Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 256 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Když už to tak mrháte termíny jako CHKO, tak by bylo dobré vědět, že nejde o CHKO, nýbrž Přírodní park Baba - ochrana území je jinak organizovaná, není natolik přísná.

CHKOček je v ČR celkem 26, jedno doopravdy začíná kousek za Brnem (sice za Líšní CHKO Moravský kras), pro zajímavost nejmladší CHKO vzniklo teprve před pár dny... CHKO Brdy jako nástupce bývalého vojenského újezdu Brdy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2487
19 dub 2009 12:06
Brno
Developer může lobbovat jak chce, pokud nemá kde stavět, což zřejmě nemá, tak se kouzelné medlanky nerozšiřují. Navíc řeším co jsi psal ty, a ne co dělá developer.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Rem...pro tebe jo, ale pro developera je to, to stejné. Lobby a lobby a může skoro všechno. :D
Co se týče CHKO, tak severně od Kouzelných Medlánek to ještě CHKO není, ani u kasáren. Až tím lesem v tom údolí začíná CHKO.


Offline
Uživatelský avatar

2487
19 dub 2009 12:06
Brno
"Rozšiřují" a "mají se rozšiřovat" jsou dle mne dva odlišné pojmy. Navíc, není Baba a okolí CHKO? Budou rádi, když to někdy dostaví k polnacce pod kasárnama.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
MtM píše:
Co se týče rozšiřování Kouzelných Medlánek, tak bylo řečeno (slíbeno), že se to má rozšiřovat po ulici Renčova kdesi k těm kasárnám nahoře. I když je to tam hodně spekulativní, protože půlka toho území ještě patří pod Řečkovice.

No já bych se nedivil, kdyby časem celá tahle oblast splynula s Ivanovicemi v jedno území. Pak by se však ale mělo plánovat, jak se toto území obslouží (třeba oprášit plány na prodloužení jedničky kolem kasáren).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
Áno, jak to tak teď pořádně zkoumám ten školák tam je doopravdy navíc. Omlouvám se tedy za tuto křivdu, zapomněl jsem vzít v potaz, že nastalo tebou popisované prodloužení.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Posílení to je, to nemůžeš odporovat, takže jsem nic nepřibarvil. A ještě k tomu, to posílení koná klasické 12m sólo, kurz linky 46, takže místo minulých odjezdů: 09,24,39,54, to teď jezdí 09,24H,29,39,54+k tomu to vykonává sólo navíc(poznámka H, je to také školní spoj, který však jede k Herčíkové až poté, co objede TP).Dřív jezdil školní spoj z Nadační jen k Medlánecké škole a poté až přímo k Herčíkové. Nebo to v tom nedokážeš vypozorovat rozdíl?
Co se týče rozšiřování Kouzelných Medlánek, tak bylo řečeno (slíbeno), že se to má rozšiřovat po ulici Renčova kdesi k těm kasárnám nahoře. I když je to tam hodně spekulativní, protože půlka toho území ještě patří pod Řečkovice.


Offline
3100
29 srp 2009 19:30
MtM:
Musím navíc konstatovat, že poslední dobou často mateš a až příliš přibarvuješ skutečnost. Jak v případě naší poslední diskuze o "posílení" a65 na interval 10' (jedná se o jediný spoj v ranní špičce, kdy byl posunut odjezd o pět minut, takže místo pravidelného intervalu 15' je tam 15-20-10-15 => posílení není), tak i nyní... Buď, prosím, v úvahách trochu více realističtější a ke svým vyjádřením zas kritičtější.

PS: Podle dodatku ke smlouvě o zajištění dopravy mezi SMB a DPMB město na a65 stále objednává minibusy - takže ani domnělé posílení v podobě 12metrových vozů se nekoná.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2487
19 dub 2009 12:06
Brno
Kouzelný Medkanky se rozšiřují? Kde prosim tě? Končí ulicí K Babe. Že je tam vjezd do pole, ten tam je už od počátku. Plány stavět dál nejsou.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Co se týče Medlánek, tak tam to vedení autobusů stačí. Počítám, že brzy tam posílí znovu linku 65, protože se TP rozšiřuje a Kouzelné Medlánky taky, možná by to chtělo jen nějakou novou linku časem k medláneckému letišti, protože tam má prej taky časem něco vyrůst, co jsem slyšel od místních.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
MHD v Brně ochromilo náledí, místy byla situace kalamitní
http://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/doprava/4669-mhd-v-brne-ochromilo-naledi-misty-byla-situace-kalamitni.html


Offline
1208
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Tramvají až k Zámeckému parku? V Medlánkách se přou
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60108.html


Offline
Uživatelský avatar

2487
19 dub 2009 12:06
Brno
Myslíš práce? biggrin

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7592
17 pro 2006 22:32
Brno
Dostaneme ještě víc přidáno?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
V kanceláři musí vykázat činnost. A nechci ani přemýšlet, kolik takový srandy stály.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Dopravní podnik města Brna získal tři standardy certifikace ISO
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/jihomoravsky-kraj/brno-mesto/1796-35212-dopravni-podnik-mesta-brna-ziskal-tri-standardy-certifikace-iso.html?source=FBS


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Samozřejmě, že je dobře, že trolejbus brzdí skvěle. Ale ti co to obhajují a nevidí v tom problém si musí uvědomit - pedál lze sešlápnout na 0-100 %. Takže brzdící síla by měla jít tímto regulovat kdy 0 odpovídá žádné brždění, pedál sešlápnutý na polovinu odpovídá 50 % brždění a pedál sešlápnutý naplno odpovídá 100 % brždění. Pokud je křivka brždění lineární, nebo jakkoliv jinak podle nějaké křivky. Musíte tedy někteří uznat, že když v těch kočárech sešlápnu pedál na 50 %, ale vůz brzdí na 100 %, tak je něco špatně. To má pak pedál svých 51-100 % nevyužitých, a to je blbost.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7592
17 pro 2006 22:32
Brno
Proč to tu ten Ondra píše...?
Nemáme dobré brzdy!
I sedmikilo dokáže zaflekovat, ale díky plynule jdoucímu pedálu a plynulému náběhu síly o tom může řidič rozhodovat: zastavím na fleku/ostře zastavím. Plus samozřejmě kapku méně účinnější bubnové brzdy. U devítikila po zadupnutí hodně ostré.
Jenže tady u těch herek chybí na začátku brzdění prohnutá křivka brzdného účinku, je řekl bych na vysvětlení jenom strmá. Komfort nula, bezpečnost nula. Další věc je, že k hodně zraněním došlo podle kolegů s tykadlama v minimální rychlosti, při dojíždění k zastávce nebo pojíždění. Prý nevhodná spolupráce EDB x vzduch. Prostě to místo plynulého dojezdu zaflekovalo nebo silně cuklo.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
830
25 led 2006 09:46
Takže když to přeženu (vezmu z jiného konce), tak není špatně, že teď máme dobré brzdy, nýbrž že jsme dříve měli bláto a písek. Tím byli řidiči naučeni šlapat pořádně na pedál, cestující odnaučeni se správně držet, včetně polohy kočárku ve voze. A je jen dobře, že teď máme vozy, které zastaví dřív, ne? Tím nechci zlehčovat všechny úrazy, které se díky tomu staly.

Ne, je to špatně. Např. vím, že drážní úřad při TBZ trolejbusů neschvaloval výsledky brzdových zkoušek, při nichž bylo dosaženo až příliš vysoké zpomalení.
Prostě ani při nouzovém brzdění není možné "pozabíjet" cestující ve voze. A co vím, tak u 31Tr je problém v tom, že pokud řidič předem ví, že má brzdít, tak při citlivém ovládání pedálu zastaví slušně. Ale v okamžiku, kdy je nucen brzdit v nepředvídané situaci, logicky na brzdy šlápne víc a trolejbus pak zastaví na fleku. A to cestující může ohrozit. Uvědom si, že při neočekávaném prudkém brzdění se nemáš šanci udržet.


Offline
85
10 úno 2009 22:38
Pánové já pořád nechápu, čemu tu nerozumíte. Přirozenou reakcí každého, úplně každého z nás, když potřebujeme krizově zabrzdit, je zadupnout brzdu na zem. Auto s ABS si poskáče, bez ABS si zaskřípe kolama, ale prostě to to během pár sekund zastaví. Problém 31Tr je, že k takovému brzdění dochází už v polovině dráhy pedálu, ale ani stylem pocukávání ABS, ani ostrým zpomalováním, prostě to zastaví na fleku. Což není rozhodně prospěšné. Sám jsem jet v 31Tr po Úvoze, stál jsem u zadních dveří, držel jsem se, ale nedával jsem pozor, asi ve 30 km/h rychlosti vjelo trajfu do cesty auto a já si najednou během setiny mohl koupit jízdenku u řidiče. A to fakt nepřeháním....Ve 14Tr jsem při takovém brzdění letěl vozem, přemýšlel jsem čeho se chytím a snažil se o to, tedy brzdění mělo nějaký průběh. Ve 31Tr jsem stál vzadu a najednou vepředu. Ondra podle mě dosvědčí, že nepřeháním. Je to fakt šupa.


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Takže když to přeženu (vezmu z jiného konce), tak není špatně, že teď máme dobré brzdy, nýbrž že jsme dříve měli bláto a písek. Tím byli řidiči naučeni šlapat pořádně na pedál, cestující odnaučeni se správně držet, včetně polohy kočárku ve voze. A je jen dobře, že teď máme vozy, které zastaví dřív, ne? Tím nechci zlehčovat všechny úrazy, které se díky tomu staly.


Offline
1208
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Tramvají do Líšně? Opět i na Holzovu, plánují radní
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 60107.html


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Jo a ještě něco. Pokrok nezastavíme. V roce 2015 se řidič bojí zabrzdit, je "nucen" projet křižovatku na červenou aby nezrakvil lidi ve voze, znám i řidiče co si s sebou do práce nosí dlažební kostku, aby si podložil nohu a měl tak zapřenou patu a mohl citlivěji brzdit.

Mmchdm zítra se bude v Komíně konat další, už asi desáté "brzdné sympozium" opět se zástupci Wabca, Škody, SORu, bude přítomna samosebou nějaký 31Tr a i SOR 12NBG co nám půjčí autobusáci. Nesouvisí to s článkem, je to pouze shoda načasování. Bude se měřit, porovnávat, vyhodnocovat, možná upravovat, navrhovat.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
A že to má zkrácenou reakci nebo co. Ano, teoreticky. Teoreticky jsou starší vozy "pomalejší" na brzdy. Chvíli trvá než po šlápnutí pedálu vzduch "doputuje" kam má, než se nasčítají vůle v pákách brzdy a paknách, než se pakny zahryznou do bubnu. U 31Tr ne, ta je vlastně "hned" připravena brzdit, myslím si že takhle "chytlavý" brzdy nemá ani kdejaká závodnička. Takže by se dalo říct, že vlastně než zastavím se "starým" vozem jako třeba 22Tr, tak jsou všichni na palubě mrtví.
Ale je to kravina. Stačí vlýzt do "starýho" trolejbusu a "zašlápnout" ho a uvidíte co to dovede a jak rychle. Když to nečekáte, taky si rozbijete hubu o první madlo, stejně jako v SORce. Problém je ale v tom, že šance na rozbití huby je daleko menší, protože řidič může brzdnou sílu daleko lépe dávkovat a pokud to i tak zašlápne naplno, vůz nemá ten ostrý náběh.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
1499
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Já mám tu potřebu to všechno uvést na správnou míru, rovná se drobně poupravit některé omyl jak v článku, tak zde přímo v diskusi.

Tak předně, na brzdy 31Tr si stěžuje asi tak 99,9% řidičů trolejbusů. Nikoliv tedy několik z nich, prostě všichni. Včetně teda mě. Ty brzdy mají prostě strašně přísný náběh. Dál, brzdí to nadměrně už defakto v půlce pedálu, zbytek chodu pedálu je k ničemu, neumím si představit že bych to naplno vůbec někdy zašlápl.

Dále, pádů a úrazů neevidujeme několik, ale nadměrně několik. Včetně zlomenin, pádů dětí z kočárků atd. Celkem u toho přestává legrace. Není týden kdy by k něčemu nedošlo. Včera zrovna upadla jedna naše revizorka as ní i cestující.

Brzdy nejsou elektronické, ale furt pneumatické. Furt tam pedálem tlačím přímo na brzdič. Jediný rozdíl, ovšem samosebou podstatný, je to, že potenciometr, který jest součástí toho pedálu, a samosebou díky němu se zadává EDB, slouží nejenom k EDB, ale i k tomu, že elektropneumatické ventily ty brzdové tlaky různě vyrovnávají na základě nějakého algoritmu v krabičce jménem Wabco EBS. Jinými slovy, zatímco u třeba 21Tr je to prostě jenom ryze pneumatický systém složený z ryze mechanických komponent, u 31Tr do toho ještě pindá elektronika.

Dále, že to je o zvyku, tvrdit můžete, ale tvrďte to až s tím budete půl roku jezdit. Všechny káry brzdí víceméně stejně v rámci typu vozu. 14Tr je jak když se šlápne do kýblu bláta, 21Tr jako když se šlápne do kýblu ztuhlejšího bláta. 25Tr se chová jako když se šlápne do kýblu písku. 31Tr ale je jako když šlápnete do kýblu, kde je ztvrdlej cement. Ty vozy jsou tu půl roku, někteří s nimi jezdí denně, a stejně i tak mají upadení ve voze. Ze začátku, když 31Tr chytnete jednou za čas, je problém v tom si zvyknout, že pedál brzdy je výš než pedál jízdy, a to zásadně, a hlavně je zavěšený, nikoliv "podlahový", jaký byl až doteď u všech trolejbusů vč. 25Tr, tzn. asi tak 50 let. A teď najednou něco, co brzdí jak WRC auto, pedály to má jinak umístěné a v jiné výšce navzájem. Ale po půl roce už to není o zvyku, je to prostě o tom že v momentě leknutí nemáte šanci na nějakou korekci brzdného momentu.
Ostatně to se mi stalo hned první den když tu 31Tr byl, škodovákům jsem málem sundal noťasy ze sedátek na zem a to jsem jenom chtěl svižně zastavit poté co jsem vypadl.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 led 2025 06:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]