Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 247 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 726  Další
Autor Zpráva
Online
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Janatak píše:
Náhrada K2 za 13T coby navýšení komfortu určitě, ale při zachování stejných intervalů...

Tak to každopádně. Nicméně bych logicky řekl, že "administrativně" není v kapacitě K2 a 13T tak velký rozdíl, aby to mělo mít vliv na intervaly, ale samozřejmě se můžu plést.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
xxx píše:
Neměla se náhodou přeložit trasa linky 8?

Tady se jedná o opravu tramvajové tratě. S plánovanou přeložkou to nesouvisí. Akorát ten plánek je trochu matoucí.
Už se ví, jestli trajfy z Rumiště zamíří doprava zpět Černovice a dál nebo odbočí doleva a budou končit U Grandu?
BTW: kdo poznal kde bylo foceno to ilustrační foto?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Náhrada K2 za 13T coby navýšení komfortu určitě, ale při zachování stejných intervalů...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Online
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nákupem 20m tramvají místo 30m by se určitě něco ušetřilo, ale zase náhradou K2 pomocí 13T dojde k navýšení komfortu a k vytvoření kapacitní rezervy pro případ navýšení poptávky.

Druhá věc je, že pokud by se místo dalšího nákupu 13T vypisovalo nové VŘ, tak nelze očekávat, že by z něho vyšlo něco jako LF2. To by byla podobná ostuda jako nákup LF2+ do Košic. :D

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
830
25 led 2006 09:46
Tak byl to výsledek dohody se Škodovkou, kdoví co vše hrálo roli v pozadí. Nicméně uvedl jsem to jen jako příklad, že si ke kritice "nehodpodárného" chování DPMB mohu vybrat cokoli jiného, než zrovna renovace historických tramvají.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
TMB píše:
Stačilo rok počkat, až vyprší rámcová smlouva se Škodovkou.

Nebyl důvod nákupu dalších Poršat to, že by jinak podnik musel platit vysoké penále (130 mega, jestli si dobře pamatuju) za nedodržení smlouvy? Je teda pravda, že pokud by se místo toho nakoupilo 20 LF2, tak by to pořád vyšlo levněji, i když LF2 není úplně ekvivalent k 13T. A mediálně by to pro podnik taky nebylo dobré.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
830
25 led 2006 09:46
A kdo k tomu dospěl? Dobře vím, že historické tramavje jsou u mnoha pracovníků DP brány jako nutné zlo. Jak v provozu či v dílně (kde to pro ně znamená atypickou práci navíc), tak na vedoucích místech (kde musí řešit "zbytečné" problémy), k tomu se ještě opravdu v mnoha směrech mohou potýkat s nedostatkem peněz na - z jejich pohledu - podstatnější věci), navíc objektivně ve vozovně zabírají tyto tramvaje místo, atd.
Nicméně akce "podnikové muzeum" byla schválena představenstvem DP, takže se s tím asi budou muset nějak vyrovnat. A pokud opravdu existují fakta, na úkor čeho se historické tramvaje renovují, tak je potřeba je uvést.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Bohužel všechno z něčeho plyne, sám jsem k tomu nedospěl. Nicméně to zde raději rozebírat nebudu (BIG BROTHER)..


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
mh: Musím uznat, že TMB má pravdu a nejde s ním nesouhlasit. Tím, že by se nedělaly historické vozy se fakticky moc nic neušetří, jde především o mzdové náklady lidí, pro které máš práci. A když se podíváš do všech okolních DP provozujících tramvaje, tak každý podnik má buďto svoje muzeum nebo svoji muzejní sbírku vozidel. Historie je důležitou součástí každé firmy nebo společnosti, kterou se může prezentovat, co všechno se za léta dokázalo. Doclea mě mrzí, že zrovna ty máš na tohle takový názor :-(


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
TMB - rozpitvavat tohle dal nehodlam, to mi za to fakt nestoji..


Offline
830
25 led 2006 09:46
Viděl jsi někdy, jak se dělá GO tramvaje? Stačí kouknout na publikovanou fotku z renovace 1123. Zaslepené dveře (pokud mám náhradní) je ten nejmenší detail.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Určitě se bude renovovat ta pisárecká? Je fakt, že na pohled vypadá v lepším stavu, ale na druhou stranu jsou na ní vcelku podstatné úpravy (ta nejpodstatnější asi zaslepené prostřední dveře, což bude taky potřebovat nějaké ne úplně drobné úpravy).

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
830
25 led 2006 09:46
mh píše:
Btw co ma za problem ta pisarecka T2? Že neni zcela retro jako v roce xyz? Kdo to pozna? Par sotousu.. Siroke verejnosti staci ke spokojenosti dobovy lak, sedacky a par drobnosti... A hned se usetri par kacek, ktery kdyz se narvou do provoznich vozu, tak to cestujici oceni vic..


A ono se jako historické tramvaje renovují na úkor provozních vozů? Kterých? Za situace, kdy má přijít 20 poršat? To v tomto případě se vyhazuijí peníze oknem, protože K2 mohlo nahradit 20 Varií LF2 za poloviční cenu, nebo třeba dvacet EVO2 za dvoutřetinovou cenu. Což je řádově 400 - 600 mil. Kč (za to by byly opraveny všechny tramvaje v Líšni a ještě by zbylo). Stačilo rok počkat, až vyprší rámcová smlouva se Škodovkou.

T2 se samozřejmě bude renovovat ta pisárecká, ale pouze se využila možnost pořídit v Ostravě soubor originálních dílů. A zase - renovace do stavu po 1. nebo 2. GO se už v nákladech tak moc lišit nebude. A prosím právě kolegu mh, aby se pokusil odpovědět na moji první otázku položenou o pár příspěvků výš.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
TMB:
Ten poměr nákladů na materiál bývá malinko vyšší, ale jinak je to celkem pěkně vysvětleno.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Ještě jeden námět k zamyšlení pro ty, co vídí svět černobíle jen přes excelovské tabulky. Mnohokrát, když nám někde renovovali historické vozidlo říkali: "sice se na tom nedá moc vydělat, ale vy na to nespěcháte, tak aspoň dáme práci lidem v době, když zrovna nebudou jiné zakázky". Tedy v okamžiku, kdy je volnějí, mám pro zaměstnance práci a nenechám je poflakovat. Když bude práce hodně, tak holt historici počkají.
Samozřejmě ty méně vytižené zaměstnance můžu hned vyhodit, abych za dva měsíce zjistil, že je opět potřebuji. Jenže kvalifikovaný řemeslník s praxí třeba při opravách tramvají na pracáku ve frontě nestojí.
Nechápu třeba snižování stavu mechaniků u autobusů, protože máme nové "bezúdržbové" autobusy na plyn. Jenže těch sto vozů za pár let už nebude nových a budou o poznání víc údržbové. To je také nevýhoda jednorázové obměny vozového parku. Pokud by obnova byla rovnoměrná, tak mám trvale stejné nároky na údržbu (procento nových, středné starých a starých vozů je stále stejné). Dnes je problém třeba v ÚD Hostivař - chybějí tam pracovníci, protože si je před pár lety povyhazovali.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Pavel píše:
Tak ne vše se dá přepočítávat na okamžité příjmy. Tyto investice beru jako určitou investici do komunity fanoušků, která ale pak MHD také propaguje.....


Propagaci beru, ale pro sirokou verejnost. Ne kupovat par lidem "hracky k povozeni".

Btw co ma za problem ta pisarecka T2? Ze neni zcela retro jako v roce xyz? Kdo to pozna? Par sotousu.. Siroke verejnosti staci ke spokojenosti dobovy lak, sedacky a par drobnosti... A hned se usetri par kacek, ktery kdyz se narvou do provoznich vozu, tak to cestujici oceni vic..


Offline
Uživatelský avatar

2663
13 črc 2009 13:42
Neměla se náhodou přeložit trasa linky 8?


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Uzavírka sevře Olomouckou ulici. Oprava tramvajové tratě vyjde na 30 milionů
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/uzavirka-sevre-olomouckou-ulici-oprava-tramvajove-trate-vyjde-na-30-milionu-20160216.html


Offline
830
25 led 2006 09:46
Pro ty méně chápavé - těch 80% nákladů na renovaci historických vozidel si DPMB účtuje akorát sám sobě mezi jednotlivými středisky. Pro provoz ED je to náklad, pro ÚD výnos. Na celkový výsledek hospodaření to příliš vliv nemá.


Offline
830
25 led 2006 09:46
A teď mě vy ekonomové spočítejte, o kolik renovce T3, K2, T2 reálně zvýší letošní náklady DPMB. Sice jsou tyto aktivity z určitého pohledu diskutabilní - zejména duplicity vozidel TM, ale probíhají ve vlastní režii DPMB. Při renovaci jsou přímě materiálové náklady asi tak 20%, 80% jsou nepřímé náklady kalkulované jako počet vykázaných hodin x stanovená hodinová sazba. A ta hodinová sazba odráží prakticky rozpočet mzdových a režijních nákladů ÚD podělený celkovým fondem pracovní doby všech tamních zaměstnanců (tedy zvlášť dle jednotlivých pracovišť). A to, zda se opraví o 2-3 tramvaje víc na to nemá zásadní vliv. Prostě celkové režijní a mzdové náklady ÚD se buď vykáží na x VP a GO provozních vozů nebo na x VP a GO provozních vozů + renovace 3 historických vozů


Offline
Uživatelský avatar

1904
01 srp 2006 14:13
Bezkov
likin píše:
... Viz RT6, u kterých pořízení, opravy, rekonstrukce.. jdou do stovek milionů korun,...

Nekecej, když neznáš fakta. Nebudeš mi to věřit, ale zprovozňovací anabáze RT6 1801 a 1803 byla v jednotkách milionů Kč. Až reko 1802 byla dražší, protože dostala nové brzdy, staťák a doplnění kanibalizace.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Tak ne vše se dá přepočítávat na okamžité příjmy. Tyto investice beru jako určitou investici do komunity fanoušků, která ale pak MHD také propaguje v pozitivním smyslu. V některých zemích, a začíná se to rozmáhat už i u nás, je jezdit MHD velmi podřadná záležitost a značí to jen to, že nemám na auto.
Čím je větší komunita, tím lépe sháním zaměstnance (za nižší mzdu), povolání je prestižnější a také se mi z toho nestává podřadná činnost pro přepravu bezdomovců. Ono je také důležité pěstovat nadšení v dětech, které nám dneska jezdí na historických linkách. Beru to jako jednu z cest, do stejné kategorie spadají i dny otevřených dveří (ty také jistě nejsou zadarmo), pojmenovávání nových vozidel, lodní doprava (přepravovat snad můžeme rychleji autobusem), nějaký den v roce jízdy zdarma atd. Takže za sebe si myslím, že nějaká propagace je jistě třeba (nevím jestli zrovna historická sbírka je to nejlepší) a stavím se v tomto proti názorům, že MHD má pouze přepravovat lidi a na zbytek kašlat. Když se něco platí z veřejných peněz, tak to přeci neznamená, že se to nemá propagovat. Toto je akorát typ investice, který je velmi dlouhodobý. Nebo se zeptám jinak, proč Zetor má svoji historickou sbírku traktorů? Je to jen pro potěšení majitele nebo je to o upevňování tradice a informování i dalších generací, že Zetor je přeci jenom něco víc v ČR než traktor jiné značky? A toto se vám ve financích nakonec objeví, akorát přesné číslo nikdy nezjistíte.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
Měli byste být rádi, že bude nějaké retro nebo historické vozidlo, ale je zde vidět, že všem se nikdy nezavděčíš.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
To, že už dřív někdo dělal "rozpočtové díry" není omluva pro dělání dalších (byť menších) děr.. Jak sám píšeš, MHD má být veřejná služba, tomu by tedy měly odpovídat i investice do těch historiků..


Offline
410
29 lis 2014 18:06
domnívám se, že (unáhlená) rozhodnutí v minulosti udělala daleko větší díru do rozpočtu, než udělá cca desítka historických vozidel DPMB. Viz RT6, u kterých pořízení, opravy, rekonstrukce.. jdou do stovek milionů korun, za ústředníma dílnama nyní stojí 1751 a 1753 mezi oholenými kastlemi zrušených T3M, máme tu 4 vozy VV60LF... vydělaly tyto vozy někdy na sebe... ? sarcastic Návratnost můžete počítat, pokud si pořídíte auto. Hrubě to lze spočítat i např. u vypravení naftový vs CNG autobus. Ale nikdy nespočítáte nic do koruny ani do tisícovky přesně, protože CNG urban sice jezdí na levnější palivo, ale žere víc než naftová B951E, má dražší ND apod... i celá ta úspora CNG, tuny emisí v ovzduší atp. je jen hrátka s čísly, velmi hrubě zaokrouhlená. 100CNG busů v jeden moment nikdy v ulicích nebylo. Vozidlo MHD (trolejbus, tramvaj) na sebe nemá šanci vydělat. Možná se tak stalo u T3 a K2 ale ne u vozů, které se pořizují za desítky milionů a mají pravidelné prohlídky, údržbu, která stojí další miliony - ND, energie, mzdy pracovníků... MHD je z povahy věci veřejná služba ne byznys.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 18 led 2025 20:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]