Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 152    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 152  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Abych jen nekecal, tak něco aktuálnějšího.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Archív ČKD je po schlamstnutí Siemensem dostupný s velkými problémy.
Ale zkusil bych se zeptat v Bratislavě, kde skončily 3 K2YU původně určené pro Brno, dokonce jim je dodali s normálněrozchodnými podvozky.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Tovární snímky zřejmě existovat budou, jen se těžko dohledávají, zvláště když většina už je spíše v soukromých sbírkách. Nicméně brněnské souběžní K2YU jsou tak specifická a na ČKD malosériová věc, že třeba možná nic neexistuje.
Předtím, než K2YU přišly, tak už v Brně jezdilo už 117 vozů K2 a nikomu nebyly až tak vzácné. Ani dalších 15 prakticky stejných vozů lišících se jen v detailech nikoho až tak nevzrušovalo, proto je dnes tak strašně málo fotek z první etapy provozu, a to zejména vnitřků...

Obecně ke K2 je vzhledem k počtu vyrobených kusů v porovnání s T3 strašně málo materiálů k dispozici, a to jak elektrodokumentace, tak různých výkresů mechanické části. Z archivů se nic nevyhazovalo, přesto tam ke K2YU není nic. Tak si např. nejsem 100% jistý uspořádáním 1sedadel kolem kloubu, zda sedačky byly proti sobě nebo za sebou, když proti sobě, tak zda byla jedna vybočená jako dnes apod. Jediný výkres uspořádání sedadel, který mám, je z roku 1967 a 1sedadla kolem kloubu v 1. článku jsou zasebou, v 2. proti sobě, ale ani jedno není vybočené... Další věc je např. kličkový couvací kontroler... Vím, jak to vypadá, jak je to zapojené, jak se to ovládá a kde to má být, ale nikdy jsem neviděl žádnou fotku z provozu, jak je to přesně zastavěné atd. A spoléhat se jen na vzpomínky pamětníků, řidičů, co s tím jezdili nebo i odborných pracovníků TMB (a tím nemyslím jen "TMB" osobně), je občas ošemetné neboť jak říká jeden z nich: "Pamět je velmi zrádné médium".


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
manil - asi se zeptám blbě vzhledem k tvému dotazu, ale asi neexistuje nějaká dokumentace k těm šalinám z fabriky, nebo tak něco..?

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Se staršími fotografy - členy Tramvajklubu jsem v kontaktu, ale vypadá to, že snad nikdo nemá žádnou jinou fotku než exteriéru... :-(


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Neznáš třeba někoho z Tramvajklubu? Je tam pár lidí , kteří mají vlastní archív i z této doby . Já viděl nedávno fotky z odtahování těchto
vozů do Pisárek. Mimochodem služební T2 odtahovala z Mendláku K2 po dvou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Kolegové, mám prosbu,

najde-li zde najde někdo, kdo by měl fotky vozů K2YU (1118 - 1132) z první etapy provozu v 80. letech (do první velké prohlídky), prosím, hoďte je sem do diskuse nebo pošlete mi je, prosím, na email (manil@centrum.cz). Jde o cokoliv - exteriéry, interiéry, palubovky detaily...

Pomohli byste tím dobré věci - vozu 1123. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
mili.hami ... No jo, máme po Vánocích. e_smile
Příloha:
1032.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
1032 už nějakou dobu jezdí pouze v bílém (bez vánočního přání DPMB).


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
IvanM píše:
Kdyby třeba hejbli kostrou a spravili tu 1808, která už 3 roky stojí na místě, tak by třeba takový situace nenastávaly. Stejně tak 1084, která po ťuknutí stojí už 3 měsíce. A takhle můžu pokračovat: 1926, 1924... S takovým přístupem bude problém vždycky. I kdybychom tu teď hned měli 250 nových tramvají dodaných od výrobce japonských superkvalitních rychlovlaků...

Dodávky náhradních dílů elektrovýzbroje na Anitry jsou opravdu v letech. Nejdéle se čeká na různé výkonové moduly, jejichž nákupní cena se pohybuje ve staticících. Držet na skladě náhradní díly za miliony na každý typ tramvaje a čekat, jestli se nějaký podělá za rok nebo za 10 let je nesmysl.
Nicméně na trhu se objevil i potenciální alternativní dodavatel zmíněných modulů. Pokud vše dobře dopadne, Anitrám se snad blýská na lepší časy.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Můj soukromý odhad je ten, že LF3/2 a LF+/o nemají 1. dveře na levé straně, protože to zákazník nepožadoval a výrobce šel nejlevnější/cestou nejmenšího odporu tak, aby se obousměrné verze od jednosměrné lišily co nejméně. Přece jen levé první dveře by znamenaly mít oboje první dveře užší a případně delší představek, či oboje.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
likin píše:
13T nemůžou nahrazovat vozy K2 donekonečna. Nyní jsou na linkách, které tyto vozy snesou (na d-9 a d-12 je to na pokraji). 49vozy půjde zajistit provoz zejména na linkách 2, 3, 6, 9, 11, 12, posílit Anitrama garanty na d-4 a d-5 a kombinovat je tam s K2P, nicméně do budoucna bude potřeba zajistit takové tramvaje, které kapacitně i rozměry adekvátně nahradí 2xT. Zejména pak u náhrady za KT8 to bude kumšt.

Náhrada KT8 je dávno vyřešená. Z vyřazovaných T3G a odkoupených zrychlů z KE a kdo ví odkud, které se překopou na "lepší progress" se udělají soupravy T3R.P-PX po vzoru http://transphoto.ru/photo/07/99/96/799966.jpg Případně se jeden z vozů znízkopodlažní, aby se neremcalo, že to má všude schody. sarcastic
A vážně, tak mne napadá, když se soudruzi vypořádali s problémem napasovat levé dveře hned za kabinu řidiče, což byl dle mého největší kumšt, a mnohdy "modernější" vozy (vario) na toto trpí, proč neflákli jedny dveře i doprostřed, místo 4. okna. Měli by tak v každém voze a směru po třech vratech a tradá.

Edit: pravda, už mne asi napadlo, proč to tak neudělali. Kvůli jejich turniketovýmu odbavovacímu systému, aby šofec lip poznal kdo mu vzadu leze kudy nemá. No v našich podmínách by se tam ty prostřední dveře mohly dát a hurá do světa. :twisted:

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ještě jste zapomněli zmínit možnost, kdy vedení nepodepíše koupi náhradního dílu s tím, že za to, že se to pokazilo může údajná špatná údržba.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Systém minimálních skladových zásob bohužel funguje téměř ve všech firmách, takže tím pádem se protahují i externí opravy a není problém čekat na opravu i půl roku nebo rok. A pak to funguje, jak psal Eda... ](*,) Bohužel doby, kdy s dodávkou nových vozů došel i adekvátní počet náhradních dílů, jsou pryč.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Přesně tak, každý to vidí jinak. Někdo vidí šalinu, jiný zase zdroj náhradních dílů pro ostatní šaliny :D

Nedokážu si představit, že bych při silniční kontrole řekl, že rezervu sice mám, ale nasazenou na druhém autě :D

A chtěl bych být u toho, když vedoucímu dílen řeknou, že právě přijela šalina po ťuknutí, která v sobě vozí chybějící náhradní díl! Jestli poklekne a poděkuje bohu, nebo rovnou zvolá: "hallelujah, autogen, budou hody!" sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
prototyp401 píše:
Lepší je to krizizovat na všech frontách, aby se ledy prolomily...

Lepší je podle mého být korektní a hned nenadávat na všechno (a všem), co vidím, aniž bych o tom něco věděl (a podle toho mohl směřovat svůj hněv na správná místa)... jako to dělá IvanM.
Citace:
Kdyby třeba hejbli kostrou a spravili tu 1808, která už 3 roky stojí na místě, tak by třeba takový situace nenastávaly.


Jinak: Taky se mi ten systém nelíbí a myslím si, že je nelogický.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Eda píše:
...další kanibalizace 1808 v rámci zachování provozu maximálního počtu vozů...


Takový systém je ale na prd, když místo aby mi jezdili všechny vozy a já měl tolik náhradních dílů, že bych z nich pomalu mohl poskládat celý vůz (aspoň vážně ty nejběžnější opravy), tak nemám žádné náhradní díly a místo toho to beru z vozu, co jsem koupil, aby jezdil a jehož hodnota je větší, než by byly ty náhradní díly.

Možná to neprochází přes vedení podniku/ekonomické odd, protože ti lidi prostě vidí všechno uplně jinak, ale je blbost se takového systému zastávat. Lepší je to krizizovat na všech frontách, aby se ledy prolomily...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
IvanM píše:
Kdyby třeba hejbli kostrou a spravili tu 1808, která už 3 roky stojí na místě, tak by třeba takový situace nenastávaly. Stejně tak 1084, která po ťuknutí stojí už 3 měsíce. A takhle můžu pokračovat: 1926, 1924... S takovým přístupem bude problém vždycky. I kdybychom tu teď hned měli 250 nových tramvají dodaných od výrobce japonských superkvalitních rychlovlaků...

Jediná odstavená 13T by měla být 1926, na zbytku poslední série stále ještě probíhají SP. Ohledně 1084 si myslím, že nestojí kvůli té nehodě, ale že převzala štafetu vozu sloužícího jako zdroj náhradních dílů. Vypravenost LF2 ukazuje, že za posledního skoro 3/4 roku vždycky jedna LF2 nejezdila.

Druhá věc je, že například u výzbroje ELIN do Aniter má Siemens hodně dlouhý dodací lhůty.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak se nad tím trochu zamysli, Ivane.

Příklad:
- září: podělá se staťák na třeba 1808, novej na skladu není, objedná se tedy nový, dodací lhůta 2 měsíce
- říjen: podělá se trakčák na 1809, máme dvě možnosti, a) odstavit i 1809, nebo b) vzít trakčák z 1808; logicky chci mít odstavenou jen jednu tramvaj, vemu ho tedy z 1808 a objednávám nový, dodací lhůta 3 měsíce
- listopad: přišel trakčák! Hurá! Ale ke zprovoznění chybí ještě trakčák, hm, tak nic.
- prosinec: podělá se cokoliv dalšího většího na jakékoliv další Anitře = další kanibalizace 1808 v rámci zachování provozu maximálního počtu vozů...
=> megadlouhé odstavení 1808, ať děláš, co děláš.

Chápeme?

Možností je mít trakčák i staťák na skladě. Bylo by logické to takto mít u častěji se kazících komponent. Ale to bohužel neprojde přes účetní, ekonomy a jiné. V době, kdy bys objednával trakčák "na sklad", řeknou ti, že jsou to vyhozené peníze, když to vlastně teď akutně nepotřebuješ. A nenaděláš nic jiného, než vozovny dělají teď...

Všechno prostě není tak jednoduché, jak si myslíš.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
A je takovej problém ty díly objednat? To jako dodací lhůta je rok, 2, 3...? Kde jsme? V KLDR?
Zato lepší řešení je nechat vůz stát několik let, vyčkat až bude technicky zoufale zastaralý a pak ho začít vypravovat...
Kdyby šlo o dvouměsíční vytěžování dílů, neřeknu nic. Ale tohle?!

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
IvanM píše:
Kdyby třeba hejbli kostrou a spravili tu 1808, která už 3 roky stojí na místě, tak by třeba takový situace nenastávaly. Stejně tak 1084, která po ťuknutí stojí už 3 měsíce. A takhle můžu pokračovat: 1926, 1924... S takovým přístupem bude problém vždycky. I kdybychom tu teď hned měli 250 nových tramvají dodaných od výrobce japonských superkvalitních rychlovlaků...

Tak hlavně, že máš na všechno řešení. Nevím jestli by se podniku vyplácelo držet náhradní díly v hodnotě třeba 100mega, kdyby se náhodou pokazilo to, ono, či tamto. Dokonce je tento systém neprůchozí. Skladování a držení ND je velmi drahá záležitost. U novějších vozů se jde cestou dočasné kanibalizace jednoho vozu ve prospěch ostatních, namátkou kdysi 1735, 1804, 1039, 1659, pak 1809, 1808, 1906, 3617, sem tam nějaká 31Tr..


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Kdyby třeba hejbli kostrou a spravili tu 1808, která už 3 roky stojí na místě, tak by třeba takový situace nenastávaly. Stejně tak 1084, která po ťuknutí stojí už 3 měsíce. A takhle můžu pokračovat: 1926, 1924... S takovým přístupem bude problém vždycky. I kdybychom tu teď hned měli 250 nových tramvají dodaných od výrobce japonských superkvalitních rychlovlaků...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

922
15 čer 2004 19:24
Nadstav je leda tak na papíře :mrgreen:
Přál bych vám zažít situaci, kdy s malou závadou vyměníte vůz, náhradní se vám sesype úplně a jako druhou výměnu vám pošlou zas ten první neopravený. sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Ne, ne, ne.
T3M a ty tři K2 vyjmenované v aktualitě => Varia, sóla se bez náhrady vyřazovat nebudou. 20 nových 13T nahradí atypy, K2. A vzhledem k tomu, že se poslední dobou na více linkách navyšuje kapacita (např. d6) a je ta menší potřeba vozů délkové kategorie 20 m, tak je možné, že několik málo K2 bude ještě vyřazeno bez náhrady (po vzoru 1003 a 1113).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
A jéje, vy byste zase vyřadili celej vozovej park koukám :mrgreen: Část K2 bez náhrady, část K2 za 13T, část za Varia, tuhle se hovořilo o části T3 vyřadit... Bez náhrady zatím cokoli těžko, už teď je problém s vypraveností a když je třeba výměna tak kolikrát se volá volá a nic nepošlou, bo není co. Takže zatím bez náhrady max T3M za ty tři ušetřený soupravy na jedničce, těžko něco víc bez náhrady zatím.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 152  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 01:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]