Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 236 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

128
01 kvě 2015 11:27
Kubus41 píše:
Tohle mě pobavilo - popisek u fotky:

Trolejbus ev.č. 55 již také nenajdeme v Hradci, ale v Brně (23. února 2017, Filip Vlček).



aha .... reportéři a Filip Vlček jsou o rok jinde než my biggrin


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Tohle mě pobavilo - popisek u fotky:

Trolejbus ev.č. 55 již také nenajdeme v Hradci, ale v Brně (23. února 2017, Filip Vlček).


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brno trolejbusům 21Tr svědčí, jezdí jich tu 64
http://www.vlcoun.cz/index.php/odjinud/jihomoravsky-kraj/1946-brno-trolejbusum-21tr-svedci-jezdi-jich-tu-64


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Článek na brno.idnes.cz

Jako v Londýně by i v Brně měl fungovat systém, který na konci dne automaticky vybere nejvýhodnější jízdné :applause:


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Sláva. Pokud to nebude zase nějaký tunel, tak to bude super. :)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Pro cestování po Brně a jižní Moravě bude stačit platební karta
http://www.centrumnews.cz/zpravodajstvi/pro-cestovani-po-brne-jizni-morave-bude-stacit-platebni-karta-198990

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/revoluce-v-mhd-papirove-jizdenky-postupne-nahradi-platebni-karty-20160421.html


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx píše:
Tušil jsem, že tu 70 vytáhneš.

Ty s narážkami radši pomlč, to co si v minulosti vytahoval pořád s Lesnou nebylo o moc lepší. :wink:

xxx píše:
4-6 minut mi na ranní špičku nepřijde jako extrémně krátký interval

Možná tak na okružky je vyhovující, ale na linku, která jezdí do Ořešína je to dost krátký interval a zbytečně tam najíždějí služebně různé kurzy z různých linek a právě toto by se dalo osekat (třeba i po 8h).

xxx píše:
Navíc pokud bys chtěl, aby tam ráno jezdily klouby po deseti minutách, tak by tam ty klouby pravděpodobně musely jezdit i po zbytek dne nebo by se musely měnit. To by taky nebylo zadarmo.

A proč by tam nemohly jezdit po celý den? Přinejmenším do 10h raní by se tam zcela určitě uživili, protože v ty spoje jezdí dost často plné a od 13h to zas jezdí plné ve směru na Ořešín, takže to by taky nebylo vniveč.Ono by se to dalo taky různě proplést přejezdy s linkou 42, kde také jezdí klouby a sóla tak, aby ty klouby byly na lince 70 užitečné. Ona celá linka 70 je hodně divně nadimenzována, mívá často i zpoždění a tak kolikrát jede ve špičce první přeplněná linka 70 na Ořešín a v závěsu jede poloprázdná linka 42 na Globus, je plno důvodů, proč bych její interval změnil (vč. kapacitnějších vozů).
Ono by se to taky dalo vyřešit tím, že na lince 42 by byly v PD 3 klouby a různě ve špičkách by třeba na linku 70 přejížděly. :wink:

Dále pokud jde o linku 67,tak zde by klouby pomohly víc než zkracování intervalů. Ono jde o poměrně dlouhou linku (uvážu-li úsek Jundrov-Zvonařka), tak třeba zmenšení intervalu ze současných 10 minut třeba na 7-8 minut by stálo 4-5 nových kurzů, což je opravdu velký počet. Intervalově je dle mne linka 67 zvládnuta dobře, kapacitně už ne.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Chválím snahu nakoupit další CNG busy, ale co trolejbusy?! :evil:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

2663
13 črc 2009 13:42
MtM:
Tušil jsem, že tu 70 vytáhneš. 4-6 minut mi na ranní špičku nepřijde jako extrémně krátký interval. Raději bych viděl, aby polovina těchto ranních spojů jela z Kronovy expresně ke KPN. To by ušetřilo taky nějakou naftu, ale hlavně čas pracujícímu lidu. Navíc pokud bys chtěl, aby tam ráno jezdily klouby po deseti minutách, tak by tam ty klouby pravděpodobně musely jezdit i po zbytek dne nebo by se musely měnit. To by taky nebylo zadarmo.

Pokud jde o linku 67, tak ta na můj vkus jezdí dost bídně a zasloužila by si zkrácení intervalů alespoň o čtvrtinu. Jedná se o vnitroměstskou linku, která navíc není ve svazku s žádnou jinou linkou.


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
IvanM - nejvtipnější na tom je, že ta koncepce je z devadesátých let. Možná by stačilo ji dneska jenom moderněji pojmenovat. V kursu je název "low entry". Ostatně je to dokonce daleko menší schodolez než Crossway, kterej má taky NP "jenom" 1 a 2 dveře.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
IvanM: Máš pravdu, jenže někdy byly ty 700 vypravovaný taky na žádost řidiče, případně při nedostatku vozů.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx...třeba u linky 70 ráno 6-4 minuty ti přijde jako interval delší než 10 minut? Zde by se to třeba redukcí kloubů dalo z toho intervalu udělat 10 minutový interval. Už teď zde jezdí až 6 kurzů a mohly by přitom jezdit i tak maximálně třeba 4 kurzy. Linka 47 má taky interval v podstatě s linkou 49 ráno hodně malý, zde by se dalo taky ubrat v souladu s klouby..U linky 78 se to eliminovalo tou linkou 202, ale taky by zde klouby dost vyřešily (už jen díky tomu, že po cestě vznikají další nové zástavby). Ono budeš namítat, že to zde řeší hodně přejezdů, ale i díky takovým "osekáním" by mohly přejet i na jiné linky, kde by se dal taky ubrat třeba 1-2 kurzy. U E50 nejde ani tak o intervaly, ale o to, že to jezdí dost plný,totéž se dá říct i u linky 67, kde by se nemusel delši interval, ale klouby by zajistily, že by se nemusely ani krátit. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Karosa: a důvod, proč jsem na to ke konci tak útočil, byl ještě jeden. To bylo v létě a tehdy mě dost vytáčelo, když bylo venku “50 stupňů“ a oni vypravili např. takovou potvoru 7397, která neměla ani tu mokrou hadru. Pak jsem viděl toho chudáka, co jezdil šichtu s ručníkem na hlavě a propoceným trikem. V době, kdy v garáži stálo minimálně 6 provozních vozů min. s Ebercoolem, ne-li s plnohodnotnou klimou. To se přiznám, že mě štvalo a nutilo psát ty pikantní narážky na 700.
P.S.: co se pohodlí týče, tak nejlepší byly ty starší ještě s tou podélnou nadělenou sedačkou přes 2 místa. Tam se sedělo skoro jak na křesle doma :-)
OndraS: přesně tak, 21/22Tr je parádní. Prostorná, pohodlná a navíc i vyhovující z hlediska NP...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

2663
13 črc 2009 13:42
MtM píše:
Ono by stálo za to, počet kloubů ještě navýšit. Je tu plno linek, kam by kloub sedl, místo neustálého zmenšování intervalu (viz linky E50, 67, 70, 57, 78, 47 ve špičkách nebo 49..). Poté se naráží na problém, že je opravdu obrovský počet kurzů, ale pak chybí řidiči.Kdyby na nějaké z výše zmíněných linek byl upraven interval a snížen počet vozů, tak by se mohlo ušetřit na den třeba i 4-5 kurzů. Dále tu jsou i různé akce, kam jsou klouby zařazovány, takže já jsem pro větší počet kloubů. Já bych viděl jako plus i výměnu sólo Citelisů první řady (7631-7650) za klouby. :-)

Zrovna linky, které jsi vyjmenoval, nemají ve špičkách kratší interval než 10 minut, teda s výjimkou 57. To bys ho chtěl prodloužit na 15 minut? I těch 10 minut mně přijde jako dlouhá doba.


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Jé hele, debata o interiérech :)

...

Zlatý jednadvacítky [-(

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Karosa: v tom moc logiky nehledej. To já navíc sám přiznávám, že je to můj osobní pocit, který vznikl zřejmě v době, když jsem jako děcko nejvíc propadl šotoušství. Zatímco kvedlačky už byly docela krámy, tak devítistovky teprve chodily nové z výroby. Kdo tenkrát dostal přidělenou 900, byl king. Od tý doby jsem B732 moc nemusel. Přišlo mi to hlučný a celkově to na mě působilo takový...“šedivý“, staromódní. Navíc mi přišlo, že v zadní části bývaly často strašlivě cítit zplodiny z výfuku. Prostě jsem to neměl rád, nějak objektivně technicky podloženo to nebylo. Nicméně velmi rád uznám, že se v nich sedělo o 100% líp než v celým slavným SORu! :-) Měly hygienické a zároveň pohodlné sezení. To se dnes jen tak nevidí a zřejmě hooodně dlouho ani neuvidí.

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Staník: Tohle je velice subjektivní. A co například let z prostřední sedačky na zadní pětce u jakýhokoli vozu ? Ten letí při brždění taky. Logika všci říká, že nemá-li těleso zábranu, bude se v případě dodání energie dle zákonu zachování energie pohybovat dopředu. To není jen věcí SORu. Šplhání na trůn je nouzové řešení-buď tam můžou být tyhle sedadla do určité tělesné výšky, nebo tam nemusí být nic. Co je lepší ? Držet se tam při stání dá naprosto normálně, opět je to pouze subjektivní názor.
IvanM: Naprostý souhlas, jen stále nerozumím tvé prudké odlišnosti názorů mezi řadami 700 a 900.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Škoda každé devítistovky. Jsou to docela “klenoty“, které by si v určitém omezeném množství na určitých linkách místo našly aniž by byly nějak na obtíž (dekádně na nocích, mimo to pak posily na akce, návozy školáků, 77). 941 dobře, jsou už hodně staré a navíc mají letos 6 let od GO. Než se vyřadí, bude to od GO tak 8 let a to už budou krámy. Ale minimálně myslím, že řada 2385-89 za GO určitě stála, stejně tak 7476-7492 by si své místo po GO našly, na noce ideální. Škoda, že nešlo nové Urbánky odebírat postupně v určitých dávkách, každoročně po dobu třeba 6 let...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Karosa B732/IvanM... Zajímalo by mě, co je myšleno tím pohodlím v SORu (z pohledu cestujícího). Vleze se tam - minimálně pohledem a zkušenostmi - málo lidí, nedá se stát u dveří, v uličkách, u sedadel... Málo záchytných bodů k držení (které jsou při tom intenzivnějším brzdění potřeba - nejednou se stalo, že borec letěl přes půl autobusu při sezení na sedadle u motoru ("trojka" vzadu)). A královské šplhání na trůn je taky bomba... Ne, díky - bez takového "pohodlí" se obejdu. Radši si počkám na "méně pohodlný" Urban nebo Citelis. ;-).
/Omlouvám se za příspěvek mimo téma...


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Asi tak před půl rokem bylo řečeno, že při nejbližší dodávce nových vozů půjdou pryč 7446-7450. Nevím, jestli to ještě platí. Každopádně by to byla škoda. Třeba místo toho vezmou nějaký ciťáky 7651-7671.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Takže to bude nějak takto?
-16 Citelisů 12M (z čísel 7631-7650, teoreticky 4 zbydou)
-Všechny B941E (12), 5 B961E (2385-89) a 22 Citelisů 18M

U kloubáků by ale museli ještě vyřadit 5 vozů, takže by mohli vyřadit ještě zbylý 4 Citelisy 12M, ale pořád 1 vůz zbývá. :-k


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
IvanM: V Urbanech to tak neskřípe, bo se hned ze začátku ty klasický bannery oddělaly a daly nový stejnýho typu, jako u 13 T. Tyhle krámy sice hluku napomáhají, ale rozhodně to není to jediný. Navíc to na to nelze svádět, kdyby ty plechy nebyly téměř průhledný, nebyl by problém s práskáním. Já rozhodně neříkám, že SOR je the best of, ale podle mě stále nad Citelisem, co se týče pohodlí, mírně vede.

Staník píše:
... Mohli by jsme býti prvními odběrateli vozů Iveco Urbanway 18M CNG...

Jenom to ne. Nahrazovat ďábla (Citelis) čertem (Urban) není moc šťastný. No nechme se překvapit, jak to dopadne. Doufejme za Solaris :wink:

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
MtM... Tak s ohledem na to, že by jsme teoreticky měli 160 vozů na CNG není myšlenka plánované záložní plnící stanice v Medlánkách od věci.
Zmíněn je tento plán zde... http://www.cng4you.cz/cng-info/novinky.html/73_604-stovka-autobusu-na-plyn-usetri-v-brne-30-milionu-korun-rocne/5
Jinak k těm kloubům... Mohli by jsme býti prvními odběrateli vozů Iveco Urbanway 18M CNG. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
KarosaB732: Co se týče plastových sedadel, tak ty mi rozhodně vyhovují. Nejlépe koženku, ale díky bohu za každej plast na úkor látky. Problém u SORek vidím jinde, a sice v tom, že já se svými 172cm a velikostí obuvi 41 mám co dělat, abych se tam vešel, např. na místa u té “inteligentní“ šikminy. Tam prostě člověk nad 180 nemá vůbec šanci. Z hlediska pohodlí nejstrašlivější cestování...
Skřípání je jako z hororu a je úplně stejně i u Urbanů. Mimo to mi Urbany nevadí, docela se mi i líbí. Jen bych možná trochu poupravil interiér do podoby, aby měl mezi 2. a 3. dveřmi stejný počet sedadel jak Citelis. Zbytečně má o celou řadu míň => zbytečně je protažená plocha mezi 1. a 2. dveřmi.
Mimochodem, celkem vtipný je, že tohle strašný skřípání si DPMB ještě dopěstovává montáží těch otřesných plastových panelů na reklamu v Citelisech. Na sebemenší překážce to dělá horší randál než celej Citelis samostatně.
Solaris je důkazem toho, že nejenom devítistovka nabízí pohodlné cestování pro většinu typů postav. V Ostravě to vyhráli, tam Solarisích sól dodali tuším 105. Kdyby to bylo tady, skákal bych radostí...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Estrusan, IvanM:

Karosa B732 píše:
... ne, že bych obhajoval sorbany ...


Nebo například sezení ve 2. generaci ciťáků na pravé straně, první dvojsedačka ve směru jízdy zezadu-tam si díky té krabici opravdu nemáš kam dát nohy, dále sezení u čehokoli značky Renault/Irisbus/Iveco, určeného pro městský provoz-sedačky před sklem, oddělujícím prostor sedících od dveřního prostoru-to není pro beznohé ?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 18 led 2025 06:55
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]