Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 138 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
3342
21 led 2011 14:19
Pavel píše:
Fafner: Tento problém máme snad i u kolejí a trolejí, ne? Když spadne trolej nebo praskne kolej, tak vyjedou autobusy.
Ale s několika nezanedbatelnými výhodami.

- Dostupnější oprava
- Rychlejší oprava
- Na většině míst operativní možnost odklonu dalších vozidel narušené trakce
- Cestující ve vadném spoji si prostě vystoupí

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Vrták: Na to jsem Ti minule zapomněl napsat. Někde jsem zaslechl, že ten tunel se má dělat povrchově. Prostě se tam udělá díra, která se pak zasype. Předpokládám, že se moc pod zem nepůjde. Takže by to nemusel být extra problém.
A udržet lanovku v tom svahu asi nebude problém, když to udrží paneláky. Ale jsem zásadně proti, je to obludnost, zeleni to nepřidá a dle mého názoru k tomu není důvod. Rychlejší to o moc nebude, počet zastávek bude vždy omezen a levnější to také nebude. A jestli má být atrakce to, že se lidé z lanovky budou dívat někomu v 6. patře do oken? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Já na mapě vidím spoustu volného místa přesně na trase: http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... 0cxYh4g3b3
Zeleň a lanovka mají tu vlastnost, že se navzájem vůbec neomezují (s výjimkou vzrostlých stromů). A ani nestabilita svahu by nemusela ničemu vadit -- těch pár sloupů by se snad dalo zavrtat až na pevné podloží aniž by to něčemu ublížilo. A víc místa potřeba není, stačí jen kousíček nástupiště, kde kabinky zpomalí a klesnou k zemi a kde bude stát označovač jízdenek. A když přijde revizor, bude sedět v kabince a jezdit pořád dokola geek

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
80
05 dub 2015 22:52
Starý Lískovec
No, obludnost je vedlejší, ale ono ani není moc kudy! Potenciální oblast je hustě zastavěná a každý kousek zeleně je opečováván. Navíc opakuji, že ten svah je potřeba sanovat a opravit dosluhující opěrné zdi. (myslím, že za 46 let služby bez údržby si to ten beton zaslouží) Taky bych se rád dozvěděl, co by v případě této stavby udělalo podloží z navážky a starých překrytých polí... Nerad bych se jednou ráno probudil na Leskavě.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Fafner: Tento problém máme snad i u kolejí a trolejí, ne? Když spadne trolej nebo praskne kolej, tak vyjedou autobusy.

Nicméně si myslím, že lanovka je zbytečná:
1) Turisté - kam budou jezdit? Na kampus? Toto není zrovna atraktivní místo. Zahraniční turisté asi nebudou zrovna přejíždět k výstavišti, aby se mohli podívat, jak vypadá obchoďák, nemocnice a univerzitní kampus. A i pro místní to není zrovna místo, kam se jít projít. Pochopil bych lanovku na Špilberk, ale tady? Navíc tam nebude ani žádný rozhled, prostě pojedete lesem.
2) Cestující se dostanou do Pisárek, ale kam dál? Místo pro trolejbusovou smyčku tam není, takže trolejbusy stejně budou muset jezdit až na kampus. A trolejbus má být pomalejší jen o 4-5 minut než lanovka, takže každý raději nasedne rovnou do trolejbusu, protože díky přestupu a docházkové vzdálenosti bude úspora mizivá. V Pisárkách jezdí nyní jen linka 1, která je i tak již vytížená a asi ji nechceme více vytěžovat. Navíc, kdo bude cestovat na hlavní nádraží, tak by měl spíše cestovat novou tramvajovou tratí přes Osovou. Takže aby to mělo smysl, měla by se tam přetrasovat například linka 5. Ale upřímně, nevyplatí se většině lidí cestovat linkami 25/26 a přestoupit místo na České, tak na Konečného náměstí/Pionýrské/Tomkově náměstí/Lesnické? Prostě nevidím moc v této lanovce potenciál.
3) Prodloužení až k budoucímu terminálu ve Starém Lískovci. Tam také vidím problém v nerovnoměrném vytížení a především, konstrukce lanové dráhy bude dost obludná a tahat to zastavěnou oblastí, tak lidem neuděláš radost.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Hlavní věc, na které stojí a padá provoz jakékoliv osobní lanovky, je její doplňkovost. Lanovka imho v zásadě nemůže sloužit jako hlavní způsob dopravy, protože v případě sebemenšího výpadku i údržby je nutné nahradit 100% kapacity celého dopravního prostředku, nebo tuto dopravu zrušit bez náhrady. To je přijatelné při lyžařských lanovkách (=v době údržby si půjdou jezdit na jiný kopec) i turistických lanovkách (=však oni si to dojdou/vydají se jinam), ale je naivní myslet si, že by tohle bylo ok u lanovky pro každodenní dopravu.

Dalším problémem je neschopnost škálovat poptávku. Buď by teda musela být extrémně předimenzovaná (=o řád větší kapacita, a dost možná i o řád vyšší cena), nebo by se u ní během prvního týdne tvořily fronty a pak už by jí skoro nikdo nejel, protože trolejbus vyjde lépe a rychleji.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nevím zda to platí paušálně, ale zažil jsem přerušení provozu lanovky při bouřce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
ad lanovka: tvrzení, že by vozila jen výletníky (taky kdo by si dělal výlet na kampus), je prachsprostá demagogie, vozila by každého, kdo by nastoupil.
A ohledně klimatických podmínek, co kromě silného větru může lanovku zastavit? A může se silný vítr vyskytovat v tom úzkém zakřiveném údolí?

Kdekdo křičí, jaká to je kravina (já si to také myslel), ale objektivní důvod jsem ještě neviděl.

A teď mě ukamenujte -- co takhle lanovku protáhnout po trase Pisárky -- Kampus/Nemocnice -- Osová -- Starý Lískovec žst.? Když už není možné vytvořit jeden společný terminál, alespoň by se expresně propojily jednotlivé části. Samozřejmě kyvadlová lanovka už nepadá v úvahu, musela by být oběžná.
Volný prostor po celé trase je. Ale asi by byl problém s nerovnoměrným vytížením

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ano, a mimořádně výživné je to večer o půl sedmé, když končí výuka a sarančata z d-9 jedou po d-11 do maštale, zatímco na d-9 se prohání přecpané K2. ](*,)


Offline
410
29 lis 2014 18:06
IvanM: klídek. Ona devítka obsluhuje kampus MENDELU a v semestru jezdí taky pěkně natřískaná v časech začátků/konců výuky a čtvrtek/pátek směr město celý den.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Jenže problém je ten, že mimo jiné jsou na dvanáctce ty krámy 1901-1919, které reálně obsaditelností odpovídají K2... O tom mluvím, 2xT3 jsem teď vůbec neřešil...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Soupravy 2x T3 jsou prostornější než 13T. Na d-9 není taková poptávka jako na d-12, takže na devítce budou poršata a na dvanáctce budou soupravy, to je jednoduchý. To, že Pisárky na to kašlou a posílají na d-12 K2, to už by stálo za to s tím něco udělat.


Offline
Uživatelský avatar

1404
02 črc 2011 14:08
Nějaká lanovka je totální nesmysl a nechápu, proč se tím vůbec někdo zabývá. Doufám, že zvítězí zdravý rozum a nikdy nic takového nebude.

Ještě bych měl dotaz. Má nějaké rozumné vysvětlení, že jsou prostornější vozy 13T vypravovány především na linku 9? Předpokládám, že ne. Tohle už není náhoda. Když už tak zoufale za žádnou cenu nechtějí poslat tyto vozy i na šestku, tak proč je nevypravují na dvanáctku, kde jsou prostorné vozy extrémně potřeba? Doufám, že to někdo kompetentní čte. Ono by chtělo to velký kulatý nahoře občas používat k myšlení...

_________________________________
Zkusme se k sobě navzájem chovat ohleduplně, bude nám lépe! :-)
Přemýšlejme, uvažujme, polemizujme... Hlavně nechoďme jak ovce s davem. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
ad lanovka:
Visutá lanová dráha může být v provozu pouze za příznivých klimatických podmínek. A taky se dá předpokládat, že by vozila spíše výletníky. Takže mluvit o vyřešení dopravní obslužnosti kampusu lanovkou je úplně mimo realitu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
86
17 zář 2011 08:58
Díky moc za tu E50. Nemusím jezdit přes věčně ucpaný centrum, mám to s jedním pohodlným přestupem bez přecházení silnice nebo kolejí a jsem za 45min v práci místo jedné hodiny. Uvidíme po Novém roce až se lidi vrátí z dovolených, jak hodně to bude obsazený. Dnes ráno to bylo bez problémů.

_________________________________
Občas je na co se dívat


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A pak si vyber... sarcastic
I písmena S a R jsou jaksi mimo hru. Jediné, co mě napadá je W jako wýtah.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
To je pravda a nebo s typem šaliny. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Někdo by si to ale mohl splést s lodí ;)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
ReZ píše:
V souvislosti s plánovanou lanovkou na Campus by mě zajímalo, jaké číselné označení ponese. Navrhuju třeba, třeba, ... E0.
Jinak se mě v práci ptalo pár kolegů, cože je to za linku, ta E50. Jestli to normálně jezdí, platí tam šalinkarta apod. Tak jsem se dal na osvětu a předpokládám, že obsazenost rychlovýtahu na ČT se lehce zvýší...


Dávat označení na lanovku E je nesmysl.
Z názvu bych si odvodil písmeno L a časem až se dostaví na Špilberk, tak přibude číslo L1 a L2. :mrgreen:

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
V souvislosti s plánovanou lanovkou na Campus by mě zajímalo, jaké číselné označení ponese. Navrhuju třeba, třeba, ... E0.
Jinak se mě v práci ptalo pár kolegů, cože je to za linku, ta E50. Jestli to normálně jezdí, platí tam šalinkarta apod. Tak jsem se dal na osvětu a předpokládám, že obsazenost rychlovýtahu na ČT se lehce zvýší...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tohle je jen návrh. Skutečně schválená verze toho dodatku č. 17 zatím nebyla zveřejněna. (myslím si, že schválně)

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Otevřenébrno.cz
Pořád se mi zdá, že je tu psáno něco jiného, než jak se zkrátily intervaly JŘ ve skutečnosti (jinak na této stránce by se mělo dát najít všechno).


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Morce98 píše:
Označte si to jako E1 a máte pokoj. sarcastic

No nevím, aby si to zase někdo nepletl s d-1. sarcastic
Vážně zapeklitá situace.


Offline
439
16 led 2015 11:18
b1 píše:
Když dopravnímu podniku trvalo několik měsíců sjednotit označení nočních linek na označnících, tak bych se nedivil, že si lidi řeknou, že E50=50.


Ve světle tady tohoto by mně zajímalo, kolik lidí poznalo, že už nejezdí Busline, ale BDS. Zatím to jde poznat jen z poznámky v JŘ a jízdenky vydávané u řidiče. :D


Offline
Uživatelský avatar

2574
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
MartinV píše:
E50 je hezká ukázka, že cestujícím přes skoro celé město je nutné nabídnout rychlé spojení, které umí konkurovat autu (přece jen v MHD se nemusím věnovat řízení). Pokud by po městě vzniklo více takových expresních autobusových linek, mohlo by to mít úspěch - je otázka, jestli by se daly upravit expresně a-44/84 (nejspíš expresně v místech, kde jedou souběžně s jinou linkou, jinde musí obsloužit své zastávky). Královopolský tunel a svitavská radiála jsou ideální pro expresní spoje.

Přesně tak - porovnání, co nabízejí mapy.cz pro trasu z Ečerovy na Černovickou terasu, už začíná být zajímavé.

Ale chtělo by to rozhodně těch linek více. Například v práci mám kolegu z Bosonoh. Sice dost často ještě po práci něco jede zařizovat, ale jinak do Útěchova jezdí prakticky pořád autem (a že se někdy rád svezu aspoň na Lesnou), MHD je fakt u této trasy na dlouho (a to proto, že zkrátka chybí linka, která by jela expresně z oblasti Starého Lískovce tímto směrem, ale zase je pravda, že dokud není rozšířena silnice mezi MÚK Hlinky a Dobrovského tunely, tak těžko očekávat nějaké aktivity...
Ale rozhodně je dobře, že touto cestou město jde...při psaní diplomky jsem dokonce objevil článek o tom, že město kdysi tohle mohlo mít, ale dalo se jinou cestou (kdyby to někdo chtěl, tak to najdu a interně pošlu).

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Aladin a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 18:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]