Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 41 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

538
28 črc 2013 14:13
Pochybuji! [-X
O čem pochybuji? O definitivním rozhodnutí. Ale snad někdy bude-doufám též, že brzy


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Hollan nejsem a taky se rozplývám. Proč? Protože by to mohlo pomoct ke konečnému rozhodnutí!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Rozplývat se nad výsledky architektonické soutěže v situaci kdy není rozhodnuto o poloze nádraží může fakt jen Hollan. sarcastic

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vypadá to hezky, je tam velký otevřený prostor. Jen je ve vizualizaci míň chodců a aut, než bude v reálu, i když možná se zpřístupní nádr z obou stran, což by byla značka ideál.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Trošku mi uniká, které místo má zobrazovat vizualizace s vasrůffkou. Ale vítězný návrh se mi líbí hodně. Možná by se dalo diskutovat o výšce nové odbavovací budovy, ale projekt do místa aspoň na první pohled pěkně zapadá.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Chtělo by to víc informací k tomu, ale tak na první pohled můžu říct jen jedno - to se mi líbí :-)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Urbanistická soutěž pro nové brněnské nádraží zná vítěze
http://www.centrumnews.cz/zpravodajstvi/brno/urbanisticka-soutez-pro-nove-brnenske-nadrazi-zna-viteze-202429


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jenže pokud se postaví SJKD, pak máme po problémech s kapacitou (největší bolest současného nádraží) a žádné nádraží se nemusí nikam odsouvat, protože na povrchu by zůstala v podstatě jen dálková doprava. Odsun k řece bez SJKD je téměř nepoužitelný a se SJKD nemá cenu. Docela paradox...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Od odsunuté role by toho kodrcání a semaforů bylo daleko víc. To přirovnání trošku kulhá - první semafor na d1 směr Řečkovice je až na Moraváku a pak Koliště (se střídmou preferencí). Lidická/ Štefánikova - Pionýrská/Kotlářská bohužel žádnou preferenci nemá, další semafor je na Reissigově (také bez preference) a pak Semilasso. Ostatní směry už na tom tak ideálně nejsou, ale třeba taková d8 směr SL má spřažené čočky na Nových sadech a pak už jen u Ronda. Nejhorší to má d12 na oba směry, bo do Komárova křižovatka u viaduktu a do TP Nové sady, Šilingrovo nám. 2x, Komenského nám a Veveří.

Ale jinak podepisuju, že nejvíc by pomohl SJKD. Je to z hlediska zájmů bezproblémová stavba a při rozumném jižním vyústění hodně přínosná. Kapacitu role by pomohl vyřešit a kdyby se stavěl s parametry VRT, nemusely by se kutat pod městem tunely dva.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Obávám se, že konsensus v otázce polohy nádraží nenajdeme nikdy a že ještě naši potomci budou jezdit krokem na stávající Hbf, s přestupem na tramvaje, které se ucpanými ulicemi kodrcají od semaforu k semaforu, hlavně že to bude v centru. Chtěl bych proto diskusi nasměrovat jiným směrem :-)

Aby alespoň jedna z navržených variant (Malá Amerika x Zvonařka) byla skutečně zlepšením, muselo se Brno tak jako tak provrtat dlouhým tunelem. U varianty Malá Amerika kvůli VRT, která se tam jinak nedostane, varianta Zvonařka kvůli SJKD, který by beze zbytku odpovídal na otázku, jak zajistit rychlé spojení nádraží a zbytku města.

Obecně si myslím, že stavba SJKD by Brnu pomohla víc než jakékoliv šachování s nádražím a řešením jeho polohy. V různých strategických dokumentech (viz ten nedávno zveřejněný paskvil zvaný Plán mobility) se s ním ale bohužel nepočítá, přitom právě to může být klíč, jak v (vzdálené) budoucnosti efektivně konkurovat individuální dopravě.

Při výstavbě vlakového SJKD by prostě pod Brnem vznikla "Stammstrecke" po Vídeňském vzoru, kam by se dala stáhnout S2 od jihozápadu, S3 od jihu a S4 od západu a propojit s S3/R3, s ukončením části frekvence třeba v Kr.Poli nebo Řečkovicích. Požadavek na kapacitu Hbf by tím dramaticky klesl, a pak už by bylo v podstatě jedno, kde se postaví - byť odsunutá poloha by asi byla jednodušší z hlediska zapojení tratí.

Nabízí se tedy myšlenka - nebylo by lepší nejprve uvažovat o výstavbě diametru a až potom se pustit do řešení nádraží s ohledem na VRT? Protože nedostatečná kapacita Hlavního nádraží se tím na dlouhou dobu může vyřešit a zatímco VRT je vzdálená budoucnost, kapacitní problémy s dopravou ve zvětšujícím se Brně máme už teď - stačí se v dopravní špičce postavit na Českou, Nové sady, nebo Konečného náměstí a uvidíme ve špičce hromadu tramvají blokující jedna druhou.

Pěkné sci-fi, ne? :-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Takže když to otočíme, postavíme nádraží v centru a až když zjistíme, že to nevyhovuje, postavíme druhé u řeky. :mrgreen:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mrzí mě, že u odsunutého nádraží (varianta řeka) se zkrátka nepočítá se zachováním centrálního nádraží. Přitom by to pomohlo využívání železniční dopravy coby S-bahnu, bo na metro je Brno malé město, ale železnice by aspoň odlehčila jiným formám MHD.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Začal souboj kampaní o polohu nádraží v Brně. Odborná studie se do referenda nestihne

Naši "dopravní experti" Bielko a Kotzian se tam opět ukázali v "nejlepším světle".


Offline
102
13 zář 2007 19:58
Pavel: přesně tak. Některý nápady jsou tady opravdu kuriózní. Např. v celé síti ICE je , pokud vím, jediná stanice vzniklá čistě pro VR vlaky - Limburg Süd (Limburg je městečko velikosti Znojma). Dál pak v Berlíně se staví na více nádražích, ale všechny mají výborné zázemí a návaznost na další druhy dopravy. Jinak se snad všude zastavuje z logických důvodů výhradně na Hbf. Dál se taky pořád vyskytuje chyba v podobě reflektování buď současného stavu nebo jen krátkodobého výhledu. Ano, cestování po VRT se nejspíš zpočátku dost prodraží a nebude pro každého. Ale třeba už za 50 let to může být zcela běžný způsob cestování na větší vzdálenosti. Přičemž přestavba ŽUB je investicí na 100 a více let a musí s budoucím vývojem počítat.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: nikde neříkám, že by lidé z nového hlavního nádraží nemohli odjet i do jiných směrů. Jen bych byl rád, aby zůstalo zachováno i nádraží u středu města. Aby to všechno nevozily jen tramvaje.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
MartinV: Nevím, kde selhává logika. Stát vynaloží stovky miliard, aby vlak Praha - Brno trasu ujel například za hodinu. A ty uděláš to, že necháš všechny cestující vystoupit v Heršpicích (to trvá pár minut), nastoupit do koženkového vlaku (to trvá také pár minut), nechat vlak jet 4 minuty na stávající nádraží a nechat celý vlak zase vystoupit :applause: Tedy z hodiny se cestování protáhne na hodinu deset. Provoz takového vlaku bude jistě velmi ekonomicky přínosný. To vše pro to, aby lidé z kraje, kteří primárně cílí do nemocnic, škol, průmyslových zón, práce mohli přijet na hlavní nádraží, i když vůbec nepotřebují z 90 procent do centra. A z 70 procent je možné je směrovat pár linkami MHD. A naopak lidé, kteří cestují VRT a potřebují se zpravidla rozptýlit po celém kraji (vlaky, regionální autobusy) i Brně, tak je necháš dojet na periferii Brna, kde není ani žádná rozumná MHD :applause: U VRT se také počítá s trasou do Prahy i Ostravy, tedy se v Brně bude přestupovat, takže bude nutné zajistit rozumný servis pro cestující, pokud jeden z vlaků bude mít zpoždění. Což v Heršpicích bude zajisté ideální ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: to je zase logika. :pray:
Copa jsem psal, že by využili všichni taxi? To by ani nebylo městu prospěšné.

Ano, bylo by hezké mít nové reprezentativní nádraží s velkým přednádražním prostorem.
Ale také je velmi důležité mít nádraží v centru, to je k nezaplacení.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Zítra v 17:30 v úřadu ombudsmana proběhne přednáška o novém nádraží.

"Přednášející uvedou posluchače do problematiky vývoje, současnosti a možné budoucnosti projektu přestavby železničního uzlu Brno. Vyjádří se k výhodám a nevýhodám jednotlivých variant. Mluvit se bude o místním referendu, které nás čeká letos na podzim, zejména o tom, jak toto referendum ovlivní budoucnost města Brna. Stranou nezůstanou ani otázky dopadu variant přestavby brněnského železničního uzlu na podobu tzv. Jižního centra."

FB událost.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
3342
21 led 2011 14:19
MartinV píše:
Roberte, snažil jesse naznačit, že existují dvě skupiny cestujících se zcela odlišnými potřebami. VRT bude generovat jiné lidi (vezmou spíš taxi), pro lidi z kraje je podle mě lepší nádraží v centru. Ale to druhé nevím jistě.
Nedovedu si představit velikost parkoviště pro taxíky, které by bylo potřeba na odvoz cestujících od rentabilního rychlovlaku.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ha vida! Tak přece nejsem sám, komu by se líbila pasáž pod stávajícím nádražím, pokud by došlo současně na reko přednádraží. Svou představu j jsem tu popsal loni na podzim tuším a kromě pěšáků bych se nebál poslat do podlaží "minus jedna" osmičku, aby měla co možná bezkolizní průjezd a případně by tam mohlo být nějaké menší parkoviště taxi a K+R, které by se mi líbilo mezi stávajícím nádražím a Tescem. Zbourání Tesca není špatný nápad, ale spíš se zdá být sci-fi. Tesco stores a. s. zatím pole nevyklízí, přestože se loni mluvilo o jejich špatných obchodních výsledcích, takže zatím to nevypadá, že by řetězec koupil někdo jiný, případně že by došlo na odkup Tesca u nádraží státem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já sice preferuju variantu pod Petrovem, s tím, že předpokládám, že VRT bude hlavně pro dálkové spoje, proto by neměl být problém mít ji jinde než na Hlavasu. Nicméně za adekvátní řešení MHD pro variantu u řeky, co se tramvají týče bych viděl následovně - pro tuto variantu jsou plánovány tyto tramvajové trasy - trať do komárova ulicí Plotní, trať po bulváru k západní straně nádraží a mezi těmito trasami má být propojka myslím že okolo Zvonařky, což je téměř u nového nádraží. Trasování dotčených linek bych si tedy představoval takto:
1 Bystrc - Pisárky - Staré nádraží (dnešní ulice Nádražní, kde by nadále zůstal hlavní uzel MHD) - Úzká - Komárov (interval 5 min)
8 Univerzitní Kampus - Staré nádraží - Mifkova (interval 5 min)
10 Starý Lískovec - Renneská - Bulvár - Zvonařka - Křenová - Muzeum MHD (interval 10 min)
12 Technologický Park - Husova - Bulvár - dále část spojů do Komárova část do západní smyčky u nového nádraží (z Králova Pole ve stávajícím intervalu)
14 Řečkovice - Staré nádraží - Bulvár - západní smyčka u nového nádraží (interval 5 min)

V podstatě se jedná o rozdělení linky 1 na dvě části, které ale obě vymetou staré nádraží a posílení ke Zvonařce o linku 10, která by měla mít takový průjezd umožněn.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Roberte, snažil jesse naznačit, že existují dvě skupiny cestujících se zcela odlišnými potřebami. VRT bude generovat jiné lidi (vezmou spíš taxi), pro lidi z kraje je podle mě lepší nádraží v centru. Ale to druhé nevím jistě.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Martine, ty tady na jednu stranu bojuješ za nádraží v centru, aby se nemuselo přestupovat, a na srtranu druhou se ti líbí představa VRT do Heršpic a odtud s přestupem do města. Nevím, ale myslím, že by lidé raději přestoupili jednou kousek od centra, kam by pak dojeli přímo MHD, než aby přelezli v Heršpicích na jiný vlak, co je doveze na okraj centra, a pro cestu na Českou apod. by museli ještě jednou přestupovat na MHD.

A troufám si tvrdit, že každo(tý)denní cestující určitě ocení příjezd kamkoliv, odkud budou mít slušné spojení do průmyslových zón, kampusu nebo jiných školských zařízení, a ti asi do centra samotného nepotřebují, takže jim cestování s výstupem v Heršpicích zkomplikuješ. A pokud těmito směry povedou (třeba expresní) MHD linky z nádraží na jihu, budou to tam mít snad s výjimkou okolí Technologického parku minimálně stejně daleko.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je škoda, že je považováno za automatické, že VRT by vedla na hlavas.
Totiž - kdyby bylo nové nádraží pod Petrovem, tak ušetříme za výstavbu nových tratí MHD, ale na druhou stranu VRT by se prodražila. Nicméně v Brně máme přece i jiná nádraží. Takže pokud by VRT vedla třeba do Heršpic, z nich by mohla vést regionální linka v krátkém intervalu na hlavas.
A nebo to spojit s výstavbou nádraží u letiště, ale to už je hodně daleko, i kdyby to spojoval rychlý vlak.
U HH by bylo místo i na nějaké to parkoviště okolo.

A nebo ještě jinak - jsou podle mě dvě rozdílné skupiny cestujících a každá z nich má zcela jiné potřeby na nádraží, jež by využili. Jedni by využili to v centru, druhým je to celkem putna, ale mělo by být hezkou branou do města.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Můj soukromý názor. Pokud se postaví nádraží pod Petrovem, tak se žádný tunel pro VRT nepostaví a bude vedena po normálních kolejích. Tím pádem nádraží bude zasekané jako teď. Nebo si snad opravdu myslíte, že stát zaplatí jen tak desítky miliard navíc? Prostě se bude škrtat. Myslím, že je to jasné i tvůrcům projektu, ale pak by při posuzování dostal jejich projekt dostal vážnou trhlinu. Odsunuté nádraží je podle mě reálnější projekt, který má vady na kráse už teď. Ale ty by také šly řešit za miliardy. Také nepočítejme pouze minuty v šalině, ale také ve vlaku a to k současnému stavu, kdy dojde k razantnímu zlepšení (nikdo nebude řešit jak dlouho by jel, kdyby nádraží stálo jinde).
Co se týká MHD, vlakem moc nejezdím. Ale dělám co mohu, abych se vašemu skvělému přestupnímu uzlu vyhnul (a nejsem sám). Je tam tolik lidí, že je to hnus. Průjezd centrem je strašně pomalý. Po dostavbě VRT tam mohou teoreticky přibýt další desítky tisíc lidí za den. MHD k odsunutému nádraží bude velmi drahá a z počátku předpokládám strašná. Časem se to však vypiluje. Není přeci důležité kolik linek k nádraží jezdí, ale které tam jezdí. Sotva máme nějaký velký proud cestujících ze sídlišť na nádraží. Jde o průmyslové zóny, školy, nemocnice a těmto významným bodům by se měla přizpůsobit MHD, aby existovaly pokud možno přímé linky. Taky je vhodné nádraží napojit na velké přestupní uzly. Na velkou část z nich (co jsem počítal) se bude dostat v obdobném čase jako teď (Stará osada, Mendlák, Nemocnice Bohunice, přesunutá Úzká k novému nádraží). Problém je Česká a nádraží v Králově Poli, ale tam se půjde dostat vlakem. Nicméně i tak velkému počtu cestujících přibude přestup a začne využívat nekolejovou dopravu (Stará osada - Životského - nádraží - Kampus a Mendlák), která bude velmi důležitá. Ale určitě k novému nádraží půjde MHD daleko lépe korigovat. Jak chcete zajistit MHD pro VRT na současném hlaváku, kdyby tam přibyly desítky tisíc cestujících. Autem se tam nedostanete, kapacita uzlu je na hraně. Co mě na projektu odsunu nejvíc štve je blbě udělaná MHD, sice projekt na zelené louce, ale tramvaj je strašně daleko. Líbilo by se mi, kdyby přibyly na novém hlaváku dvě koleje, které by sloužily pro tramvaje, aby člověk mohl bez problémů přestoupit. Odsun má jinak výhodu v lepší provázanosti s regionální autobusovou dopravou (Zvonařka).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 lis 2024 21:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]