Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 95 z 130    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 130  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vložení kolejnic pro další rozchody do širé trati by nějak extra nákladné mýt nutně nemuselo. Ovšem, na Stránské Skále by bylo třeba vyřešit obracení vozů, což znamená výhybky a křížení, a tady už budou náklady na pořízení a provoz stoupat pěkně rychle.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
796
25 led 2006 09:46
Co se týče úzkorozchodných vozů - to se týká hlavně rozchodu 760 mm a stejně je to spíše šotosen. Nicméně bych nechtěl, aby projektové řešení zazdilo tuto možnost do budoucna. Uvědomte si, že ty vozy byly renovovány před 40 lety, nějak byly v Líšni zavázány na úzké podvozky a od té doby se nehnuly. Musel by se jeden po druhém prohlédnout, vyfoukat prach z motorů, změřit izolační stavy, udělat revize UTZ-e (ještě, že není UTZ - v, tzv. vakuové), seřídit brzdy - a to vše bez montážního kanálu. Samořejmě bude li v Líšni trolejové vedení, může být určitá motivace se do toho pustit, aby tyto vozy mohly alespoň vyjet před halu.


Offline
796
25 led 2006 09:46
Protože je uvažováno o příležitostném kyvadlovém provozu se soupravou železničních vozů po jedné koleji. Aby bylo možno jezdit dvojkolejně, musely by být kolejové spojky jak v Líšni, tak na Stránské skále (tam by měla být) s odpovídajícím poloměrem a typem výhybek. Samozřejmě jde též o otázku legislativy - nejsem si jist, zda DÚ akceptuje soupravu železničních vozů v provozu mezi tramvajemi.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To také záleží na politické ochotě. V budoucnu by se dalo uvažovat o dvojím rozchodu třeba až na NS (pro některé exempláře). Ve chvíli, kdy bude muzeum lehce dostupné d-10 z hlavasu, už nebude tak z ruky a dojetí do muzea tím bude snadnější a jízdy LH-SS by měly smysl.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
TMB píše:
Dále požadavek na možnost průjezdu železničních vozidel po jedné koleji na Stránskou skálu (za výluky běžného provozu).


Tam se jedná o širší průjezdný průřez, nebo proč ta výluka?


Offline
796
25 led 2006 09:46
Tak projektujete tady hezky, ale nechte to na odborné firmě a investorovi. Základní zadání je obnova trati pro běžný provoz MHD a přejezdy historických vozů se smyčkou v areálu muzea, přičemž by měly být zachovány nebo nahrazeny stávající možnosti pro posun železničních a úzkorozchodných vozidel v areálu. Dále požadavek na možnost průjezdu železničních vozidel po jedné koleji na Stránskou skálu (za výluky běžného provozu).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
eframmcbeth píše:
Pánové, já vím, že dělám chybu, když se takhle ptám nadšenců, ale k čemu ta úzkorozchodná trať bude, když povede z muzea na Stránskou skálu? To chcete ty chudinky prabáby z depozitáře vyvětrat nebo...?
Připadá mi to jako obří finanční i technická investice do něčeho, co nemá žádné využití (a teď nemyslím finanční zisk ale čistě jen fakt, že místo stojícího historického kusu uvidím historický kus jedoucí půldruhého kilometru — hurá?)
Ano, to je právě ten důvod, lepší mě nenapadá :D
Nemyslím si, že tahle investice bude výrazně větší, u téhle trati bude imho zdaleka největším problémem sanace tělesa, která se musí udělat bez ohledu na to, jestli tam budou kolejnice dvě, tři nebo čtyři. Jiný typ pražců a jedna nebo dvě kolejnice navíc už zní jako relativně malá investice. Stejně tak otáčení na Stránské skále - narušení aktuální smyčky by dost možná bylo větší komplikací, než zcela oddělený kolejový trojúhelník.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Alanis píše:
Nejjednodušší by bylo ty historické vozy přerozchodovat, případně vymyslet nějaký "podvalníček" na normální rozchod, na který by si ten historičák přes rampu najel a pak by se to za něčím táhlo :)


Na jednu stranu by to po provozní stránce bylo pěkné, ale obávám se, že někteří velcí zastánci historických vozidel by z toho asi dostali infarkt. Jeden takový "odborník" tu také velice rád píše svoje výlevy.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nejjednodušší by bylo ty historické vozy přerozchodovat, případně vymyslet nějaký "podvalníček" na normální rozchod, na který by si ten historičák přes rampu najel a pak by se to za něčím táhlo :)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Pánové, já vím, že dělám chybu, když se takhle ptám nadšenců, ale k čemu ta úzkorozchodná trať bude, když povede z muzea na Stránskou skálu? To chcete ty chudinky prabáby z depozitáře vyvětrat nebo...?
Připadá mi to jako obří finanční i technická investice do něčeho, co nemá žádné využití (a teď nemyslím finanční zisk ale čistě jen fakt, že místo stojícího historického kusu uvidím historický kus jedoucí půldruhého kilometru — hurá?)


Offline
Uživatelský avatar

1339
17 črc 2010 21:41
Krno
Zas pokud na to půjdou peníze z nějaké dotace, tak ty vyšší náklady nemusí nic znamenat - viz trať do Petržalky v Blavě, kde ten širší rozchod možná nikdy nevyužijí, ale získali na něj dotaci, tak ho tam mají. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
MartinV píše:
...(kromě vyšších nákladů)...

sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A byl by problém (kromě vyšších nákladů) mít obě koleje vícerozchodné, aby vozy mohly jezdit v úseku LH-SS vždy po správné koleji a běžná linka taktéž?


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Pravda, to je z muzejně šotoušského pohledu myšlenka skutečně ideální. Realizace, jak už to bývá, bude otázkou kompromisů finančních i realizačních. Hlavně, když se alespoň vydaří realizace uspořádání vlastního areálu dle představ TMB a alespoň nějaký použitelný úsek na projetí úzkých vozidel.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Osobně bych za zcela ideální považoval:
- Jedna kolej normální, druhá kolej splítka (se smyčkou na všechny rozchody na SS)
- Pravidelná doprava dvojkolejně, ale s možností převodu na jednokolejný provoz (po "normální" koleji), ideálně i s trolejemi napájenými odděleně, jelikož historické vozy mívají problém, když některý z nových vozů rekuperuje.

Za takových podmínek by přes týden MHD jezdila po obou kolejích, o víkendu by pak mohla jezdit po jedné koleji obousměrně MHD a po druhé koleji historické vozy všech rozchodů.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
796
25 led 2006 09:46
Samozřejmě vím, že od projektu k realizaci je daleko. Nicméně je určitě krok správným směrem, pokud projektant akceptoval požadavky muzea. Navíc u toho byl i zástupce investora, tedy DPMB. Bylo nalezeno řešení, které pohyb historických vozidel nijak neomezí, resp. posun nebude kolidovat s provozem DPMB.
Je snad logické, že pokud DP chce končit v areálu (aby obsloužil i přilehlé ulice), tak stanovisko muzea je třeba respektovat. Jistě, v opačném případě může být úvrať před branou areálu, ale pak se význam tratě pro dopravní obsluhu sníží a je otázka, zda by vůbec došlo k realizaci obnovy tratě.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Brnpat: vzhledem k "ochotě" ministerstva kultury si pořád myslím, že napojení muzea na síť MHD je první a vhodný krok k tomu, aby se něco vůbec mohlo začít dít. Přece jenom je rozdíl, když jsou nejbližší koleje vzdálené pár kilometrů, nebo vedou kolem haly, která je na ně napojená.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Karosa B732 píše:
TMB píše: ...
Já myslím, že víc není potřeba dodávat ...
Já myslím, že je potřeba dodat:
- jednání s projektantem a vyprojektování nějakého objektu stavby (v této fázi projektu) ještě neznamená, že se objekt v rámci této konkrétní stavby bude realizovat (jak si představuje TMB). Znamená to jen, že objekt je realizovatelný
- rozsah prací (kompletní seznam objektů k realizaci) určuje investor. Na jednání s ním ovšem je člen tohoto fóra s uživatelským jménem TMB "malým pánem", a navíc na definitivní seznam je ještě brzo (ten může vzniknout až po dodání předběžných rozpočtů jednotlivých objektů)

MKzB

úzký rozchod na trati není na pořadu dne, ten je uvažován v projektu jen jako nějaká budoucí investice TM. Bude-li v projektu nějaký objekt týkající se úzkého rozchodu, tak by to měla být funkční náhrada za stavbou likvidované stávající úzkorozchodné zhlaví. O tom je ta debata na K-repu (a o náhradě likvidovaných současných normálně rozchodných odstavných kolejí pod "širákem, které jsou potřebné pro provoz depozitáře), v uveřejněné dokumentaci o takové náhradě není zmínka.

odkazy na zveřejněné materiály:
mapa
materiály


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Důležité je, aby se s tou tratí něco vůbec pohnulo (běžná TT). Pak třeba dojde i na zbytek.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Nic ve zlém, ale historičák na trase Stránská skála - Holzova by vozil maximálně tak vzduch a pár šotoušů (ač úzkorochodný). Jiná situace by byla v případě zprovoznění nějaké expozice TMB, ale to se myslím neplánuje.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V současné fázi můžeme být rádi, že se s tou tratí bude vůbec něco dít. Není třeba mít úzké rozchody hned. Stačí, když budou koleje připraveny pro doplnění dalších kolejnic v budoucnu. Ostatně splítka by stačila na levé koleji směr Líšeň.
Splítku bych řešil následovně.
1435 kolejnice 1-4,
1000 kolejnice 2-4 (případně 1-3)
760 kolejnice 2-3, (při 3-4 by asi byl problém s trolejí)

Moje myšlenka řešení úzkorozchodného provozu:
Z Líšně odjede pravidelný spoj linky 10 (či jak bude očíslovaná) a hned za ním se vydá úzkorozchodný historičák.
Na SS bude výhybka - normální rozchod přímo, úzké na odstavnou kolej.
Historičák zajede na odstavnou kolej, v případě potřeby se otočí sběrače.
Aby minimálně blokoval protisměrnou kolej, vyčká příjezdu dalšího pravidelného spoje z Líšně na SS a jakmile vůz linky 10 opustí splítkový úsek, vydá se zpět do Líšně. Následující pravidelý spoj linky 10 v případě potřeby počká v Líšni, než se historičák stihne vrátit.
Předpokládám, že provoz historičáků bude pouze o víkendech, kdy bude delší interval pravidelných spojů, tudíž by to historičáky měly stíhat a normální provoz zablokují minimálně.

Srdcovky velmi nerovnoměrně pojížděných výhybek bych asi řešil stejně jako v Olomouci u manipulační tratě na nádraží. Ovšem obohatil bych je o možnost vložení speciálních kovových vložek pro bezpečný přejezd historičáků v běžně nepojížděném směru. (Nemohu najít foto té srdcovky)


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
TMB píše:
Trať do Líšně se obnovuje i proto (a samozřejmě nejen proto), aby Areál MHD opět získal napojení na tramvajovou síť. Nevidím důvod jej stěhovat jinam. Na řešení souběhu provozu TMB a DP se nyní pracuje s projektanty a vypadá to velice slibně - veškeré podmínky z naší strany jsou akceptovány. Měli bychom získat i trolejové napojení kolejí v halách, řeší se otázka uspořádání úzkých rozchodů na zhlaví. Smyčka jde z velké části vně stávajícího kolejiště, z něhož využije jen část objízdné koleje podél haly B. Je navrženo oplocení zhlaví, aby nebylo veřejnosti přístupné.
Uvědomte si, se část kolejových vozidel nikde jinde něž z Líšně na Stránskou skálu jezdit nemůže. Jinak prosím kolegu JMB, aby se zdržel komentářů. Pokud se u mně zastaví, rád mu návrh ukážu a s ním prodiskutuji.


Já myslím, že víc není potřeba dodávat ...

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Eda píše:
- ač trať i areál je a zůstane ve vlastnictví státu (a správě TM), tak je návrh koncipován tak, aby vyhovoval provozu DP a nikoliv provozu muzea
Kdo platí, ten poroučí, tak to je a asi to tak vždy i bude.
citace byla reakce na příspěvek
chat-maniac píše:
Upoutalo mě, že z několika bodů výhod/důvodů obnovení tratě se převážná většina vztahuje k muzeu a jeho provozu.
takže se mi zdá reakce na můj příspěvek trochu vytržená z kontextu tím, že reaguje jen na vytržený citát, polemizující s s názorem, s kterým nemohu z důvodu odlišného názoru souhlasit. Uvítal bych spíš reakci, zda je návrh silně ovlivněn potřebami TM, nebo DP


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Eda píše:
Kdo platí, ten poroučí, ...
Platit by mělo EU, v materiálech ale není ani slůvkem zmíněno, na co tu dotaci budou žádat. Tak, aby naši zastupitelé (a tím i EU) nepřekvapili
Eda píše:
A ať už je motivace jakákoliv, klidně i volby, je to jedno. Podstatný je výsledek. Za posledních 25 let s tou tratí nikdo nedovedl udělat nic. Pokud se to teď někomu povede, je to jen dobře a ku prospěchu věci. Ať už motivace bude jakákoliv.
Aby nebyl je ten výsledek, že pár šotoušů bude mít další šotoflek, aby mohli přeplňovat fotogalerii normovanými snímky s trochu odlišným, ještě neokoukaným, pozadím


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
brnpat píše:
- ač trať i areál je a zůstane ve vlastnictví státu (a správě TM), tak je návrh koncipován tak, aby vyhovoval provozu DP a nikoliv provozu muzea

Kdo platí, ten poroučí, tak to je a asi to tak vždy i bude.

A ať už je motivace jakákoliv, klidně i volby, je to jedno. Podstatný je výsledek. Za posledních 25 let s tou tratí nikdo nedovedl udělat nic. Pokud se to teď někomu povede, je to jen dobře a ku prospěchu věci. Ať už motivace bude jakákoliv.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3242 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 130  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 12:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]