Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 36 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
A proč vyvíjet novou skříň, nestačí okopírovat a do nekonečna opravovat 21Tr?

Jiný dotaz, mají 21Tr nějaké negativní vlastnosti? Osobně z pohledu cestujícího a čtenáře tohoto fóra mám dojem, že jsou naprosto dokonalé.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra K. píše:
...a od dob 21Tr vývoj zase pokročil dál.

Mám pocit, že 21Tr je poslední poctivě udělaná a vše novější je jenom minimalizace nákladů a maximalizace zisku a "optimalizace" výroby.

Ondra K. píše:
Vývoj extra trolejbusové karoserie je nerentabilní i pro velké výrobce.

Pokud by na to s VUT sehnali nějaký grant, tak je to o něčem jiném.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Ondra K.: myslel jsem třeba cenu různých stupňů oprav, tzn. jestli se vůz vyplatí např. poslat do GO. To je taky výmysl, že Go jednoho typu se vyplatí, ale jiného ne? :wink:

Něco jako "proveditelnost generální opravy" nemá s životností vozidla nic společného. Protože generální oprava se uvažuje až po uplynutí životnosti.

Kdy je GO rentabilní a kdy ne je dost ošemetná otázka, protože mimo 21Tr, to nikdo na nízkopodlažních vozidlech moc nezkoušel. Přece jen nízkopodlažní vozidla jsou od vysokopodlažních konstrukčně odlišná, a od dob 21Tr vývoj zase pokročil dál.

MKZB:

A teď tu o Karkulce. :D Vývoj extra trolejbusové karoserie je nerentabilní i pro velké výrobce. Těžko si lze představit, že by se vyplatil DPMB.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
MicKys píše:
Podľa mňa sa v roku 2050 na H24 prevezieme 31Tr a na 37 bude svišťať 21Tr... :lol: Za offtopic pardon

Nikoli, DPMB úplně odstaví Škodovku a bude si trolejbusy montovat sám. Ve spolupráci s VUT vyvine kastli, která se dá opravovat. Rába dodá nápravy. Schade, aby neremcala, dodá výzbroj, kterou bude muset Ondra Junior doladit, aby fungovala.


Offline
113
08 led 2016 19:16
Podľa mňa sa v roku 2050 na H24 prevezieme 31Tr a na 37 bude svišťať 21Tr... :lol: Za offtopic pardon


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: myslel jsem třeba cenu různých stupňů oprav, tzn. jestli se vůz vyplatí např. poslat do GO. To je taky výmysl, že Go jednoho typu se vyplatí, ale jiného ne? :wink:


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nižší životnost současných vozidel ve srovnání s těmi staršími je pouze výmysl staromilců. Nic víc.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Protože dneska nemá žádný výrobce motivaci vyrábět vůz, který vydrží. Jinak by výhledově prodal méně vozidel.


Offline
Uživatelský avatar

606
06 led 2011 14:32
Brno
3002 již od včerejška půjčena ve Slatině, dnes na 3/33.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Eda píše:
Pořád je to zlomek ceny nového vozu. Navíc ten problém zatím neexistuje. A u novějších vozů to bude jen horší a horší.

Ale existuje. Stačí si připomenout Ondrou prezentovanou čím dál horší dostupnost dílů na vozy 14Tr a 15Tr. A to jsou v Brně nejnovější jen 21 let, jejich výroba skončila až v 98. roce (před 18 lety) a bylo jich vyrobeno mnohonásobně víc než 21Tr.
A musím oponovat i s těmi ND do nových vozů. Naopak použití upravené autobusové kastle znamená použití spousty mechanických dílů totožných s čistě autobusovou kastlí... A vzhledem k tomu, že autobusů se vyrobí poměrně dost (viz naše 31Tr a NB18), příliš bych se toho nebál. Spíš bych se bál přehazování zodpovědnosti mezi Škodovkou a sorem (v našem případě), jak to obvykle bývá.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ovšem, dost T3M se kvůli výzisku náhradních dílů taky sešrotovalo. Stejně se šrotují například T3G v Ostravě.

Generální opravu něčeho novějšího, než 21/22Tr zatím nikdo nezkoušel, takže je dost předčasné mluvit o tom, že se to nevyplatí. Ano, u sólo Citibusu/Citelisu se přišlo na to, že celková oprava skříně karoserie není rentabilní, ale to nutně neznamená, že to tak bude i u 25Tr. Ta 25Tr má o dost vyšší hodnotu, než 12M naftový Citelis a i pořízení srovnatelného nového trolejbusu je podstatně dražší, než toho 12M Citelisu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra K. píše:
Vzhledem ke stáří elektro výzbroje 21Tr bych se bál, že časem budou chybět náhradní díly. Nějaká malosériová výroba, nebo kompletní výměna výzbroje se může hodně prodražit.

Bude zde hodně kompletních sad ze šrotovaných 25Tr a dalších moderen, které se nevyplatí generálkovat. Zato jejich výzbroj je celkem bezproblémová.
P.S. Několik T3M se před lety zmodernizovalo na Progress jenom proto, aby byly ND na TV1.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Pořád je to zlomek ceny nového vozu. Navíc ten problém zatím neexistuje. A u novějších vozů to bude jen horší a horší.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vzhledem ke stáří elektro výzbroje 21Tr bych se bál, že časem budou chybět náhradní díly. Nějaká malosériová výroba, nebo kompletní výměna výzbroje se může hodně prodražit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jediná nevýhoda nákupu ojetých 21Tr je v tom, že časem budou technicky zastaralé. To se ale dá řešit generálkama a postupnýma výměnama komponent za novější. 21Tr má rozumný interiér, je nízkopodlažní, umíme ji opravovat, je dostupná velmi levně ve srovnání s novými vozy. Dokud to půjde, není důvod v jejich nákupu nepokračovat a zbavit se tak díky nim všech zbývajících VP trolejbusů.

To, že tomu vozu je 15 let, je sice fakt, ale jeho užitnou hodnotu to díky generálce nijak nesnižuje.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
MartinV píše:
Prototyp401: předpokládám, že MKzB myslel fakt, že po 14Tr budou na raně jednadvacítky.

Přesně tak.

Jakub S.:
By ses divil.
Výhody 21Tr:
Byla postavena v době, kdy se zaváděla nízkopodlažnost, ale nikdo se nehonil za maximálním procentem NP, takže tam nejsou žádné krkolomé opičí dráhy. Prostě je za posledními dveřmi jeden schod, díky kterému není třeba žádné krkolomé řešení pohonu a interiéru kvůli NP uličce nad zadní nápravou.
Skříň je postavena ze standardních profilů, které koupíš v každém lepším železářství, takže se dá opakovaně generálkovat a to za hubičku, dokud nebude hrozit únava materiálu. Toto se o moderních autobusových kastlích říct nedá. Navíc všechny ostatní 21Tr v jiných městech mají Ráby.
Na tyto výhody se přijde, až nové vozy naběhnou do GO. Jenže to už budou jednadvacítky leda v muzeu.


Offline
Uživatelský avatar

738
27 bře 2010 10:37
Brno Bohunice - 6, 8, 10, 50, E50, 60, 61, 69, 82, N90, N91 a N96
Stuříku, Plzeň hodlá trejsiny vyřadit do dvou let, už letos končí první várka...

_________________________________
Suzuki Swift Sedan 1.6i 16V (1994)

RT6N26 --> colt274


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Možná by bylo dobré podotknout, že se pomalu ale jistě dostáváme do bodu, kdy s nakupováním 21Tr bude amen.
Plzeň si svoje 21Tr udržuje a pochybuji, že se Brno dočká v dohledné době jejich prodeje. V Ostravě jsou dnes rovnoměrně zastoupeny vozy r.v. 1999 až 2002, DPO sem tam provede nějakou SO, taky si nemyslím, že by byly v dohledné době na prodej a kupovat třeba v roce 2018 vůz z roku 2000 je prašť jak uhoď. Ústí i Opava vozy potřebuje. Zajímavé by mohly být v blízké budoucnosti Pardubice - mají poměrně dost novějších vozů (až do r.v. 2004), pokud by se jim v blízké budoucnosti podařilo obnovit jejich zbylé 14Tr (12 ks) a ještě k tomu něco navíc (a nám v Brně ne...), šlo by o odkupu uvažovat. Vůz starší 15 let (byť NP) bych nekupoval, z mého pohledu se snad ani nemůže vyplatit.
Odhaduji ale, že v Brně obnova zbylých 14Tr a 15Tr nepočká. Chce to už nové vozy...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prototyp401: předpokládám, že MKzB myslel fakt, že po 14Tr budou na raně jednadvacítky.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
3304 by měl být ještě nesešrotován...


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Jojo, 73 by bylo pěkný číslo. :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
To spíš 21Tr, ještě 10 jich je provozních.
http://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce ... &ntyp=21Tr

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Takže zmínka o všech odstavených 14 Tr v Ostravě ve fóru o 21/22 Tr? Co je asi špatně?
A navíc - podnik sice nekupoval ojetiny, ale 14 Tr sám vyřazuje, tak přece nebude nakupovat 14 Tr, navíc to není nízkopodlažní, takže to je druhá věc, proč by něco takového neprošlo. A do třetice - to je prostě blbost...


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pro případný nákup dalších ojetin se zaměřte také na Ostravu. Dle evidence mají odstavené všechny 14Tr.


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Zjistil jsem vo co gou: netěsnil O - kroužek mezi tělem kompresoru a chladičem oleje = vytekla část oleje = vůz bez vzduchu. Spraveno.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tom S. a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 21:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]