to, o čem celou dobu mluvím! K3R za mě mají výborně vyřešený interiér. Ano, jsou zastaralé, vysoké a tak dále. To jo. Ale… :-) Barva skel, sezení, zvuk motorů… Projet se tímhle je zážitek.
„Spíš by bylo fajn, kdyby ti, co vystupují nejdřív si to uvědomili, a nastupovali mezi posledníma, tak aby i první mohli vystoupit.“ Ehm…nic proti, výbornej nápad a tak, ale…uvědomuješ si, že chceš od lidí, aby hlouběji přemýšleli o své každodenní činnosti? To, posledně, co jsem se díval, je trestné. Všichni na tebe budou řvát, co řešíš, a tak dále. Ano, víme, stádo debilů. Ale pointa je v tom, že tohle si ty lidi neuvědomí. Proboha, vždyť i tady kolují příběhy o lidí, co nastoupí do totálně jiný linky a pak nadávají, kam to jede. A pokud někdo nedokáže udělat správnou volbu ani když to tam má napsaný, tak…to je konečná. Spíš by vláda měla začít vydávat povolení na děcka. Pokud seš debil a/nebo agresivní hovado, tak sorry, takových je příliš. Ale to je asi jiné téma. :-)
IvanM: No…já také upřímně doufám, že k jejich obnově dojde. Kolik mají? 20 až 30 let? A kolik mají nalítáno? Dohromady by nás jistě dostali k Jupiteru (což by bylo fajn, na Európě je teď pěkně). Problém ale je, že to musí být VŘ na 40 obousměrných vozů, co mají i nějakou tu vyšší kapacitu. Měli bychom jít do něčeho delšího, než jen KT8, něco, co má alespoň tak 35 m, protože to, jak je 8 narvaná, to je něco šílenýho. Jistě tohle ale nebude jedno z hlavních kritérií (takže už špatně: máme příležitost zvýšit komfort, a nevyužijeme ji). Ale…tohle bude stát prachy. A šílený prachy. Což bude důvod, proč budeme jezdit i za 10 let v KT8. Možná i za 20. Nevěřím v zářnou budoucnost, dokud ji neuvidím. Stejně tak pochybuji, že za tu dobu budeme jezdit ke kampusu šalinou. :-D
Jak pak píšeš o těch nových sedačkách ve Variích, tak musím říct, že naprosto se vším souhlasím. Snad jen nemyslím, že by bylo nutné tam dát molitan a koženku. Jasně, bylo by to pohodlnější, ale na druhou stranu, stojí to za ty peníze? To současné sezení prostě nevypadá, že je drahé, ale dělá to přesně to, co má. Skoro zázrak dneska najít něco takového. Jakmile tam dáš koženku, tak v zadní části vozu budou nějaký ******, co to budou rozřezávat. Protože…proč vlastně? Zajímal by mě upřímný důvod těch individuí, proč dělají to, co dělají. Chtělo by to nějakého odchytit, unést, přivázat k židli v nějakém opuštěném skladu, a začít ho vyslýchat. S mučením jako bonus, samozřejmě. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Naxashi: Tak předpokládám, že do pár let opravdu nastane potřeba náhrady KT8, a tudíž bude nutný koloběh výpisu VŘ, vyhodnocení a až poté dodávání nových vozů.
Nevím, kolik stojí ta plastová sedadla se Variích, ale co vím, tak že je to NORMÁLNÍ pohodlné sedadlo, které si na nic nehraje. Je to prostě kus normálního plastu, neklouzavé, anatomicky tvarované, hygienické a montované způsobem, že někdo při tom používal mozek a nenarval to asi 2 milimetry od bočnice... Takové sezení mi v MHD bohatě stačí. Stejně tak notoricky známá sedadla Vogel. Žádný styl sezení křesla pro milionáře, ale prostě široké, hezky tvarované, velice pohodlné sedadlo, na kterém se dá kulturně sedět i hodinovou cestu. Dát do něj kvalitnější molitanovou výplň a vršek potáhnout koženkou, tak je to naprosto perfektní sezení....
Důležitý je nevymejšlet ptákoviny a vytvořit prostě NORMÁLNÍ sedadlo, při konstruování používat mozek, nic víc není třeba. Hlavně se nesnažil udělat “díru do světa“, to většinou končí fiaskem..
ad NP část: správně to píšeš. Jednám stejně. Důchodci mají svoje vyhrazený místa ve přední části vozu + v NP článku. Na taková místa si vůbec nesedám. Pokud vidím, že důchodce tak tak došel na šalinu ze zadní části nástupiště, nemám problém jej pustit i vzadu. Ale pokud vidím, že stojí na zastávce a jak idi** přelezl někde z prostředka nástupiště do zadních dveří, což oni s oblibou dělají, tak má smůlu. A pokud jde o Vario, kde je NP článek, tak nějaké pouštění důchodců v zadní vysoké části vůbec neexistuje.
ad otevírání dveří při počtu vozů/souprav v zastávce větším než 1: v tomhle má “máslo na hlavě“ DPMB. Systém je děsně nejednotný a tragický. 1000 řidičů = 1000 různých úvah, žádný pevně stanovený předpis. Pak lidi pobíhají po nástupišti jak troubové a nevědí, jestli mají čekat na místě nebo běžet někam 20 metrů. Zoufalství.... Pokud řidič není celým vozem u nástupiště, tak selským rozumem pochopím, že není možný otevřít. Ale prostě pokud jde o asi 50m dlouhé nástupiště a jednou vám otevře, podruhé ne, potřetí velmi neochotně na naléhání, počtvrté otevře jen jednou a pak přímo jede, popáté otevře jednou a pak znovu podruhé..., tak je to ostuda DPMB, jednoznačně.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6977
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Czechtraveller: občas jsem se dřív setkal s tím, že na České řidič d3 nebo d11 směr Bystrc otevřel dveře uz na Joštově, spíš to je na vůli řidiče.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tož to mě se teda vážně nejvíc líbí ty K3R-N... Nemyslím si, že by velké množství sedaček (v tomto uspořádání) zpomalovalo výměnu cestujících.
Spíš by bylo fajn, kdyby ti, co vystupují nejdřív si to uvědomili, a nastupovali mezi posledníma, tak aby i první mohli vystoupit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad sedadla:
Nesouhlasím s tím, že nižší počet míst k sezení je automaticky problém. Vždy záleží na konkrétním využití vozu a provozních podmínkách. V koncových úsecích linek, kde je menší počet cestujících je větší množství sedadel k užitku. Naopak v centru je zase potřeba zachovat rozumně rychlou výměnu cestujících což si žádá naopak nižší počet míst k sezení. V situaci kdy máme linky, které kombinují oba provozní režimy, tak ty vozy musí být rozumný kompromis obojího. Osobně za nejlepší kompromis považuju KT8D5N, které mají interiér 2+1, ale díky obousměrnosti je naproti všem dveřím prostor na stání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10320 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 lis 2024 02:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]