Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 80 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Památkově chráněné přístřešky nástupišť. To jako fakt? :pray:


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Nástupiště brněnského nádraží čekají opravy, budou mimo provoz
http://brno.idnes.cz/zeleznicari-vlozi-do-opravy-brnenskeho-nadrazi-90-milionu-korun-pw4-/brno-zpravy.aspx?c=A160204_163827_brno-zpravy_zde


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Nehoda u Topolan byla varováním v pravý čas, řekl soudu drážní inspektor


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Stačily by kraje z roku 1960, těch bylo jen 7+(Praha) a další tři byly na Slovensku. Vtipné je, že zákonodárci se nenamáhaly s rušením starých krajských struktur, takže okresy i staré kraje z roku 60 a z doby ČSFR stále formálně existují, byť jsou personálně prázdné a jen tak prostě visí v legislativním vakuu. V našem balkánsku to není nic mimořádného.
Jinak souhlasím, že by se zemské zřízení hodilo a je jen škoda, že se po přípravách před rozpadem federace toto zřízení nepodařilo prosadit.
Omlouvám se za
:offtopic:
:-$

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Nemůžu si nerýpnout - co problémů by se ušetřilo, kdybysme místo krajů, které vznikly jako slepence okresů na základě lobování politiků v devadesátých letech měli zemské zřízení:)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Proč přes ČD? Souhlasím, že by to muselo jít centrálně. Ideálně tedy přes stát, jako objednavatele dopravy

Ano, samozřejmě, sekl jsem se. Ale furt si neumím představit, že by krajům do dopravy kecal někdo výš.


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Cracatit píše:
Jenže takové snahy o integraci by nejspíš narazily na neschopný a nepřející Zl. kraj, který si tam hraje na svém písečku, podobně by se hodila třeba integrace Kroměřížska, nebo dalších oblastí na Vysočině.

Přesně něco takového jsem chtěl říct - tak když tomu by ten Zlínský kraj bránil, tak ať se činí sám a to IDSko už konečně začne budovat! Pak bych se nezlobil...ale takhle (i když je fakt, že KORDIS asi má dost svých starostí a než aby ukecával Zlín, tak bude řešit, kde vylepšit dopravu u nás).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenže takové snahy o integraci by nejspíš narazily na neschopný a nepřející Zl. kraj, který si tam hraje na svém písečku, podobně by se hodila třeba integrace Kroměřížska, nebo dalších oblastí na Vysočině.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ono to je trochu složitější, než jsem to předtím ne úplně přesně popsal. "Dálková" relace, nebo řekněme spíš relace, kde je poptávka po nějaké rychlejší vrstvě dopravy, než Os vlaky, je právě jen to Brno - Veselí, dále do Starého Města už má ten spěšnák zastávky vesměs shodné s Os vlaky, takže nějaká objednávka ministerstva by se stejně pravděpodobně nekonala. Ze stejného důvodu nejsou v objednávce MD i Sp vlaky do Třebové - rychlejší vrstva jen do Letovic, dál je to v podstatě osobák. V době, kdy začaly regionální spoje objednávat kraje (a skončily tehdejší rychlíky Javořina a Vlára do Bylnice a dříve T. Teplé, ještě dříve dokonce jeden pár až do Nových Zámků...), ministerstvo argumentovalo právě tím, že Brno - Veselí je jeden kraj a dál nemá cenu dálkovou dopravu ve směru z Brna objednávat, takže to celé hodilo na kraj. A pokud si dobře pamatuju, tak JMK tehdy z toho nebyl zrovna dvakrát nadšený.
Ohledně integrace až po Bylnici by to nebylo špatné, ale myslím, že by to narazilo na opravdu tuhý odpor ze strany Zlínského kraje...


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
michalk píše:
Čistě regionální linky rychlíků neexistují, ministerstvo objednává jen meziregionální (mezikrajové) linky, vnitrokrajské jsou čistě v režii daného kraje. Proto taky třeba spěšňáky Brno - Veselí jsou kategorie Sp a ne R a v seznamu ministerstva byste je hledali marně, ačkoli kdyby Veselí patřilo pod Zlín, tak by to ministerské rychlíky patrně byly.

Moment, ale co vím i ze svých cest, tak většina těch spěšných vlaků pokračuje pak na Uherské Hradiště a končí ve Starém Městě, tedy zajíždí do Zlínského kraje. Proč je tedy neobjednává ministerstvo? Jinak kdyby to šlo, tak bych Uherské Hradiště a okolí na východ až na Vlárský průsmyk (ostatně i odtama jezdí přímé vlaky do Brna) zaintegroval, tím pádem by se sjednotila cena autobusů mezi Brnem a Uherským Hradištěm a taky by se tím zlepšila obsluha obcí na sever od Velké Javořiny pro výletníky :-)

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Proč přes ČD? Souhlasím, že by to muselo jít centrálně. Ideálně tedy přes stát, jako objednavatele dopravy: je tady linka R19 Brno-Praha. Tzn. jihomoravský IDS by ji mohl pojmenovat R19, podobně PID. A jestli ji zajišťuje ČD nebo sousedovic Toníček je přece jedno. Stejný systém přece funguje u autobusových linek. (Kdy se vypíše linka a následně vysoutěží dopravce, nebo ne?)

Michalk: to je asi jediná výhoda.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Čistě regionální linky rychlíků neexistují, ministerstvo objednává jen meziregionální (mezikrajové) linky, vnitrokrajské jsou čistě v režii daného kraje. Proto taky třeba spěšňáky Brno - Veselí jsou kategorie Sp a ne R a v seznamu ministerstva byste je hledali marně, ačkoli kdyby Veselí patřilo pod Zlín, tak by to ministerské rychlíky patrně byly.
Myšlenka jednotného číslování je pěkná, jen ale vezměme v potaz, že v regionálním IDS linka S zpravidla kopíruje trasu stejného (regionálního) čísla linky R. Pak by se mohlo stát, že bychom v Brně měli linky třeba S8, S9, S17 a S244 (něco bez rychlíků), nebo by toto nefungovalo a S2 by kopírovalo trasu třeba R19.

Richie: Jenže to by taky nebylo správně, bo OREDO a další IDS... To bys pak ty IDS musel vypsat všechny a vznikl by pěkný guláš. Navíc, jak zde zaznělo, ani ČD, ani MD si s nějakým linkováním zatím moc hlavu nelámou, takže nějakou případnou linku R19 by většina čtenářů viděla poprvé v životě. Maximálně by se hodilo něco ve stylu: Nový interpanter, trasa Praha - Brno, součástí trasy je i linka R2 IDS JMK (a pak člověk vyrazí na spěšňák do Třebové, který je taky v R2, a potká tam honekrovu pomstu biggrin ).


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Martine, ale to by muselo být řešeno centrálně, přes ČD, a ne přes jednotlivé kraje, potažmo jejich koordinátory veřejné dopravy. Radši si nepředstavuji, jak by to dopadlo.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Nevím, já bych teda v InterPanterů napsal, že to jezdí z Brna hl.n. na lince R2 IDS JMK přes blablabla do stanice Březová nad Svitavou, kde to dále pokračuje jako neintegrovaná linka ČD Rxx atd.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Domis: nevím, kolik je celkově rychlíkových linek, nicméně jich zase tak moc nebude. A je jedno, jestli jich je v republice 5, 10 nebo 100. Jde o to jednotné značení, aby jeden vlakový spoj neměl 10 různých označení, ale jedno. Přitom by to nemělo být nijak složité. Tím, že se nejprve určily čísla meziregionálních rychlíků a poté až případně čísla rychlíků čistě regionálních.
Sice to není přesné přirovnání, ale to je, jako kdybychom D52 číslovali v Brně (JMK) D3, protože žádné jiné dálnice kromě D1 i D2 tu nemáme.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Zchátralé nádražní budovy začneme opravovat příští rok, říká SŽDC


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
S tím značením rychlíků je to fakt složitý. Značení existuje několik

1) Ministerské úřednické značení: Ex 1-4, R 5-29. V reálu se toto značení nikde nevyskytuje a ani to nevypadá, že by ministerstvo mělo ambice toto značení někdy vyžadovat.

2) Značení "dálkových linek" ČD: D01 - D24, E01 - E03 (mezinárodní). Takto značí ČD linky ve svých "kapesních jízdních řádek". Viz mapa

3) Značení jednotlivých systémů IDS.
IDS JMK: R2 - R7
eSko Praha ( jen linky integrované v PID): R3, R4, R5
eSko Moravskoslezské: R1 (Opava - Ostrava - Havířov - Český Těšín).
RegioTakt Ústí (dnes už součást DÚK): dříve používali taky značení rychlíků: R4, R9, R11, R16... Dnes už se to nepoužívá, rychlíky jsou souhrně označeny "R".

Z toho všeho je snad jasné, že těch linek R je proste moc a slovní popis je nejjistější. biggrin


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To by šlo vyřešit např. tak, že prvních 20 čísel (R1-R20) by bylo vyčleněno právě na číslování spojů mezi regiony, tzn. R19 Brno-Praha by byl R19 i v IDS JMK i v PID. A myslím, že rychlíků, které jezdí pouze v rámci jednoho IDS, tolik není. Pro ty by byla čísla >20.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
A jak to chceš udělat v jiných částech republiky, kde je IDSka, a vlak tudy projíždí?


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: a to znamená, že by nebylo od věci nějak propojit státní a regionální značení rychlíků. Proč existují dvě označení R19 a R2? Možná by bylo lepší používat jen jedno z nich, rozdíl není žádný. Samozřejmě by u takových spojů jedoucí za hranice IDS muselo být specifikováno, kde končí tarif IDS. Každopádně nedává smysl mít pro jednu linku dvě označení.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Jenže u rychlíkových linek existuje ještě označení objednavatele - ministerstva dopravy, konkrétně R do Blanska a dále do Prahy je R19. Uvádět pro zmiňované rychlíky pouze linku R2 (označení IDS JMK) v jakémkoli, byť regionálním, tisku mi přijde jako matoucí, když už ze Svitav žádná linka R2 nejede.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Pleteš dohromady to ČD označení rychlíkových "linek" a naše označení rychlíkových linek (IDS JMK). Myslím si, ale že číslo jakékoli linky by mylo říct víc, než konečná nebo jedna z průběžných stanic či zastávek. Já zastávám integrovanej pohled, ne SŽDC/ČD pohled :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Richie píše:
Nevidím tam kromě fotky zásadní informaci, že půjde o vozy linku R2... a že v budoucnu půjdou i na linku R5. Z tohodle co tam je to člověku dojde až když se nad tím zamyslí a stejně to asi každej cestující nepochopí... ](*,)

Jestli si z toho článku vyčetl toto, tak se zkus zamyslet ještě jednou. :D Na R5 opravdu nepůjdou, tam už jezdí.
Ten provoz je popsaný celkem jasně. Jestli si měl na mysli R7, tak tam to bude pouze jeden první/poslední pár do Šumperka, který nemá přímé vozy na Jeseník. Proto aspoň zatím na Olomouc 660.100 nepůjdou. To celé ale bude mít negativní dopad na hlavák, kam se bude muset vejít 1 vlak navíc (především cesta na ONB a zpět).

A on třeba u rychlíků ne každý cestující ví, kam jezdí R2, R3, natož R4 a R7. Pro dálkového cestujícího je ta informace úplně zbytečná. Navíc R7 je spojení hned 2 rychlíkových linek. Takže výpis trasy je stejně důležitější.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Vy jste s těmi fotkami tázaných už úplně blbí. Fotka se dává k anketě, ne k obyčejnému vyjádření do článku. V životě mě nenapadlo se tázaného ptát, jestli si ho můžu k článku vyfotit. To se prostě nedělá. Stejně jako se do novinových článků neuvádějí tituly, nedává se fotka mluvčího atd.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Nevidím tam kromě fotky zásadní informaci, že půjde o vozy linku R2... a že v budoucnu půjdou i na linku R5. Z tohodle co tam je to člověku dojde až když se nad tím zamyslí a stejně to asi každej cestující nepochopí... ](*,)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 16:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]