Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 39 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: tím jsi mě přivedl na jinou myšlenku, s těmi pracujícími souhlasím.
Ale potřebují pracující nutně na hlavní nádraží?
Nestačilo by pro ně nádraží někde v okolí Holandské (příklad jedné skupiny)?
Komu má sloužit hlavní nádraží? Jaký je jeho účel?

Pokud je jeho účel sdružit dopravu k možnosti jakéhokoliv přestupu, pak souhlasím s odsunem. Ale současné centrální nádraží má funkci dostupnosti centra města. Tu nemusí splňovat hlavas, ale nějaké nádraží by bylo vhodné zde ponechat.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
10 z 10 dojizdejicich zamestnancu z technoparku souhlasi.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
MartinV píše:
Půlka města (kde je víc bytů) je dostupnější z nynějšího nádraží. Nejen časově, ale také proto, že je to uzel MHD.

Nemám k tomu data, ale moje intuice je spíše taková, že nádraží slouží především k přesně opačnému, tedy dojíždějí z bytů mimo Brno za prací do Brna. Tj. pokud má být k užitku maxima, je potřeba zrychlit především napojení na velké zaměstnavatele.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
MartinV píše:
Přijde mi, že každý problém brněnského centrálního nádraží je řešitelný (dobře, uznávám, že s VRT to bude krapet problém, ale možná se řeší bodem 1 -> není nutné, aby VRT vedla zakopaná dole):
1) nádraží v oblouku -> posuňme ho pod Petrov.
2) hustota dopravy před nádražím. Auta by tu nemusela jezdit. Ta jsou podle mě hlavním problémem. Jančurových autobusů není tolik. Napadá mě řešení, kdy by se nádraží zpřístupnilo i z jižní strany, kdy by přístup IAD byl cca takový.

Tzn. aby cestující vystoupivší z vlaku viděl jasně šipky
-> do centra a na MHD
<- k parkovišti, autobusovému nádraží a taxi


Nástupiště v oblouku nejsou ideální, ale když není zbytí, tak se dají zkousnout.
Jižnímu propojení pro IAD kolem vyústění podchodu brání lávka od Vaňkoffky. Bylo by možné ji zrušit za cenu, že se protáhne až na IV. nástupiště. Dalším problémem by bylo napojení tohoto výjezdu na Dornych. Dovedu si představit povolení pouze pravého odbočení, tedy směr Úzká a naopak od Dornychu by se nedalo odbočit vlevo k podchodu, ale muselo by se přes Úzkou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Většina problémů je řešitelná, jen je otázka za jakých podmínek.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Přijde mi, že každý problém brněnského centrálního nádraží je řešitelný (dobře, uznávám, že s VRT to bude krapet problém, ale možná se řeší bodem 1 -> není nutné, aby VRT vedla zakopaná dole):
1) nádraží v oblouku -> posuňme ho pod Petrov.
2) hustota dopravy před nádražím. Auta by tu nemusela jezdit. Ta jsou podle mě hlavním problémem. Jančurových autobusů není tolik. Napadá mě řešení, kdy by se nádraží zpřístupnilo i z jižní strany, kdy by přístup IAD byl cca takový.

Tzn. aby cestující vystoupivší z vlaku viděl jasně šipky
-> do centra a na MHD
<- k parkovišti, autobusovému nádraží a taxi


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Fafner píše:
- Ty statisíce cestujících, kteří Brnem projíždí a nádraží v centru je na jejich cestě za všech podmínek zdrží?

Toto je jeden z nejhloupějších argumentů odsunovačů. Můžeš mi najít jedinou relaci, která Brnem projíždí a které se po odsunutí zrychlí cesta? Žádná taková není (A ty s přestupem závisí na časových polohách jednotlivých linek, zbytek je marginální).


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: tohle mi zní jako argument odsunovačů. Obyvatel Brna jsou také statisíce, pokud se nemýlím. A kde bereš tu jistotu, že to všechny statisíce nebrněnských cestujících zdrží? Půlka města (kde je víc bytů) je dostupnější z nynějšího nádraží. Nejen časově, ale také proto, že je to uzel MHD.
Pokud tu někdo použil argument k VRT, že je potřeba ji natáhnout do centra, aby odpadl přestup -> tady by mi to přišlo de facto stejné: z vlaku přestup na šalinu, která tě doveze do uzlu. Tam si opět přestup.

S posledním vyloženě souhlasím. I kdyby se mělo centrum zrušit (myšleno nádraží), byť mi to přijde škoda. Z vlastní zkušenosti cestujícího jsem vždy rád, pokud můžu přijet vlakem do centra. Proč? Často jsem jezdil na výlety na jeden den. A jako turista si radši projdu centrum města, než okolí Spielberk office a Hornbach.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
TMB píše:
K tvrzení, že o poloze mají rozhodnout odborníci. Ti z Ministerstva dopravy a SŽDC budou pochopitelně pro jednodušší řešení v odsunuté poloze. Vlakem však jezdí a nádraží budou používat běžní lidé. Proto nevidím nic špatného nas tom, aby veřejnost mohla vybrat z návrhů nádraží v obou polohách. K tomu tato architektonická soutěž hodně přispěla.
Ale která veřejnost má vybírat?
- Ta konzervativní, která bydlí v Brně, nádraží sice použije jednou za rok, ale je důležité ho mít v centru?
- Studenti, kteří v Brně nemají trvalé bydliště a nádraží pravidelně používají?
- Ty statisíce cestujících, kteří Brnem projíždí a nádraží v centru je na jejich cestě za všech podmínek zdrží?

Ta první se dá až příliš jednoduše opít rohlíkem. Ta druhá a třetí bude velmi těžko zahrnuta v možnosti vyjádřit svůj hlas.

A zase vyjádřím svůj názor na celé toto téma: Podle mě je úplně jedno, kde se kopne, ale Brno potřebuje nové nádraží. Kdekoliv. Ale ať se kopne co nejdřív.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Mouka píše:
Podle mě je problémem už jen to, že kdysi dávno ta otázka ohledně přesunu vznikla. V mnohých jiných státech by se to rozhodně nedostalo tak daleko (ale spíše by nad tím vůbec nikdo nezačal uvažovat).


V mnoha jiných státech by už dávno stálo nové nádraží a kolem něho funkční městská zástavba. Místo stávajícího ostudného pole...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
VRTkou je snaha o spojení Brno-Praha za 1 hodinu, aby to bylo konkurenceschopné dveře-dveře (!!) i vůči autům, které to dají za 2 - 2,5 hodiny většinou v pohodě odkudkoli kamkoli v městě. Pokud umístím nádraží VRT někde na okraji, tak si výrazně snížím počet lidí, pro které to bude atraktivní, a stále se bude jezdit do Prahy auty. Kolem VRT nádraží je neúprosná časová izochrona dostupnosti 30 minut, a v té chceme, aby bylo co nejvíce potenciálních pasažérů. Když bude VRT nádraží někde v centru (a tím myslím třeba i v poloze u řeky, prostě relativně dobře dostupná z celého města), pokryjeme 30 minutami téměř celé Brno. VRT stanice v polích bude znamenat, že doprava někam do Brna bude znamenat jízdu nejprve vlakem do centra a teprve pak dál, připravujeme se o velmi těžce získané minuty, které mohou v důsledku znamenat klidně taky to, že žádná VRT nebude, protože na ni nevyjde ekonomické hodocení.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mně zase naopak. Klady, které vidím:
- zůstane rychle dostupné centrum (pro metro je Brno malé a SJKD zůstane asi navždy jen snem), přímo vlakem (tzn. nebude nutno tolik lidí odvážet z nového hlavasu MHD)
- VRT se nebude muset tunelovat pod centrem
- hlavní nádraží bude moci být opravdu vstupní branou do města s prostorem před ním (jo, to by mohlo být i pod Petrovem)

Minus je "zdvojení nádraží", i když já to tak nevidím (prostě střed jen pro Regio dopravu).


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
To mi osobne prijde jako snad nejhorsi reseni ;)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V dnešní společnosti mi přijde škoda, že téměř každý nějak dogmaticky zastává ten jeho správný názor. Všichni dobře víme, že nádraží se nemůže odsunout, zůstane v centru. Jediné správné je to odsunout, za každou cenu.

Nu tak bych volil třetí variantu - hlavní nádraží i s VRT odsunout na jih (ano, z hlediska VRT i jejího budoucího potenciálního postavení jednoznačná výhoda). Ale tož zachovejme i Brno-střed, jehož význam je pro regiodopravu nesporný (snad teď nezním jako dogmatik :mrgreen: ).


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Zajimave je, ze snad vsechny duvody, ktere se dnes pouzivaji na oduvodneni odsunu nadrazi pred 150 lety nebyly.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
goldfinger píše:
Fuchs vzal nakonec svůj odsunovací návrh zpět a přiznal, že současná poloha je správná.


Jistě i Fuchs se může splést.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Fuchs vzal nakonec svůj odsunovací návrh zpět a přiznal, že současná poloha je správná.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Před 150 lety Brno vypadalo úplně jinak. Nikdo netušil, jak se bude dál vyvíjet. Tehdy to mělo úplně jiné pozadí. Když už se to tak takovou dobu nedaří přesunout, snad to ještě nějakých cca 60 let vydrží, pak mi to bude jedno. Přesunu bych se nerad dožil.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Mouka píše:
Podle mě je problémem už jen to, že kdysi dávno ta otázka ohledně přesunu vznikla. V mnohých jiných státech by se to rozhodně nedostalo tak daleko (ale spíše by nad tím vůbec nikdo nezačal uvažovat).


Tohle mne pobavilo, myšlenka odsunu je už minimálně 150 let stará a od roku 1933 kdy Bohuslav Fuchs podal návrh na přesunutí nádraží dostala reálnou podobu.
Protože už tehdy nebylo současné nádraží vyhovující pro další rozvoj.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Podle mě je problémem už jen to, že kdysi dávno ta otázka ohledně přesunu vznikla. V mnohých jiných státech by se to rozhodně nedostalo tak daleko (ale spíše by nad tím vůbec nikdo nezačal uvažovat).


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
TMB píše:
Vyhodit zhruba stejnou částku ročně z městských peněz za obsluhu nádraží v odsunuté poloze MHD považuji za plýtvání.

Ať bude nádraží kdekoliv, oblast Jižního centra bude tak jako tak zastavěna, dříve či později. A rodinné domky to rozhodně nebudou. Do této oblasti bude nutné dotáhnout kapacitní dopravu (což ostatně ukazují snad všechny studie v té výše zmíněné soutěži). Tedy, z hlediska nákladů na provoz MHD v této oblasti to rozhodně není dilema "100 milionů nebo nic". Můžeme se samozřejmě bavit o tom, jaké budou rozdíly v taktu apod., ale ty koleje tam budou muset vzniknout a něco po nich bude muset jezdit ve všech variantách.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Uz jsem to tu psal nekolikrat - vlakove nadrazi v Brne je stavba minimalne celostatniho vyznamu. Urcite se nejvic dotkne obyvatel Brna a okoli, takze by jim mel dat prostor pro vyjadreni. Ale rozhodne ne rozhodovaci pravomoc nad finalni podobou.

Ja jsem jeste nevidel ani jednu kvalitni studii pro odsun nebo zachovani ve stavajici poloze, ktera by resila neco jineho nez jen to, zda bude mit nova budova prosklenou strechu dokulata nebo hranatou...

Tyhle architektonicke navrhy jsou sice pekne pro oko, ale jsou k nicemu.

Dulezite jsou tyto veci:
1) jakym zpusobem povedou trate k nadrazi
2) jake bude napojeni na existujici a planovane koridory
3) co nakladni doprava
4) provedeni nastupist, pristupnost
5) kapacita nadrazi
6) napojeni na MHD a regionalni linky

A jestli budova bude oranzova a v noci svetelkovat nebo bude vypadat jako letajici talir uz je mi uplne burt. To se muze resit potom.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
marecek.00 píše:
Řekl bych, že zastánci odsunu se s tím smíří snáze než zastánci neodsunu, osobně vnímám hysterii spíše na straně "zachovávačů". Ale je jasné, že zastánci odsunu (mezi které se řadím i já) si pak velmi rádi rýpnou do všech nesnází, které bude tato náročnější varianta provázet.

Mám stejný dojem.

Pavel píše:
Proč si myslíte, že se ta otázka napsala tak divně?

Protože tvůrce referenda má jednoznačnou představu o výsledku referenda a jiné názory nepřipouští v úvahu. Domnívám se, že ze strany iniciátorů referenda a tedy zastánců polohy v centru už daná věc přerostla do osobní roviny s cílem prosadit si svou za každou cenu.

Myslím si, že spor o poloze nádraží se v případě vybrání odsunu potáhne do nekonečna, protože zastánci varianty ve městě svoji porážku nikdy neuznají a radši nebudou mít nic, než aby prohráli. Výsledkem bude zachování současného havarijního stavu, a až se stane vlivem současného stavu nějaká nehoda, budou první kdo bude obviňovat protistranu se zodpovědnosti, že není nové nádraží.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Fantomas: :applause: :applause: děkuji. A, C, a frčíme :D


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ty otázky v referendu jsou opravdu divné a matoucí a nevím, jak na ně odpovědět. Osobně bych byl nejradši, kdyby to znělo nějak takto: sarcastic

Chcete, aby se modernizoval železniční uzel Brno?
a) ano
b) ne, stačí když se natřou lavičky na stávajícím nádraží

Pakliže ano, kde chcete, aby bylo nové hlavní nádraží?
a) v odsunuté poloze u řeky
b) pod Petrovem
c) je mi to jedno, hlavně už ho někde postavte

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 22:04
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]