Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 80 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Tak přístup nestarat se o věci (hmotného i nehmotného původu) není problém jen krněnský, ale všeobecně. Stačí se podívat na jakoukoliv méně významnou památku, zámek, kostel, družstevní a státní bytový fond apod. Dědictví doby, kdy všechno patřilo všem a nikomu nic.
Nechci tu rozviřovat debatu do Železnice v IDS nepatřící, ale už tuším, co bude následovat. Co to utnout už v zárodku a pohádat se v jiným tématu?

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tin píše:
Jinak klasický krněnský přístup, nebudem se o "to" starat, za chvíli se "to" postaví jinde.
Už se postavilo. V Břeclavi. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Referendum ne "už zase", ale "ještě pořád". To je to, co mělo být současně s posledními volbami, ale nebylo, tak bude až s letošními.

Jinak klasický krněnský přístup, nebudem se o "to" starat, za chvíli se "to" postaví jinde. Jenže než dojde k tomu jinde, původní umístění se naprostou neúdržbou dostane do tak katastrofálního stavu, že se musí totálně opravit. Takže na finance to vyjde stejně jako průběžná údržba, jen si lidé několik let užívají trosky místo "toho" v normálním stavu.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mě tam spíš zaujala jiná informace: další referendum na podzim? Už zase?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: jasně, v Anglii občas taky mají nádraží laděné do starého stylu, a navíc krásně opravené. Tady v ČR mi ale přijde, že jakmile je něco památkou, tak se na to skoro nesmí šáhnout.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Podívej se na ty sloupy, viz třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno_hlav ... tion_3.jpg . Mimo jiné vzhledem k ozdobnosti mne nějaký slabá forma památkové ochrany nepřekvapuje :)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Památkově chráněné přístřešky nástupišť. To jako fakt? :pray:


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz
http://brno.idnes.cz/zeleznicari-vlozi-do-opravy-brnenskeho-nadrazi-90-milionu-korun-pw4-/brno-zpravy.aspx?c=A160204_163827_brno-zpravy_zde


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Nehoda u Topolan byla varováním v pravý čas, řekl soudu drážní inspektor


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Stačily by kraje z roku 1960, těch bylo jen 7+(Praha) a další tři byly na Slovensku. Vtipné je, že zákonodárci se nenamáhaly s rušením starých krajských struktur, takže okresy i staré kraje z roku 60 a z doby ČSFR stále formálně existují, byť jsou personálně prázdné a jen tak prostě visí v legislativním vakuu. V našem balkánsku to není nic mimořádného.
Jinak souhlasím, že by se zemské zřízení hodilo a je jen škoda, že se po přípravách před rozpadem federace toto zřízení nepodařilo prosadit.
Omlouvám se za
:offtopic:
:-$

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Nemůžu si nerýpnout - co problémů by se ušetřilo, kdybysme místo krajů, které vznikly jako slepence okresů na základě lobování politiků v devadesátých letech měli zemské zřízení:)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Proč přes ČD? Souhlasím, že by to muselo jít centrálně. Ideálně tedy přes stát, jako objednavatele dopravy

Ano, samozřejmě, sekl jsem se. Ale furt si neumím představit, že by krajům do dopravy kecal někdo výš.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Cracatit píše:
Jenže takové snahy o integraci by nejspíš narazily na neschopný a nepřející Zl. kraj, který si tam hraje na svém písečku, podobně by se hodila třeba integrace Kroměřížska, nebo dalších oblastí na Vysočině.

Přesně něco takového jsem chtěl říct - tak když tomu by ten Zlínský kraj bránil, tak ať se činí sám a to IDSko už konečně začne budovat! Pak bych se nezlobil...ale takhle (i když je fakt, že KORDIS asi má dost svých starostí a než aby ukecával Zlín, tak bude řešit, kde vylepšit dopravu u nás).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenže takové snahy o integraci by nejspíš narazily na neschopný a nepřející Zl. kraj, který si tam hraje na svém písečku, podobně by se hodila třeba integrace Kroměřížska, nebo dalších oblastí na Vysočině.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ono to je trochu složitější, než jsem to předtím ne úplně přesně popsal. "Dálková" relace, nebo řekněme spíš relace, kde je poptávka po nějaké rychlejší vrstvě dopravy, než Os vlaky, je právě jen to Brno - Veselí, dále do Starého Města už má ten spěšnák zastávky vesměs shodné s Os vlaky, takže nějaká objednávka ministerstva by se stejně pravděpodobně nekonala. Ze stejného důvodu nejsou v objednávce MD i Sp vlaky do Třebové - rychlejší vrstva jen do Letovic, dál je to v podstatě osobák. V době, kdy začaly regionální spoje objednávat kraje (a skončily tehdejší rychlíky Javořina a Vlára do Bylnice a dříve T. Teplé, ještě dříve dokonce jeden pár až do Nových Zámků...), ministerstvo argumentovalo právě tím, že Brno - Veselí je jeden kraj a dál nemá cenu dálkovou dopravu ve směru z Brna objednávat, takže to celé hodilo na kraj. A pokud si dobře pamatuju, tak JMK tehdy z toho nebyl zrovna dvakrát nadšený.
Ohledně integrace až po Bylnici by to nebylo špatné, ale myslím, že by to narazilo na opravdu tuhý odpor ze strany Zlínského kraje...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
michalk píše:
Čistě regionální linky rychlíků neexistují, ministerstvo objednává jen meziregionální (mezikrajové) linky, vnitrokrajské jsou čistě v režii daného kraje. Proto taky třeba spěšňáky Brno - Veselí jsou kategorie Sp a ne R a v seznamu ministerstva byste je hledali marně, ačkoli kdyby Veselí patřilo pod Zlín, tak by to ministerské rychlíky patrně byly.

Moment, ale co vím i ze svých cest, tak většina těch spěšných vlaků pokračuje pak na Uherské Hradiště a končí ve Starém Městě, tedy zajíždí do Zlínského kraje. Proč je tedy neobjednává ministerstvo? Jinak kdyby to šlo, tak bych Uherské Hradiště a okolí na východ až na Vlárský průsmyk (ostatně i odtama jezdí přímé vlaky do Brna) zaintegroval, tím pádem by se sjednotila cena autobusů mezi Brnem a Uherským Hradištěm a taky by se tím zlepšila obsluha obcí na sever od Velké Javořiny pro výletníky :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Proč přes ČD? Souhlasím, že by to muselo jít centrálně. Ideálně tedy přes stát, jako objednavatele dopravy: je tady linka R19 Brno-Praha. Tzn. jihomoravský IDS by ji mohl pojmenovat R19, podobně PID. A jestli ji zajišťuje ČD nebo sousedovic Toníček je přece jedno. Stejný systém přece funguje u autobusových linek. (Kdy se vypíše linka a následně vysoutěží dopravce, nebo ne?)

Michalk: to je asi jediná výhoda.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Čistě regionální linky rychlíků neexistují, ministerstvo objednává jen meziregionální (mezikrajové) linky, vnitrokrajské jsou čistě v režii daného kraje. Proto taky třeba spěšňáky Brno - Veselí jsou kategorie Sp a ne R a v seznamu ministerstva byste je hledali marně, ačkoli kdyby Veselí patřilo pod Zlín, tak by to ministerské rychlíky patrně byly.
Myšlenka jednotného číslování je pěkná, jen ale vezměme v potaz, že v regionálním IDS linka S zpravidla kopíruje trasu stejného (regionálního) čísla linky R. Pak by se mohlo stát, že bychom v Brně měli linky třeba S8, S9, S17 a S244 (něco bez rychlíků), nebo by toto nefungovalo a S2 by kopírovalo trasu třeba R19.

Richie: Jenže to by taky nebylo správně, bo OREDO a další IDS... To bys pak ty IDS musel vypsat všechny a vznikl by pěkný guláš. Navíc, jak zde zaznělo, ani ČD, ani MD si s nějakým linkováním zatím moc hlavu nelámou, takže nějakou případnou linku R19 by většina čtenářů viděla poprvé v životě. Maximálně by se hodilo něco ve stylu: Nový interpanter, trasa Praha - Brno, součástí trasy je i linka R2 IDS JMK (a pak člověk vyrazí na spěšňák do Třebové, který je taky v R2, a potká tam honekrovu pomstu biggrin ).


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Martine, ale to by muselo být řešeno centrálně, přes ČD, a ne přes jednotlivé kraje, potažmo jejich koordinátory veřejné dopravy. Radši si nepředstavuji, jak by to dopadlo.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Nevím, já bych teda v InterPanterů napsal, že to jezdí z Brna hl.n. na lince R2 IDS JMK přes blablabla do stanice Březová nad Svitavou, kde to dále pokračuje jako neintegrovaná linka ČD Rxx atd.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Domis: nevím, kolik je celkově rychlíkových linek, nicméně jich zase tak moc nebude. A je jedno, jestli jich je v republice 5, 10 nebo 100. Jde o to jednotné značení, aby jeden vlakový spoj neměl 10 různých označení, ale jedno. Přitom by to nemělo být nijak složité. Tím, že se nejprve určily čísla meziregionálních rychlíků a poté až případně čísla rychlíků čistě regionálních.
Sice to není přesné přirovnání, ale to je, jako kdybychom D52 číslovali v Brně (JMK) D3, protože žádné jiné dálnice kromě D1 i D2 tu nemáme.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Zchátralé nádražní budovy začneme opravovat příští rok, říká SŽDC


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
S tím značením rychlíků je to fakt složitý. Značení existuje několik

1) Ministerské úřednické značení: Ex 1-4, R 5-29. V reálu se toto značení nikde nevyskytuje a ani to nevypadá, že by ministerstvo mělo ambice toto značení někdy vyžadovat.

2) Značení "dálkových linek" ČD: D01 - D24, E01 - E03 (mezinárodní). Takto značí ČD linky ve svých "kapesních jízdních řádek". Viz mapa

3) Značení jednotlivých systémů IDS.
IDS JMK: R2 - R7
eSko Praha ( jen linky integrované v PID): R3, R4, R5
eSko Moravskoslezské: R1 (Opava - Ostrava - Havířov - Český Těšín).
RegioTakt Ústí (dnes už součást DÚK): dříve používali taky značení rychlíků: R4, R9, R11, R16... Dnes už se to nepoužívá, rychlíky jsou souhrně označeny "R".

Z toho všeho je snad jasné, že těch linek R je proste moc a slovní popis je nejjistější. biggrin


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To by šlo vyřešit např. tak, že prvních 20 čísel (R1-R20) by bylo vyčleněno právě na číslování spojů mezi regiony, tzn. R19 Brno-Praha by byl R19 i v IDS JMK i v PID. A myslím, že rychlíků, které jezdí pouze v rámci jednoho IDS, tolik není. Pro ty by byla čísla >20.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
A jak to chceš udělat v jiných částech republiky, kde je IDSka, a vlak tudy projíždí?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 14:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]