Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 88 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Dobře, nemám to statisticky ověřené, je to jen můj subjektivní pocit. Ale demagogií bych to nenazval. A vozy se prostě přeplňují, protože do nich stále nastupují nový cestující (kteří prostě stojí častěji blíže označníku) a ti co už v A voze jedou nemají možnost "postoupit dále do vozu".

A ano je rozdíl ujít 20 metrů na nástupišti do B vozu (do prvních nejuzších dveří navíc), když už ti řidič pouští výstrahu že zavře a nebo nastoupit do vozu a ujít těch 20 metrů uvnitř.

Úplně stejně by to fungovalo u kloubového autobusu, kdyby byla v místě kloubu překližka a vůz byl tak rozdělen na dvě části. I když má ten vůz jen 18 metrů, tak by stejně docházelo k přeplňování první části...

Edit: Ten příklad se čtením JŘ neberte doslova. Chtěl jsem prostě poukázat na to, že lidé se hromadí na jednom místě. Ať už vpředu u označníku, nebo jak poznamenal Honza, lezou zase jen do B vozu. Souprava neumožní rovnoměrné rozložení, ať je to A nebo B...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Alanisovu argumentaci s koukáním na JŘ nesdílím, ale pravdu v té neprůchodnosti souprav má. Podívejte se na kačeny na d-8. Ty jsou obsazené rovnoměrně. Jezdím tím denně a lidi totiž prostě stojí blíž u zastávky, protože nevědí, jestli dřív přijede maličká 10, střední 9 nebo velká 8. Když přijede 8, vlezou do ní a postupují dál, což v té soupravě LXD-MQW (v typech vozů se nevyznám, pardon) prostě a jednoduše nejde. Kdyby se ve velkém nakoupily vysokokapacitní průchozí tramvaje, lidi by si zvykli. Ale na to nejsou prachy.
Dál už je to dotažený třeba v Budapešti, kde ty extradlouhé vozy jsou prakticky průchoďáky, a protože jezdí na pevně daných tratích (tratích, ne linkách), lidi si zvykli, že můžou stát kdekoliv po celé délce zastávky a tramvaj ji celou pokryje (oproti našemu problému řekněme s dlouhou 8 a mini 10).

A d-12 je rozložená rovnoměrně, protože je rovnoměrně přecpaná na hranici kapacity... klidně si udělám zajížďku nebo počkám 5 minut na trojku, abych nemusel jezdit dvanáctkou. Tam by zrovna vysokokapacitní průchoďáky byly potřeba jako sůl. Řekněme klidně i porshata, ale jen s jedním sedadlem u každé stěny.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Ano rovnoměrné, protože 2xT. Pokud je LF2+LF1, lidi maximálně dojdou k prvním dveřím LF1, jinak poptávku na nástupišti pokryje LF2.
Pokud mám na d-12 13T, tak v kamerách můžu porovnat, jak se občas lidi tlačí v prvních článcích a vzadu by se dalo i sednout.

Blbost, na JŘ se dívá minimum lidí. U linek s 5 minutovým intervalem mi to přijde i absurdní.
Třeba na Mendlově náměstí směr Česká, Úzké do centra a v Komárově to zas funguje úplně naopak, tam se lidi tlačí do "B", protože přicházejí z opačného konce zastávky. Mně to připadá, že neodhadnou, že přijede tak dlouhá tramvaj.
Ale zas z toho těžíme my, co jdeme do LF1 úmyslně, pak je to taková první třída :-)

LF3, LF3/2, LF4 už nebude, protože Škoda.


Naposledy upravil Honza dne 07 čer 2016 00:06, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Teda nevím, kde jezdíte, ale já teda převážně d-12 a tam je rozložení rovnoměrné. Cestující ví, jak dlouhé soupravy jezdí a tak ví, že když stojí na konci zastávky, stále v tom místě "bude šalina". Alespoň teda většina. Nerovnoměrnost bývá třeba hlavním nádraží, kdy nevím, jestli přijede d-12 před osmičkou nebo za osmičkou a pak se prostě část vozu obsadí víc, ale to nijak nesouvisí s typem šaliny...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Alanis: To je opravdu demagogické. A vtipné :-D Zakládáš nevhodnost souprav na tom, že je nutné jít "až do B vozu", ale kdyby to nebyla souprava, tak tam bude ještě A-vůz. A vzdálenost to bude, světe div se, stejná :-D

Já se například na jízdní řády na zastávkách nedívám téměř nikdy. Buď vím, kdy mi to jede, protože jsem si to zjistil doma, nebo se podívám do mobilu. A ujít 20 metrů mi fakt problém nedělá. Kdo je línej ujít 20 kroků, tak ať si pak nestěžuje, že jede narvaným Áčkem.

Ono, pokud ta ekonomická výhoda rozpojování vozů o víkendu bude tak markantní, jako je dnes, tak se to takto prostě řešit bude. A je to dobře. Aspoň je to efektivní a nevozíme zbytečně o víkendu vzduch. A taky lepší, když jede K2 nebo sólo v rozumném intervalu dejme tomu 10 minut, než aby jezdila megadlouhá (40m) tramvaj jednou za uherskej rok (20 minut) jenom proto, že ji nemůžeme rozpojit.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
A já se cestujícím nedivím, že se mačkají v A voze... Koncepce dvou vozů je prostě zastaralá. Ano, má to výhody víkendového rozpojení, ale to je tak jediné pozitivum, které na tom vidím.

Cestující přijde na zástavku, chce se podívat v kolik mu to jede, přijede LF2+LF1/2, do čeho asi nastoupí? Ano, nepůjde 20+ metrů, aby si nastoupil do B vozu... A to je prostě u každé soupravy. Souprava vozů prostě neumožňuje rovnoměrné rozložení cestujících, proto je A narvaný po strop a v B si člověk sedne.

Můžete namítnout, že tohle je problém nejen u souprav (např. 13T), ale tam vidím hlavně problém v interiéru, hlavně u vozů 1901-1919.

A to je jsem zmínil jen jedno z negativ. Dále bych mohl pokračovat tím, že B vozy jsou více poškozené, není tam prakticky žádná schopnost komunikovat s řidičem (bezdomovec, neotevření dveří, magor s pistolí viz Praha), druhá kabina zabírající místo, mrtvý prostor mezi šalinami...

Jestli Varia, tak prosím LF3, LF3/2, případně LF4 na d-1...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad K2P+T3P: Řešitelné by to asi bylo. Ovšem otázkou je za jakých podmínek. Muselo by se nějak vyřešit odlišné "zpřevodování" T3 a K2. Další věc je co výzbroje, protože K2P jsou analogy a T3P, vyjma 1595+1564, už digitály.

Před 15 lety se uvažovalo o 2*K2R.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Věšina cestujících jsou ”ovečky”. :D V době, kdy jezdily LF2+LF2, tak jsem mnohdy v posledním článku B vozu byl sám jak na trůně, zatímco Ačko bylo docela natřískaný... Proto jsem tyhle soupravy měl tak extra rád, že jsem to vyižíval skoro jak pro sebe vypravenej express a alespoň na chvíli jsem si připadal jak milionář... :D
To jsem se tady kdysi dávno ptal já, jestli by teoreticky šlo udělat soupravy K2P+T3P. Myslím, že kdyby to možné bylo, už někdy před 15 lety by to někoho napadlo a takové vozy by se tehdy objevily např. právě na té jedničce...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Kubus41 píše:
Čiště technická otázka na zasvěcené: šla by z provozního hlediska vypravit souprava K2R + T3R do provozu s cestujícími? Něco stylu LF2 + LF1.

Kdysi na to tady byl dotaz (K2P), a pokud si pamatuju, tak ne. K2(R) a T3(R) mají jiné převodovky (proto i jiné max. rychlosti). Prostě T3R je živější než K2R. Když tak mě někdo opravte.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A co teprv K2 1123 s T3 1525 :wink:

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Čiště technická otázka na zasvěcené: šla by z provozního hlediska vypravit souprava K2R + T3R do provozu s cestujícími? Něco stylu LF2 + LF1.


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Jestli mi na Variích něco vadí, tak hlučnost. Vibrace, dunění a drnčení...
Ad. LF2+LF1 na d-12 - naprosto se míjí účinkem, většina cestujících se stejně cpe stejně do "A" vozu. Navíc interiér se moc nehodí pro rychlou výměnu cestujících.

Jinak dnes na 21/4 netradičně K2R 1037.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Přesně tak. Potom, co tady Škoda léta dodávala, tak bych jim nedal zakázku ani na vozejček na nářadí do dílen....
Pokud by byl někdo schopen a ochoten dodat něco, co běžným cestujícím nabízí přinejmenším stejně příjemné cestování jako Vario, s normálním (ne chaotickým) uspořádáním interiéru, tak jsem pro...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
IvanM: 13T rozhodně není nadčasová, prostorná a moderní. Podívej se, z jakého roku pochází její koncepce. Myslím, že Ondra myslel něco typu 30T. A taky nikdo neříká, že musí být made by Škoda. Máme i jiný výrobce.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Varia jsou sice spolehlivé, to je pravda, ale opravdu je to taková malá ukrajina, už bysme se měli snažit pořizovat něco modernějšího. V Ostravě jsem měl možnost vidět Superior při zkušebních jízdách po place Inekonu a je to moc pěknej vozejk. Něco takového by se mi tu rozhodně líbilo.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Taky souhlasím s Mechošem. Často tady čtu názory, jak je to nemoderní a morálně zastaralé, ale pro mě je Vario nejlepší současně výraběná tramvaj. Pokud někdo trvdí, že by se s Varii mělo skončit, budu rád, když napíše proč konkrétně (a argument, že není 100% NP se snad dá zamítnou předem, to bylo jediné, co mě napadlo...).


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Hmm, hlavně aby byla tramvaj moderní. Jak se v ní kulturně/nekulturně cestuje, to je jedno. :) Typická zaujatost ke všemu původnímu. Prostě to, co bylo vynalezeno již před delší dobou, to je špatné. Principiálně jen proto, že to není nová koncepce. Ale to je jedno, co člověk, to názor. Já osobně mám stejný názor jako Mechoš...
P.S.: co tak úžasného nabízí běžnému cestujícímu “supermoderní“, “nadčasová“ a “úžasná“ 13T oproti Variu? Je prostornější? Rozhodně ne. Je pohodlnější? Rozhodně ne. Je třeba klimatizovaná? Taky ne. Jo, vlastně 1 výhodu má. Do lichých článků vede o 1 schod míň a je o něco tišší. To je ta velká a úžasná revoluce v cestování pro běžného cestujícího, kvůli které by bylo na místě ukončit program Vario? :-)

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Ondra K. píše:
Letos dodané 13T budou náhradou za K2. Co bude dál je nejspíše zatím ve hvězdách. Chtěl bych věřit tomu, že program Vario bude opravdu v roce 2018 ukončen a další obnova vozového parku se už ponese v duchu soudobých moderních tramvají. Nakupovat po roce 2018 tak zastaralé tramvaje jako Vario mi přijde poněkud perverzní.


Já bych neřešil zda je koncepce vozu zastaralá, ale jak je funkční.

Takže bych všechny vozy (i poršata) nahradil LF-kama všech provedeních tedy jak LF1, LF2, LF3 ale i LF3/2(či jak se jmenuje ta obousměrná verze)
Toť můj názor (a nemusí s ním všichni souhlasit ;-) )


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Letos dodané 13T budou náhradou za K2. Co bude dál je nejspíše zatím ve hvězdách. Chtěl bych věřit tomu, že program Vario bude opravdu v roce 2018 ukončen a další obnova vozového parku se už ponese v duchu soudobých moderních tramvají. Nakupovat po roce 2018 tak zastaralé tramvaje jako Vario mi přijde poněkud perverzní.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Ideální vize by byla posílat šmejdy 13T, a to především 1901-1919, na linky dřív “20metrové“ - 2, 4, 5, 11 a zbytek doplnit K2. Na jedničku především LF2+LF, na linky 3, 6, 9, 12 v co největší míře soupravy T3, ty doplnit výhradně 13T s upraveným interiérem. Doufám, že se někdy dočkáme LF2+LF běžně i na lince 12...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
S opravou trasy pro d3 a d11 v oblasti Sochorovy, neplánuje se nějakým způsobem upravit výhled pro šaliny jedoucí do jundrovského trojúhelníku od Rosického náměstí na Bystrc? S tou zeleňí, jakkoliv je přínosem, tak tady je to co do výhledu na křižující chodník užívaný často jako cyklostezka, hodně špatné.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Naposledy upravil Janatak dne 06 čer 2016 19:33, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zlatoprst: přijdou 13T, povýluková d-3 snad bude v 30metrech.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
S LF2 by se mělo počítat pouze do dlouhých souprav a pouze pro linku 1.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
A jsou v tom cílovém počtu uvažovány soupravy LF2 LF na d12, nebo jen každá druhá na d1?

Po dosažení cílového stavu se LF2 už nebudou dělat? Jsou přece další linky, kde nebudou věčně jezdit K2 a jejich klony (d2, povýluková 3, 4, 5 v pracovní dny, 11)...


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondro, to není jen o urychlení, ale i o navýšení počtu NP souprav. Protože při stejném cílovém počtu LF a LF2 zbudou 4 krátká varia, které můžou pokrýt víkendovou 5 nebo denní 10, případně udělat 2 soupravy LF2+EV a 2 soupravy LF+EV, možností je více. Určitě lepší než hezké ucelené soupravy na šotofotkách a některé linky velmi vysokopodlažní ;-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10301 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 12:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]