Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 137 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
MartinV: Souhlasím s tebou... Jaké linky jsi měl na mysli? Mě napadá kdysi linka 72 a v nedávné historii linka 29. Ta devětadvacítka byla celkově zajímavá linka, která si možná nezasloužila úplně zrušit. Je pravda, že v úseku Kohoutovice-Komín jezdila poloprázdná. Myslím, že své uplatnění by našla v upravené trase při zachování současného stavu na lince 37, a to v úseku Nemocnice Bohunice-ulicí Rybnickou k vozovně Komín-Přívrat a teď buď pokračovat na KPN nebo na Českou. Protože pozoruji četné přestupy u Anthroposu směr Komín do často zpožděných a přeplněných busů 84. Těžko říct, kam tihle přestupující cestující nejčastěji jezdí. Jestli až do KP nebo někam blíž... Příčinou nevyhovujícího stavu na 29ce byla především nemožnost přestupovat u Anthroposu a nechuť lidí jedoucích od Kampusu absolvovat zdlouhavý závlek přes Kohoutovice, určitě to nebylo malou přepravní vytížeností oblastí za ul.Veslařskou...

Ale podle mě tu máme ještě větší problém než rozdělování linek kvůli méně vytíženým úsekům. Je jím trend osekávání koncových úseků tras (bez ohledu, jestli jde o linku denní nebo noční), čímž DPMB nejenže systematicky přichází o často “potenciálně kvalitní“ a většinou platící cestující z “lepších“ čtvrtí, kteří milerádi začnou využívat taxík nebo vlastní auto, ale navíc tím vytvoří jakousi “řetězovou reakci“, kvůli které vznikne další nepoužitelný úsek pro daný zkrácený spoj (např. ukončení každé druhé 6ky na Švermově => zbytečný úsek MN-Švermova, ukončení 93ky na KPN => zbytečný úsek Halasovo n.-KPN atd.). A u toho to nekončí. U noček je velké množství linek jedoucích ze spojení 0:30 a 1:30 takhle nesmyslně zkráceno. Následkem toho dochází k opomíjení celého spojení a naopak přeplňování rozjezdů v celou hodinu => vzniká nejen zbytečný úsek, ale dokonce celý zbytečný rozjezd. (už několikrát jsem od kamarádů slyšel něco jako “kašli na to, na 0:30 ještě nechoď a počkej se mnou až do 1, 0:30 je naprd, je to zkrácený a já se tím nedostanu dom a někde půl hodiny čučet se mi nechce“). Tohle by si měli ve vedení města i DPMB uvědomit. Šetření za každou cenu není vůbec dobrá cesta a naopak přináší do budoucna další ztráty.

Ohledně rozmachu zastávek přeřazených z režimu “o“ do “w“: Je to velice dobrá myšlenka, kterou vítám. Nicméně stála by za zvážení mírná úprava režimů zastávek. Je velký rozdíl v přepravní poptávce v PD a o víkendech. Proto bych vítal: režím “o“ = v PD na znamení od 20 do 5 h., o víkendech od 20 do 7 h., režimy “stálá“, “w“ a “z“ ponechat beze změn. Dalším návrhem by bylo na nočních linkách provozovat v režimu “z“ všechny zastávky kromě uzlů garantované návaznosti. Myslím, že toto opatření by ušetřilo peníze a také čas (např. ve dny, kdy jsou nočky poloprázdné a několik linek “ve vláčku“ za sebou poctivě zastavuje na zastávkách zcela bez lidí). Nikomu přece nedělá problém zmáčknout si tlačítko. Vždyť to horentně mačkají i ve vozech bez poptávky na zastávkách typu Stará osada atd..

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Myslivna je taky konečná zastávka zcela logicky na znamení :)


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Proč? Musí snad být konečná zastávka (v tomto případě zároveň i průjezdná) označena jako stálá? Ne.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
89
06 led 2015 17:23
Zajímavá je konečná zastávka Slatina závod označená w.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tento argument už stál za zrušením několika linek. Ale myslím, že rozkouskování MHD na krátké linky, být plně využívané v celé své trase, není dobrou cestou. Rychlé a pokud možno konkurenceschopné dopravy se dá docílit právě nabídnutím rychlého spojení mezi určitými oblastmi, aby cesta trvala např. jen 40 min místo 1 h 20 min.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
A je ta linka vytížená v celé své trase?


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
dnes spoj co je okolo 17:40 na Čermákové směrem z terasy, sólo, autobus "po střechu" plnej, jsem koukal, linka E50 vypadá, že se skutečně povedla

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

336
20 pro 2010 23:08
Brno-Bystrc
Jen pro zajímavost, ne každý to sleduje. Od dnešního dne zajišťuje první spoj na E50 (5:00 z Kamech) kloubový autobus (konkrétně 04004). A to ta linka není v provozu ani měsíc.. :-) musím uznat, že po dlouhé době udělal DP skvělý krok dopředu v podobě této expresní linky.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Garantovaná přestupní vazba na Zemědělské je dle IDOSu i ve směru na Lesnou.
Strašně hezké a přehledné řešení ](*,) , kdy je někdy garantovaný přestup na zastávce Zemědělská a někdy na zastávce Štefánikova čtvrť. Ve směru na Lesnou není šance bez internetu zjistit vhodný spoj. Navíc u linky, která nemá žádnou další garantovanou přestupní vazbu a ani proklad s jinou linkou. Tak proč tak složitě?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Je to tak. Na Zemědělské směr město je nově návaznost mezi d-9 a a-46 s eventuálním čekáním na zpožděnou a-46.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Tak jsem dnes koukal na nový jízdní řád linky a-46 a překvapily mne dvě věci:
1. V odpoledních hodinách PD budou opět jezdit expresy ze zastávky Lesná, nádraží na Lesnickou. Opět je to trochu polovičaté řešení, ale tak co už, východní část Lesné má tak opět spojení co pět minut aspoň k vlaku...
2. V jízdním řádu je uvedena u většiny víkendových spojů a také u ranních a večerních spojů v PD poznámka v podobě hvězdičky "v zastávce Štefánikova čtvrť je prodloužena přestupní návaznost na linku 5, využijte přestup na linku 9 v zastávce Zemědělská"...
Huš, už i IDOS mi vážně nabízí cestu z Brechtovy na Českou přes Zemědělskou. Přestupní čas je sedm minut. K mému překvapení se to vyplatí i v opačném směru. No jestli si na to kaštanstvo zvykne, tak obsazenost linky 5 v úseku Štefánikova čtvrť - Jugoslávská asi dost klesne.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Jinými slovy zavést hybridní interval 11' respektive 22'? :D. Nevymýšlel bych zbytečné "vylepšováky," když současný stav funguje a očividně dobře...

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Jinak co jsem si teď studoval jízdní řád linky 201 http://www.jrbrno.cz/L201_S2_Z222, tak restaurace v Ochozi u Brna se jmenuje "U Votrubů", takže máme špatně uvedený název zastávky "U Votruby".

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
V souvislosti s dnešním dnem mne napadá, jak moc je dnes vytížená MHD? Třeba v Praze je dnes interval pro pracovní dny - prázdniny, tak mne napadá, jestli by takto třeba nemohla jezdit i brněnská MHD. Ale zase je pravdou, že někde je sobotní interval lepší, třeba o víkendu mají lidi z Útěchova paradoxně lepší spojení do centra než v pracovní dny o prázdninách (3 spoje za hodinu v pravidelném intervalu o víkendu vs. 2 spoje v PD o prázdninách v takovém poněkud nepraktickém intervalu) a vlastně i Lesná je na tom dobře s intervalem deset minut ve srovnání s intervalem 12 minut o prázdninách (takže by se spíš musel udělat nějaký hybridní jízdní řád).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
80
05 dub 2015 22:52
Starý Lískovec
No, Pár pilotů hluboko do svahu... To by taky mohlo skončit jako s vozovnou Komín... A ty paneláky? Stěny máme celé popraskané od toho, jak se to hýbe. Pod tím "úúúúžasným" zateplením (které přitáhlo myši a plísně) to sice není vidět, ale ty domy mají docela dost. A povrchově ten tunel nevím nakolik pújde. Nevím, jak dobře to tu kdo znáte, ale přístupové cesty do vnitrobloků (bez kterých se stavba neobejde) jsou úzké (a ucpané prakujícími auty, co není kam jinam dát) a podjezdy pod domem jsou poměrně úzké a nízké (autor projektu s tímto v minulosti nepočítal), takže by tady standartní nákladní vozidla, i standartní bagry měly poměrně problém se stočením a manipulací. Nehledě na to, že sídliště by mohlo díky otřesům dělat rutyku... (ale to už je problém té neudělané nutné sanace, která by musela být součástí jakékoli podobné békoviny) Už nyní stačí jeden vrtulník, a všecko skáče. :-( No, snad ten autor projektu ví, co dělá a do čeho se pustil.
A trasa lanovky? Sice by šla vést středem Mikuláškova náměstí (u školy na Vedlejší, jak býval cirkus, je stavební uzávěra pro Lídl), ale správně zazněl ten argument s lanovkou před okny. Už tak to je se sluncem a komfortem bydlení poměrně na Ente (nechci mluvit sprostě) :-/


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pupa: k dotazům slouží adresa dpmb(at)dpmb.cz - dobré je ptát se v jednom mailu na jednu konkrétní věc, také ji krátce a výstižně popsat v předmětu e-mailu. Odpovídají na drtivou většinu. Je to kvůli tomu, že příslušný pracovník to musí někomu přeposlat (=vybrat takového člověka, což je mnohem jednodušší, pokud se v e-mailu neptáš na 3 různé věci).


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Já to kdysi psal do toho plátku ŠALINA , bez odezvy , nikam jinam na DPMB ne . A jak už psal ,tak třeba ta 33 ráno první dva odjezdy
ze Slatiny mají interval 15 minut místo 10 .A večer mi ta 33 ujíždí i kvůli tomu , že 8 stojí třeba 2 minuty na zastávce Nové sady. ÚPLNĚ
ZBYTEČNĚ.Jestli má tak čekat dle JŘ , tak to nechápu , na hlavasu jí nic nepřekáží , 12 je vždy už pryč.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Zkoušel jsi napsat na DPMB? Napiš - můžeš pak kdyžtak zveřejnit (nebo mi poslat do SZ) odpověď. Já nedávno taky psal - proč nezastavuje 67 na Úzké společně u ostrůvku s linkou 12.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Tak nám platí nové jízdní řády a pro mě stejné a ještě horší . Cesta mezi Slatinou a Starým Lískovcem . Večer z práce dojedu 8 k nádru a vidím odjíždět 33 .Já vím , má to řešení , jet později rozjezdem . Ráno 33 jezdila ze Slatiny 5.00 a 5.10 a nyní 4.57 a 5.12.
Prázdné to nejezdilo , tak který chytrák to vymyslel?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Na blbou otázku a nápad blbá odpověď. Nehledě že k Pissárkách jezdí velkokapacítní d-1, t-25, 26 a 37 a nějaky busy. Počítám že smyčka u Pissárecké vozovny bude jen manipulační pro obraty od Bystrce.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Chytré.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Nic.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
A ve špičce by tam končilo co?


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V světě se dá najít pár pěkných příkladů, kde lanovka doplňuje systém MHD. V případě Pisárek/Kampu je její výhoda v tom, že je naprosto nezávislá na hustotě dopravy ve městě, ulehčilo by se Rybnické a místním zastávkám. Na druhou stranu Pisárky nejsou ideální místo začátku - teda pokud by tu např. nekončily určité spoje d-5, které dnes končí na MN.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Jestli se postaví smyčka na Lipové a zruší ta na Mendláku, tak se tam asi přetrasuje část spojů 5ky, nejspíš se zas prečíslují na 7. Lanovka by mohla být její smysluplné pokračování a trochu odlehčit trolejbusům. Když nepojede, tak holt budou narvanější. Mně by se tam nejvíc líbila šalina - nemusela by se řešit smyčka v kampusu + další příjezd do vozovny, ale tady by to byla drahá sranda.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 18:39
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]