Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 38 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
1093
09 lis 2006 18:16
michalk píše:
A v čem že vlastně brání nádraží pod Petrovem rozvoji onoho jižního centra?

A co bránilo výstavbě v okolí kampusu dřív než tam kampus stál? Možná to, že tam není důvod nyní chodit/jezdit. Ale jižní centrum je z hlediska dopravy stejně irelevantní. Ale snad jsem Ti odpověděl.
michalk píše:
Poslední dobou (no, v podstatě od začátku) v této diskuzi mám pocit, že většina příznivců varianty u řeky má názor, že nové nádraží má být hlavně cool a hyper super, ale nějak to nedokáže podložit rozumnými argumenty...

Je směšné říkat, že pro odsun není žádný rozumný argument. Jeden jsi sám zmínil a to je cena (investice a provoz)
- za mě je to především sjednocení vlakové a autobusové dopravy na jedno místo
- nižší náklady na provoz
- napojení na VRT bez dalších investic
- možnost stavět za chodu

Ano, toto nic nepřinese cestujícím. Ale toto je pouze v krátkodobém hledisku. Pokud se podíváme jak rozhodoval stát z hlediska investic do železnice. Až ministr bude mít jednou dvě varianty přivedení VRT do Brna, pro kterou se rozhodne? Investice 30 mld na podkopání Brna, pokud se něco pokazí, tak klidně dvojnásobek. Prodloužení stavby o roky, problémy se statikou domů pod kterými to povede (vzpomeňte na královopolský tunel a praskající domy) a nebo prostě osekáme regionální dopravu a necháme jí stát na semaforech pravidelně 5 minut? Což bude znamenat, že dnes investujeme 20 mld do nádraží, abychom po přivedení VRT měli pro regionální dopravu dnešní nebo horší stav. Už teď (bez VRT) u varianty pod Petrovem bylo navrženo přidat dvě slepé koleje zaražené k Tescu. Samozřejmě, že nyní nemůžeme dát do kalkukací variantu přivedení VRT po zemi, protože by varianta pod Petrovem dopadla katastrofálně. Za mě je tato situace daleko horší než nějaký odsun. Ano, z počátku tam bude doprava katastrofální, Brno totiž nezačne stavět MHD včas (nedělám si iluze). Nicméně se to bude rok od roku zlepšovat a budou stačit dávat postupné investice. Jako další krátkozrakou situaci vidím s tramvajovým uzlem na Nádražní. Kolik lidí se tam ještě vleze, už teď člověk tak tak prochází do podchodu. Dle studií mají další lidé do vlaků přibývat a s VRT dojde k přesunu až desítek tisíc lidí za 24 hodin z aut. IAD se tam nedá rozumně dostat, tramvaje jezdí narvané a všichni víme, že u intervalu nižším než 5 minut dochází je sjíždění a při kapacitní tramvaje jsou zase těžce nevyužity na 50 procentech trasy. Je sice strašně fajn mít jeden centrální uzel, ale myslím, že v Brně už byla překročena rozumná mez. Jak jsme psal dříve, osobně se tomuto místu snažím vyhnout a vím, že nejsem sám. Tak k čemu takový uzel, když už teď se mu někteří lidé vyhýbají a situace bude ještě horší.
Dále je sice hezké, že tady poukazujete, jak v ostatních městech si nechávají nádraží. Ale všude mají přivedených 6 kolejí ze všech směrů a nevšiml jsem si, že by někde stavěli nové kusé koleje. Ano, ukažte mi rozumný projekt přestavby nádraží v centru a jsem ochoten pro něj hlasovat (pokud bude za rozumnou cenu). Ale ne pro tento kočkopes, to už raději odsun.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Vsak taky okraj centra je porad centrum, ne? A za timto okrajem uz centrum neni. Tak nevim, co tam resi...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kol-i-bal píše:
... Z toho vyplývá, že současné hlavní nádraží, na kterém tak lpí „Koalice nádraží v centru“, vůbec v žádném centru města Brna neleží, ale je situováno na jeho samotném jižním okraji...

Ano, proto jej chtějí posunout ještě více na jih. Ne, tato stránka nic racionálního neobsahuje.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Díky za odkaz, ale rozumné argumenty jsem tam rozhodně nenašel. Jen vypíchnu.
V položených otázkách se točí v úplně irelevantních věcech (např. jak je to v jiných městech a proč by nádraží mělo být v centru). Nádraží nemusí být v centru, ale musí být hlavně kvalitně dopravně napojené.
A v čem že vlastně brání nádraží pod Petrovem rozvoji onoho jižního centra? Se divím, že si Vídeňáci své nové hlavní nádraží nepostavili někam ke Schwechatu, nebo že v Berlíně si poddolovali kvůli nádraží bývalou berlínskou zeď, aby bylo nádraží dostupné v centru a na přestupním uzlu S-Bahnu. A v Zurichu, tam už mají pod historickým nádražím pro jistotu další dvě (no, v podstatě 3, pokud berem i vlakotramvaj), když první přestalo stačit.
A tohle
Citace:
Jejich představa, že poblíž současného nádraží vykopou na mnoho let hlubokou jámu pro přisunutou polohu nádraží, ke které bude po celá léta výstavby problematické vůbec ponechat příjezdové koleje, by měla všechny Brňany, ale i dojíždějící mimobrněnské občany naplňovat hrůzou. Od Tišnova budou vystupovat v Králově Poli, od Blanska v Židenicích, od Břeclavi v Horních Heršpicích. Přes Brno je budou převážet autobusy.

jen svědčí o tom, že o nádraží pod Petrovem a jeho výstavbě ví opravdu kulové, to nejsou argumenty pro nádraží u řeky. Navíc opět točí na "pár" letech výstavby (v porovnání s dobou provozu), co bude potom, neřeší.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Co je rozumného na argumentu, že když má Olmik a Ostrava rolu ještě dál, tak si ji můžeme taky ostěhovat, abychom se jim vyrovnali?
Úplně mimo mísu je tvrzení, že za nedostavění vybombardované věže může koalice NvC.
Pokud jižní čtvrť není bez nádraží životaschopná, nemá smysl se o ni pokoušet.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Rozumné argumenty pro přesun jsou třeba zde:
http://www.kolibal.cz/pro-brno/pro-odsu ... lny-smysl/

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Poslední dobou (no, v podstatě od začátku) v této diskuzi mám pocit, že většina příznivců varianty u řeky má názor, že nové nádraží má být hlavně cool a hyper super, ale nějak to nedokáže podložit rozumnými argumenty... Vypíchl bych
- úvrať a doba na ni: U VRT jednotek zas tak velký problém není, ve Švýcarsku se provádí obrat i za 3 minuty, 10 minut tak s objížděním lokomotivy, což u VRT nehrozí - než se stihnou vyměnit cestující, stihne se vyměnit i strojvedoucí, navíc se v Brně uvažuje taktový uzel, takže nějaké minutové pobyty jsou stejně mimo mísu.
- rychlejší příjezd vlaku na rolu u řeky: Již nekolikrát vyvráceno, rozdíl Petrov vs Řeka je zanedbatelný.
- nutnost rovných perónů: Je sice výhoda, ale on je taky rozdíl mít nástupiště v oblouku o poloměru cca 200 metrů - kdy je to opravdu nic moc, a navržených minimálně 500 metrů.

Naopak se taktně opomíjí, že odsun k řece výrazně omezí nákladní dopravu a dostupnost pro většinu obyvatel Brna. Pokud je většina cílů zhruba na sever od současného nádraží, tak jeho posunem na jih se opravdu dostupnost zhorší, a ještě bude navíc pro část lidí vylepšeno dalším nutným přestupem. Nádraží nemusí být v centru, ale musí se z něj pokud možno co nejrychleji dostat tam, kam chci. A pokud bych vzal za fakt, že pro 50% lidí se doprava nezhorší, a pro zbylých ano, tak je opravdu na místě se zamyslet, jestli ta poloha není náhodou špatně, protože podle mě je. A to si myslím, že to procento bude někde jinde, spíš tak 30:70.

Ano, nádraží Pod Petrovem bude na výstavbu dražší, ale podle mě za víc peněz bude i mnohem víc muziky (nebude záviset na městě, jak se rozhodne zorganizovat dopravu a hlavně kolik do ní bude ochotno sypat, bude stále oddělený nákladní průtah, který zajistí kapacitu pro nákladní vlaky a bude z většiny města lépe dostupné). Docela rád bych si nějakou relevantní výhodu odsunutého nádraží k řece přečetl, ale zatím tady bohužel žádná nepadla. (Jo, a výhoda není, že se to může začít stavět dřív, když to po dostavění bude dalších sto let blbě fungovat.)

goldfinger: Ono to není o nemožnosti dovést VRT, ale o tom, že pod Petrovem na to výhledově nebude na povrchu kapacita, proto se musí pod zem (nebo zbourat Tesco). Navíc varianta pod Petrovem by v případě, že by se VRT přivedla po povrchu, měla všechny VRT tratě přivedeny z jihu (jedině v případě, že by prošlo vybourání půlky Šimic, by mohla být Přerovka připojena ze severu), a tedy úvrať ve všech směrech, což už by nebylo provozně úplně ideální.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Dokoupiloffsko-kotzianoffský argument, že odsun bude v centru, protože centrum k odsunu doroste docela přesvědčivě vyvrací rozhovor s arch. Plickem. Centrum je jenom jedno a jižní čtvrť, pokud vůbec vznikne, nikdy žádným centrem nebude.

Další oblíbenou odsunovací mantrou je, že pod Petroff nelze po povrchu přivést VRT. Netuším, proč by to nešlo i s tou pitomou úvratí, která je mmch ne ve směru sever-jih, ale západ-východ. Pro sever-jih máme ferdinandku s ideálními směrovými a výškovými parametry.

A hlavně poměr mezi denními dojíždějícími příměstskou, která se potřebuje dostat do centra nebo aspoň na MHD s rozumným napojením a dálkovými je myslím zcela jednoznačný.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Pár minut? Pod 10 se nedostaneš...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Reálně ale, co úvrať prodlouží? Cestujícím to může být fuk, strojvedoucí vymění kabinu, což je záležitost pár minut (doufám).


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
tr: Nevím, kdo je tu demagog...
A ještě si takto protiřečit. Odsunutá varianta mimojiné tu úvrať v severojižním směru (Praha - Břeclav) obsahuje. Ale hlavně, že to bude na evropské úrovni... :-k

EDIT: Navíc o odborné stránce bych moc nemluvil. Mám pocit, že u některých se dostavují pouze ty vize. Místo toho, aby si nastudovali výsledky Studie dopracování variant ŽUB.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Tak pod to se s radostí podepíšu.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
goldfinger píše:
Nulová varianta znamená, že se nebude na věky věků provádět údržba svršku, případně jeho upgrade, nebo upgrade zabzař?!!! Jak dlouhý je dnes problémový úsek a kolik času se na něm ztrácí jenom vinou špatného svršku (spodku) a muzeálního zabzař?


Když vlaky v Heršpicích snižují rychlost ze 160 postupně na 40, je to znát... ALE! Stále se tu řeší stávající stav. Modernizace uzlu je ale záležitost CELÉHO uzlu. Hlavně jeho budoucího uvažovaného významu na evropské železniční síti. V souboji kudy povedou dálkové trasy ve směru "východ - západ" už nám dávno nenávratně ujel vlak... Teď si chce Brno uhájit budoucí pozici na mapách VRT alespoň v severo - jižním směru. K tomu je naprosto zásadní, aby VRT v Brně neměla úvrať! Vlak musí přijet k ideálně rovnému peronu, rychlý nastup vystup pod minutu, další zastávka Varšava. Jinak klidně může VRT vést úplně jinudy... Nebo to dopadne jako u některých francouzských měst, kde je nádraží VRT i přes 10 km daleko!

Přestaňte řešit železnici devatenáctého století a myslete do budoucna. Vlastní poloha nádraží v řádu stovek metrů je v budoucnosti železničního uzlu podružný problém! A taky si položte otázku co je to centrum města! Kde lidé reálně bydlí, kde pracují, kam dojíždí... Historický střed to žel už dávno není! A kde se budou stavět nové budovy v horizontu dalších 50 let? On to možná vůbec není odsun, ale nový začátek...


Offline
488
07 úno 2006 10:26
goldfinger píše:
Nácestné nádraží (spíš ##Nemlufím Šésky##) v okolí Holandské, tedy Hornbach by byla dobrá, ale to lze realizovat pouze při centrální poloze. Odsun nic takového neumožňuje.


To je hodně demagogické a hlavně nepravdivé tvrzení... Možná by bylo dobré si všeobecně připomenout název tohoto vlákna "Nové nádraží - dopravní problematika", tzn. odborná debata o dopravní problematice. V souvislostech tratí celé střední Evropy včetně VRT, s vizí do budoucna, bez emocí...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nulová varianta znamená, že se nebude na věky věků provádět údržba svršku, případně jeho upgrade, nebo upgrade zabzař?!!! Jak dlouhý je dnes problémový úsek a kolik času se na něm ztrácí jenom vinou špatného svršku (spodku) a muzeálního zabzař?


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
goldfinger: Já srovnávám rychlost nulové varianty a odsunu. Protože ta je klíčová, z hlediska toho, že s novým nádražím budu či nebudu cestovat déle. Nikoho nezajímá, že kdyby se postavilo to a to, tak bych mohl tam být ještě rychleji. Nikdo nezpochybňuje (tedy alespoň já), že z hlediska umístění je nádraží v centru lepší. Pro odsun jsem z jiných důvodů - špatná rozšiřitelnost, nedostatečná kapacita (i tramvajového uzlu), nutnost jít pod zem.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
No tak zrovna Slatina je jediná s úsporou jízdní doby na příjezdu. Zbývající směry, zejména nejzatíženější S1 a S2 vycházejí u obou poloh víceméně šul nul. Výhodou centrální polohy je zachování historického areálu jatek na Masné, odsun ho zčásti bourá,
Bude zajímavé, jestli památkáři budou nad jatkami držet ochrannou ruku stejně jako nad malou Amerikou a viaduktem přes Úzkou. To by potom přeroffku nebylo jak připojit, maximálně přes vláru.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldfinger: no tak minimálně je v odsunuté variantě nepoměrně rychlejší příjezd od Slatiny, bez reorganizace tratí po celém Brně...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Co máte někteří s tou mantrou rychlejšího prů(pří)jezdu vlaků na odsunutó rolu? Kdyby se spravil vršek a spodek od Šimic a od Heršpic na stávající HBf., tak se dá jet ještě rychleji, bo je to lautr rovina (až k viaduktům přes Koliště a Úzkou).


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
goldfinger: Pravda, na tu vzdálenost od perónů jsem zapomněl, je delší. Toto je ale postavené na hlavu, území které se má nově stavět a zastávku umístí strašně daleko. Věřím, že se s tím dá stále něco udělat. Nicméně s průjezdem přes Nové sady bych to tak dramaticky neviděl, v územním plánu se počítá s protažením ulice Husova k bulváru. Tedy by to neměl být rozdíl jako dnešní odbočení linky 12 doleva na Nádražní (dost záleží, co se tam stane s IAD, počítám, že dojde k redukci), v opačném směru bude samozřejmě průjezd horší. Na druhé straně dneska zase často blokuje linku 12 tramvaj před ní.

ad Problémem je, že většina cílů (neplést s většinou průmyslových zón) leží právě na severu, takže pro větší část města by odsun znamenal zhoršení.
S tímto moc nesouhlasím. Zkusím takový výběr, co bude relativně v pohodě dostupné a co ne. Zkusím se být spravedlivý, ale nevím jestli toho hodně nezapomenu:
- Vysoké školy (ano, tady je většina na severní straně Brna, krom bohunického kampusu), nicméně hodně vysokoškoláků má ubytování na kolejích, Komárov je na jihu, Vinařky by mohly být také rozumně dosažitelné, zbytek je na tom blbě.
- Průmyslové zóny - Černovická terasa, Vídeňská, Zetor, Slatina OK. Technologický park blbý.
- Střední školy - uvědomuji si tři velké - Charbulova, Olomoucká je v pohodě. Purkyňova je na tom blbě. Známá gymnázia Biskupské gymnázium OK, Německé gymnázium OK, Vídeňská OK, Gymnázium Matyáše Lercha, Jaroška je blbě.
- nemocnice: FN Brno OK, Milosrdní bratři OK, Svatá Anna hůř, úrazovka blbě, Vojenská blbě

Mi to prostě vychází 50 na 50. 50 procent vyjde obdobně jako teď (vlastně lépe kvůli rychlejšímu průjezdu vlaků), 50 procent na tom bude hůř (s průjezdem vlaku stejně nebo hůř). Ale toto je čistě odhadech časů. Horší na tom je počet přestupů.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Vždycky je nějaký směr, který ostrouhá. Nicméně i tak je třeba pracovat na tom, aby byla cesta Židenice - Královo pole vlakem rychlejší než cesta Hlavní nádraží - Královo pole šestkou.

Problémem je, že většina cílů (neplést s většinou průmyslových zón) leží právě na severu, takže pro větší část města by odsun znamenal zhoršení.

Jsou k tomu nějaká data?


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Stejně jako je do TP blíž z královopolského nádraží, tak je černovická terasa dostupnější ze Slatiny a modřická zóna z Blaukecu, odkud ale skoro nic pořádného nejezdí. Taky se trošku pozapomíná, že královopolské nádraží je k ničemu pro dojíždějící z Bílovic, Adamova a případně Blanska, protože by museli přestupovat v Šimicích.
Nové nácestné stanice lze vybudovat i v centrální poloze (Olomoucká, Vídeňská, posun Šimic).
Prodloužení JD z odsunuté role jen o 2 minuty považuji za hodně optimistické - jen průjezd složitou křižovatkou na NS může zabrat tyto 2 minuty. Navíc od perónů by to na šalinu bylo mnohem dál, reálné je počítat se 6-8 minutami.
Bohunický špitál by mohl pomoci částečně řešit terminál u Leskavy.

Problémem je, že většina cílů (neplést s většinou průmyslových zón) leží právě na severu, takže pro větší část města by odsun znamenal zhoršení.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
MartinV: dovolím si citovat jeden svůj starší příspěvek:
"Krom toho se domnívám, že snahou je - nebo by alespoň mělo být - aby na hlavní nádraží jezdilo pokud možno co nejméně pravidelně dojíždějících lidí. Dojíždějící by měli nastupovat zejména na periferních nádražích kvalitněji napojených na MHD (viz nová nádraží na Olomoucké, v Bohunicích, přesun v Židenicích)"

Tedy, z mé strany souhlas, pro dojíždějící by měla sloužit zejména periferní nádraží s poměrně krátkým a rychlým rozvozem do jednotlivých oblastí. Na Hlavní nádraží by měli mířit jen ti, kteří pracují poblíž, a dálková doprava.

Což je i věc zaměstnanců Technoparku. Ať bude nádraží v jakékoliv poloze, zásadní je, aby existovalo rychlé spojení z královopolského nádraží, ne z hlavního.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
mceza píše:
10 z 10 dojizdejicich zamestnancu z technoparku souhlasi.

Všichni moc dobře vědí, v které části Brna se nachází průmyslové zóny a mceza si schválně vyberu tu jednu z mála na severu :-D Píše tady někdo z odsunovačů, že všichni zaměstnanci Černovické terasy ironicky tleskají přisunuté poloze?). Nicméně i tak, ze všech směrů vlaků (krom severního) dojde ke zrychlení o 2-11 minut oproti dnešnímu stavu. Jízda na dnešní hlavák zabere řekněme 4-5 minut (pokud tramvaj pojede přes bulvár a rovnou na Šilingrák, tak zhoršení může být 2 minuty, protože dnešní Hlavní nádraží - Nové sady jsou 2 minuty). Tedy při dobře udělané MHD dojde v nejhorším případě k prodloužení jízdní doby do Technologického parku o 2-3 minuty. Strašné. A kdo přijíždí ze severního směru, tak by se do Technologické parku měl spíše dostat z Králova Pole nebo Židenic. Tedy i při odsunu vlastně průměrná cestovní doba klesne oproti současnému stavu. Co jsem počítal reálné zpoždění, tak se zpravidla týká přestupu navíc, protože přes nové nádraží pojede méně linek. Na většinu neseverních přestupních uzlů se dá dostat obdobně rychle nebo rychleji (přesunutá Úzká, nemocnice Bohunice, Stará Osada, Mendlovo náměstí, Životského). Samozřejmě je nutné posílení nekolejové MHD - především relace Mendlák - nové nádraží - Životského (- Stará osada) a (Nemocnice Bohunice -) Nem. Milosrdných bratří - Vojtova - nové nádraží. Samozřejmě na přestupní uzly na severu se bude cestovat déle - Česká, Moravák. Královo Pole bude dostupné vlakem. Ono je to hodně způsobené katastrofálně pomalým průjezdem centrem města (semafory a výhybky, velký počet cestujících). Tedy myslím, že při dobře udělané MHD (a dobře zaplacené) to může fungovat bez problémů s nárůstem cestovní doby.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Nácestné nádraží (spíš stáv) v okolí Holandské, tedy Hornbach by byla dobrá, ale to lze realizovat pouze při centrální poloze. Odsun nic takového neumožňuje.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 18:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]