Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 101    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 101  Další
Autor Zpráva
Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ale vydrží, jenom o tom prostě nikdo nemluví. Když se vůz mění, tak to vzbudí pozornost. Většinou, když už se po GO vůz mění, je to nějaká kravina.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

2074
03 zář 2009 13:18
Ale nastaly 2 problémy s vozem 3017:
1.nebyl dnes vůbec vidět na iRISu, takže jsem se musel jít podívat na Českou,
2.byl vyměněn za vůz 3002, ale to bývá i u ostatních vozů po opravě.

Takže není jediný, který nevydrží celý den jezdit službu.

_________________________________
Ať žije doprava, všeho druhu. :d-: :t-: :a-: :idsjmk1:
MHD Brno: :d-:1-12, :t-:25-39, :a-:40-84, š85-š88, N89-N99,
IDS JMK: :idsjmk1: :arrow: :a-:104-940, :idsjmk1: R8-R56, S2-S91


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
3017 od dnešního odpoledne zpátky v provozu po GO. Máme ji na 03201. ;-)
Příloha:
3017.jpg

Příloha:
3017b.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
3017 na ZJ po generální opravě.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
LukinT píše:
Na voze 3052 probíhají zkoušky životnosti uhlíkových smyků od různých výrobců.

Totéž platí o trolejbusu 3047.

_________________________________
Obrázek


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
V pátek jsem se byl podívat na bratislavskou 6401 a to roční stání pod širým nebem ve vozovně Krasňany už začíná být vidět na stavu vnějšího laku.
Příloha:
6401.JPG


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

770
21 lis 2010 09:08
Na voze 3052 probíhají zkoušky životnosti uhlíkových smyků od různých výrobců.

_________________________________
Obrázek


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
3056 8-) dostane příští týden konečně definitivní hnací nápravu, a to z vozu 3014. A na 3014, toho času ode dnes v Komíně na dvoře, poputuje ta nová náprava ZF. Ovšem samosebou až v červnu, kdy vůz půjde do GO.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

80
31 pro 2014 16:57
Brno-Slatina, naproti gS
3018 má zpět vyhřívání botek


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Na stáří se v tomhle případě moc nehraje, jde o to, jak která čtrnáctka bude najíždět kilometry do vyšších stupňů oprav, které se u tohoto typu dělat nebudou.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Tak 3062, na které se už pracuje, místo 3246? Nevím, 3277 je přece jen novější, i když už mu je 21 let.


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kilometry dojíždějí 3246 a 3277.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Až se zprovozní 3061 - 3063 , budou náhradou putovat nějaké 14 Tr na Ukrajinu ? Ale to zatím dost času .


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Tak jsem to zkoumal, dělají to ty ventily. Že to dělá na poptávku, je jenom shoda náhod.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
3001 - Vůz, když stál v zastávce, tak bylo ticho, po rozjezdu se ozvalo skřípání (asi není to pravé slovo), které neutichlo například při stání na světlech. Neodsledoval jsem to pořádně, takže nechci přímo tvrdit, zda nemá na utichnutí zvuku vliv stanicování v zastávce a nevím, zda byl slyšet i v přední části vozu. Každopádně jsem v 21Tr nikdy nic podobného neslyšel, ale zase trolejbusy jezdívám minimálně. Výška těch zvuků se měnila, takže pokud se tam mají hádát nějaké dva ventily, zní mi to pravděpodobně. Byl to velmi hlasitý zvuk, takže se nedal neslyšet.
No a to tlumené mlácení za jízdy fakt sedí na ty gumy, jen jsem netušil, že to pneumatiky (protektory) dovedou dělat :-)


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Záleží právě na tom, jak moc jezdí. Velice zaokrouhleně je roční proběh trolejbusu asi 50.000.

Náprava z Géčka se drží. Trolejbus je sice díky ní poznat z dálky podle zvuku, ale dobrý. Druhá géčková náprava se taky převezla do Komína, ale co v ní přesně chybělo, to nevím. Myslím že leží ještě nahoře na hale "v kopřivách".

3025 byla na SO, dneska byla na ZJ.

Co myslíte tím zvukem na 3001, to teda nevim, já na tom verku nic divnýho nepozoruju. Co by znělo při poptávce? Nějak se mi to nezdá.

3061 - 3063 stále nerozhodnuto. Pomalu děláme na 3062, ale fakt pomalu, jen když zbyde čas. Zatím je sundaná a napůl vykuchaná nástavba, sundaný chodníky na střeše, sundaná bedna na RIS a přístrojovka, sundaný madla (je potřeba je upravit a zavařit díry po jihlavských označovačích). V dohledné době by měl jít vůz na TÚ, kde se začne dělat jakoby SO, ale je docela možné, že se přijde na to, že to nemá cenu, a stane se z toho GO. Tzn případ například vozu 3047.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ok, Jaký je vlastně roční kilometrický proběh takové průměrné 21Tr? Přece jen trolejbusy jdou trochu mimo mně, takže nemám přehled.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

606
06 led 2011 14:32
Brno
No to by tak ještě scházelo... už i tak teď stojí 3 odstavené vozy do GO a k tomu ještě 3061 - 3063, pokud nevyjedou bez GO, tak nebude za chvíli s čím jezdit, protože vozy do GO budou neustále přibývat a díky 3061 - 3063 se budou muset odstavovat. Pokud ovšem není třeba v plánu provádět GO přes nějakou externí firmu, aby se proces generálek urychlil.
3025 je podle irisu na SO.
Jinak ta závada na 3001 přetrvává už asi 3 roky, takže to nebude nic vážného, ale poslední dobou je ten zvuk výraznější než byl předtím a dříve ten zvuk byl znít pouze při zmáčknutí poptávky. Teď mi připadá, že jde slyšet pořád.


Offline
Uživatelský avatar

80
31 pro 2014 16:57
Brno-Slatina, naproti gS
Re 3025: Není to zase tak dávno, co dostala (na SO?) nové druhé a třetí dveře, takže podle mě ještě nějakou dobu vydrží. A jestli si dobře vzpomínám, před tím cca týdnem stála odstavená u hlavního nádraží na místě, kde stává a-76, přítomen byl dispečink.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ještě k těm generálkám. Už asi týden nejezdí slatinská 3025, což by mohl být další adept na GO.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ondra: Jak je na tom s poruchovostí náprava z Géčka? I když ona asi moc nalítáno nemá, tak by mohla ještě něco vydržet.
A co ta druhá, je vadná úplně, nebo jí jenom chybí poloosy?


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Už se ví, jak velkou opravou projdou 3061-63?


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Co se týče perspektivy 21Tr, je to jednoduchý. Pokud se nevyskytne nějaká technická bota, a budeme se ohlížet pouze na proběh a fyzický stav vozů, tak platí, že o náběhu do GO rozhodují defakto kilometry, vyjíkou může být nějaký opravdu tristní stav. Norma pro nájezd SO je 60 000 +- 10%, tzn nejzazší termín je 66 000 km od střední do střední; středních prohlídek je 6 nebo 7 podle stavu. Fórek je pak v tom, že vozy 3001, 3002, 3005 a 3007 jsou už x let nepřidělené a najíždějí tudíž málo km, protože se střídají na místě záložního vozu, nebo často jezdí trhačky. Pětka má například vůbec nejmíň ze všech brněnských vozů a dokonce míň než jakákoliv 22Tr, aktuálně asi 650.000. Druhá generálka se dá tudíž u těchto vozů očekávat asi tak za dva tři roky, hrubým odhadem.
Second handy jsou na tom jinak, počáteční nájezd km je tam rozhádaný, například ACčka měly v okamžiku koupě asi 500.000 jestli si to pamatuju, ty tři aktuální jihlavy mají kolem 350.000. Pro srovnání, 6401 v Bratislavě má asi 120.000 (!), proto se nesmí nikdo divit že se dá považovat za nový vůz.
Můj skromný odhad je, že 21Tr půjdou i do třetí GO, second handy se dočkají i druhé GO. Vemte si 3044, ona už je vlastně 5 let po generálce a určitě se tudíž druhé GO dočká.

Nadnesme si ještě spekulativní myšlenku, že jednoho krásného dne tu nebude EU jakože už to klepe na dveře, a nebudou ani žádné ROPy a dotační programy, tudíž je klidně možné že třeba vůbec nebudou prachy na nová sóla a ještě bude rádi za tu hromadu nakoupených 21Tr.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Takže. Těžko z popisu vozů soudit. To co popisuje Ondra na 3001, tak by mohlo být třeba neustálé přepouštění ventilu pérování, což může být vada, ale i vlastnost. Na PZ straně jsou dva, jeden pro pružení a druhý pro náklon. Musí být navzájem dobře seřízeny, jinak se hádají. A někdy to prostě dělá i když je to vlastně v pořádku.
Bouchání za jízdy jsou na 100% pneumatiky. Používají se asi stokrát protektorované protektory a v místě kde je na obvodě spojen, často dochází k olepování vzroku a následně vzniku plošky, takže přirovnání k "obuté" šalině je zcela přesné.
3602 tipuju na závadu mezi pedálama a volantem. 22Tr se občas na druhý stupeň brzdy (je jich celkem 15, z toho od pátého stupně se přidává brzda vzduchová) tak nějak rozcuká, vlastně se hádají obě EDB. Není problém to eliminovat, kdo s tím neumí, brzdí na stupeň b2 dál, kdo umí, brzdu povolí nebo přidá a pak pedál vrátí, EDB se pak už dál nehádá. Pokud to cuká i na jízdu, tak to taky může být ta samá "závada". Někteří s tím prostě jezdí stylem šlapání na kovářské měchy.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
likin - neřeším, co je na pořadu dne dnes, to je vcelku jasné. Jen mě zajímá perspektiva provozu prvních 21Tr, kolik jim ještě zbývá let vzhledem ke svému věku a třeba právě při porovnání provozu 14Tr/15Tr.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2522 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 101  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 22:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]