Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 79 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Odkaz na článek na iDNESu měl být spíš tady, než v Zajímavých postřezích odjinud.
Když ten článek čtu, tak pan redaktor má trochu zmatek v číslování vlakových IDS linek:
iDNES píše:
Jezdit by pak s nimi chtěl na lince S1, tedy z Křenovic přes Brno a Blansko do Letovic, a S2, která vede z Břeclavi do Brna a dále do Tišnova.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Brzdící vlaky zahrají lidem melodie, plánuje studentka
Citace:
Postávala na lávce přes maloměřické nákladní nádraží a poslouchala roztodivné nádražní zvuky. Právě zvuky brzd, motorů, skřípění těžkého kovu nebo výhybek inspirovaly studentku architektury v Brně Terezu Buryovou k návrhu nové lávky. Takové, která bude rezonovat. Za návrh získala nedávno Cenu Bohuslava Fuchse.
xxx
Celý návrh vznikl jako školní práce a podle Buryové tak také skončí. „Možná je to škoda. Stavbě rezonující lávky v Maloměřicích bych se nebránila, ale takové ambice si zatím nedělám," směje se budoucí architektka.

http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brzdici-vlaky-zahraji-lidem-melodie-planuje-studentka-20160301.html


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Hrozil bombou na nádraží v Brně. Obviněný muž šíří poplašné zprávy už dvacet let


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
ČD by nic takového neudělaly, pokud by se jim za to tučně nezaplatilo, což by nezaplatilo. Jediná situace, jak by to mohlo dopadnout, že by jela NAD. Nebo hůř zcela typicky ve stylu LeoExpress - spoj odřeknut, ten jezdí bez úplné zálohy.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Tedy smlouvy budou na určitý počet souprav. Možná i s nějakou opcí.

Dá se předpokládat, že nebude jezdit vše bez provozních záloh. Bude nejspíše stanoveno určité % souprav, které budou stát a připraveny vyjet v případě neschopnosti jiného vozidla. Také je pravděpodobné, že budou stanoveny místa a počty Záloh IDS daných typů podobně jako u autobusů.

Otázkou je, co se stane v případě, kdy počet neschopných vozidel přesáhne % provozních záloh a nebude již čím nahrazovat.

Pochybuji, že budou ČD, pokud by v okolí nic nejezdily, v Brně udržovat vlastní vozidla, která jim budou 99 % času stát.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Podle mě by bylo ideální, kdyby případná smlouva na provozování byla dělaná na dosti přesný počet vozidel (a jako VŘ pro kohokoliv) a zároveň byla další smlouva na provozování záloh už přímo s ČD, které by díky svému počtu vozidel neustále garantovaly, že nějaký vlak pojede (při závadě je kdokoli rád i za Bdmtee)


Offline
609
24 čer 2005 20:56
A je v dnešní době takový problém si vozidla najmout? V aktuálním ŽM je takových případů zmíněno několik a v minulosti jich taky nebylo málo, např. v Polsku.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
A další věc, která mě napadá - jsou zálohy? Trendem je jezdit s co nejmenšíma zálohama (to v Brně ještě obdivuju, jaký je tady obecně systém záloh), ale u vlaků je to něco jiného... teď si to řeší dopravce sám, může sem poslat cokoliv z celé republiky (ve smyslu ČD), ale co když pak dojde k poruše několika jednotek současně? Osobně si myslím, že pokud opravdu kraj si nakoupí vlastní vlaky, měl by nejvíc času zaměřit na správné smlouvy a ošetřit všechny možné i nemožné případy...


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Richie: ta údržba je taková díky požadavkům kraje na fyzický a průměrný věk vozidel. Dospělo to k tomu, že dopravci kupují auta na vyježdění a pak je prodávají soukromníkům, případně s jimi šachují mezi provozovnami, viz ČADka. Ty C954 a starší Crosswaye by ještě za něco stály, ale proč do nich cpát peníze, když stejně dovršením 12 roku vozidla, dokonce na měsíc přesně, tzn. ve 2/2004 jsem koupil, do 29. 2. 2016 musím z IDS provozu vyřadit (výjimky jsou snad už jen na Znojemsku). Výsledek je takový, že ty vozy si odjezdí 12 let s minimální a nejnutnější údržbou, putují různě mezi provozovnami a pak jsou nabízeny k prodeji. Vidět je to např na autobusech SEBUSu, na zhuntovanější C954E a Crossway asi nenarazíte. Přitom starší 700 a 930 měli pěkné. Jak si bude řešit kraj údržbu svých jednotek - periodické opravy..., toť otázkou. Na údržbu interiéru budou zřejmě standardy, které bude kraj namátkově kontrolovat a případně penalizovat (IS, hlášení, informace, výbava, funkčnost). Je fakt, že nynější stav integrovaných osobních vlaků nikoho moc nezajímá. Kraj sice lpí na tom, že vás nesveze ze Staré osady na Velkou Klajdovku C954 z roku 2003, ale je mu jedno, že lidé pravidelně třeba hodinu denně cestují na S3 v Bdmtee, které vypadají jak vypadají.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
České dráhy nakoupí tisíce tabletů pro strojvedoucí. Nahradí papíry


Offline
1591
18 led 2009 10:06
No pokud by se dopravci k těm vlakům chovali tak, jak v současnosti přistupují autobusoví dopravci mimo DPMB k údržbě (tj. rekonstrukce snad kromě té Psotovy předělávky sedmikil neexistující a údržba prakticky žádná), tak potěš ](*,)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Tak já předpokládám, že smlouva bude na provoz a údržbu, jinými slovy, že to bude řešit dopravce.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Osobně si myslím, že pokud to opravdu vyjde, bude to pro cestující zhoršení kvality cestování (pár let po nákupu). Co totiž běžného člověka nenapadne, tak když na voze vznikne závada, při běžné prohlídce v řádu dní dojde k opravě. V tomto případě ale bude tyto opravy jako poruchové dveře, upadené stolky, rozřezaná sedadla, ... řešit kdo? Kraj? Ne, patrně si za drahý peníz najme práce od DKV. Ale protože na tom bdue chtít ušetřit, tak se s nimi budou handrkovat o každou jedinou práci, kterou jim budou muset zaplatit. Výsledek tedy může být, že odstranění i banální závady se může celkem prodloužit. Ale jak říkám, to není věc, kdy je jednotka nová, ale po pár letech provozu se to pozná. Myslím, že v tomto směru se dost možná ještě máme na mnohé co těšit. Další otázka pak zní, pokud VŘ vyhraje konkurence, jaké tak budou podmínky pro zaměstnance. bude-li to Radim, pak lituji současných ČD zaměstnanců, protože ti si neuvědomují, za co mají dnes zaplaceno, kolik mají.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Peno: A nebude cena za takový objem vlaků koupených najednou krajem lepší, než by byla v případě rozdělení zakázky pro třeba dva či tři dopravce? A cenu souprav by si stejně dopravci do ceny za km započítali, čímž by cena za km byla vyšší? Nemluvě o tom, že vlaky zůstanou ve vlastnictví kraje i po vypršení smlouvy a budou pak použitelné i pro další VŘ? Takže cenu za vlaky si dopravci nerozpustí do doby platnosti jednoho výběrka, ale kraj ji v podstatě rozpustí do doby životnosti vlaků?


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
tr: Díky za upřesnění. Kde konkrétně to bylo popsané? - zajímalo by mě to. Případně měla by se ta zastávka dělat v rámci navazující akce v dohledné době?

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Staník píše:
:applause:
Jihomoravský kraj schválil koupení nových elektrických vlaků za sedm miliard
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/jihomoravsky-kraj-schvalil-koupeni-novych-elektrickych-vlaku-za-sedm-miliard-20160218.html

No bezva. Takže kraj bude utrácet krajské peníze na něco, co mají primárně řešit dopravci, tedy na vlakové soupravy. Chápu, že s ČD je špatná domluva, pokud jde o to, přinutit je kupovat nové soupravy, ale právě proto by měla být výběrová řízení s jasně stanovenými podmínkami na soupravy pro dané tratě, které by ČD nemohly obejít nasazením Honeckerů se syslem nebo Regionov. A pokud se VŘ udělá pořádně, vybere se dopravce se zkušenostmi a naopak vyloučí tlučhubové Radimové a hobbisté Leošové, tak by snad ani neměla nastat situace, že nebude mít kdo jezdit. A i kdyby nastala, mít vlaky kraji stejně nepomůže, protože on sám s nimi stejně nebude moct jezdit, bude muset tak jako tak mít nějakého dopravce. A kolikrát se vůbec v průběhu životnosti těch vlaků změní dopravce? A kolik peněz se bude muset do těch vlaků investovat dál na opravách, prohlídkách atd.? To určitě dopravci dělat nebudou, aby investovali do pronajatých vlaků. Ale někteří budou za takové plýtvání penězi ještě Haškovi tleskat. Za mě by ale ty peníze byly lépe utracené, kdyby se navýšil počet spojů na hlavních tratích, kdy třeba S2, S3 nebo R5 by to potřebovali jako sůl, stejně jako S6, R6 nebo u autobusů 106, 108, 109 či třeba 505 a to jsou jen ty, co mě teď narychlo napadly, ono je toho určitě mnohem víc, co by potřebovalo posílit. Ale ne, Hašek ty peníze dá raději Škodovce (kdo jiný by to mohl u nás taky vyhrát), která už má i tak dost nahrabáno :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Ojin píše:
Z Brna do Slavkova má být další tříměsíční výluka, tentokrát jen částečná ve špičkách pracovních dnů, kvůli úseku Šlapanice - Blažovice. Ale nová zastávka ve Šlapanicích se nejspíš zatím stavět nebude :(
https://www.cd.cz/cs/vnitrostatni-cesto ... luka01.pdf


Nikoliv "má být", ale "bude". Nikoliv "nejspíš", ale prostě "nebude". Viz projektová dokumentace. Důvody proč se všechny práce nedaly zvládnou během jediné původně plánované výluky byly v odborném tisku rozepsány celkem podrobně.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
:applause:
Jihomoravský kraj schválil koupení nových elektrických vlaků za sedm miliard
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/jihomoravsky-kraj-schvalil-koupeni-novych-elektrickych-vlaku-za-sedm-miliard-20160218.html


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Z Brna do Slavkova má být další tříměsíční výluka, tentokrát jen částečná ve špičkách pracovních dnů, kvůli úseku Šlapanice - Blažovice. Ale nová zastávka ve Šlapanicích se nejspíš zatím stavět nebude :(


https://www.cd.cz/cs/vnitrostatni-cesto ... luka01.pdf

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Tak přístup nestarat se o věci (hmotného i nehmotného původu) není problém jen krněnský, ale všeobecně. Stačí se podívat na jakoukoliv méně významnou památku, zámek, kostel, družstevní a státní bytový fond apod. Dědictví doby, kdy všechno patřilo všem a nikomu nic.
Nechci tu rozviřovat debatu do Železnice v IDS nepatřící, ale už tuším, co bude následovat. Co to utnout už v zárodku a pohádat se v jiným tématu?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3739
08 čer 2005 23:12
Tin píše:
Jinak klasický krněnský přístup, nebudem se o "to" starat, za chvíli se "to" postaví jinde.
Už se postavilo. V Břeclavi. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Referendum ne "už zase", ale "ještě pořád". To je to, co mělo být současně s posledními volbami, ale nebylo, tak bude až s letošními.

Jinak klasický krněnský přístup, nebudem se o "to" starat, za chvíli se "to" postaví jinde. Jenže než dojde k tomu jinde, původní umístění se naprostou neúdržbou dostane do tak katastrofálního stavu, že se musí totálně opravit. Takže na finance to vyjde stejně jako průběžná údržba, jen si lidé několik let užívají trosky místo "toho" v normálním stavu.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
Mě tam spíš zaujala jiná informace: další referendum na podzim? Už zase?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: jasně, v Anglii občas taky mají nádraží laděné do starého stylu, a navíc krásně opravené. Tady v ČR mi ale přijde, že jakmile je něco památkou, tak se na to skoro nesmí šáhnout.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Podívej se na ty sloupy, viz třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_hlav ... tion_3.jpg . Mimo jiné vzhledem k ozdobnosti mne nějaký slabá forma památkové ochrany nepřekvapuje :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 16:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]