Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 1 z 146    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Téma zamykám jako duplicitní k viewtopic.php?f=9&t=104 .

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Z pohledu Kohoutovic se po zavedení semaforů začaly objevovat delší kolony na Antonína Procházky v ranní špičce, ale po pár týdnech ladění se to vrátilo do normálu. Jezdím tama denně kolem deváté a bez problémů. V opačném směru to jde v hustším provozu trochu pomaleji, ale pořád to je z mého pohledu zanedbatelné.

Ty zastávky ale vyřešené zrovna nejsou, především u trolejbusů směr Lískovec/Kohoutovice. Klouby, co ze zastávky přejíždějí do lískoveckého pruhu jsou dost nešťastné. Zálivy by zrovna tohle ale asi nevyřešily, v tomhle případě možná i zhoršily. Popravdě mě nenapadlo žádné rozumné řešení kromě nějakého radikálnějšího. On by to mohl vyřešit i nějaký uzel v Pisárkách a Anthropos úplně zrušit. Na to se ale asi mělo myslet při stavbě MÚK Hlinky.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ono před semaforem se tam čekalo dobu než se objevilo nějaké okno a šlo vjet do křižovatky. Proto se to zacpávalo. Teď jsem zatím neviděl, že by byla kolona až do Jundrova.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Souhlas. Situace z doby předsemaforové a současné je jako nebe a dudy. Senafor tady dopravu výrazně urychlil, samozřejmě spolu s dalšími úpravami křižovatky.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
johnny05 píše:
Nezlepšilo, jak jinak. Zavedení semaforu průjezd křižovatkou zhoršilo ve všech směrech.
Minimálně ve směru od Jundrova se to zlepšilo asi tak o 300 %. Před zavedením semaforů to ráno úsek Pod Jurankou–Pisárky jelo klidně 20 minut, od té doby jsem tento úsek vždy jel pod 5 minut.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Johnny05: když už tam semafory jsou, daly by se vypínat mimo 7.30-9.00 či podobný čas. Chtělo by to zálivy.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
To by ti cestující poděkovali. Zaplať pánbůh, že tam ten uzel je. I když uznávám, že dopravní situace je tam katastrofální. Třeba se to zlepší po rozšíření Žabovřeské.


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
funtom píše:
...tak mi jako největší problém připadá Veslařská ve špičkách (odbočení vlevo u Anthroposu směr Mendlovo nám.) na trase t-29, protože by to přenášelo zpoždění i do druhého směru. Třeba by to ale nebyla taková katastrofa, po pravdě moc nevím, jak se to (ne)zlepšilo po zavedení semaforů na zmíněné křižovatce...

Nezlepšilo, jak jinak. Zavedení semaforu průjezd křižovatkou zhoršilo ve všech směrech. Před tím se Veslařská zacpávala jen kolem osmé hodiny, nyní se ve špičkách zacpává po celou dobu jak dopoledne, tak odpoledne a nabírá se zpoždění, které dříve na linkách 44 nenastávalo. Dále to zhoršilo průjezdnost Pisárecké hlavně ve směru k sídlištím a zašpuntovalo to obě zastávky Anthropos obsluhující se hlavně kloubovými linkami 25 a 26, nyní i 37, kdy druhé vozy musí čekat před křižovatkou i když svítí zelená, pokud už jeden kloub v zastávce stojí, neb by vjely do křižovatky, případně uvázly na děličích.
Opět udělali inženýři někde chybu...
Abych jen nenadával.
Řešení:
1. Zrušit semafory a pouze v době ranní špičky cca od 7:30 do 9:00 řídit křižovatku ručně PČR. Složité.
2. Zrušit všechny zastávky Athropos včetně nocí. Jednoduché, neb kdo to povolil, byl rovnou tuplovanej inženýr.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
80
05 dub 2015 22:52
Starý Lískovec
to Pavel: Ach jo, záměna Starého a Nového Lískovce je bohužel problém nejen vládnoucích městských elit a nejsem jediný, koho už to začíná docela dost štvát... :-( A ta vozovna, co mi aspoň neboštík kamarád vyprávěl, měla prý ležet na těch volných polích za silnicí, mezi Dálničním přivaděčem a ulicí Svážná, nad současnou smyčkou Starý Lískovec. Odbočka do Bosonoh měla být součástí kolejové harfy od vozovny a smyčka měla zaniknout díky okruhu ve vozovně ve stylu Medlánky. Popravdě, proslýchá se, ale může to být kec, že smyčka Starý Lískovec prý stejně funguje na výjimku. Údajně je to kvůli té rozvodně za smyčkou, či co to přesně je.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
ad 3) Zkusil jsem něco pohledat, protože jsem věděl, že v Bosonohách bylo plánované sídliště a měla tam vést ze Starého Lískovce tramvaj. Takže jsem spíš bral, že by trať mohla vést z Bosonoh. Nicméně jsem objevil tuto zmínku na webových stránkách Líšně (předpokládám, že tam má být napsáno Starý Lískovec a ne Nový).
Zdroj: http://www.brno-lisen.cz/tramvaje-v-lisni-a-nejen-tam/t2047
Citace:
Naopak úspěšně byl realizován projekt tratě do dvojice sídlišť Bohunice a Nový Lískovec (málokdo dnes ví, že trať měla pokračovat v jedné větvi do již zmíněných Kohoutovic a v druhé větvi do plánované panelové zástavby Bosonohy, kde měla vzniknout i velkokapacitní vozovna).


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
ad 2) Možná má někdo internější a přesnější informace, ale při zavádění pásem tiskem proběhlo, že nechtějí v tramvajové dopravě zavádět pásmo 3 , protože to bude pro lidi přehlednější (v tramvaji se pásma řešit nemusí). Asi šlo o zmírnění dopadů při jejich zavádění.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
ad 1) Měl jsem za to, že v celé oblasti Masné a Černovického nábřeží po revoluci prudce klesla výroba a s ní i počet dojíždějících zaměstnanců...


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Sice to sem úplně nepatří, ale tak mne při procházení historie brněnské MHD napadly tyto dotazy:
1. Proč se v devadesátých letech přestalo jezdit do areálu Mrazíren (linka 73)?
2. Proč bylo možné jet dříve dvojkou a šestkou do Modřic aniž bych musel platit za třetí pásmo? Kdo se chtěl v noci dostat do Modřic, tak musel připlácet, tak proč tramvaj měla výjimku?
3. V historii brněnské MHD se uvádí, že do Kohoutovic by se více hodila tramvaj, ale kudy by měla vést? To by se asi to sídliště postavit jinak, že?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Mně se ten návrh líbí, když pominu tradičně problematickou oblast židenických kasáren (škoda, že je zřejmě nereálné vynechání kasáren a průjezd Bubeníčkovou, Vranovskou a Dukelskou), tak mi jako největší problém připadá Veslařská ve špičkách (odbočení vlevo u Anthroposu směr Mendlovo nám.) na trase t-29, protože by to přenášelo zpoždění i do druhého směru. Třeba by to ale nebyla taková katastrofa, po pravdě moc nevím, jak se to (ne)zlepšilo po zavedení semaforů na zmíněné křižovatce. A co se týká pauz se zázemím, tak v době, kdy by na té t-29 nemusely jezdit klouby, by se dala na Mendláku asi propojit s t-35 a konečnou Barvičova. Bohužel, to by se mohlo týkat hlavně víkendu, kdy ale zase t-35 nejezdí :D.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
MartinV píše:
Ds: i když mají a-44/84 nevýhodu v pravidelném zpoždění, dělit tyto linky mi přijde horší. Protože vhodně a rychle propojují různé části Brna. Spíš by bylo zajímavější přemýšlet, jakým způsobem je zrychlit - ať už třeba namalovanými BUS pruhy.

Obávám se, že bez existence alespoň VMO Tomkovo náměstí a Rokytova, je situace a-44/84 ve stávající trase neřešitelná.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No, ony je propojují vhodně,to asi jo. Rychle, to už je diskutabilní. A určitě ne spolehlivě...


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ds: i když mají a-44/84 nevýhodu v pravidelném zpoždění, dělit tyto linky mi přijde horší. Protože vhodně a rychle propojují různé části Brna. Spíš by bylo zajímavější přemýšlet, jakým způsobem je zrychlit - ať už třeba namalovanými BUS pruhy.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
A proč kloubové autobusy? Vždyť je přebytek kloubových trolejbusů.. I když kolik jich je přes den ladem spočítané nemám.


Offline
439
16 led 2015 11:18
ds píše:

- nová linka t-29 na trase Mendlovo nám. - Výstaviště - Pisárky - Vozovna Komín - Královo Pole, nádraží a zpět
v prac.dny i o víkendech interval 10 min. celodenně, ve špičkách kloubové autobusy, jinak sólo trolejbusy (trhačky z linky 30 by na sedlo přejely na t-29)



S tím intervalem 10 minut celodenně u t-29 nemůžu souhlasit, vždyť ráno před osmou jsou ty a-84 s intervalem 7-8 minut často narvané a nemusí se při tom nutně ani sjet dva spoje.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ives: budes se divit, ale zrovna na Hadech jsem vcera byl a na cerstvem vzduchu me to napadlo :) :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
ds, běž ven, už na Hádech dnes bylo tak nádherně biggrin biggrin


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Pokud na 44 bude navazovat 29, těžko to přetíží 30.


Offline
1377
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
PavelS...jenže s tím návrhem bys přetížil už tak dost vytíženou 30. Linka 29 by byla sice alternativou,ale pokud by se neposílila linka 30, tak by to taky k ničemu nevedlo.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
ds píše:
- co s přebytečnou kapacitou v úseku Skácelova - Technologický park o víkendech? Co např. poslat každý druhý spoj na Vychodilovu a místo víkendové t-34 dát na t-36 interval 10 min.?
Napadá mě každý druhý spoj a-44 ukončit na KPN s tím, že bude garantovaný přestup na t-29 nebo na t-30. O víkendu by takováhle garance asi neměla být problém? Výhodou je, že by se ušetřilo víc, než kdyby se místo na TP jezdilo na Vychodilovu; nevýhodou je nutnost přestupu pro cestující v relaci KPN – Přívrat.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Když už jsou ty Vánoce, tak mi třeba odpustíte, když ještě jednou rozpoutám šotodebatu na téma trolejbusy na linkách 44/84 :-)

Zkusím předhodit myšlenku zasazenou do stávající reality, tedy se stávajícím vozovým parkem i trolejovým vedením:
- zrušení linek a-53 a a-84
- obousměrná linka a-44 na trase Mendlovo nám - Stará osada - Královo Pole nádraží - Skácelova - Technická - Technologický park a zpět
v prac.dny intervaly 6,7 min. (9 spojů do hodiny) ve špičce / 10 min. v sedle, kloubové busy, o víkendu 10 min., sóla
- úprava vedení linky a-52, mezi Mendlovým nám. a Pisárkami přes Křížkovského a Bauerovu
- nová linka t-29 na trase Mendlovo nám. - Výstaviště - Pisárky - Vozovna Komín - Královo Pole, nádraží a zpět
v prac.dny i o víkendech interval 10 min. celodenně, ve špičkách kloubové autobusy, jinak sólo trolejbusy (trhačky z linky 30 by na sedlo přejely na t-29)

výhody:
- kratší linky s menším rizikem výkyvů a nepravidelností
- "autobusy pod dráty" jen ve špičkách
- řeší nerovnoměrnost vytížení a-44, místo nárazové posily linkou 53
- "průjezdná" Stará osada i ve směru sever-jih
- zlepšení obsluhy Technologického parku

nevýhody:
- obsluha zastávky Rosického nám. jen linkou 67
- "přeseknutí" okruž.linek v Kr.Poli, ale tím, že je dublován úsek Záhřebská - Kr.Pole nádraží mi to nepřijde jako takové zlo
- nutnost odklonu a-52 kolem Výstaviště

otazníky:
- obě konečné na t-29 by byly průjezdné, což komplikuje odstavování vozidel. Tím, že ve špičce počítám s autobusy, to v nejhorším období odpadá a je třeba řešit jen v sedle a o víkendech, např. společným oběhem s linkou 30 a delšími pauzami na Černého. Bylo by to reálné? Případně jiný nápad?
- co s přebytečnou kapacitou v úseku Skácelova - Technologický park o víkendech? Co např. poslat každý druhý spoj na Vychodilovu a místo víkendové t-34 dát na t-36 interval 10 min.?
- špičkový interval na a-44, stačilo by to? Druhá varianta interval 10 min. a vložené spoje Stará osada - Technologický park ve stejném intervalu, vzájemných 5 min. by ale fungovalo jen ve směru na Starou osadu...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]