Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 13 z 40    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 40  Další
Autor Zpráva
Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A hlavně -- třeba Bosonohy jsou přímo na 401/402 závislé, vždyť o víkendu je jejich provozu přizpůsoben i jízdní řád a-69... Co za trotla toto rozhodlo? ](*,) Doufám, že se stejnou logikou nejsou zakresleny linky 151 a 202 a také ani 302 a 303.

Jo a ještě při prohlížení dalších materiálů jsem narazil na chybu -- u plánku školních spojů máš v přehledu linek vpravo dole dvakrát 403.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
Hlavní přepravní proudy linek 405/406 se ale míjí s návozem a odvozem studentů kampusu či zaměstnanců FN Bohunice, kteří využívají prázdné směry ráno do Rosic a odpoledne z Rosic, kdy jsou dané spoje minimálně vytíženy a je vždy volná kapacita, takže o přeplňování v úseku Nemocnice Bohunice - Mendlák nemůže být řeč [-X

I přesto, že proud studentů do Kampusu může mířit i odpoledne na přednášky či večerní semináře, tak je pohodlnější využít t-25 neboť při nástupu do 405/406 je nutno ukázat řidiči salinkartu a předtím čekat ve frontě

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Podle stejné logiky by teda ti, co jedou z České na Přívrat měli využívat jen linku 34, a ne 36; ti, co jedou od Zoo na Kamechy jen linku 54, a ne 52 a tak dále :applause:


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Idiotská neidiotská — bylo rozhodnuto, a ne mnou, že nebudou...
Každopádně na starých plánech byly a jsou tam i dál, ale z toho plánu prd vyčteš, kde to zastavuje a kde ne, kdežto tohle schéma by opravdu ukázalo: "Hele, expresní linka Mendlák-NB."
Plán IDS je taky aktualizován a dostupný je na idsjmk.cz — tohle schéma je čistě DPMB a přidaly se do něj jen vybrané regionální linky, což je jasně napsáno vpravo dole... Vemte si, oč rychlejší je cesta do Slatiny regionálkama —a taky tam nejsou. Prostě jsou tam jen ty, které jsou "významné pro obsluhu městské části" — ende :)
Ideály IDS jsou pěkná věc, ale ucpaný busy jsou věc druhá...

Takovéhle "lhaní v infografice" je běžná věc. Podívej se na systém londýnského metra. Kolik přestupů je tam zobrazeno zkresleně, aby se některý chodby a stanice nepřetěžovaly...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Taky to považuju za nesystémový řešení (je to asi z hlavy DP?) a ten argument, byť to není blbost, poněkud kulhá vzhledem k ideálům IDS JMK e_smile

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2994
09 zář 2009 20:14
To je ale idiotská argumentace... linky 405/406 byly ve schématech DPMB/KORDISu celou dobu a nikdo žádný autobusy nepřetěžoval :roll: když už ty linky v rámci IDS JMK po Brně jezdí, tak je nesmysl je tam nezahrnout

_________________________________
Správce evidencí dopravců v IDS JMK
seznam-autobusu.cz | Karlos


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ti co už jezdí, mapu nepotřebují, a ucpali by to právě ti, co o tom nevědí...


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
A není docela proti principům zdravého rozumu doporučovat někomu linky 40x, kdo má nějkou jinou alternativu, když by tím mohlo dojít k tomu, že ten kdo nemá jinou alternativu, by se nikam nedostal? Samozřejmě - kdo o ní ví, ať s ní jede, ale není to linka primárně určená pro obsluhu oblasti Kampusu. Nebo ji budeme všem propagovat, jak je výhodná, ale pak se bude muset mnohonásobně posílit a na úkor toho klidně zrušit polovinu trolejbusů. To je trochu nepřátelské i vůči životnímu prostředí...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
To ale docela proti principům IDS, ne? :) Navíc studenti tím hojně už jezdí po loňské ledovkové kalamitě.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
A ty tam ani neuvidíš :P 404/405 jsou schované úmyslně, aby s nima náhodou někdo nejezdil. Kdyby se tam na Mendláku nahrnul plnej bus mediků, co jedou jen na NB, tak by nemuselo zbýt místo na chudáka babičku, která chce jet do Zastávky...

Kdyby to opravdu jezdilo častěji, pravidelněji, určitě by tam přišly... ale ono takhle chybí daleko víc linek: 301, všechny ze Zvonařky a Úzké... v ostatních materiálech jsou (třeba na uzlech), ale v městském schématu bylo rozhodnuto zahrnout jen ty, které jsou důležité pro místní obsluhu jednotlivých městských částí.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Ale nevidím tam nikde linky 405 a 406 ;-)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Tohle vypadá SKVĚLE !!!! Díky moc — zkusím to provést i v samotném schématu a pokud to projde, šup s tím do další verze :applause: ještě jednou díky.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
v podstatě jsem to celé otočil o 45 °. Začal jsem u Osové, postupně se prošel přes Starý Lískovec, pak se zamyslel, že Nový L. je kousek nad smyčkou a narovnal ho taky. A pak jsem ještě srovnal okolí Gruzínské.
Příloha:
bohunice3b.png

A co se zalomené Jihlavské týče -- u Hřbitova začíná prudce stoupat a za Krematoriem se zase srovná, takže plánek je i výškový a problém vyřešen biggrin (ps: Jemelkova je v prodloužení Jihlavské)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ad Tin:

1) Oblast Bohunic a Lískovce je opravdu nepovedený, to vím a přiznával jsem to i na tom blogu... v dalších vydáních rozhodně bude vypadat značně odlišně.
Je tam debilně ohnutá Jihlavská, zakroucená křižovatka s Netroufalkami a Osovou, pak to zalomení v zastávce osová (která teda v mé mentální mapě opravdu vypadá jako —<—, ne —|—, ale asi by to bylo praktičtější, uznávám)

Pokud můžu poprosit, hodil bys mi na papír, nebo do malování, jak jsi celou tu oblast myslel? Budu rád za každou pomoc, protože tam jsem s tím opravdu nespokojený.

Název Starý Lískovec mě taky štve odshora k patě...

2) V Králově poli 44/84 nekončí, proto tam nejsou. Linky projíždějící čímkoliv nejsou nikde vypsány, jsou vždy označeny tou "visačkou" někde na lince. V samostatném bílém obdélníku je vždy jen konečná.
Ty bílé obdélníky vznikly primárně ne jako zdůrazňovací prvek na zvýraznění přestupních uzlů, ale jako "náplast" přes odporné křižovatky x. linek, které by byly extrémně nepřehledné. Proto třeba na plakátu ZOO není v obdélníku a Židenice,nádr. v něm je, zatímco na malém schématu je to naopak: ZOO na bílé, protože nebylo místo, Žid.nádr. bez obdélníku, protože místa bylo tak málo, až zmizela i Koperníkova.
Kdybych udělal to, co navrhuješ, tedy jen název a prodejny do čtverce, konečné vně, tak by vznikl problém s umístěním těch konečných třeba na nádraží, České a na Mendláku, kde potřebuju velký čtverec tak jako tak — právě na překrytí křižovatky — a ty konečné by nebylo kam naházet.

3) Veveří, Kounicova a Lidická se rozbíhají poměrně pomalu pod malým úhlem a tady bohužel dvě z nich musely padnout za oběť té třetí. Lidická je rovná a rovná a hotovo. Kounicova jde úhlopříčně, pak se narovná, a chudák veveří se od České až na Tábor ohne dvakrát, aby se dostalo tam kam má... uvidím, zda se s tím dá něco dělat, protože tam stejně budu muset přidávat zpátky 11, ale pochybuju, že se tam toho změní hodně...

Díky za podněty, čekám na případné další a klidně i na reakce na svoje reakce na vaše reakce :D


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
schéma je boží dikes.. , a teď moje připomínky:

1) na mojí mentální mapě vede ulice Osová rovně svisle dolů, kolmo k vodorovné Elišky Přemyslovny. S tím souvisí křižovatka Netroufalky-Jihlavská-Osová, já jí chápu jako dvě T vedle sebe. Se svislou Osovou by se tak dala zakreslit, linka 69 rovně a ostatní překřížené jako teď.
Pak bych posunul úsek Jemelkova - Točná kousek doleva, aby E50 jela rovně.

1b) Neznám městské části "Lískovec" a "Starý". Po úpravě z bodu 1 by to možná šlo zapsat do jednoho řádku.

2) Matou mě linky vypsané v uzlu Královo Pole. Chybí mi tam 44 a 84, protože to na první pohled vnímám jako výčet všeho, co tam jezdí. Nešlo by nechat v rámečku uzlu jen jméno a ikonky služeb, a ikony konečných dát vedle volně do prostoru?

3) Linka 3 od Rybkovy na Tábor na mojí mentální mapě jede rovně (a ve skutečnosti se lehce stáčí vlevo). Ale chápu, že se to nevejde. To by se musela posunout celá levá spodní čtvrtina schématu.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Prošel jsem 65 — máš pravdu, upravím to, tam zajíždí všechny spoje.


Offline
36
28 dub 2015 17:56
Aha, jsem netušil, že těch plánků existuje tolik verzí... Já tam jenom přišel s tím, že bych chtěl plánek linek a strčili mi do ruky A3 a že si ještě můžu vzít ten skládací (a až doma jsem přišel na to, že ten skládací je starší).
U té 65 jsem to napsal špatně, sorry. V plánku je navíc spojka z Palackého nám. na Kronovu, ta by tam neměla být (žádný spoj nevynechává zajížďku ke hřbitovu).


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Díky za chválu i za kritiku :)
Hezky to projdu jedno po druhém:

— Žádná koupě se nekonala, protože podle toho, co tu popisuješ, sis vzal skládací velké schéma a malé A3kové neskládací. Za těch 25 korun je velký nástěnný plakát, vše ostatní je opravdu zdarma.

— Kulaté centrum rozhodně zůstane. Chválí mi ho jak na podniku, tak i externí nadšenci a dokonce i "odborníci" ( transitmaps.tumblr.com ). Slouží k jedné prosté věci: k jasnému odlišení centra města od zbytku sítě. Na první pohled je pak jasné, že centrum je přesně tady a ne o dva cm vedle. návaznost na 45° orientaci funguje bez problému.

— Zatáčka linek na Uhelné je opravdu velká, protože kdyby byla menší, lezla by do řeky (muselo by to být posunuté celé doleva dolů. Pokud by se zase vše posunulo doprava, aby zatáčka mohla být ostřejší, bude to překážet názvu "Autobusové nádraží". Navíc je to opravdu pět linek a ty poloměry nabíhají s každou další linkou. Nicméně zkusím s tím něco provést.

— Zóny jsou málo výrazné, toho jsem si vědom, ale to protentokrát není vinou mou, ale vinou tisku. Schéma na plakát a schéma na skládačce vyšla docela dobře, skoro jako u mě na počítači, zatímco ve schématu do vozů jsou zóny opravdu bledé.

— Zelené plochy zobrazují samozřejmě parky a lesy, vybírány nebyly úplně náhodně, ale ani podle nějakého přesného klíče. Prostě se vybraly ty nejznámější parky a daly se tam. Ve většině případů jde o oddechové destinace (Holedná, Lužánky, Stránská skála, Kamenný vrch, Zoo samozřejmě), nebo orientačně významné parky (Schröberovy zahrádky, Obilňák, Denisovy sady, atd.). Určitě je nebudu mazat všechny, ale na druhou stranu určitě všechny projdou nějakým dalším sítem, protože místy překáží (např. park od Anthroposu ke Kamenné kolonii)

— Rozlišení linek na "všechny spoje" a "vybrané spoje" zůstává zachováno i po 13.12., ale pouze na tom plakátovém provedení (to za 25 korun a taky ve skládačkách) Tohle schéma je větší, vejdou se do něj vysvětlivky a čáry jsou tlustější. Provedení do vozů už tu "dutou" čáru nemá, protože pak byla čára příliš tenká a špatně viditelná (docházelo k tomu, co se stalo u nočních schémat s řekou — tiskárna vytvořila podivný vzor podél celé linky). Proto bylo rozhodnuto, že na malých schématech budou všechny čáry plné.

— Větvení linky 202 na Velké Klajdovce je špatně — vidím, opravím. Na lince 65 spojka z Kronovy ke hřbitovu už je (možná chybí v té skládačce z 1.9.).

— Trojúhelníky na Údolíčku jsou špatně, díky za upozornění, otočím je.

— Co se vodních ploch týče, ty projdou určitě úpravami, protože na nočním schématu se v tisku vytvořily ty podivné vzory. Přízřenický náhon je tam zakreslený stejně jako Cacovický náhon vlastně jen čistě z "estetických" důvodů... a aby lidi věděli, že tu máme ostrovy :D každopádně až budu vodu předělávat, probereme, zda je nechat, ztenčit, odebrat, nebo co s nimi provést...

— Plánek tramvají na vnitřní straně BUSE panelů není můj, zde bohužel nepomohu. Moje verze je v současné době dostupná na webu DPMB a jestli se bude i vylepovat, to netuším, leč příliš bych na to nesázel, protože se stejně v červnu po výluce M/H bude předělávat. Každopádně na téhle mé verzi vozovny taky nejsou. Měl jsem tam dříve označené Pisárky a Medlovnu Vozánky jako konečné jedničky, nicméně bylo rozhodnuto, že se to zakreslovat nebude, takže jsem je zase odebral.

Doufám, že je to dostatečný komentář :) jdu otáčet trojúhelníčky... a ještě jednou děkuju, jakýkoliv komentář, pochvalný či kritický je vítán a nápomocen.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
p.d. píše:
- Možná by stálo za úvahu opustit to kulaté provedení centra, když zbytek plánku se drží 45° rastru.

Kulaté centrum bych rozhodně nechal, řekl bych, že hodně pomáhá orientaci na plánku - každý na první pohled vidí, kde je centrum a od něj se může odpíchnout (a že to kulaté uprostřed je centrum napadne snad každého a koho ne, toho ten kruh zaujme natolik, že na to brzy přijde), v 45° rastru by se ztrácelo.

Edit: Jo, to rameno Svratky je tam asi zbytečné a když už, tak by mělo mít daleko menší šířku než obě hlavní řeky.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
36
28 dub 2015 17:56
Tak jsem se taky vypravil na Novobranskou koupit nový plánek linek, abych podpořil vydání lepších plánků v budoucnu. Leč koupě se nekonala, plánky jsem dostal zadarmo (a rovnou dva - verze 1.9. a 13.12.2015, zato žádnou tašku ani kalendář...). Na druhou stranu, chtít za takový plánek 25 Kč se mi zdá dost, takové plánky se snad už všude dávají zdarma. Ale musím říct, že od té doby, co jsem to tu kritizoval, tak plánky urazily dost velký kus cesty a už vypadají i použitelně. Tak jen pár poznámek:
- Možná by stálo za úvahu opustit to kulaté provedení centra, když zbytek plánku se drží 45° rastru.
- Zatáčku pěti linek z Uhelné na Autobusové nádraží bych udělal menší rádiusem. Ten velký rádius působí divně, když zbytek plánku vesměs používá menší rádiusy.
- Taky se mi zdá, že zóny nejsou moc výrazné. Asi by stačilo dát pryč všechny ty zelené plochy, co vypadají jako mini zóny. Není mi jasné, podle jakého klíče byly vybírané, když zeleň roste i jinde. A k orientaci se to stejně moc použít nedá. Maximálně bych tam nechal ikonku stromu s popiskem. Určitě by vypuštění těchto barevných ploch přispělo k lepší přehlednosti ohledně tarifních zón.
- V denním plánu 1.9. je graficky rozlišeno vedení linek "pouze pro vybrané spoje", v 13.12. už jsou všechny stejným typem čáry. Tohle rozlišení bych tam naopak možná nechal. V nočním plánku je toto rozlišení ostatně stále zachováno.
- Nevím, jestli autor nějak řeší případy, kdy se jedna linka větví do dvou směrů. Ale třeba linka 202 by neměla mít "spojku" z Velké Klajdovky na Podbělovou, 65 by neměla mít spojku z Kronovy ke hřbitovu. Ale v jiných případech, třeba u linky 64, je to správně.
- Trojúhelníčky na zastávce Údolíček by měly mít opačný směr (zastávky jsou před křižovatkou).
- Tohle se už sice netýká MHD a je to taková nepodstatná drobnost, ale ten soutok Svitavy a Svratky... ano, rameno Svratky tam ve skutečnosti existuje, ale to je takový malý potůček, že by snad ani nemusel být na plánku. Stejně jako tam není třeba Leskava nebo Stará Ponávka (nebo jak se ten kanál jmenuje).

Ještě k plánku tramvajových linek, který je vylepený na vnitřní straně transparentů - v příštím vydání by se tam hodilo doplnit i polohu vozoven, aby i neznalý cestující si mohl najít, kde tyto tajemné spoje vlastně končí.

Jinak dobrý :applause:


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Děkuji :) každopádně teď se chystá další bouře ve sklenici vody, tak se těšte :D

jo a koho by zajímalo víc: http://planbrno.tumblr.com/


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Dneska jsem viděl nové schéma denní i noční v několika autobusech a vypadají tam skvěle a oproti původním jsou výrazné a přehlednější.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Upřímně řečeno nemám nejmenší ponětí, proč je prázdné :D V příštím vydání slibuju zařadit nápis "Tarifní zóna 101", abys měl klidné spaní :D


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Mohu se zeptat, proč je políčko A6 na tom velkém schématu prázdné? To tam nešlo něco šoupnout? Strašně mě to rozptyluje :D

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nevím, kdo z vás si o to žádal, pánové, ale v seznamu uzlů už přibyl Přívrat :)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 976 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 40  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 18:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]