Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 42 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
marecek: ve srovnání s řekou by ušetřilo minimálně město za MHD, ve srovnání s Petrovem stát za podzemní část nádraží. Sci-fi to je, ale to jsou obě současné varianty (ne)přesunu v podstatě taky. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Taky si ještě přihodím:

Docela mě překvapuje, že na tom plánku nádraží pod Petrovem je diametr ve stejné poloze jako u řeky - lízne podzemní skupinu někde pod Zelným rynkem a pak si pokračuje na Zvonařku. Proč se prostě nepočítá s jeho zapojením do podzemní skupiny, odkud by se navíc mohl pěkně větvit na několik směrů.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Abych byl přesnější - Tesco má v současné době finanční těžkosti a nechalo si ocenit pět svých budov pro zvažovaný prodej - mezi nimi i tento obchodní dům. Ocenění je k dispozici na obchodním rejstříku, tj. může si ho pročíst každý.
Jde samozřejmě o cenový odhad a jediný způsob jak zjistit reálnou cenu je samozřejmě uskutečnit obchod.
I já osobně považuju koupi a bourání Tesca za naprosté scifi a docela silně pochybuju, že by se cokoliv ušetřilo, neboť i na stávajícím místě je nutné postavit nádraží úplně nanovo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
S tím tvrzením o prodeji Tesca bych byl opatrný. Pořád existuje záměr na jeho dostavbu. Druhá věc je, že odhadní cena je jedna věc, ale prodejní cena je věc jiná. Majiteli nic nebrání chtít víc.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Jo že? To by se mi líbílo - bez Tesca by se možnosti hodně rozšířily! :) a ještě by se ušetřilo... ale to by bylo příliš jednoduché.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
marecek.00 píše:
Ta budova je shodou okolností na prodej. Odhadovaná cena je někde mezi půlmiliardou až miliardou korun, podle metody ocenění.

No vida, tak ho může město/stát za miliardu koupit a postavit díky tomu o 10 miliard levnější nádraží, problém vyřešen. :-)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
prototyp401 píše:
Na to, na co dává EU peníze, se pak jede hlavně na nízkou cenu a splnit nějaké papírové předpoklady, místo snahy o co největší užitek.


Peníze z EU si rozdělují české orgány včetně stanovování podmínek. EU "jen" poskytuje peníze a v určitých mantinelech hlídá účelnost. Tj. s pohledem na kvalitu využití peněz je třeba se dívat jen na místní politickou scénu.

Fantomas píše:
Já si nemůžu pomoct, ale už víckrát mě napadlo, že většinu problému by vyřešilo, kdyby se komplet zbouralo Tesco. Najednou by tam bylo místo na spoustu krásně rovných perónů, začínajících u stávající odbavovací haly, s níž by ale nebyly rovnoběžné. Zkoumal někdo takovou variantu? Mně přijde, že by to za to stálo, i kdyby se to mělo nějak násilím vyvlastnit a postavit jim náhradní obchoďák kousek vedle. Třeba je to úplná blbost, nevím, ale zvážit by se to mohlo.


Ta budova je shodou okolností na prodej. Odhadovaná cena je někde mezi půlmiliardou až miliardou korun, podle metody ocenění.


Jinak co se MHD týče, osobně považuji vybudování jižní tramvajové trasy kolem případného nového nádraží za docela zásadní benefit. Ulehčí to přetíženému centrálnímu uzlu, obslouží další území, které se tak jako tak bude rozvíjet (dnešní stop stav budování jižního centra nebude navždy, dříve či později tam něco vznikne a bude třeba řešit dopravu) a vytvoří další alternativní trasu.

Krom toho se domnívám, že snahou je - nebo by alespoň mělo být - aby na hlavní nádraží jezdilo pokud možno co nejméně pravidelně dojíždějících lidí. Dojíždějící by měli nastupovat zejména na periferních nádražích kvalitněji napojených na MHD (viz nová nádraží na Olomoucké, v Bohunicích, přesun v Židenicích)


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Především by to chtělo sjednotit podchod k Tescu a podchod k nástupištím. Tzn. aby byl jen jeden, klidně 2-3× širší. Vestibul nemusí být v úrovni kolejiště, v tomhle se mi líbí hlavas v Plzni.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
žádný konec nebude, já si ještě neřekl svoje biggrin
Zbourat Tesco je můj nápad a vždy po roce ho opakuju. Vizte zde viewtopic.php?p=199424#p199424 (2014) a zde viewtopic.php?p=209723#p209723 (2015). Jsem rád, že se tato myšlenka ujala a dále se šíří.

Vylepšit přednádraží má smysl i teď, ať bude nové nádraží kdekoliv. Odhaduji, že nové bude tak za 30 let. Naprostý základ je podle mě rovný podchod od tramvají pod železnici a na druhou stranu. Pokladny v podchodu. Ideálně ještě druhý podchod od Masarykovy k tramvajím, železnici a Tescu. Tím se z přednádraží odklidí obrovské množství lidí. Jakmile máme podchody skrz a pokladny dole, už není potřeba, aby taxíky a K+R zajížděli do Nádražní.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
O.K. Nechme toho. Jen pro Golgfingera vysvětlení: Nemyslel jsem bezbariérový přístup, ale možnost příjezdu, zaparkování atd.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Vyšší traťovou rychlostí k řece myslíte tu 60 v Šimicích?!!! Od jihu je to až k 5. nástupišti přímka, na nákladový průtah vede oblouk.

Společné vedení nákladní dopravy a napojení MHD jsou nezhojitelnými vadami varianty řeka.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Ad ukončení diskuse: Zajímavý článek, píše se tu taky, že autor oné věty porovnávající s nacismem, tuto diskusi prohrál. To je zajímavá dedukce.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Citace:
goldfinger: Ani Dolfa nemohl úspěšně bojovat na dvou frontách

děkuji ti, že jsi analogií s Hitlerem právě ukončil tuto diskusi a myslím, že právoplatně, protože co se tak dívám, nikdo se ve svém názoru neposunul ani o milimetr a každý si jen hájí to svoje pískoviště.

myslím, že nám všem nezbude, než chvíli počkat, až se rozhodne, a pak jen mlčky přihlížet, ať už se nám daná varianta líbit bude nebo ne (a to neberte jako odevzdanecký pesimismus — stát si to bude platit, tak ať si o tom taky sám, doufejme zodpovědně, rozhodne). Já už jen doufám, že se konečně začne něco kopat... ať už kdekoliv a jakkoliv.

(ad ukončení diskuse: https://cs.wikipedia.org/wiki/Godwin%C5%AFv_z%C3%A1kon )


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Je třeba si uvědomit druhou stranu mince, ano z odsunutého nádraží to bude trvat o 5 minut déle, ale nějaký čas se ušetří vyššími traťovými rychlostmi, které odsunutá varianta nabízí. Varianta Nádraží pod Petrovem má více oblouků o menším poloměru. Doporučuji si ve zmíněném dokumentu pročíst kapacitu navazujících tratí a jejich parametry.

Ano nákladní doprava je lépe řešena ve variantě Pod Petrovem, není se čemu divit, když nákladní vlaky budou jezdit přes nákladní průtah... Ve variantě u řeky budou jezdit nákladní vlaky po dvou průběžných kolejích uprostřed nádraží, které budou od ostatních kolejí odděleny protihlukovou stěnou. Je to nešťastné a je to asi jedna z největších slabin odsunuté varianty.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A takovéhle bezbariérové dostávání ti připadá krátký a komfortní ? Nezlob se na mě, ale o jakých přetížených křižovatkách mluvíš ? Nový nádraží u řeky nejde napasovat do současnýho dopravního řešení oné oblasti. A pokud ti připadá přestup jeko diskomfort, nevím, co na to říct.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Prodloužení by bylo nepochybně delší, než o "nějakých" 5 minut. Za prvé cesta od perónů u řeky na šalinu by byla mnohonásobně delší, možná i o minutu a půl. Pak čekání na šalinu (pojedou jen dvě linky, pak překonání přetížených křižovatek a nakonec čekání na přestupu na svůj spoj (nebudu-li mít štěstí a nepojedu přímo).
Jsou na to studie, vychází to min. na 7 min. navíc plus diskomfort při přestupu.
A právě proto, že bude rola dál, tak MHD bude méně dostupná - na stávající rolu nepojede tolik spojů, co teď a na odsunutou se ffšechny linky odsunout taky nemůžou. Ani Dolfa nemohl úspěšně bojovat na dvou frontách.
Bezbariérový přístup na nástupiště stávající role lze zřídit za zlomek nákladů odsunu. Odmyslím první perón, tam se dá bezbariérově dostat už teď. Na nást. II-IV už jsou výtahy a dá se k nim dostat z podchodu od Tesca.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Argumentujete tady, že by se řadě lidí prodloužila cesta z nádraží o nějakých pět minut. Nějak nemám pocit, že tohle je pro lidi rozhodující, jinak nechápu, proč se staví na Kamechách, v Žebětíně, ve Slatině, Jabloňovém sadu nebo jak se to jmenuje apod.
Vzhledem k tomu, jak se Brno rozrůstá, mi přijde výhodnější mít nádraží kousek dál, ale s možností kvalitního příjezdu nejen MHD (Už jste zkoušeli přivézt na nádraží někoho se dvěma kufry, popř. o berlích, a pomáhat mu do vlaku?). Umím si představit kompletní revoluci ve vedení linek brněnské MHD, která přinese možná o pár minut delší cestování na nádraží, ale taky třeba kvalitnější systém celkové dopravy ve městě.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Přitom jak lukrativní polohu ten obchoďák má se není co divit, že se ho Tesco nechce za žádnou cenu vzdát.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
MartinV: Ale vždyť to je jedna z možných verzí. Jasný, že nějaký nádraží v centru se hodí a když už tam je, je škoda ho nevyužívat. Co se týče SJKD, něco jiného je cena celýho podzemního diametru a něco jinýho je podtunelovat Renneskou. A nechápu, proč se tady argumentuje příliš vysokou cenou SJKD, když ono podzemní nádraží bude nejen stokrát dražší na výstavbu, ale také, jak píše Ondra K., stokrát dražší na provoz.

prototyp401: Řeči o tom, že planeta je omezeně velká jsou naprosto scestné, jelikož to místo tam prostě je.

goldfinger: Sorry, přehlídl jsem se a místo SJKD jsem rozuměl tunel pod špilberkem, co zamýšleli komáři. Kapacita nádraží je limitována jeho umístění v oblouku a tedy omezenou rychlostí v něm. Navíc by mě zajímalo, jak chceš upravovat jižní zhlaví, když je nádraží památkově chráněný a brzo bude chráněná nejen budova, ale celej areál.

michalk: Tak ono není v centru na nic místo, ale ještě tam postavíme autobusový nádraží. Můžeš mi prosím objasnit, jak by se tam, včetně provozu, vlezlo ?

všichni: Pořád tady nikdo neřešil onu otázku, kam vyústit trať z onoho tunelového nádraží. Já nikde žádné místo v Brně nenacházím. A navíc by mě zajímalo, co by to, při brněnským nestabilním podložím, vydrželo. Máme problém opravit jednu ulici (Minská-Horova), kde se díky špatnému podloží oprava asi o měsíc prodlouží, ale nový nádraží pod zemí by šlo ? Jasně, že šlo, ale stát tolik rozhodně platit nebude a taky musíme vzít v úvahu, že při stavbě téhle varianty by se onen prostor musel asi tak na 15 let kompletně uzavřít a nedovedu si představit, jak by to fungovalo.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Napadlo mě to stejné a je to podle mě skvělá možnost, ale četl jsem někdě už nějaký rok zpět, že Tesco se toho obchoďáku nevzdá ani kdyby nevím, co bylo...


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Já si nemůžu pomoct, ale už víckrát mě napadlo, že většinu problému by vyřešilo, kdyby se komplet zbouralo Tesco. Najednou by tam bylo místo na spoustu krásně rovných perónů, začínajících u stávající odbavovací haly, s níž by ale nebyly rovnoběžné. Zkoumal někdo takovou variantu? Mně přijde, že by to za to stálo, i kdyby se to mělo nějak násilím vyvlastnit a postavit jim náhradní obchoďák kousek vedle. Třeba je to úplná blbost, nevím, ale zvážit by se to mohlo.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Tak to vezmem po pořádku:
Nádraží na stávajícím místě to kapacitně v budoucnosti nezvládne
Varianta Pod Petrovem je z hlediska kapacity na tom o něco lépe, než U řeky. A to platí jen pro osobní dopravu. Nákladní doprava bude U řeky vyloženě plakat.
A když si myslíte, že nebudou prachy na podzemní šalinu pod jednou ulicí, myslíte si, že bude na megalomanský plán podzemního nádraží a podtunelování půlky Brna ?
ale dost dobře se může stát, že varianta Petrov bude dražší nejen na výstavbu (což jistě bude), ale i na provoz a to i se započítáním nákladů MHD k odsunuté variantě
Ano, výstavba Pod Petrovem dražsí bude. Klíčová otázka však je, kdo to bude platit. A tím je dána i odpověď. Ono ne že by na to Brno nemělo, ale mám obavu, aby pak zbyly peníze i na jiné věci, než je nádraží a návazná MHD. Navíc zda provoz nebude dražší, než dodatečné náklady na MHD, bych přinejmenším počkal na nějaké konkrétní studie, ale osobně o tom pochybuji. (A i kdyby, tak stále platí rozdělení, kdo to platí.) Já to beru tak (samozřejmě ne úplně doslova), že stát je nám ochoten za jistých okolností zafinancovat nové nádraží, aniž by Brno muselo pustit chlup. Tohle u nádraží u Řeky neplatí.
ale ze samotné nádražní budovy (odbavovací haly) to bude nejblíže docházkovou vzdáleností právě na Soukenickou
Na té zhruba Soukenické má sice stát odbavovací budova, ale nového autobusového nádraží - viz příloha. Odbavovací prostory hlavního nádraží jsou v oblasti u zastávky Nové Sady.

VRT musí vést po vlastních kolejích, oddělených od regionální dopravy. Klíčové slovo je kapacita. VRT musí nutně vést někam, kde budou kvalitní přípoje (MHD a hlavně IDS), jinak bude silně znehodnocena.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Že by nádraží v centru/pod Petrovem kapacitně nedostačovalo je poměrně umělý argument, místa je tam dost.

Karosa: a kde je řečeno, že by VRT měla vést k centru? Bohužel celé je to o tom, že z příslušných institucí ani jedna nebere v úvahu možnost odsunutí hlavního, ale ponechání i stávajícího nádraží (myslím, že strana Kam vítr, tam plášť (KDU) to svého času navrhovala).


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Odkdy má SJKD vést por Špénou?!!!
Vykrystalizovalo tady moc pěkné dilema - buď nebude v budoucnu kapacitně stíhat rola v centru, nebo MHD k odsunuté role. A včil babo raď. Kdybych si měl vybrat z těchto dvou možností, raději zachovám funkčnost MHD.
Řečem o nedostatečné kapacitě nevěřím. Z větší částy je způsobena zastaralým zabzař a nevhodným uspořádáním jižního zhlaví. Obojí je řešitelné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pánové, zapomínáte na jednu podstatnou věc. Ta podzemní část nádraží, nezbytná u varianty pod petrovem, bude celý provoz nádraží dost prodražovat.

Nechci být pesimista, ale dost dobře se může stát, že varianta Petrov bude dražší nejen na výstavbu (což jistě bude), ale i na provoz a to i se započítáním nákladů MHD k odsunuté variantě.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 19:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]