Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 245 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Právě proto, že přednádražní prostor generuje tolik lidí, se jako nejlepší řešení zdá rozdělit dopravní proudy do dvou úrovní - na povrchu a pod zem.
Když dám pod zem auta, bude provoz plynulejší a mohl bych získat víc parkovacích míst K+R a díky tomu, že šaliny by zůstaly na povrchu, bych nemusel řešit napojení tratě do/z Masarykovy.
Na povrchu mi však zůstane veškerá pěší frekvence a budou se míchat chodci, mířící od Tesca/Vaňkoffky do historického centra s cestujícími MHD (zejména šalinama).
Když dám pod zem šaliny, musel bych nějak vyřešit zapojení tratě z/ do Masaryčky, takže by mi nějaké koleje stejně na povrchu musely zůstat, musel bych nějak vymyslet bezbariérové a současně bezpečné přecházení kolejí (na obou koncích peronů se šraňkami?), ale hustá pěší frekvence by se rozmělnila do čekajících/přišedších cestujících a pěšáků, mířících po svých někam k cíli v historickém jádru nebo za rolou.
Původně jsem byl pro šalinu v podzemí, ale protože ji tam nemůžu uklidit celou a dělalo by to hokej v přestupech, tak se čím dál víc kloním k tomu zakopat auta, bo bonus získání parkovacích míst.


Offline
7411
27 úno 2010 07:40
Mně právě vadí, že pak cestující MHD ze zastávky Hlavní nádraží generuje jak nádraží, tak centrum, což tak malý prostor zahušťuje neúnosným způsobem. Proto bych byl radši, kdyby nádraží s kvalitním napojením na MHD bylo dále od centra a tyto dvě skupiny lidí se rozdělily.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ad nekonečná debata o zábradlí:

ČSN 736425-1 - Autobusové, trolejbusové a tramvajové zastávky, přestupní uzly a stanoviště - Část 1: Navrhování zastávek hovoří jasně.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: ani ne, já su fakt rád za nádraží v centru, kdy k němu vede hodně linek. Nepotřebuju jezdit kamsi do kelu. Ať už by nádraží zůstalo, nebo se posunulo pod Petrov (což by asi bylo lepší, bo tam je víc místa), bude centrum města pořád dostupné pěšo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7592
17 pro 2006 22:32
Brno
xxRocky píše:
... a pokud to zábradlí odstraníš, mnohonásobně zvýšíš bezpečnost, protože minimalizuješ čas potřebný pro překonání kolejiště a snížíš složitost tohoto úkonu.

O tom dost pochybuju. Vypusť si v pokoji cvrčky a zkus mezi nima kontinuálně procházet.
xxRocky píše:
...A jestli máš pocit, že jakmile odstraníš zábradlí, lidi hromadně začnou skákat pod šaliny, pak udělej zábradlí i na Maliňáku, České, Moraváku a všude, kde jsou lidé naučení bezproblémově sdílet prostor společně s tramvají.

Udělej si pár kol za volantem busu nebo šaliny přes Českou a budeš mluvit jinak. Ostatně se to tady objevuje často: lidi jsou ovce, které v mnoha případech nemyslí a lezou jak je napadne bez rozmyslu a rozhlédnutí. Nechat proplétat davy větší než na České mezi šalinama je masochismus. Jsi masochista? Z miliónu možností proplétání, přebíhání, obcházení šalin i jedoucích, které se těžko hlídají, se to smrskne na dvě místa (nový druhý přechod před nádražní budovou?), která se dají nějako ohlídat. A i když se snažíš, stejně ti tam v zastaveném davu nějaký idiot s hlavou do země vleze před rozjetý vůz. Zažil jsem. A na České, stejně tak i jinde, zažívám dnes a denně lidi vycházející zpoza šaliny, kteří mají vyplo v mozkovně.
Takže za mě rozhodně ne.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
85
10 úno 2009 22:38
chat-maniac píše:
Trochu to chce přemýšlet. Na hlavasu je obrovský pohyb chodců a silná frekvence tramvají, které se tam neustále křižují. Pustit mezi ně chodce je kravina nejvyššího kalibru. To zábradlí tam má sakra velký význam!


Přesně tak. Chce to víc přemýšlet. Udělej si někdy čas, na tom hlaváku 10 minut stůj a sleduj pohyb lidí...Přijede šalina, částl lidí odejde do podchodu, větší část se nahrne před šalinu na koleje obcházet zábradlí i s podchodem, část jde směrem k Novým sadům na přechod, opravdu malá část to střihne přeskokem zábradlí. Nicméně denodenně stovky, ne-li tisíce lidí přechází na povrchu před šalinou přes koleje. To znamená 2 věci: Tím, že někam postavíš nepřirozenou zábranu přirozenému pohybu nezabráníš a pokud to zábradlí odstraníš, mnohonásobně zvýšíš bezpečnost, protože minimalizuješ čas potřebný pro překonání kolejiště a snížíš složitost tohoto úkonu.

Pokud by bylo 8 kolejí, mezi kterými by nebylo možnost zastavit se, pak by to bylo nebezpečné, ale takto je to holý nesmysl a přejití uprostřed nástupiště je naprosto stejně nebezpečné jako přejití na konci "po přechodu". Na obou místech se musím rozhlídnout do leva a do prava, na obou místech má přednost tramvaj, na obou místech jako chodec musím očekávat, že tam ta tramvaj jezdí...nevidím důvod, proč by tam mělo být zábradlí. A jestli máš pocit, že jakmile odstraníš zábradlí, lidi hromadně začnou skákat pod šaliny, pak udělej zábradlí i na Maliňáku, České, Moraváku a všude, kde jsou lidé naučení bezproblémově sdílet prostor společně s tramvají.

Koneckonců pokud se nepletu, je na to teď vypsaná architektonická soutěž, která by měla být velmi brzo realizována, tak pak uvidíme, jak je to nebezpečné. Protože jsem skálopevně přesvědčen, že součástí úpravy přednádražního prostoru bude odstranění těchto bariér.


Offline
7411
27 úno 2010 07:40
Říkám to furt, už aby se nádraží přesunulo. A bude klid(něji).


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
kdyby podchod pod nádražím byl udělaný pořádně, tak by fungoval.
Tzn.
1) vede rovně pod celým prostorem, včetně vlakových nástupišť
2) drážní pokladny jsou umístěny v podchodu
-- už tímto je spousta chodců odklizena do podzemí
3) není zbytečně hluboký, alespoň v tramvajové části
4) má vyústění i do Masarykovy ulice, z toho plyne
5) má dva tunely, na každé straně nástupiště jeden


Alternativní návrh na zpřehlednění situace: posunout koleje linky 1 a spol. směrem na Nové sady až k chodníku, aby tramvaje v ústí Masarykovy jezdily rovně. Získaný prostor v prodloužení nástupišť 2 a 3, v prodloužení pěší zóna Masarykova vymezit pro chodce. Jediné omezení, které by tím vzniklo, je, že auta i tramvaje by odjížděly v jednom pruhu (tramvaje se do stávající stopy vrátí před ostrůvkem Nové sady, tudíž v křižovatce by se už s auty nemíchaly). Odstraní se tím nejméně přehledná část, kde se nyní chodci z celé pěší zóny sbíhají za roh k jednomu přechodu, současně tam tramvaje mění směr a není tam žádný zřetelný chodník.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Chat-maniac: ale ten problém je přece jinde. Srovnám s nádražím v Olomouci. Vyjdu před budovu a mám volnost pohybu. Je to podobné i v jiných městech. Zkrátka důležité je, aby se člověk při vstupu do města cítil dobře a svobodně. Ale pokud mě ženou kovovými mantinely určitými koridory jak ovci ve stádě...to je prostě blbě.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7592
17 pro 2006 22:32
Brno
IvanM: Ale lidí se na Hlavasu pohybuje násobně víc, a oproti České, kde mají pouze pár základní proudů pohybu, je Hlavák mnoha možnostmi trajektorií chůze něco úplně jiného.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A nebo hodit ta auta od NS po Benešovu o úroveň níž. dnešní přednádražní prostor by se tak dal upravit na pěší zónu (jak navrhuje IvanM, já souhlasím), ale zároveň by zůstal umožněný průjezd autům. Chodci z nádraží a myší díry by na povrch vyšli těsně před vestibulem, bo mezi ním a Letmem už není důvod zůstávat v podzemí.
Na úrovni -1 v tunelu by díky tomu bylo dost prostoru pro: taxi, K+R s vhodným přístupem do vestibulu, vozidla pošty, Jančuru atp.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Nemyslím si, že je velký rozdíl mezi Hlavákem a Českou z hlediska hustoty provozu tramvají. Na tom nádraží je sice více tramvají, ale zase jsou rozděleny do 4 kolejí. Takže to vychází nastejno. problém nastává jinde, a to u aut. Uzel Česká je pěší zóna, Hlavák ne. Tam jezdí mnohem víc aut a otevřením tohoto prostoru by vznikalo riziko. Co bych se rozhodně nebál, tak ulici Nádražní od zastávky Nové sady až po křižovatku s kolejemi z Benešovy směr Křenová dát status pěší zóny, to znamená, vjezd by byl pouze pro MHD, zásobování, taxi, IZS a pak na povolenky. Není nutný, aby Nádražní byla průjezdní silnice....

Co mě ale osobně extrémně vytáčí, je to odporný bílý zábradlí, o který si vedení města pečuje jako o svůj smrádek v pelechu. Ještě ho ti inteligenti nedávno znovu natřeli místo toho, aby na něj vzali flexu. “Úžasná“ situace nastane, když před to zábradlí přijede narvanej noční bus. Projít tama je nadlidský výkon...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7592
17 pro 2006 22:32
Brno
Trochu to chce přemýšlet. Na hlavasu je obrovský pohyb chodců a silná frekvence tramvají, které se tam neustále křižují. Pustit mezi ně chodce je kravina nejvyššího kalibru. To zábradlí tam má sakra velký význam!

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Já bych se v první řadě zbavil všech zábradlí a reklam, rozhodně bych odstranil ty šílené "boudy", kterými se vchází do podchodu a celý prostor bych otevřel...Myslím, že přestupní uzel Česká spolu s Moravským náměstím (před soudem) jsou skvělou ukázkou, že pohyb chodců a tramvají se nijak neomezují a není třeba je striktně oddělovat zábradlím. A vždycky, když jdu z České na hlavák, jsem pobaven tím, jak celou Masaryčku můžu jít po kolejích a nikomu to nevadí, ale hlavák je asi něco spešl, tak tam nasekáme bariéry, aby se tam lidi trošku víc motali a zabránili jsme jejich přirozenému pohybu a paradoxně je tím způsobeno více kolizních situací, než v případě bez zábradlí....


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: jasně, ten můj návrh má určitě řadu much. Na druhou stranu je přednádražní prostor opravdu malý na to, aby se zde mísily tři druhy dopravy. Jedna možnost je dát pod zem šaliny, druhá dát pod zem auta.
Dnes jsou pod zemí pěší, ale moc to nefunguje. A je to zcela logické - když dole nic jiného není (kromě průchodu ke Zvonařce), tak tam člověk nepotřebuje chodit.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Cracatit: na hlavase by tomu měly v budoucnu pomoct přechody i na druhé straně ostrůvků (před Letmem). A teda ta všudypřítomná zábradlí mi nijak přívětivé k pěší dopravě nepřijdou.

Přívětivost k pěší dopravě je jedna věc a bezpečnost věc druhá.

MartinV píše:
Ano, to by se zde každý pohyboval rád. Chce to míň bariér. Nevýhoda je, že se na tak malém prostoru pohybuje velké množství lidí. Auta tam nemají co dělat. Dalo by se vyřešit parkovištěm K+R mezi vestibulem a poštou a znemožněním průjezdu aut před vestibulem -> zpět k Novým Sadům.

Průjezd nádražní směrem od viaduktu k Novým sadům supluje zakázané levé odbočení z Křenky na Dornych.

MartinV píše:
... Jančura by vymyslel nějakou objízdnou trasu. Argument nemůžeme to udělat, Jančura by nám poděkoval bych radši nepoužíval. :mrgreen:

Jo, mohl by jezdit třeba Rooseveltkou a přes Maliňák. :applause: Jiná alternativa jaksi neexistuje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fafner: ten prostor má na délku 60(do začátku tram. ostrůvků)-90 metrů. Takže pár stání pro taxíky, místo pro poštovní voy a několik míst pro vysazení známého na vlak by se tu poskládalo. Jančura by vymyslel nějakou objízdnou trasu.
Argument nemůžeme to udělat, Jančura by nám poděkoval bych radši nepoužíval. :mrgreen:


Offline
3342
21 led 2011 14:19
cracatit: Tam jde spíš o intuitivnost prostoru. Pokud chceš jet směrem "doprava" od nádraží, znamená to jít daleko "doleva" na přechod a zpátky doprava k označníku... Ten prostor by se prostě dal vyřešit intuitivněji :) (furt jsem přesvědčen, že by nejlepší bylo zakopat šaliny a auta pod zem a chodce dát na povrch, tedy přesně naopak než to je teď řešeno).

MartinV: Zvaž, že bys před poštu musel dostat auta, taxíky i vozidla pošty. Vzhledem k jeho velikosti si troufám říct, že by pro K+R byla obě parkovací místa nedostatečná.

Ad Jančura: To není neřešitelný problém...

mechoš: V tom případě jsem velice rád, že nejsi ve vedení města.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
70
11 črc 2011 08:39
Štatl
Jančura Ti poděkuje! biggrin


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, to by se zde každý pohyboval rád. Chce to míň bariér. Nevýhoda je, že se na tak malém prostoru pohybuje velké množství lidí. Auta tam nemají co dělat. Dalo by se vyřešit parkovištěm K+R mezi vestibulem a poštou a znemožněním průjezdu aut před vestibulem -> zpět k Novým Sadům.


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
No osobně bych havas vyřešil formou podchodů a min 2m zdí kolem silnic (koleje bych samozřejmě zrušil ;-) )
a pro vozíčkáře a hůře pohyblivé spoluobčany bych vybudoval na začátku i konci peronu výtahy na čip, aby jím nemohl jezdit každý *** (za hvězdičky si každý může domyset cokoliv ;-) )

Toť můj skromný názor na úpravu hlavasu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Rozdělení Brna na dvě zóny není nejšťastnější. Jsme relativně malé město - Brňáci mají stejně 100+101 šalinkartu, popř. nemáme jednorázový lístek na jednu zónu. Znamená to hlášení navíc ve voze, který turistu leda zmate a cizinec mu nerozumí. Do kasy to o moc víc peněz nepřinese. Tady by určitě bylo zjednodušení na místě, i když v prsty v tom bude mít nějaká možnost srovnávání cen jízdného v Brně a ve zbytku IDS.

Cracatit: na hlavase by tomu měly v budoucnu pomoct přechody i na druhé straně ostrůvků (před Letmem). A teda ta všudypřítomná zábradlí mi nijak přívětivé k pěší dopravě nepřijdou.


Offline
2900
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ad marketér: pochopil jsem to tak, že celou dobu mluvil pouze o mhd v Brně a rušením myslel pouze dvě ústřední zóny 100+101, o venkově se vůbec nebaví. Fakt, že jel z Modřic, napovídá, že třeba o zóně 510 v životě neslyšel. Mimo město mi ty zóny dávají smysl, ale ve městě jsou proč? To tu zatím nikdo nevysvětlil, jaký mají ty dvě rozdílné zóny smysl. Proč mám platit dvě zóny (pomiňme teďka, že mám průkazku), když chci jet třeba z Vrázovy na hlavas?
Pobavil mě s tím hlavním nádražím, prý se má proplétat mezi zábranama přes koleje. Kdyby nebyl debil a myslel hlavou, tak i s vozíkem/kočárkem vyjde odchodovou halou, zahne doleva a po třiceti metrech má ústřední přechod přes celou Nádražní, ze kterého může jít na libovolný ostrůvek. Jako už jsem zažil mockrát, že se lidi proplítají mezi autama a mezi šalinama těsně u vstupů podchodu a vůbec je nesere, že o pár metrů dál je relativně bezbariérový přechod.
Ad MZK-čko, nevidím důvod, proč by se tam měly dělat ostrůvky, pokud by mělo jít o trolejbusovou zastávku, tak místo na záliv je tam na obou stranách a šalina tam stavět nemusí, už tak má dvanáctka zastávek dost. Osobně fakt nemám problém vystoupit na Klusáčkové (u Šelepky) a dojít ten kousíček třeba na práva nebo do MZK pěcha.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
...
Musíme ale vše zkoordinovat tak, aby se neprodloužila jízdní doba na lince číslo 12," řekla mluvčí podniku Barbora Lukšová.

Není poznat, jestli myslí během stavby, nebo i po ní. Víte někdo, jestli jsou už dnes semafory mezi zast. Nerodovou a Klusáčkovou seřízeny pro preferenci MHD?


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
To je zase nadpis jak noha.

Citace:
Podle vedoucího odboru dopravy na brněnském magistrátu Vladimíra Bielka bude v místě obtížné vyřešit množství sítí, které nad zastávkou povedou.

A jaké proboha sítě nad zastávkou? :shock:

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 led 2025 20:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]