Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 260 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Nejvíc zastávek zničí vandalové v Brně. Skla někdy vydrží jen pár dní
Zdroj: http://brno.idnes.cz/vandalove-rozmlace ... zpravy_mav


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zřídit u kampusu úvrať se přímo nabízí. Obousměrné tramvaje máme a budeme mít, a úvrať Kampus nebude mít na počet potřebných obousměrných tramvají vliv. Další bonus je pak úspora místa, kterého tam opravdu na rozdávání není.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Jedině, že by ses někomu proboural do obejváku. Byl jsi tam teď někdy?

xcav: A první varianta by znamenala zasypat asi tak dvacet metrů do vejšky strž.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
A co takhle:
http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... LfM8LxM8MI


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
xcav8 píše:
Já zase viděl plán kde by mohla být postavená smyčka.
Nevím už kde jsem to viděl ale měla být tady:
http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... KU6gLbPXLB


Bys vykácel les a vyhnal zvížátka! Darebo! [-( Úvraťový konečny mají smysl, pokud tu máme a vůbec existují kyvadlové vozy. Šetři to místo a náklady.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
Ta smyčka je celkem detail. Když se zřídí, přibudou další varianty linkového vedení, na závěru, že trať z Osové je provozně výhodnější, než vedení po Kamenici, to ničeho nemění.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Já zase viděl plán kde by mohla být postavená smyčka.
Nevím už kde jsem to viděl ale měla být tady:
http://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdaleno ... KU6gLbPXLB

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V kampusu je plánovaná úvrať, takže lze počítat s linkou 8. Druhá věc je, že kampus potřebuje spojení na hlavas, čemuž osmička odpovídá taky. Kdo chce z kampusu do centra, může jet trolejbusem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Z pohledu provozních nákladů je vhodnější tunelová varianta z Osové. Navíc tam dopravní proudy půjdou proti sobě, což bude velmi efektivní. Dnes šaliny vždycky jezdí jedním směrem +- prázdné. V případě varianty "Jihlavská" by tento problém na starolískoveckém ramenu zůstal a rozšířil by se i na nové rameno trati.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Plecháč letos opět poveze betlémské světlo
http://www.centrumnews.cz/zpravodajstvi/brno/plechac-letos-opet-poveze-betlemske-svetlo-178035


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Jen každej druhej spoj ke kampusu? To tam hrubě nepobere, když se to celé rozrůstá jak rodina cikánů. A nedivil bych se, kdyby se tam po dokončení trasy začali hrnout další instituce, místa je tam furt dost. To řešení luxusního taktu je v praxi tou prodlouženou desítkou, kde by byla šestka po pěti minutách a desítka po deseti od půl šestý do osmi nebo do kolika to ted bejvá. Možná i v tom sedle by se ještě zvládla každá druhá šestka otáčet na Švermové, jako je to teď a nebolelo by to tolik. Ke kampusu ale bude pětiminutovej interval tak tak dostatečnej si myslím.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
83
04 říj 2011 22:53
Rem: Nevzpomínám si na zdroj, ale uvažované řešení bylo jednoduše trasovat na kampus každý druhý spoj d-8. V úseku SL - Osová je současný takt stejně zbytečný, to si můžou klidně občané řvát z plna hrdla, ale během špičky 4 spoje během 10 minut jsou pro tenhle úsek luxus, který může být využitý jinde.

Samozřejmě situace ve večerním sedle by pak zasloužila posilu, d-8 1x za 30 minut je už přece jen dost "vesnický" takt..


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
A občané v úseku SL - Osová budou řvát, že se bez přestupu nedostanou na Hlavas/Českou, podle toho co se jim odkloní ke kampusu. Tam je ideální potenciál zkulturnit trať do Líšně, a následně odklonit d-8 ke kampusu a d-10 vést Líšeň - Lískovec v deseti minutách a sarančatech. Ale hudba budoucnosti toto...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
Vést šalinu Kamenicí by sice možná vyšlo levněji, ale jen za cenu trvalého zhoršení obsluhy sídliště Bohunice. Šalina v Kamenici by obsloužila maximálně tak Kaufland, pak basu, ale tam žádnou potenciální frekvenci pravidelných cestujících nevidím a teprve ve finále Kampus.
Tunelová varianta z Osové zachovává stávající intervaly přes podstatnou část sídliště a vede přes poměrně významný přestupní uzel, který má být ještě významnější po vybudování terminálu u Leskavy. Od Osové směrem ke smyčce Starý Lískovec už stačí jenom jedna linka a druhá by se odklonila právě ke Kampusu.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
To je taková slovní ekvlibristika :) Obecně - každý alokuje prostředky do momentu, kdy se vyrovnají přírůstky nákladů (tj. náklady na dodatečně zakoupenou jednotku) s přírůstky užitků (které s každou zakoupenou jednotkou klesají - první věc mne obvykle potěší víc než druhá tatáž atd.)
Efektivní je bod vyrovnání, všechno ostatní je mikroekonomicky neefektivní. Teď jde o to na jakou stranu jít tak, aby to vedlo k vyšší efektivitě.

Nicméně ten rozpor v prvních dvou citovaných větách je nejspíš chyba, buď překlep nebo spíše použití slova "efektivita" ve dvou různých významech, což by se samozřejmě nemělo dít.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
V závěru píše:
Závěrem své práce mohu říci, že visutá lanová dráha, která by se postavila v Brně, by nebyla efektivní. Efektivitu jsem posuzoval u dvou možných tras této dráhy a pro každou trasu jsem vytvořil čtyři situace s různými náklady a předpokládanými příjmy.

...
Později v závěru píše:
Odpovědí na výzkumnou otázku je tedy skutečnost, že visutá lanová dráha vyšla ve všech případech (původní trasy) efektivní, a proto by měl dopravní podnik alokovat zdroje právě do ní a nikoliv do alternativních aktivit.

Cože..?
Taky v závěru píše:
U všech situací na trase Pisárky-Kampus byla neefektivita způsobena tím, že užitek získaný z dodatečné jednotky produkce je vyšší než zdroje použité na jeho produkci. V případě lanové dráhy to znamená, že hodinový příjem z dodatečné hodiny provozu převyšuje náklady na tuto hodinu provozu. V takové situaci je sice lanová dráha neefektivní, ale v pozitivním smyslu, takže by se zde měla zprovoznit. Kdyby tato situace opravdu nastala po postavení lanové dráhy, tak by se Dopravní podnik města Brna měl snažit o nalákání cestujících na jízdu lanovou dráhou, aby zvýšil využitou kapacitu dopravy a maximalizoval celkový užitek.
Já teda nejsem ekonom, ale přijde mi, že ta výroková logika se mu tam nějak kope... Pokud užitek je vyšší než zdroje použité, v čem je to neefektivní? A taky, jak může být něco "neefektivní v pozitivním smyslu"?

Nevím, jestli autor chodí sem na fórum, ale obávám se, že tomu závěru vůbec nerozumím.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Možná stoji k tématu za přečtení: https://is.mendelu.cz/lide/clovek.pl?id ... 11;lang=cz :)


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
MkzB - šalina podél Jihlavské a dál po Kamenici není zase tak blbá myšlenka. Napojení na stávající d6/8 pod Krematoriem by se sice bez větších zemních úprav (pouze těch) neobešlo, ale jednalo by se o více přímou trať než tunel u Osové, tudíž rychlejší varianta. O tom, že by varianta tunel byla jednodušší celkem pochybuju.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
U té verze Jihlavská si myslím, že by mohl být celkem problém napojit se na stávající trať. Varianta tunel a odbočka u Osové bude určitě jednodušší.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
80
05 dub 2015 22:52
Starý Lískovec
Hem, tahat šaliny pod Lískoveckým sídlištěm je myšlenka dobrá, jen to má háček. Podle toho, co říkají pamětnící, stojí bloky paneláků nad smyčkou Osová na spraši a navážkách na bývalá pole, a navíc celý svah "zlobí," a už exstarosta Hudlík marně štěkal na Magorátě o peníze na sanaci... Nerad bych byl bezdomovec :-(


Offline
Uživatelský avatar

1896
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Neznám plány ani místní poměry, ale nebylo by lepší postavit šalintrať od Jihlavské po ulici Kamenice celým Kampusem, případně ji protáhnout až za most do Lískovce?
Ovšem obávám se, že ta trať je podle všech možných i nemožných norem nepostavitelná.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ale já myslím b1. :D Dobře, chcete něco konvenčního, tak tam navrhuju udělat viadukt pro šalinu. :D Akorát bude nesrovnatelně dražší.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Já jsem nic nevypočítával :-)
Já jenom říkám, že ta lanovka je blbost a lepší by bylo investovat do konvenčních způsobů dopravy.


Offline
439
16 led 2015 11:18
No vypočítals tady, že to posílení je menší než stávající kapacita, ale to je nicneříkající (jen v případě, že by ta lanovka měla být místo trolejbusů to říká, že se to nevyplatí). Otázka je, jestli je na současných linkách příliš mnoho cestujících a jestli by tito tuto lanovku využili.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Navrhovaná stavba lanovky je nesmyslná a pevně věřím, že to studie prokáže. Je tu spousta jiných užitečnějších dopravních staveb, které by se za 200 milionů daly postavit.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 15 říj 2024 20:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]