Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 96 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Tak jsem napsal přímo do dopravního podniku abych měl jasno jak to bude s tou Líšní tento rok vypadat a odpověď:

Dobrý den,
v letošním roce byly zahájeny projekční práce na znovuzprovoznění tramvajové trati Stránská skála – Líšeň, Holzova, v roce 2017 předpokládáme realizaci.
S pozdravem,

Ing. Vítězslav Žůrek
- vedoucí Odboru infrastruktury a investic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K trati směr Avion Shocking Park: jde jednak o Přízřenice, ale taky jde o podchycení P+R, které se u dálnice využije snáz, než někde uprostřed města, minimálně na GP v srpnu a MSV v září se to bude jednou hodit. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Ad TMB - Jasně, ona by absence spojky komplikovala muzejní provoz ve více směrech. Ostatně i při případném "vyloučení" jedné traťové koleje a pod.
Ještě mě napadá, že se zmíněným zamýšleným předváděcím provozem vozidel s omezenou přechodností na síť DPMB bude absence prohlídkového kanálu asi taky dost zásadní komplikace. U vagónů asi ne, s lokomotivami, případně tramvajemi, už ano. To je ovšem otázka do vzdálenějšího budoucna a mimo rámec stavby TT.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Pokud vím, tak nejde ani tak o napojení samotného Avionu jako spíše polí kolem Přízřenic, kde by měla probíhat výstavba nového sídliště.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ke trati do Avionu: Zákazník toho autem odveze více než v tašce v tramvaji.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
Neřekl bych, že je TT potřeba a se zástavbou záplavového území bych byl taky opatrný. V Brně je spousta jiných vhodnějších lokalit. Trať k Avionu bych bral pouze jako poslední nouzovku, jak využít peníze, které nemám možnost využít jinak.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S.: trať do Avionu zase může být jedna z těch, které se staví dopředu s nějakým potenciálem zástavby. A můžou to být i nebytové prostory, navíc se tím zrychlí doprava do ASP. A kdyby se ta trať nepostavila jen do ASP, ale natáhla se až k Olympii, ta linka by byla určitě využita (s nějakým příspěvkem Olympie?).
Ale jasně, pokud na to nebude vyloženě dotace EU, tahle trať je jedna z posledních, které je potřeba postavit.


Offline
808
25 led 2006 09:46
Ad Bobes - podnětná připomínka. Také jsem na to myslel, spíš z pohledu možnosti výjezdu obousměrných vozů z Líšně na Stránskou skálu bez nutnosti průjezdu smyčkou. Je to námět na další setkání s projektantem, které bude přímo v Líšni.


Offline
Uživatelský avatar

3094
29 srp 2009 19:30
No nevím, nevnímám, že by byla do Avionu a okolí taková poptávka (ani potenciál v budoucnosti), aby byla taková investice zdůvodnitelná... To bude 100x lepší, když se postaví i zbytek uvažovaných tratí z plánu mobility, kde o přínosu některých by se dalo diskutovat (např. propojka TT mezi Táborskou a Starou Osadou).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
34
12 pro 2010 09:50
Ad TMB - V Líšni kolejová spojka (tj. uzavřená smyčka), kde by byla možnost obrátit vůz objetím haly odpadne? V případě nejen jednosměrných vozů by to byla určitá komplikace. Návrh jsem neviděl a zajímalo by mě to. Pochopil jsem, že "nová" smyčka asi bude vně stávající nulté koleje podél haly, ale zda tam nebo jinde bude kolejová spojka tu nebylo zmíněno. Děkuji případně za info, byť si tu zatím malujeme na zeleném stole ;-)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Potřeba nových tratí je nepochybně v jiných částech města palčivější, ale než se tyto stavby stihnou připravit, může už líšeňka dobře sloužit. Kamechy a Kampus váznou na finanční náročnosti, bo obě tratě zčásti vedou tunelem, Lesnou zase blokuje neochota (neschopnost?) sanovat most přes 250 a dílem obstrukce některých místních politiků. Dalším adeptem na prodloužení je d12 z Komárova do Avionu, ale tam to bude nepochybně složité jak majetkoprávně, tak technicky (podejití MÚK na D1).


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Platí to, co už psal Eda: buďme rádi, že se tu nějaká TT postaví (nebo je to min. pravděpodobné) dopředu, než vznikne poptávka. Navíc tam bude PH s muzeem. Není nic horšího, než to zpětně dohánět a sami víme, jak to dopadá a vypadá.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Primátor se poměrně nedávno vyjádřil, že kvůli nepřipravenosti nemá kde investovat. Toto je nejproveditelnější stavba s hmatatelným přínosem. Soužití s muzeem je řešitelné a věřím, že na obou stranách existuje zdravý rozum.
Skeptické hlasy zpochybňující využití prodloužené d10 mi připomínají obdobné diskuse před lety, kdy se zaváděly lkružky a44/84 a páteřní t25/26. Také tenkrát se ozývali sýčkové, že ty linky budou vozit luft...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vložení kolejnic pro další rozchody do širé trati by nějak extra nákladné mýt nutně nemuselo. Ovšem, na Stránské Skále by bylo třeba vyřešit obracení vozů, což znamená výhybky a křížení, a tady už budou náklady na pořízení a provoz stoupat pěkně rychle.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
808
25 led 2006 09:46
Co se týče úzkorozchodných vozů - to se týká hlavně rozchodu 760 mm a stejně je to spíše šotosen. Nicméně bych nechtěl, aby projektové řešení zazdilo tuto možnost do budoucna. Uvědomte si, že ty vozy byly renovovány před 40 lety, nějak byly v Líšni zavázány na úzké podvozky a od té doby se nehnuly. Musel by se jeden po druhém prohlédnout, vyfoukat prach z motorů, změřit izolační stavy, udělat revize UTZ-e (ještě, že není UTZ - v, tzv. vakuové), seřídit brzdy - a to vše bez montážního kanálu. Samořejmě bude li v Líšni trolejové vedení, může být určitá motivace se do toho pustit, aby tyto vozy mohly alespoň vyjet před halu.


Offline
808
25 led 2006 09:46
Protože je uvažováno o příležitostném kyvadlovém provozu se soupravou železničních vozů po jedné koleji. Aby bylo možno jezdit dvojkolejně, musely by být kolejové spojky jak v Líšni, tak na Stránské skále (tam by měla být) s odpovídajícím poloměrem a typem výhybek. Samozřejmě jde též o otázku legislativy - nejsem si jist, zda DÚ akceptuje soupravu železničních vozů v provozu mezi tramvajemi.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To také záleží na politické ochotě. V budoucnu by se dalo uvažovat o dvojím rozchodu třeba až na NS (pro některé exempláře). Ve chvíli, kdy bude muzeum lehce dostupné d-10 z hlavasu, už nebude tak z ruky a dojetí do muzea tím bude snadnější a jízdy LH-SS by měly smysl.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
TMB píše:
Dále požadavek na možnost průjezdu železničních vozidel po jedné koleji na Stránskou skálu (za výluky běžného provozu).


Tam se jedná o širší průjezdný průřez, nebo proč ta výluka?


Offline
808
25 led 2006 09:46
Tak projektujete tady hezky, ale nechte to na odborné firmě a investorovi. Základní zadání je obnova trati pro běžný provoz MHD a přejezdy historických vozů se smyčkou v areálu muzea, přičemž by měly být zachovány nebo nahrazeny stávající možnosti pro posun železničních a úzkorozchodných vozidel v areálu. Dále požadavek na možnost průjezdu železničních vozidel po jedné koleji na Stránskou skálu (za výluky běžného provozu).


Offline
3342
21 led 2011 14:19
eframmcbeth píše:
Pánové, já vím, že dělám chybu, když se takhle ptám nadšenců, ale k čemu ta úzkorozchodná trať bude, když povede z muzea na Stránskou skálu? To chcete ty chudinky prabáby z depozitáře vyvětrat nebo...?
Připadá mi to jako obří finanční i technická investice do něčeho, co nemá žádné využití (a teď nemyslím finanční zisk ale čistě jen fakt, že místo stojícího historického kusu uvidím historický kus jedoucí půldruhého kilometru — hurá?)
Ano, to je právě ten důvod, lepší mě nenapadá :D
Nemyslím si, že tahle investice bude výrazně větší, u téhle trati bude imho zdaleka největším problémem sanace tělesa, která se musí udělat bez ohledu na to, jestli tam budou kolejnice dvě, tři nebo čtyři. Jiný typ pražců a jedna nebo dvě kolejnice navíc už zní jako relativně malá investice. Stejně tak otáčení na Stránské skále - narušení aktuální smyčky by dost možná bylo větší komplikací, než zcela oddělený kolejový trojúhelník.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Alanis píše:
Nejjednodušší by bylo ty historické vozy přerozchodovat, případně vymyslet nějaký "podvalníček" na normální rozchod, na který by si ten historičák přes rampu najel a pak by se to za něčím táhlo :)


Na jednu stranu by to po provozní stránce bylo pěkné, ale obávám se, že někteří velcí zastánci historických vozidel by z toho asi dostali infarkt. Jeden takový "odborník" tu také velice rád píše svoje výlevy.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nejjednodušší by bylo ty historické vozy přerozchodovat, případně vymyslet nějaký "podvalníček" na normální rozchod, na který by si ten historičák přes rampu najel a pak by se to za něčím táhlo :)

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Pánové, já vím, že dělám chybu, když se takhle ptám nadšenců, ale k čemu ta úzkorozchodná trať bude, když povede z muzea na Stránskou skálu? To chcete ty chudinky prabáby z depozitáře vyvětrat nebo...?
Připadá mi to jako obří finanční i technická investice do něčeho, co nemá žádné využití (a teď nemyslím finanční zisk ale čistě jen fakt, že místo stojícího historického kusu uvidím historický kus jedoucí půldruhého kilometru — hurá?)


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Zas pokud na to půjdou peníze z nějaké dotace, tak ty vyšší náklady nemusí nic znamenat - viz trať do Petržalky v Blavě, kde ten širší rozchod možná nikdy nevyužijí, ale získali na něj dotaci, tak ho tam mají. sarcastic

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
MartinV píše:
...(kromě vyšších nákladů)...

sarcastic


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3280 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 19:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]