Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 86 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Napadlo někoho v retro vozech nalakovat označkovače aspoň do takové oranžové, jakou měly původní znehodnocovače?
Příloha:
DSCN1244.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: Jasně, pokud by v šalině byly jen sedadla, asi by to byl problém. Chce to nějaký rozumný poměr. Za mě to je 2+1. Dalším problémem ale je omezení možnosti umístění sedadel. Částečně NP vozy tímhle trpí hodně. Obousměrné také. Kombinace ale nejvíc. Osobně proto nepovažuji KT8 za „vysokokapacitní“, ale spíš za takové…kapacitnější. Vysokokapacitní je vlastnost, co dle mého názoru patří něčemu, co má kapacitu dvojice LF2. Což může být vůz, co má externě 40 m, efektivně 37 (a je komplet NP). Chce to tedy nějaký „zlatý standard“, pokud bych to tak nazval. Zastánci T3 a obecně starších vozů rovnou řeknou, že to je 1+1 (nebo i 1+0) ve skořepinách. Moje odpověď na to je jen pousmání se a dodání, že tohle není záležitost dnešní doby.
prototyp401: K3R, ano, přesně tak. V krajních článcích je podlaha v jedné výšce a nejsou tam dveře po obou stranách. A kolik tam najednou je sedadel! To je to, o čem celou dobu mluvím! K3R za mě mají výborně vyřešený interiér. Ano, jsou zastaralé, vysoké a tak dále. To jo. Ale… :-) Barva skel, sezení, zvuk motorů… Projet se tímhle je zážitek.
„Spíš by bylo fajn, kdyby ti, co vystupují nejdřív si to uvědomili, a nastupovali mezi posledníma, tak aby i první mohli vystoupit.“ Ehm…nic proti, výbornej nápad a tak, ale…uvědomuješ si, že chceš od lidí, aby hlouběji přemýšleli o své každodenní činnosti? To, posledně, co jsem se díval, je trestné. Všichni na tebe budou řvát, co řešíš, a tak dále. Ano, víme, stádo debilů. Ale pointa je v tom, že tohle si ty lidi neuvědomí. Proboha, vždyť i tady kolují příběhy o lidí, co nastoupí do totálně jiný linky a pak nadávají, kam to jede. A pokud někdo nedokáže udělat správnou volbu ani když to tam má napsaný, tak…to je konečná. Spíš by vláda měla začít vydávat povolení na děcka. Pokud seš debil a/nebo agresivní hovado, tak sorry, takových je příliš. Ale to je asi jiné téma. :-)
IvanM: No…já také upřímně doufám, že k jejich obnově dojde. Kolik mají? 20 až 30 let? A kolik mají nalítáno? Dohromady by nás jistě dostali k Jupiteru (což by bylo fajn, na Európě je teď pěkně). Problém ale je, že to musí být VŘ na 40 obousměrných vozů, co mají i nějakou tu vyšší kapacitu. Měli bychom jít do něčeho delšího, než jen KT8, něco, co má alespoň tak 35 m, protože to, jak je 8 narvaná, to je něco šílenýho. Jistě tohle ale nebude jedno z hlavních kritérií (takže už špatně: máme příležitost zvýšit komfort, a nevyužijeme ji). Ale…tohle bude stát prachy. A šílený prachy. Což bude důvod, proč budeme jezdit i za 10 let v KT8. Možná i za 20. Nevěřím v zářnou budoucnost, dokud ji neuvidím. Stejně tak pochybuji, že za tu dobu budeme jezdit ke kampusu šalinou. :-D
Jak pak píšeš o těch nových sedačkách ve Variích, tak musím říct, že naprosto se vším souhlasím. Snad jen nemyslím, že by bylo nutné tam dát molitan a koženku. Jasně, bylo by to pohodlnější, ale na druhou stranu, stojí to za ty peníze? To současné sezení prostě nevypadá, že je drahé, ale dělá to přesně to, co má. Skoro zázrak dneska najít něco takového. Jakmile tam dáš koženku, tak v zadní části vozu budou nějaký ******, co to budou rozřezávat. Protože…proč vlastně? Zajímal by mě upřímný důvod těch individuí, proč dělají to, co dělají. Chtělo by to nějakého odchytit, unést, přivázat k židli v nějakém opuštěném skladu, a začít ho vyslýchat. S mučením jako bonus, samozřejmě. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Naxashi: Tak předpokládám, že do pár let opravdu nastane potřeba náhrady KT8, a tudíž bude nutný koloběh výpisu VŘ, vyhodnocení a až poté dodávání nových vozů.
Nevím, kolik stojí ta plastová sedadla se Variích, ale co vím, tak že je to NORMÁLNÍ pohodlné sedadlo, které si na nic nehraje. Je to prostě kus normálního plastu, neklouzavé, anatomicky tvarované, hygienické a montované způsobem, že někdo při tom používal mozek a nenarval to asi 2 milimetry od bočnice... Takové sezení mi v MHD bohatě stačí. Stejně tak notoricky známá sedadla Vogel. Žádný styl sezení křesla pro milionáře, ale prostě široké, hezky tvarované, velice pohodlné sedadlo, na kterém se dá kulturně sedět i hodinovou cestu. Dát do něj kvalitnější molitanovou výplň a vršek potáhnout koženkou, tak je to naprosto perfektní sezení....
Důležitý je nevymejšlet ptákoviny a vytvořit prostě NORMÁLNÍ sedadlo, při konstruování používat mozek, nic víc není třeba. Hlavně se nesnažil udělat “díru do světa“, to většinou končí fiaskem..
ad NP část: správně to píšeš. Jednám stejně. Důchodci mají svoje vyhrazený místa ve přední části vozu + v NP článku. Na taková místa si vůbec nesedám. Pokud vidím, že důchodce tak tak došel na šalinu ze zadní části nástupiště, nemám problém jej pustit i vzadu. Ale pokud vidím, že stojí na zastávce a jak idi** přelezl někde z prostředka nástupiště do zadních dveří, což oni s oblibou dělají, tak má smůlu. A pokud jde o Vario, kde je NP článek, tak nějaké pouštění důchodců v zadní vysoké části vůbec neexistuje.
ad otevírání dveří při počtu vozů/souprav v zastávce větším než 1: v tomhle má “máslo na hlavě“ DPMB. Systém je děsně nejednotný a tragický. 1000 řidičů = 1000 různých úvah, žádný pevně stanovený předpis. Pak lidi pobíhají po nástupišti jak troubové a nevědí, jestli mají čekat na místě nebo běžet někam 20 metrů. Zoufalství.... Pokud řidič není celým vozem u nástupiště, tak selským rozumem pochopím, že není možný otevřít. Ale prostě pokud jde o asi 50m dlouhé nástupiště a jednou vám otevře, podruhé ne, potřetí velmi neochotně na naléhání, počtvrté otevře jen jednou a pak přímo jede, popáté otevře jednou a pak znovu podruhé..., tak je to ostuda DPMB, jednoznačně.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Czechtraveller: občas jsem se dřív setkal s tím, že na České řidič d3 nebo d11 směr Bystrc otevřel dveře uz na Joštově, spíš to je na vůli řidiče.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Tož to mě se teda vážně nejvíc líbí ty K3R-N... Nemyslím si, že by velké množství sedaček (v tomto uspořádání) zpomalovalo výměnu cestujících.
Spíš by bylo fajn, kdyby ti, co vystupují nejdřív si to uvědomili, a nastupovali mezi posledníma, tak aby i první mohli vystoupit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad sedadla:
Nesouhlasím s tím, že nižší počet míst k sezení je automaticky problém. Vždy záleží na konkrétním využití vozu a provozních podmínkách. V koncových úsecích linek, kde je menší počet cestujících je větší množství sedadel k užitku. Naopak v centru je zase potřeba zachovat rozumně rychlou výměnu cestujících což si žádá naopak nižší počet míst k sezení. V situaci kdy máme linky, které kombinují oba provozní režimy, tak ty vozy musí být rozumný kompromis obojího. Osobně za nejlepší kompromis považuju KT8D5N, které mají interiér 2+1, ale díky obousměrnosti je naproti všem dveřím prostor na stání.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Janatak: „Hele, nechci se tě nijak dotknout, ale je vážně problém pro nás mlaďochy v MHD stát?“ Na čem je založený tvůj předpoklad, že jsem mladý? A ano, JE to takový problém. Protože obvykle jezdím dál. Moje nejkratší cesta je 10 minut, tam mi to je jedno. Obvykle jedu ale 15 až 30 minut. A ano, jedním vozem, v tomhle mám neskutečné štěstí na linku. To jako mám půl hodiny stát? :-D To jako sorry, ale myslím, že mám větší „právo“ na místo, než někdo, kdo jede jen kousek, nebo kdo přestupuje na nějakém uzlu. Už jen proto, že když sedím, tak nepřekážím.
A ano, jak píše prototyp401, není to zdaleka jen o mě. Je to o celkové atraktivitě MHD. V autě si lidi sednou (a nikdo se na ně nelepí). Proč MHD mají být dobytčáky po vzoru transportů do koncentračních táborů za Hitlera? Je snad očividné, že to je krok zpět. Já to chápu, větší kapacita. To ty vlaky tenkrát taky měly. Jistě to bylo pohodlné.
Budoucnost MHD vidím v delších, jednodílných mnohočlánkových plněNP vozech s klimatizací. Ale…to jsem asi já. :-)
M: To, jak píšeš o starších lidech, mi připomnělo, jak jsem jel Variem, myslím na 1. Přijíždíme na zastávku, vidím důchodce. V šalině bylo ještě vcelku volno (ještě jsme z Řečkovic nedojeli ani na Tylovu), tak jsem si říkal, že jistě půjdou NP dveřmi do NP části a sednou si tam. NOPE! Drápali se do schodů. A to není poprvé, co tohle vídám. A zařekl jsem se, že jakmile mě někdo z takových požádá o místo na sezení, tak mu řeknu. že když měl energii drápat se do schodů, i když vůz má NP vstup a část (a že oni jsou jedním z hlavních důvodů), tak má jistě energii stát. Hotovo. Je mi jasný, že lidi v šalině by si mysleli, co si to dovoluju a jak jsem drzej, ale upřímně…ať si políbí…co chtějí. Je to prostá logika. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Nee, ta šalina byla celá v zastávce poté, co jednička odjela a najela jí 6ka do cesty. To byla ta krátká a já stál vzadu, takže jsem viděl, kde jsme. A nebyl jsem jediný, kdo chtěl přestupovat. Upřesním dotaz - je nějaký předpis, který by zakazoval otevřít dveře v zastávce, která není ta cílená zastávka?

Chápu, že se řidiči obávají. Tyhle regulace, pravidla, omezování, aby se nám něco nestalo, už nabralo nesmyslných rozměrů a selský rozum vymizel. Na jednu stranu je v pořádku, že dlouhá 1ka může najet až přes přechod směr Bystrc kde není nástupní ostrůvek, ale 11 v protisměru neotevře dveře kdyby tam chybělo 5cm.

mechoš píše:
Já bych taky neotevřel....
Stojím mimo zastávku (zadek soupravy by zasahoval už mimo zastávku) a pokud chceš vypustit lidi mimo zastávku musí to být jen za určitých okolností.

Jde o to, že pokud by se někdo při vystupování zranil byla by to moje vina - takže asi tak


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
...a hlavně nejedeš jen ty, ale mnoho starších lidí co si rádi sednou. Navíc na delší vzdálenost si rád sedne i mladší člověk a místo k sedění by mělo být základem kultury cestování. V zahraničí si to uvědomují zde se bohužel stále snažíme do vozu nacpat co největší množství lidí, je to smutné.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, ano je to problém, pokud se tak děje vždy - tj. nikdy si nesednu. Nejde o to, že bych neustál, ale je to snížený komfort... Jistě, že je přece lepší sedět. Sednou si může kdokoliv, ale stát už každý nemůže.
A navíc nemyslím, že by Naxashi mluvil jen o sobě, ale celkově, z pohledu většiny. Já s ním tedy souhlasím...


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Naxashi píše:
Díky obousměrnosti strašně málo míst na sezení. To mě osobně vadí, a myslím, že nejsem jediný. Přijde mi taky, že střední článek by měl být delší, ale to je už o něčem jiném.


Hele, nechci se tě nijak dotknout, ale je vážně problém pro nás mlaďochy v mhd stát? Osobně neřeším v šalině nebo trolejbusu sedačky plastové, dřevěné, makové, onaké, je mi to fuk, protože v mhd si sednu málokdy. Buď jedu na takovou krátkou vzdálenost, že mi to nestojí za to, anebo jedu na delší, ale i tak nemám potřebu sedět. Samozřejmě neřeším dočasnou nemohoucnost, úrazy, atak podobně, tam je to jasný...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
ds: Opět dle očekávání: čekal jsem, že někdo řekne argument VP/NP. Můj protiargument je asi tohle: pokud jsou na levé straně dveře (vozidlo, co má dveře na obou stranách), tak tam u nich nemohou být sedadla. Souhlasíme? Pokud je vozidlo VP, tak tam jsou schody (a průchod), pokud je vozidlo NP, tak…tam je průchod. Takže…to, jestli tam budou nebo nebudou vozidla, není závislé na tom, jestli je vůz VP nebo NP, jak jsem právě dokázal. To znamená, že obousměrný vozidlo bude mít zákonitě méně míst k sezení (to je to, s čím mám problém, mimo jiné). VP bude z pohledu cestujícího asi méně komfortní a vypadat prostě hůř, na druhou stranu, dá se tam zašít, ke dveřím na schod. NP vozidlo bude vypadat komfortněji, bude uživatelsky přívětivější, ale na druhou stranu se tam na vás můžou lepit lidi. Tohle je ale asi jedno.
Interiér 30T jsem viděl. Díky obousměrnosti strašně málo míst na sezení. To mě osobně vadí, a myslím, že nejsem jediný. Přijde mi taky, že střední článek by měl být delší, ale to je už o něčem jiném.
IvanM: Ono se snad nějaké VŘ má vypisovat? :-) Na co? Kdy?
Ale souhlasím s tebou. Šetřit na trati je kokotina. Šetřit na sezení mi ale přijde možné: kolik stojí ty sedačky v nových Variích? Ty nejnovější, plastové? Jsou pohodlné, vypadají dobře, nejsou tlusté a od pohledu to působí, že to není drahý (ale nepůsobí to ani lacině).
A T3G? No, to je taky odpornost nad odpornosti. Nejív nenávidím Rkové KT8, hned za tím jsou vergly jako T3G a 13T0-4. A samozřejmě…dohromady to dělá doopravdy hodně velkou část.
Každopádně ano, s takovou mentalitou…to doopravdy asi jen tyhle vozy. Tohle je mentalita jediný stupeň před „kašlem na to, žádná MHD nebude. Moc práce, moc peněz“.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Ještě ani nebylo vypsáno VŘ a ještě ani nebylo o ničem rozhodnuto a už se zde vyskytují myšlenky, jak na tom či onom ušetřit..... hlavně ušetřit na kvalitě tratě, to bude mít jistě na nový moderní vůz blahodárné účinky. Pak hlavně ušetřit na sedačkách, aby se cestujícím ”příjemně” cestovalo. K tomu ušetřit prodloužením intervalů a taky na platech řidičů.... Pak se divme, že je tu spousta příjemné motivace a všeobecného nadšení. :) No a pak mi nadáváte, když tvrdím, že s takovou mentalitou je pro nás ideální vize KT8 a T3G....

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
naxashi:
ono je rozdíl porovnávat interiér VP obousměrného vozidla a NP obousměrného vozidla. Protože je-li místo nepoužívaných a překážejících schodů rovná podlaha, má to celkem blahodárný vliv na kapacitu vozidla.

Doporučuji 30T v Bratislavě - interiér naprosto OK.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: K těm KT8: mně ten interiér vadí zejména kvůli těm sedačkáma jejich uspořádání. Místo těch trojic a čtveřic by bylo fakt nejlepší je dát do řad. A ano, 2 (po směru) + 1 (proti směru).
„Osobně, jsem pro další rozšiřování využití obousměrnosti.“ A já osobně jsem zase velmi radikálně PROTI dalšímu rozšiřování této zrůdnosti.
Operativnost takových šalin v provozu…ano, souhlasím. Hodí se na výluky. Mělo by tu být něco délkové kategorie 25 m, co je obousměrné, ale není. Úvratě jsou levnější? Jo…asi jo, s tím bych asi taky souhlasil.
Ale to, že souhlasím s tvými argumenty neznamená, že souhlasím s tvým závěrem. Mít jedinou linku (8), co je na obou konečných (Kampus do budoucna) úvraťová a provozovat tam na ní obousměrné šaliny…OK. To se ještě dá.
Ale problémem jsou obousměrné vozy. Především, 2 kabiny. Jedna z nich zabírá prostor. Pak uspořádání interiéru. Kvůli nutnosti mít dveře na obou stranách přicházíš o mnoho míst na sezení. A to je prostě špatně. Tady velmi nesouhlasím s tím, že se to liší minimálně. V jednosměrné verzi, pokud se použije mozek (tzn. NE dobytčák, NE ta zhodavilost, co je v lichých článcích našich oblíbených vozů 1901 až 1919), se dají s prostorem udělat zázraky. Pražské 15T jsou na tom dost dobře, například.
Takže pevně doufám, že žádné další rozšiřování úvratí nad rámec jediné linky nenastane. Smyčka je prostě smyčkou, má i větší kapacitu. Nic nebrání tomu, postavit do vnitřního prostoru smyčky zázemí pro řidiče a napájecí stanici. Nástupní a výstupní zastávky je samozřejmě vhodné mít mimo tu smyčku.
Jeden z důvodů, proč osobně nenávidím KT8, je právě ta jejich obousměrnost. Je to sice výhoda, ale zároveň to prostě zabilo interiér. Ale o tom jsem už psal. Nkové KT8 mají alespoň pořádné dveře, sezení a okna. I ten zvuk motorů je líbivější.
Slovo závěrem: díky bohu za BAHN. :-) Právě tam řádim. :-)

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondra K. píše:
díky možnosti výstupu vlevo by se dalo ušetřit i na některých tratích. Typickým příkladem je třeba trať do Modřic s mimoúrovňově přístupnými zastávkami. Kdyby mohly být nástupiště umístěné mezi kolejemi byla by celá trať stavebně jednodušší, levnější a troufám si říct, že i přátelštější pro cestující


na to nejsou nutně potřeba obousměrné tramvaje, ale stačí v daném úseku levostranný provoz ;-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad KT8:
Souhlasím s tím, že interiér původních KT8D5 a R.N2 není nic moc, taky ho nemám moc rád. KT8D5N mi díky upořádání 2+1 vyhovují mnohem víc.

Ad obousměrné tramvaje:
Plánuje se zřízení další úvratě u Kampusu. Osobně, jsem pro další rozšiřování využití obousměrnosti. Obousměrné tramvaje jsou v provozu mnohem operativnější a úvraťová obratiště zase citelně levnější, než smyčky, přičemž díky možnosti výstupu vlevo by se dalo ušetřit i na některých tratích. Typickým příkladem je třeba trať do Modřic s mimoúrovňově přístupnými zastávkami. Kdyby mohly být nástupiště umístěné mezi kolejemi byla by celá trať stavebně jednodušší, levnější a troufám si říct, že i přátelštější pro cestující. Další věc je, že dnešní soudobé tramvaje už mají takové řešení uspořádání interiéru, že se jednosměrná a obousměrná verze liší vcelku minimálně pouze absencí některých sedaček. Nevýhodou je samozřejmě vyšší cena.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
V případě Mendlova náměstí by se to prý dalo vzít jako stejná zastávka, ale čert nikdy nespí.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
czechtraveller píše:
Je nějaký předpis, který by zakazoval, že 11 šalina nesmí otevřít dveře na Mendláku tam, co je zastávka 1 směrem do centra?

Jednou nám tam řidič otevřel, protože mu křižovatku blokovala 6ka. Další den přijíždím k Mendláku, před náma 1, tak čekáme. Bylo 8:10, říkám si pohoda, bus 44 jede za 3min. Pak do cesty najela 6, zase čumíme a čekáme, než ta 6ka odjela na dalším semaforu. Bylo 8:13, když jsme se dobrali na tu zastávku na druhým konci (dál už zastavit nešlo), samozřejmě 44 ujela. Tentokrát nám paní odmítla otevřít na té první zastávce.


Já bych taky neotevřel....
Stojím mimo zastávku (zadek soupravy by zasahoval už mimo zastávku) a pokud chceš vypustit lidi mimo zastávku musí to být jen za určitých okolností.

Jde o to, že pokud by se někdo při vystupování zranil byla by to moje vina - takže asi tak


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Je nějaký předpis, který by zakazoval, že 11 šalina nesmí otevřít dveře na Mendláku tam, co je zastávka 1 směrem do centra?

Jednou nám tam řidič otevřel, protože mu křižovatku blokovala 6ka. Další den přijíždím k Mendláku, před náma 1, tak čekáme. Bylo 8:10, říkám si pohoda, bus 44 jede za 3min. Pak do cesty najela 6, zase čumíme a čekáme, než ta 6ka odjela na dalším semaforu. Bylo 8:13, když jsme se dobrali na tu zastávku na druhým konci (dál už zastavit nešlo), samozřejmě 44 ujela. Tentokrát nám paní odmítla otevřít na té první zastávce.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Jak to tady čtu tak se dostáváme k mému podpisu :-D
Viz tedy níže :-P


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Ondra K.: „Srovnávat uspořádání interiéru jednosměrné K3 a obousměrné KT8 je volovina.“ Já čekal, kdy to někdo napíše. Když jsem psal to svoje, tak jsem si říkal…„ty vole, on tě někdo chytí za tohle, uvidíš. Napiš tam, jak to přesně myslíš.“ Odpověděl jsem si „Naaaah. To bude v pohodě. Oni to poberou. Nejsme tu přeci od toho, abychom se chytali za slovo, ale abychom sdělili nějaký ten koncept, myšlenku a tak.“ Nope. :-)
Ne, hele, já tě chápu. Máš pravdu, jednosměrnost a obousměrnost. Ta obousměrnost bude vždy problémem, proto strašně moc nemám rád obousměrné šaliny. Pokud si představím, o jak moc víc lidí a míst na sezení by KT8 mohla pojmout, pokud by byla jednosměrná, tak…wow. V Ostravě to mají, ne? Jasně, my nemůžeme, protože Mifkova, která je…snad neřešitelná. Na smyčku není místo, protáhnout není možné, protože baráky. Do podzemí smyčku nikdo nedá, protože…to je směšně drahý a málo peněz za neskutečný množství muziky.
Úmyslně jsem ty šaliny srovnával z pohledu délkové kategorie. Protože K3R pojme v podstatě stejné množství lidí, co KT8. ALe KT8 je o 2 metry delší. ANo, to předpokládá, že obě budeme provozovat jako jednosměrné (viz linka 1, kam KT8 s jejich nedostačující kapacitou IMHO nepatří, ale to je asi jedno, já jen nějak nemám moc rád KT8 (mám je v hlavě jako neustále přecpané, nejde si tam sednout, protože takhle jsem je zažil)).
To, jak jsem to myslel, bylo spíš takové „inspirujme se provedením toho interiéru tam“. Řekněme, že u KT8 zanecháme střední článek, jak je. U zadního by na levé straně byly sedačky po směru jízdy, na pravé proti. V prvním článku by to bylo přesně naopak. Dvojsedačky všude (tam, kde to jde).
Nebo…můžeme to udělat tak, že ta část protisměru bude mít jen jednosedačku. Takže to bude 2+1, což je IMHO lepší (na 2+2 bychom museli mít širší šaliny, což by bylo úplně nejlepší, ale o tom jsem psal).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondro: jen částečně; myslím, že Naxashi srovnával 2+1 × 2+2. To první mají třeba pražské kachny po VP a rázem je uvnitř víc místa.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Naxashi píše:
....Srovnejte K3R a KT8.....

Srovnávat uspořádání interiéru jednosměrné K3 a obousměrné KT8 je volovina.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Karosa B732: No, ptal jsem se na to, a asi se to nedozvíme. :-)
eframmcbeth: Dík. :-) Jsem rád, že nejsem jediný, kdo to vidí. Jasný, to jsem ale taky psal, ne? Že parta více lidí si na tu čtyřku nesedne, protože tam sedí jediný člověk. A to třeba ty dvojky jsou volné. Nepochopíš… :-D
Jasně, je to problém, kde jsou 2 příčiny. Nevhodné rozložení sedaček (jasně, tohle může být věc názoru, jasný. Osobně bych ale řekl jediné. Srovnejte K3R a KT8. :-) ) a jednoduchý fakt, že lidi jsou prostě totální idioti, co nemají ponětí o nějakém ideálním rozložení a tak dále.
A to je za celou dobu cesty z Osové na Gaislerovu nikdo…nevyhodil, nebo jim něco neřekl? Na nádraží se kompletně prohazuje osazenstvo… Ta informační kampaň, co právě běží s těmi obrázky od tebe je děsně fajn, jen by to chtělo asi trochu agresivní propagaci a něco o tom, aby se lidi rozložili v té šalině nějak…lidsky, ne jak debilové.
IvanM: Ta věc je taková, že se všichni shodneme na tom, že něco je potřeba udělat, ale už se neshodneme na tom jak. To samé nádraží. Jasně, je nutné to dělat konstruktivně a s rozumem, ale to, co si pod tím každý představí, je něco jiného.
Podle mě: především nová vozovna. Na šaliny s délkou až 45 m. Paralelně údržba a oprava kolejí a rozšíření sítě. Jestli někdo bude říkat, že nechce trať, protože…trávníčky a venčení psů, tak se shovívavě pousmát a pokračovat ve stavbě. Rozšiřovat i trolejbusovou síť. Poté teprve nakupovat nové vozy. Především vysokokapacitní (40 až 45 m) pro linky 1, 8 a 12. Shodneme se tedy, jak vidíš, na tom, že je nutné modernizovat. Ale oba máme zcela jinou vizi. Já jí mám v podstatě takovou, jakou realizuji ve své fiktivní sítě pro BAHN. Co nejvíce prostoru pro šaliny a trolejbusy: jede to na proud. Zbytek busy. Osobně bych nejraději viděl něco jako linky 31 a 33 jako šaliny, v K2. Taky jsem těmito linkami jezdil svého času (jako každý správný Brňák jsem otročil jako (honosně nazvaný) operátor výroby ve Slatině (NIKDY více)). Nejen v času návozu a odvozu tam. Nacpané. O něčem hovoří i to, že nedostatek trolejbusů (sóla) je nahrazován kloubovými busy. Ale jak říkám…jen má vize. :-)
Sezení v KT8: Přijde mi krajně nepohodlné. Ty sedačky tam mi vůbec nepřijdou pohodlné. To samé v T3 a K2. Sedačky ve Variích, V Nkových KT8, ty nové plastové, to je o něčem jiném.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 10:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]