Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 6 z 35    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Další
Autor Zpráva
Offline
439
16 led 2015 11:18
Na regionalnich novych SORkach E6 to ridici resi prelepenim te prvni zarivky tmavou paskou. Nekteri ji nemaji prelepenou vubec a nesviti, tak to asi rozmontovali a vymontovali dratky z kontaktu. :D


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Tak třeba na 93ce z Útěchova to frajeři se SORkou řeší tak, že to v úseku Rozcestí->Malinová a potom Útěchovská->Myslivecký stadion úplně vypínají. A dělají dobře. Tam je navíc nebezpečí vběhnutí zvěře, takže tam musí opravdu perfektně vidět, aby kdyžtak stihli reagovat...
Mimochodem, to osvětlení interiéru v některých vozech je opravdu odporné do očí i pro cestující, viz například ty SORky. Fakt “nejlepší“ na nocích. Jedete odněkud po pár panácích, už se vidíte doma v posteli a ze všech stran na vás svítí zářivky s intenzitou jak na operačním sále. To vůbec není nutný. Paradoxně nejúžasnější osvětlení interiéru mají staré zrychlovače, kde to v podstatě vychází tak, že cca každá druhá zářivka nefunguje. :-) to fakt průměrnému člověku bohatě postačí nejenom k orientaci v prostoru, ale i k přečtení textu např. v novinách.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
No ono u těch Solarisů co tu v Brně máme, když jedeš třeba Hájenka Stará dálnice tak ti nepomůže ani zhasnutí těch dvou zářivek a přední okno máš jak zrcadlo, vidíš sebe, vidíš celej interiér a vše co se ve voze děje jak v kině, ale na cestu nevidíš. To samé ze šlapanic, Sokolnic a všude kde neni pouliční osvětlení. 5ekl bych že u všech nových busů to žárovkové vniutřní mosvětlení chybí, je to škoda.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Mě ty zářivky v Sorkách přijdou extra ostré, jsem snad nezažil, že by byly zapnuté všechny, to musí být palba :-D
U Solárek jsem si LEDek všiml, by mě zajímalo, jak vydrží dlouho, osobně s LED žárovkami nemám dobré zkušenosti.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ono u toho Solarisu zhasnutí prvních zářivek docela dost pomůže, ale ani tak to na neosvětlené silnici není žádná výhra...

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
No, jenže Solaris nemá zářivky ale LEDky. To je trochu něco jiného. Nastavitelné zářivky mají např. Crossy, nicméně strašně rychle odchází.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

616
13 srp 2010 13:44
Mám dotaz, zda se nějak nehodlá řešit interiérové osvětlení Sorek (zda někdo náhodou neví). To se nedá reklamovat u výrobce, že je to tak mírně řečeno "divně" zapojené (vždy dvě zářivky naproti sobě spolu) a strašně ostré světlo? Už jsem mnohokrát zažil, že řidiči na neosvětlených úsecích světla zcela vypnou a nechají svítit jen obrazovku (pokud tedy náhodou funguje, že). Chápu, že je ty hodně ostré zářivky dost oslňují. Přitom zcela stačí, když někdo stiskne "zastavíme", kde přítomné žárovičky osvětlí vůz zcela obstojně. Proč se na bezpečnost jízdy nemyslí? Podle mě ideálně řešené toto má Solaris, kde se dá upravit intenzita a zhasnout přední zářivky no a samozřejmě Karosy, které měly žárovičky.

_________________________________
Parková dráha Olympia Brno: http://www.smpd.cz
Simulace olomoucké tramvajové dopravy: http://mstsolomouc.webnode.cz/
Stavba modelu historické šaliny měřítka 1:8: http://modeltramvaje.webnode.cz/


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Pokud vidím na NS autobus a domnívám se, že bych jej mohl zdržovat, raději počkám a zařadím se za něj nebo se snažím jet tak rychle, aby mě předjet nemusel - rychlost kolem 30 km/h je většinou dostatečná.
Spíš by mě zajímalo, kdo řekne zákazníkům MALL.cz, že fakt z toho parkoviště nemůžou vyjet jak h****a a křížit chodník. Se divím, že se tam ještě nic nestalo. Také žasnu nad tím, jak někteří Ovladači řídítek jedou ve směru k Rondu vpravo po chodníku případně na opačné straně opačně nebo v různých jiných kombinacích. Nad tím vážně zůstává stát rozum.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
A na Nových Sadech? A hlavně, kdo naučí ty cyklisty jezdit vpravo? Většina mi přijde, že si myslí, že jim patří celý ten pruh a jedou si uprostřed a neni možné je předjet aniž by bus musel tento vyhrazený pruh opustit a pokud je vedle kolona, neni naděj. Neuhne a neuhne napravo.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Vladimír Š píše:
V normě je též stanovena šířka vyhrazeného pruhu pro busy společného i pro cyklisty na 4,25m, aby vozidla při předjíždění ne přejížděla do sousedního pruhu. Je to dodrženo na ulici Úvoz?


Jak kde, od Mendláku po křižovatku s ul. Tvrdého ten cyklotaxibus pruh širší je, do pěti metrů mít bude. Ale při předjíždění kolaře se do vedlejšího pruhu najet chtě nechtě musí, pokud řidič busu nechce cyklistu moc líznout. Další úsek vyhrazeného pruhu od Grohovy po Konečňák je znatelně užší.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
89
06 led 2015 17:23
Doplním své dva předchozí příspěvky - pro návrh komunikací platí ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací z ledna 2006, která má změnu Z1 z února 2010. Na obrázcích 29 a 30 je zakótována vzdálenost sloupu od obruby 0,5m. Přechody pro chodce jsou řešeny v článku 10.
Dle čl. 10.1.3.3 Přechody pro chodce bez řízení světelnou signalizací se mohou navrhovat jen přes dvoupruhovou obousměrnou komunikaci. Na nově navrhovaných komunikacích má být největší délka neděleného přechodu 6,5m mezi obrubami, resp. 7m na komunikacích s provozem silniční linkové osobní dopravy a při rekonstrukcích. V článku 10.1.3.3.3 je o pruzích pro cyklisty. Přechody se světelnou signalizací mají také svoje omezení - hlavně délkové. V normě je asi na 20 stránkách popis řešení různých situací přechodů včetně obrázků a jsou doplněny a upraveny ve změně normy číslo 1 a jsou to vlastně odpovědi na předchozí otázky. V normě je též stanovena šířka vyhrazeného pruhu pro busy společného i pro cyklisty na 4,25m, aby vozidla při předjíždění ne přejížděla do sousedního pruhu. Je to dodrženo na ulici Úvoz?


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Janatak: No a o to mi právě jde, jestli ta norma bere nějaký ohled na zhodnocení situace, počet pruhů atd., nebo je opravdu někde napsáno "šířka vozovky větší než 7 m -> nutný ostrůvek" bez ohledu na okolnosti, protože v druhém případě je to zjevný nesmysl.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Fantomas - ono spíš jde o to, kde se ten přechod nachází, nebo kde se nově zbuduje, co to je za silnici, s jakými dopravními intenzitami aut i chodců, jak je v místě přechodu vedena komunikace, je potřeba tím pádem přechod zvýraznit a tím tak více upozornit na chodce a tyto nějakým fyzickým opatřením udržet více v bezpečí...

Hviezdoslavova je v podstatě stará výpadovka na Vyškov, intenzity velké, ze směru od Vyškova se jedná o dlouhé táhlé klesání...čili ostrůvek (u zastávek Vozovna Slatina?) jako usměrňující a zároveň zpomalující retardér coby ochrana pro chodce je tu žádoucí a logická. No ale ruku v ruce s tím musí jít úprava vdz, která teda zrovna proběhla a bohužel stav po úpravě je tak stejně nedotaženej jako předtím.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A počítají se do té šířky i třeba cyklopruhy nebo parkovací místa? Protože co se tak letmo dívám na mapy.cz a měřím délku přechodů kolem centra, tak opravdu jen velmi výjimečně má nějaký míň než 7 metrů, a to včetně oněch jednosměrek, a těžko si představit, že by tam při rekonstrukcích všude měly být ostrůvky nebo zúžení vozovky.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Fantomas píše:
Takže při rekonstrukci prakticky jakékoliv ulice se na každý přechod musí přidat ostrůvek?


Nemusí, vozovku můžeš taky v místě přechodu zúžit vysazením chodníku do vozovky tak, aby ten přechod byl rozumně krátkej a přecházení tak netrvalo dlouho. Viz třeba tu...: https://mapy.cz/turisticka?vlastni-body ... %20Blansko

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
No ono to má smysl, široká ulice rovná se se dlouhá doba přecházení a ten ostrůvek tu dobu přecházení rozhodí do dvou fází, kdy si hlídám pouze aktuální směr, odkud jezdí auta. V případě Hviezdoslavovy, kde jsou tři pruhy a ta silnice má odhadem kolem 10 - 12 metrů šířky, se ostrůvek pro přecházení docela hodí.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Takže při rekonstrukci prakticky jakékoliv ulice se na každý přechod musí přidat ostrůvek?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Online
7338
27 úno 2010 07:40
Dělá se to při rekonstrukcích, ne plošně všude.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Širší než 7 m? To je nějaká blbost ne? To by bylo 90 % silnic, vždyť i jednosměrky jsou často širší než 7 metrů.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
89
06 led 2015 17:23
Ostrůvek musí být při přechodu na vozovce větší šířky než 7m. Je to vidět na Úvoze u Grohovy a Gorkého a na Novolíšeňské je také zúžení na tři pruhy ze čtyř a místo jednoho prouhu je vyznačen ostůvek.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Pokud to byla nějaká ze 7001-7006, tak těm škube převodovka.


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Dnes v 18:16 odjezd z Černovické terasy E50, v té sorce celkem smrděl plyn. Stává se to často? Řidičovi to dost cukalo při řízení.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
78
20 led 2014 11:05
Ostruvek by tam asi měl být,jen jestli by jim tam vlezl


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Taky o tom nic nevím... snad jen, že by měl být v prostřed ostrůvek v případě více pruhů, co vím já... ale netvrdím, že je to na 100 % pravda.


Offline
78
20 led 2014 11:05
Ondra K. píše:
Ulice Hviezdoslavova má v tomto místě víc než 2 jízdní pruhy, takže případný přechod by musel být vybaven světelnou signalizací.

Proc?nějaký nový směrnice pro vytváření přechodů?nevím,jen se ptám


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 856 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 15:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]