Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 142 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
bugear píše:
Doporučuji se nejdřív informovat ohledně kvality RJSK na 131. Tamní cestující by s vašimi výroky nejspíš nesouhlasili.


Nejen kvalita pokulhává. Bohatě mi stačilo slyšet, jak jsou tam zaměstnanci nuceni porušovat výrobcem doporučené postupy ohledně provozu motoráků. O tom, že motoráky navíc nejsou ani v majetku dopravce a tímto se zbytečně ničí, ani nemluvím.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Liberec: Na trať se vrátily tramvaje, do pokladny dopravního podniku zase peníze


Offline
121
29 črc 2014 19:57
Ondra K., Eda píše:
Rozdíl je v tom, že státnímu dopravci nedělá problém chtít vysoké jízdné a provozovat zastaralá a mnohdy dost hnusná vozidla. Soukromník, který má i komerční aktivity si tohle dovolit nemůže, protože musí mít nějakou pověst.
Navíc soukromý dopravce dává v sázku své jméno, což v souvislosti s tím, že zřejmě bude mít i nějaké svoje komerční linky, je dostatečný argument pro to, aby se služby zlepšovat snažil.

Doporučuji se nejdřív informovat ohledně kvality RJSK na 131. Tamní cestující by s vašimi výroky nejspíš nesouhlasili

Citace:
Jenomže soukromníků je víc a objednavatel si vybere toho, kdo nabídne nejlepší a nejlevnější služby.

Což ovšem automaticky neznamená, že je taky dostane.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200
http://ekonomika.idnes.cz/linka-regiojet-praha-trutnov-djk-/eko-doprava.aspx?c=A160404_011520_eko-doprava_suj


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Rozdíl je v tom, že státnímu dopravci nedělá problém chtít vysoké jízdné a provozovat zastaralá a mnohdy dost hnusná vozidla. Soukromník, který má i komerční aktivity si tohle dovolit nemůže, protože musí mít nějakou pověst.

Druhá věc je, že stát je obecně špatný hospodář. Posty ve vedení státních firem jsou spíše za zásluhy a další kontakty, než za odborné znalosti a hlavně státním firmám je celkem šumák jak moc efektivně hospodaří s penězi.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Pavel: Vsak ja nerikam, abychom CD diskriminovali. Ja jen rikam, dejme sanci soukromym dopravcum. CD nyni maji prakticky bez prace zarucene skoro vsechno. Soukromnici nemaji temer nic. Sanci ukazat se ani nedostali.

Obavat se v takove situaci diskriminace monopolniho dopravce je pomerne kuriozni.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Eda píše:
V tom, že je levnější.
Automaticky, vždycky? A mimochodem, DLS v Přerově taky vyhrála asi proto, že byla levnější, a jak to dopadlo. Aby bylo jasno, já rozhodně nejsem proti liberalizaci čehokoliv, právě naopak, ale uniká mi pořád smysl toho, v čem je automaticky lepší, aby za částku x Kč jezdila soukromá firma, než aby za stejnou částku x Kč jezdila státní firma. (Jinými slovy, liberalizace by určitě neměla spočívat v tom, že by ne-státní firma byla jakkoliv diksriminována – ani negativně, ale ani pozitivně.)


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A já si dovolím nesouhlasit s tím, že je převedení do soukromých rukou v českých podmínkách správným krokem... Vysoutěžení nízké ceny obecně nejsou žádná výhra.
- Již zmíněná celostátní koordinace - nelze zvažovat regionální vlaky pouze jako regionální, ale jako součást celostátního systému. S ČD se při existenci spoje dostanu z Beskyd na Šumavu, při zpoždění mi navazující spoj může počkat (zvlášť když je poslední), nebo mi zaříděj taxi/ubytování. V momentě libovolného rozdělení na více dopravců bez pořádné koordinace už s "jistými spoji" nemůžu počítat...
- Soukromník stlačí náklady na úkor komfortu cestujících (viz Regiojet a úklid/kvalita údržby vozů; ČD se taky v posledních letech zhoršila, ale furt na Regiojet imho nemá)
- Taky na tom doplatí zaměstnanci. To už vidíme u autobusů...

Příklad za všechny: Na trase mezi Prahou a Plzní (a dále do Mnichova) jezdí (v ČR pod vlajkou ČD)ještě vlaky německého soukromého dopravce, alex. Takhle strašný vagóny v ČR naštěstí jinde nejezdí:
- odhadem 30 let staré vozy
- vše kupé
- vlaky jsou psané jako že mají přípojku 230 V. Mají dokonce dvě, ve dvou kupé první třídy, v každém jednu (a cestou velmi pravidelně vypadává - to se dá chápat na stahovačkách apod, ale fakt to nechápu, když je vlak tažen dieselovou lokomotivou).
- celkově zašlé, omšelé, hnusné.

Jinými slovy si nemyslím, že velké rozšíření soukromníků na dotovaných tratích něčemu pomůže.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Úřad pozastavil kontroverzní tendr na autobusy, obálky zůstanou zavřené


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
PavelS píše:
V čem je pak ale výhoda soukromníka? Takhle mu může být úplně jedno, kolik lidí s ním bude jezdit, takže nemá o nic větší důvod zkvalitňovat služby než státní dopravce.

V tom, že je levnější.

Podmínky a kvalita služby mají být specifikovány ve VŘ.

Navíc soukromý dopravce dává v sázku své jméno, což v souvislosti s tím, že zřejmě bude mít i nějaké svoje komerční linky, je dostatečný argument pro to, aby se služby zlepšovat snažil.

Opět je to stejné, jako nyní v JMK u autobusů. Nevím, co je na tom pro všechny furt tolik nepochopitelné :-) Asi mind shift...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Radní Dušek chce resuscitovat další lokálku, prodej pusté trati odmítá

http://pardubice.idnes.cz/szdc-chce-tra ... zpravy_jah


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
PavelS píše:
V čem je pak ale výhoda soukromníka? Takhle mu může být úplně jedno, kolik lidí s ním bude jezdit, takže nemá o nic větší důvod zkvalitňovat služby než státní dopravce.

Jenomže soukromníků je víc a objednavatel si vybere toho, kdo nabídne nejlepší a nejlevnější služby.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Ostrava: Další napadení v tramvaji v Ostravě, násilník zbil cestujícího obuškem


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Jsou dva modely:

Riziko tržeb nese objednatel: Dopravce dostává jen to, co si vysoutěžil, tržby dává objednateli, je mu jedno, kolik vozí lidí.
Riziko tržeb nese dopravce: Doprace jezdí za cenu, kterou si vysoutěžil, tržby si nechává. Když s ním nikdo nebude jezdit, nevyplatí se mu to (ale jezdit i tak musí, jelikož je smluvně vázán).


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Eda píše:
Asi to nechápeš, žádná ztráta dopravce tu neexistuje. Prostě kraj mi zaplatí XY Kč na kilometr (přesně tolik, kolik jsem slíbil ve VŘ) a já za to budu jezdit. To, že se na jízdném vybere třeba polovina toho, co mi kraj zaplatí, mne nemusí zajímat, protože tarif je spravován koordinátorem, vybrané jízdné putuje ihned na účet kraje a není to můj problém.
V čem je pak ale výhoda soukromníka? Takhle mu může být úplně jedno, kolik lidí s ním bude jezdit, takže nemá o nic větší důvod zkvalitňovat služby než státní dopravce.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Jedním z důvodů, proč je soukromník "efektivnější", je taky to, že Zákoník práce je pro něj cárem papíru.
A další věc je, jak se u soukromníků na některé věci naprosto kašle, viz nedávná nehoda v Golčově Jeníkově.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
mceza píše:
Takze podle tebe bude fungovat, kdyz prijde nekdo, kdo aktualne nema vozidla ani personal, to vse koupi/najme, zacne jezdit o tretinu levnejsi nez CD...

Ano. V horizontu 10 let (pokud bude mít zaručenou desetiletou smlouvu, stejně jako ji teď mají mnohdy ČD) určitě.
Je to krásně vidět například na ceně jízdného před vstupem konkurence na trasu Praha - Ostrava a po něm. Je najednou poloviční. Nebo třeba RegioJet na slovenské trati (dotované) Bratislava - Komárno, půjčili si tam pár jednotek ze zahraničí a jak jim to krásně šlape...
Pořád dokola. Soukromník je efektivnější než státní moloch. A díky tomu je schopen jezdit levnějí.
mceza píše:
... a ztratu mu jeste doplati kraj?

Asi to nechápeš, žádná ztráta dopravce tu neexistuje. Prostě kraj mi zaplatí XY Kč na kilometr (přesně tolik, kolik jsem slíbil ve VŘ) a já za to budu jezdit. To, že se na jízdném vybere třeba polovina toho, co mi kraj zaplatí, mne nemusí zajímat, protože tarif je spravován koordinátorem, vybrané jízdné putuje ihned na účet kraje a není to můj problém.
mceza píše:
I kdyby to fakt takhle melo byt - proc bych do takoveho podnikani sel? Proc bych sel podnikat ve vlakove doprave, kdyz bych vedel, ze budu jezdit se ztratou a abych nezkrachoval, budu zavisly na dotacich od statu? Takovy podnikatel by mysel byt bud pitomec a nebo proste nadsenec do vlakove dopravy.

Takže všichni ti autobusoví dopravci, co jsou závislí na kraji/státu, jsou pitomci?
Nejsou.
Prostě mají 10 letou smlouvu, tak nakoupí vozy a jezdí se. Není důvod, proč by to nemělo fungovat.
mceza píše:
Pozor, ja souhlasim, ze CD jsou neefektivni zkostnately moloch. Ale tim, ze ho orezeme a nechame napospas volnemu trhu tim znicime akorat celou vlakovou dopravu.

Pokud na celostátní úrovni vznikne fungující koordinátor (něco jako je třeba Kordis v JMK), tak ČD vůbec nebudeme potřebovat. K čemu taky... (Stejně jako kdysi stát rozpustil/privatizoval ČSAD, protože už nebyly potřeba.) Všechno budou efektivně jezdit s jedním tarifem (spravovaným koordinátorem) soukromí dopravci a bude to o třetinu levnější a ještě s lepšíma službama.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
A jaktože to tak funguje na poli autobusové dopravy? Nebo za hranicemi ČR, např. v Německu? :-s

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Eda píše:
...Výdělečné to na většině tras nikdy nebylo, není a nebude. ... Ztrátu totiž doplácí kraj. A je přece jedno, jestli ji doplácí Českým drahám, nebo soukromému třeba RegioJetu.

...

Liberalizace železnice je krok k tomu, aby v regionu začaly jezdit vlaky, které nebudou staré 40 let, budou mít Wifinu a navíc budou o třetinu levnější, než jsou dnes České dráhy...


Takze podle tebe bude fungovat, kdyz prijde nekdo, kdo aktualne nema vozidla ani personal, to vse koupi/najme, zacne jezdit o tretinu levnejsi nez CD a ztratu mu jeste doplati kraj? Edo, vzdyt to je absolutni pitomost. I kdyby to fakt takhle melo byt - proc bych do takoveho podnikani sel? Proc bych sel podnikat ve vlakove doprave, kdyz bych vedel, ze budu jezdit se ztratou a abych nezkrachoval, budu zavisly na dotacich od statu? Takovy podnikatel by mysel byt bud pitomec a nebo proste nadsenec do vlakove dopravy.

Pozor, ja souhlasim, ze CD jsou neefektivni zkostnately moloch. Ale tim, ze ho orezeme a nechame napospas volnemu trhu tim znicime akorat celou vlakovou dopravu.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Utržení sběračové základny z trolejbusu


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak ono to u těch řidičů do jisté míry je pohodlí, když jezdí pro nějaký dopravní podnik, protože na mezinárodní kamionovce by rozhodně nemohli spát každý den ve vlastní posteli, vidět se se ženou/mužem a dětma, zvlášť pokud jsou děti menší. Jasně, finančně je to třeba horší, ale zase to vyváží jiné věci.
Jinak se ani nedivím, že chybí řidiči, asi to bude chtít rozsáhlejší stávky, když domluva nepomáhá.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express
http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-cenova-valka-ve-vlacich-praha-ostrava-f2x-/eko-doprava.aspx?c=A160402_225250_eko-doprava_suj


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Jenže o tom to je - každý má právo si vybrat. Nikdo je nenutí dělat řidiče a manažeři neznaji jejich cenu dokud to nepociti!
Řešením je jedno - všichni řidiči můžou dát naráz výpověď a pak jednat. (Stávka - a pak výpověď). Většinou se pak líp jedná. Z dobroty srdce dneska jen tak někdo něco neudělá. Diskuze k ničemu nevedla, tak to chce pokračovat dál.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Ano, ale o čem to vypovídá. O žádné vizi do budoucna. Naprostém ignorantství. Jistě, táhněte si jinam, roztočíme spirálu fluktuace. Nebude s tím mít kdo jezdit, degradujeme to na zaměstnání pro nekvalifikované a nějaký podobný vychcánek sem natáhne levné pracovníky bůh ví odkud, nejlépe nějaká Uganda, Kamerun a podobně. Tohle já tady ale nechci.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nechápu tu hysterii. Vždyť tohle je korektní formulace.
Citace:
„Tam nám bylo řečeno, že svou práci vykonáváme dobrovolně, že se v jihlavském dopravním podniku máme dobře, a že pokud se nám to nelíbí, můžeme jít na kamion, nebo si najít lépe placenou práci či druhé zaměstnání. Hlavně to druhé zaměstnání nás celkem zarazilo, řidič přece má jít do práce odpočatý,“ podotýká Řezáč.
Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/cast-ridicu-mhd ... etver=full

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8083 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 28 zář 2024 01:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]