Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 227 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
89
06 led 2015 17:23
Územní řízení - ohledání na místě je veřejné a může tam přijít kdokoliv a prohlásit se za účastníka řízení - je jím do doby než se případně prokáže opak. Velmi často se jedná o opomenuté sousedy díky dědickému řízení a též některé síťaře, např DPmB, který má kabely v ulicích, kde to nikdo nepředpokládá. Kabely jsou např. na Jihlavské podél centrálky, na Dřevařské, Mučednické atd. Kromě toho musí být záměr vyvěšen v grafické podobě na místě stavby nebo na místě určeném stavebním úřadem. Platí Stavební zákon 183/2006 Sb. v platném znění a Správní řád 500/2005 Sb. v platném znění., aby se stím veřejnost mohla seznámit. Můžou se přihlásit třeba Duha apod.


Offline
Uživatelský avatar

6627
21 pro 2005 17:01
Místní si budou stěžovat na hluk z trolejbusů a brzdících vlaků.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A to by zrovna nebyl špatný nápad. Trolejbusy by tamním nepůsobily přítěž a vlaková trať tam stejně už je. Přistavěné nádražíčko žádné komplikace nezpůsobí. Navíc je to jedno z nejlevnějších a nejsnazších řešení přestupního uzlu.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

442
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Mě přijde, že je to strašně nafouknuté. Tunely Dobrovského se taky zvládly a byly nesrovnatelně náročnější. Jinak padla tu i zmínka o protažení trolejbusu dolů k železnici, to taky neusnulo, příští úterý je projednání Terminál IDS Starý Lískovec k územnímu řízení, ale jenom pro účastníky.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Jsou prostě stavby, které jsou potřeba a někde být musí. Rušivé, pokud by to nebylo v tunelu, by to bylo vždycky protože i při dodržení všech opatření třeba tramvaj na povrchu vždycky trochu hluku vytvoří. A co se týče samotného průběhu stavby, tak ten nepočítám, protože i kdyby to trvalo dva roky, takto není cílový stav, jen něco co se musí přetrpět, proto to není zdaleka tak důležité, jako výsledný efekt.

Já mám spíš pocit, že problém není v tom, že by nic nefungovalo, ale v tom, že se tady vytváří obraz toho že nic nefunguje, což zdaleka není pravda. Nehledě na to, že je větší riziko, že se něco neudělá, pokud je investor soukromý, než když investuje město.

Co se týče Bauhausu, tak při černé stavbě, má být postup takový, že se nechá na náklady vlastníka zbourat a on si to pak rozmyslí (akorát na to zatím bohužel nikdo nemá koule). Pro nějaké zestátňování, nebo zavírání někoho není naprosto žádný důvod, tady bohatě stačí takováto majetková sankce. Ono je logické, že každý vlastník se snaží využít vše co se mu hodí a je jen na státu a především na sousedech, aby si pohlídali případné vlivy na okolí nad rámec běžných norem právě tím, že se jim umožňuje účast ve stavebním řízení.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Emperror: to je smutné. Bohužel i takoví lidi tu s námi žijí.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Ony některé argumenty jsou možná pravda.
S jednou věcí ale nesouhlasím. Proč by měl někdo trpět nějakou rušivou stavbu jen proto, že někam opodál jezdí 40 000 lidí? (Myšleno obecně, ne tuhle konkrétní stavbu) To je nevhodný argument. Právo každého je kulturně bydlet (ve stavebním zákoně je zmínka i např. o nevhodném stínění, hluku a dalších rušivých jevech) a já jsem přesvědčen, že doba trvání výkopů u daného domu 2 měsíce je lež. Tak jako vždy. On se vždycky argument najde, proč to nakonec nebude dle plánů 2 měsíce, ale 2 roky...
Já bych to nazval úplně jinak než sobectví. Kořeny takových postojů veřejnosti hledejte v tom, jaký je tu bo***l. Že v podstatě v ničem nefunguje zdravý rozum a u téměř všeho se dá využít “díra v zákoně“, což otevřeně přiznávají i profíci z oboru. Tady funguje “Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá“. Všeobecně bývají snahy, jak nejlépe “vydrbat“ s běžnými lidmi. Úplně stejné postoje jsou potom i naopak.
Co se týče Bauhausu v Ivanovicích, jak tu někdo popisoval, tak to je příkladný úkaz. To se mělo vyřešit účinným způsobem. Tehdy “černou“ stavbu zestátnit, zúčastněným společnostem rozdat pokuty od 50 milionů do půl miliardy a pár zodpovědných postavit k soudu. Udělali by to někde jinde napodruhé, tak zestátnit komplet celý majetek společnosti v ČR (např. všechny prodejny Bauhaus), soudit celé její vedení a tuto společnost vyhnat z ČR. Takovými kroky by se mimo jiné značně naplnila státní kasa...
Prostě vy žádáte pochopení od běžných lidí, tak mějte aspoň trochu pochopení pro ně. Já věřím tomu, že kdyby třeba měli vymahatelnou záruku, že stavba bude probíhat šetrně, svižně a dopady na okolí budou dlouhodobě minimální, tak by se řadě takových prospěšných staveb, jako např. nová trasa pro MHD, vůbec nebránili...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já byl přímo na té včerejší besedě. Jediný problém je v tom, že jak má trať odbočovat od Osové, kde hned začne tunel, přiblíží se (už v tunelu) na 9 m k domu Mikuláškovo náměstí 10, pak už ale pokračuje prostředkem louky, mezi ulicí Labská a Jihlavská má být podzemní zastávka. Tunel končí až za ulicí Jihlavská, kde bude úvrať v místě středu dnešní smyčky trolejbusů u Nemocnice Bohunice.

Musím ale říct, že po prezentaci a po odpovědích na hlavní dotazy jsem znechuceně odešel, protože to co tam ti lidi předváděli, z toho je mi na nic. Mám pochopení proto, že má někdo strach, aby mu nepraskl nebo nespadnul barák a že se o to bude zajímat a přijde se zeptat případně si pohlídá ve stavebním řízení, aby bylo vše v pořádku. Ale hystericky tam vyvádět, že to není potřeba, že si natom někdo namastí kapsu a že přece nebude rok žít na staveništi, to mě fakt vytáčí. Zvlášť ten argument s tím staveništěm, ještě navíc po té kdy bylo jasně řečeno, že samotné výkopy by v tomhle místě měly trvat jen asi dva měsíce a pak se bude pracovat už jen pod povrchem. Ale jakékoli odpovědi byly jako házet hrách na zeď.

Nehledě na to, že tam máme zastávku Osová a tato trať je dělána hlavně pro kampus, ne pro okolí Osové. V územním plánu je to nakreslené už taky pěkně dlouho a jen děkuji za to, že po uplynutí tří let již nelze územní plán právně napadnout, protože to by každý kdo se někam přistěhuje protestoval i proti trati, která už je tam nakreslená třeba 10 let, akorát ještě nestojí - platí, že když něco kupuju mám se podívat, co se tam plánuje.

Takže v této fázi je legitimní pouze si pohlídat řádné zajištění stavby, aby neohrozila okolní objetky, nikoli ji blokovat. Mimochodem stavební řízení slouží přávě k tomu, aby stavba neohrozila okolí, ne k tomu abyste mohli blokovat něco co se Vám nelíbí, když to navíc ani není na Vašem pozemku. A aby si někdo nemyslel, že se mě to až tak netýká, tak moje rodina bydlí v čísle 14.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já bych to zase nedramatizoval a nedělal ze všech obyvatel okolních paneláků sobce. Redaktor Deníku vytáhl jeden názor jednoho diskutujícího. Věřím, že většina zúčastněných k té trati nebude mít negativní postoj. Jenomže nejvíc jsou vidět ti nejradikálnější a nejuřvanější, klasika.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Kolika domů se to týká, že by měla být trať 10 metrů od nich? V místě kde je vedení tunelem by to snad mělo být ok. Kde přesně má být vyústění toho tunelu? Směrem na Kampus až za Labskou nebo ještě před ní? Z letecké mapy tam vypadá poblíž leda penzion pro důchodce a tam by jim to že na šalinu nejdou pěkným krpálem nemuseli brát zrovna tragicky... Žiju teda v domnění, že větší část Mikuláškova náměstí bude tunelový úsek (pokud ne celé)?

Pokud by sem někdo hodil nějaký rozumný odkaz na plánek, mohlo by to tuhle diskuzi trochu posunout...

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
IvanM: Pokud vím, tak ta současná varianta byla od začátku nejpravděpodobnější. Ano, i tato varianta se mírně přepracovávala, ale celkově vzato byla nejčastější a nejvíce prosazovaná, prakticky už od doby, kdy se kampus začal stavět, takže pardon, ale tato výmluva u mě neobstojí.
A upřímně, já se taky koukám z okna do protihlukové zdi u trati, která stejně moc nepomáhá. Ano, ta trať tu byla dřív, než se začal stavět náš dům, ale to bylo v době, kdy tu jezdily dízly rychlostí nula-nula-nic. Po dostavění domu to elektrifikovali a zvýšili rychlost no a před dvaceti lety se rozhodli, že nám tu udělají koridor na 160 a postaví protihlukovou stěnu, která nám zničí výhled. A taky jsme neprotestovali, prostě jsme to brali jako nutný pokrok. A to nám ta trať ani nic pozitivního nepřináší. Na nádraží stejně musíme tři kilometry daleko. To lidi v Lískovci, z nichž mnozí museli vědět o plánované tramvaji už když se tam stěhovali, ať neříkají že ne, budou mít zastávku skoro u baráku a tramvaj v tunelu, takže jim to ani nenaruší výhled na okolní paneláky. Co by za to jinde dali. Ale jim to není dost dobré a prostě tu tramvaj chtějí zablokovat, myslíc sobecky jen na sebe a ne na ty desetitisíce lidí jezdících denně do kampusu a nemocnice. Tak se na mě nikdo nezlobte, že pro jejich sobecké myšlení nemám moc pochopení, na rozdíl od těch zmiňovaných lidí v Žebětíně, nebo třeba Ivanovicích, kde neúspěšně brojili proti Bauhausu. Ale to není zcela srovnatelné. Bojovat proti obchodnímu centru, které přináší méně pozitiv než negativ, je pro mne pochopitelné, samozřejmě pokud se místní nerozhoupou moc pozdě, jak jsem uváděl na tom příkladu z Blanska. Ale tady jde o veřejný zájem, který i místním přinese více pozitiv, než negativ. A takové sobectví je pro mne prostě nepochopitelné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Kdyby tohle dělal do takovéto míry každej, tak se nikde nepostaví a ani nezrekonstruuje nic.

Navíc, tramvajová trať v krátké docházkové vzdálenosti naopak cenu bytu zvýší.

Navíc, když bude tramvajová trať postavená s využitím moderních odhlučňovacích prvků, tak to žádné zhoršení oproti burácejícím plyňákům a okolojezdícím trolejbusům nepřinese.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A byla už tehdy tamním oznámena tahle přesná varianta? Co si já matně pamatuji, tak bylo něco jen v řádech nejistých spekulací. A pokud dobře pamatuji, tak trať měla být vedena někudy od smyčky Starý Lískovec. Nebo se pletu? Tam bylo i několik dalších variant. Například ta, že by u Leskavy vzniklo vlakové nádražíčko a od Osové byl protažen trolejbus ke Kampusu. To ale tamní lidi bojkotovali, tentokrát neprávem. Nesmyslně začali nadávat na přilehlou trať. To je ale něco jiného. Ta trať tam leží už desítky let, bytové domy tam vznikly dávno po vzniku trati. Takže všichni věděli, do čeho jdou, když tam kupovali byt. Úplně jiná situace je, když někde 20 let bydlíte a najednou vám někdo chce pár metrů od domu kopat tunel s tratí. Co se týče stavby vlastního Campusu, tak by se ani moc vyjadřovat nemohli. Nejsou na sousedních parcelách ani v blízkosti stavby. Tam by se jim každý vysmál. Ono záleží hlavně na tom, jestli už tenkrát byli seznámeni s touto přesnou podobou vedení trati.
Pořád jsem přesvědčen, že těm lidem nejde o to něco blokovat a někomu škodit. Oni chtěji jen kulturně bydlet. Stejně jako např. ti, kteří odmítali Globus v Žebětíně a řada dalších. Prostě jen odmítají prach, hluk, světelné znečistění v noci, vibrace, výhled z okna na vysokou betonovou zeď.... To jim přece nemůžeme mít za zlý, ne?

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
IvanM: Nic ve zlém ale o té tramvaji se mluví už víc jak deset let. Ten projekt se za tu dobu několikrát přepracoval. Proč se místní ozývají až teď, když měli celou tu dobu na připomínky? Copak místním nestačí, že už zablokovali přestupní uzel? To chtějí škodit dál a zablokovat i tramvaj, která mimochodem, nemá ani tak nahradit trolejbusy na Mendlák, ale hlavně autobusové linky 60 a 61 k nádraží, i když trolejbusům jistě také uleví. Nemluvě o tom, že nejde jenom o kampus, ale i o nemocnici. Musím se tedy znovu zeptat, proč se ozývají až teď, proč neprotestovali už před deseti lety? A proč neprotestovali proti kampusu, když už v té době bylo jasné, že doprava v této oblasti na takovou stavbu není připravena? To mi připomíná ty lidi z Blanska, kteří se až teď rozhoupali a začali bojovat proti obchodnímu centru, které se už pomalu začíná stavět. Trochu s křížkem po funuse. A podobný pocit mám i z těch lidí ve Starém Lískovci.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Na Kamenolomu by pro začátek stačilo zrušit preferenci šaliny a zařadit její čočky do normálního signálního plánu, který by v případě načtení šaliny počkal, až doběhne cyklus a například nezazdil trolejbus před kolejema.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nevím už kde, ale někde jsem je viděl prohozené — 8: Mifkova-Hlavas-Renneská-Osová-Kampus / 10: Holzova-Hlavas-Renneská-Osová-S.Lískovec
Asi proto, že na Mifkově i na Kampusu by byly úvratě, zatímco u Muzea v Líšni a v Lískovci jsou smyčky.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Mimochodem, když vezmeme v úvahu, že by nakonec většinová část místních byla pro, tak ideální řešení by bylo současně s tím vybudovat prodloužení od Stránské skály do oblasti Holzova (což podle toho, co jsem slyšel, by tamní vítali). Pak by zcela ideální řešení byla linka 10 v trase Holzova-hlavas-Renneská-Kampus v intervalu v PD 7-8 min. se “špičkovým“ zkrácením na polovinu, o víkendu 15 minut. Vše při ponechání současného vedení linek 6, 8.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, Starý Lískovec má dobrého starostu. Kdyby byl takový starosta (povahou) v každé MČ, bylo by to asi až moc krásné.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jenže starosta tam nebydlí. Kdyby bydlel, možná by měl též jiný názor. Dost závažné a mnohdy rozhodující slovo mají mít místní. Těch se to totiž nejvíc dotkne.
Přijít o místo k venčení psů je celkem extrém, takový argument je podle mě docela nadhodnocen. Ale stále by mělo platit, že konečné slovo by měli mít místní. Pokud trať chtějí, pak není problém.
Taky mě zaráží, že prostě někdo postaví Campus tak obřího rozsahu a za 10 let se začne strašně podivovat, že jim tam jezdí 30 000 lidí denně. To se jako tenkrát nevědělo? To inženýři neznali kapacitu komplexu budov, který naprojektovali? Všechny tyhle záležitosti včetně dopravy se snad měly řešit už před započetím stavby, nebo ne? To se asi spoléhalo na to, že to prostě nějak projde. Že se to stejně nějak prosadí. Tohle se totiž s místními mělo řešit už tenkrát a ne po deseti letech. Jak říkám, doufám, že svá práva a zájmy budou plně hájit a nekývnou na variantu, se kterou nesouhlasí. Jsem plně na straně tady těch lidí. Zřejmě někdo tenkrát počítal s tím, že si za pár let s nimi “vytře pozadí“, a proto se jich nikdo na nic neptal. Už jen proto jim budu fandit...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6627
21 pro 2005 17:01
Aspoň tam mají rozumného starostu. Na Lesné se prodlužovat nemůže, protože podle starosty by lidé přišli o místo k venčení psů.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Já se ale mimochodem tomu člověku vůbec nedivím. Taky bych takovou záležitost před domem nechtěl (obzvlášť v naší “bo***lrepublice“, kde i každá ptákovina trvá málem celou generaci. Viz taková ulice Staňkova, kde celkem nenápadná oprava ulice trvá po malých kouscích už cca 2 roky, mezitím se po celou dobu místní dusí prachem). Zcela právem jsou majitelé okolních domů a parcel plnohodnotnými účastníky stavebního řízení. Doufám, že budou bojovat za svá práva a nedají se.
Mě vždycky moc baví, jak někdo bydlí v Líšni a přitom strašně lobbuje za to, co se má nebo nemá stavět v Lískovci někomu 9m od domu. Většinou jsou to ti, kteří by dělali největší “cirkus“, kdyby někdo přišel se záměrem stavby takového rozsahu u jejich domu.
Já osobně bydlím na druhé straně Lískovce, takže mě se to až tak netýká. Konkrétní informace o názorech tamních obyvatel nemám. Pokud je většina pro, tak je to v pohodě. Pokud je většinová část proti, pak není co řešit....
Jiná situace je na Kamechách, kde podle všeho drtivá většina místních obyvatel takovou stavbu vítá.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Hm, zase reakce jednoho obyvatele z tisíce. Ale proč by ji deník neotiskl. Bezpečnost statiky budov by se měla řešit už během plánování stavby. Spíš by měl být ten člověk rád, že se mu zlepší dostupnost a možná bude mít zastávku elegantně pár metrů od domu.


Offline
89
06 led 2015 17:23
Problém zavěšení nosných drátů od trolejového vedení byl na dnešní budově rektorátu Masarykovy univerzity někdy okolo roku 1991. V budově došlo k pádu stropů a nosné zdi uvnitř budovy. Tím se uvolnila vazba budovy a kotvy vedle balkonu nad zahrádkou, kde je Kaunicova busta hrozily vypadnutím. DPmB tehdy instaloval dva nové sloupy, které jsou též k budově přikotvené. Pamatuji se, že statik požadoval, aby kotvení sloupů k budově bylo v rovině stropů, kde je vyšší únosnost než v prosté zdi. Havarie v budově nebyla způsobena zavěšeným trolejovým vedením. Jinak brnpat píše správně, že vápno ve starých zdech je stráveno vzdušnou vlhkostí a objekt drží v principu vahou materiálu.
Vytržení kotvy z budovy bylo před lety na Údolní při vypadení sběračů trolejbusu.


Offline
1208
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Prodloužení tramvajové tratě? Ve Starém Lískovci si lidé stěžovali při debatě
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60525.html

....jezdí z Mendelova náměstí... biggrin


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Je taky zajímavé, že jak tam ukazují detailní záběry na ty největší praskliny (a vypadené zdivo), tak ty jsou zrovna na stěně, na které žádné trolejové vedení ukotveno není - je to ta stěna do dvora s nápisem Černá hora, jak je vidět třeba zde. Čímž netvrdím, že tam nemůžou být i praskliny způsobené trolejí, ale zrovna u této se mi to z mého laického pohledu moc nezdá. Leda by to vedení tahalo k sobě celou tu část čelní stěny a ta pak tlačila na tu boční.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zdeněk a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 led 2025 22:35
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]