Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 141 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Beru zpět, to jsem trošku překombinoval. :oops:

Takže znovu:
a-46: Haškova--ŠČ--Lesnická--Zemědělská (int. 10 minut celodenně)
a-57: ...--Haškova--Halasovo náměstí--ŠČ--Tomkovo nám. (int. 10 minut celodenně)
a-53: ...--KPN--Reissigova--Lesnická--ŠČ--Haškova--Halasovo náměstí--Poliklinika (int. 10 minut, jen ve špičkách)

Zůstává sice problém s otáčením a-46, ale jen po 10 minutách, což je lepší než nyní, kdy se půlka spojů otáčí na Zemědělské a druhá se režijně vrací na Haškovu.

Spojení západní strany se ŠČ je po 10 minutách přímo, ale s blbým přestupem na trolejbus, a po 10 minutách přes Haškovu, což je daň za luxus přinášející přestup hrana-hrana na Lesnické.

Navíc ve špičce přímé spojení prakticky celé Lesné s KPN a NCKP.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Když tak nad tím přemýšlím, tak nebýt a-53 v kloubech, bylo by naprosto ideální řešení: protažení z KPN kolem NCKP a Zimního stadionu na ŠČ a dále po a-46 na Haškovu a ještě dále a po a-57 k Poliklinice. Tím by se vyřešily posily v obou větvích a to jen ve špičkách (= v době provozu a-53), nebyly by potřeba pochybný konečný a zbytek obsluhy Lesné by zvládly a-46/66 jako okružky v původních trasách po 10 minutách ve špičce. Tím pádem by a-57 zůstala jen v nezbytně nutném intervalu pro obsluhu Soběšic a dál a současné trase. Sedlo a víkendy není třeba posilovat, vždyť i na a-46 jezdily o víkendu minibusy. Jenom ty klouby jsou asi luxus, i když, je otázka, nakolik by se to dalo zafinancovat.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak to už musí být hodně dávno, nyní ráno kolem osmé to je ze Staré osady na Jugoslávskou klidně na 10 minut. Ledaže by to bus bral po kolejích. :mrgreen:


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza píše:
Ad prodloužení -- to spíš prodloužit po a-46, aby se zrušil další palčivý problém -- "smyčka" Zemědělská.

Takhle to také lze. '
A když jsme u těch Zábrdovic, tak tam je celkem dobře postaven semafor, takže za svých projíždění jsme tam víc, jak 3 minuty nestáli a to jsme tam jezdívali většinou odpoledne. Ráno to tam moc neznám, ale myslím, že to bude obdobné, tudíž pořád lepší než kolem kasáren.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Teď by to klouby nedaly, odbočuje se do zúženého pruhu odděleného betonovým panelem. Navíc i příjezd po Přadlácké je zúžen. Musely by odbočovat jako d-3, to by nebyl problém, ale je to opravdu zbytečné. Ve směru na osadu jakžtakž dobrý, ale opačně to ráno i odpoledne celkem pravidelně stojí. Ne tak jako kasárna, ale 10 minut klidně.

Ad prodloužení -- to spíš prodloužit po a-46, aby se zrušil další palčivý problém -- "smyčka" Zemědělská.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
P. Haluza... po křižovatce Předlácká x Francouzská normálně jezdívala ND v minulosti a klouby to normálně tedy dávaly. Sice se zde stojí, ale mnohem méně než u kasáren (většinou to výjde tak max. na 3 minuty).

Ale když už jsme u tvýho návrhu:
P. Haluza píše:
Napadá mě třeba z KPN rovnou na Reissigovu, Zimní stadion, Lesnickou, Provazníkovu a ŠČ. Byla by tam aspoň vazba na trolejbus a důstojný přestup v ŠČ.

Tak možná by stálo tedy z té ŠČ to prodloužit ještě po trase linky 57 směr Haškova (TP-KPN-NCKP-ŠČ-Haškova). Vyřešily by se tím i ty mouchy s tím 5-minutovým intervalem na lince 57, nehledě na to, že pokud by na to i něco NCKP doplácel, tak by ty navýšené vozokm nevyšly ani jalově a k tomu bys využil tři potřebné větve naráz a to TP-KPN, KPN-NCKP a NCKP-Haškova). :-)


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Aha, no tak aspoň něco. Ale stejně by to asi moc nefungovalo, ono kolikrát to tam ve špičce stojí oběma směry taky...


Offline
Uživatelský avatar

865
14 lis 2007 11:01
Brno-Juliánov
Bus může taky. Na dodatkové tabulce je mimo MHD.

_________________________________
Naděje umírá poslední!


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To je teď nerealizovatelné. Odbočení z Vranovské doleva je zakázáno (mimo tramvaj) a z Přadlácké na Francouzskou se nestočí pomalu ani sólo. Moje varianta neřeší posílení a-44/84 (které stejně nefunguje), ale možnost propojení KPN s a-67 díky přestupu u NCKP a taktéž s t-25/26 na Lesnické a dokonce s oběma větvemi obsluhy Lesné, tj. a-46/57 pohodlně v ŠČ, čili alternativní spojení, které tu dosud nebylo.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ta 53 na SO by měla smysl jedině tehdy, jezdila-li by na SO po Jugoslávské a přes Zábrdky. Protože cokoliv jiného bude stejně znamenat to, že lidi polezou do 44, protože ta jezdí častěji, tudíž se stává často, že před 53 jede několik zpožděných 44 a v 53 jede třeba 5 lidí.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No a co kdyby a-53 jezdila po jiné trase? Napadá mě třeba z KPN rovnou na Reissigovu, Zimní stadion, Lesnickou, Provazníkovu a ŠČ. Byla by tam aspoň vazba na trolejbus a důstojný přestup v ŠČ.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
To protažení mělo smysl na Osadu. Zkrácením do ŠČ lidi jedoucí na SO stejně musí přestoupit.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Klouby na 53 nechat, přece jen se TP pořád rozrůstá, ale zkrátit ke KPN. A ušetřené vozokm využít jinde.
Dále se k těm novým JŘ taky dívám skepticky. Třeba u linky 70, kde je aktuálně interval po 10 minutách až do 18.45 (tam je k tomu jeden po 13 minutách) a od nových JŘ bude jezdit po 15 minutách již od 18h. Kolem 18h právě ty vozy jezdí dost plný, jsem zvědav, kam tu kapacitu budou chtít nafouknout, když takhle škrtli rovnou nějaké 2 spoje za tu hodinu. A takových případů je víc a nejen u nás....


Offline
439
16 led 2015 11:18
Jestli chceš sóla na a-53, pak bys musel odpoledne zkrátit interval na polovinu. Odpoledne taky jezdí celkem plná, až na Semilasse se to vyhrne.


Offline
97
29 srp 2007 17:26
Dnes sem jel a-81 z Haškove a spousta lidí jel k NKCP. To spojení tam docela chybí, interval 120 min.je moc. Viděl bych něco v trase a-81 Haškova-Halasovo nám.-NKCP-štefanikova ul.-Klusáčkova-nám.Míru případně dal směr Vaňkovo nám., Pisárky jako a-68, některé spoje). Řeší to úsek a-57 z Haškove k Halasáku, spojení k NKCP a taky dost špatný spojení směr Klusáčkova, Tábor km a-67 nejezdí.
Jinak ta a-53 do Štef.čtvrti je úplně zbytečná, ty klouby tam vozí vzduch. Nechal bych jí jen do Kr. pole, nádraží. v sólec, Technickou ráné můžou řešit kloub přejezdy z nočních linek. Kloubáky by udělali víc služby na a-67, která je plná skoro pořád.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby na to NCKP kývlo, tak by mohlo i mírně přispět. Linku 53 bych do toho zbytečně netahal.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tady se spíš nabízí něco úplně jiného -- obnovit NCKP linku, ale v režii DPMB, tzn. NCKP--východ--Haškova--západ--Poliklinika jako náhrada těch půlených spojů na a-46 i a-57. Z obou stran by tam bylo důstojné ukončení a měla by ta linka i nějaký smysl.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
A co místo posilových spojů na linkách 46 a 57 zavést objízdnou trasu na lince 53 přes celou Lesnou (nebo jen na Haškovu)? Nemám to moc promyšlené, variant je více. Ale přijde mi, že stejně v úseku Královo Pole, nádraží - ŠČ ji budou využívat zpravidla lidé z Lesné, kteří se na ni sjíždí z těch posilových linek. Problém trochu je, že je to asi zbytečně kloubák.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Není, to jsou ale úplně jiné případy -- jde prakticky o centrum města, což Lesná rozhodně není. A tady tím neustálým obhajováním 5minutového intervalu akorát dáváte najevo, že většina cestujících přestupuje na trolejbus. To ale není pravda, a i kdyby, tak ta moje varianta s NCKP by problém řešila. Ale to taky není někomu po chuti. Tak já nevím. A už se těším na ten křik, až se 31. 12. zruší parodie jménem a-45.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tak co třeba ten můj příklad s linkou 52? Taky zkrátit? Tam přece v úseku Mendlák-Pisárky logicky taky musí být nižší poptávka o cetsující, kteří cestují v relaci Staré Kohoutovice - Jundrov (- Žabovřesky).

Co třeba zkrátit každý druhý spoj 36 jen na úsek Komín - Konečného náměstí? Dost lidí vystupuje už na Klusáčkově, kde přesedají na tramvaj, takže logicky v úseku Klusáčkova - Česká je nižší poptávka.

A nebo ještě lépe, zkrátit každou druhou 36 jen na úsek Hlavní - Svratecká - Komín, protože na Svratecké taky dost lidí přestoupí na 30 a na tramvaje a v úseku Přívrat - Podveská je pak taky výrazně nižší poptávka.

A takhle bych mohl pokračovat. Je to podle tebe správně?


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jestli je to směrem do centra, nebo z centra, to je snad úplně jedno. Důležité je, že to je směrem, kterým klesá poptávka.

Mimochodem dokážu si představit variantu, kdy se ty posilové spoje z Haškovy přečíslují třeba na a-66 (nebo cokoli jiného) a pojedou z Halasáku na Zimní stadion (přestup na trolejbus) a dále k NCKP. Tyhle úvahy jsou docela reálné a aktuální a mělo by to aspoň nějaký smysl.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
78 je primárně tangenciální linka, jejíž jedna část (Židenice-Jírova) byla zprzněna díky věčnému šibování s líšeňskýma linkama.

Všechny ty ostatní radiální linky s dvěma a více variantami mají to zkrácení nebo větvení trasy na koncových úsecích směrem z centra, zatímco v centru, respektive směrem z centra začínají vždy na stejném místě. To je ten rozdíl.

Asi jako kdybys třeba každou druhou 52 od Kohoutovic ukončil v Pisárkách. Na většinu linek se tam dá přestoupit taky, a kdo chce přestoupit na 5, 6 a 35, nic mu nebrání počkat si na 1, 25, 26, 37, 44 nebo další 52.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No ale to vůbec ironicky nezní, protože takových linek je opravdu hodně. Třeba a-78 s polovinou spojů jen na Jírovu. Chceš jet dál? Vystup a počkej si na další a-78. A nebo zmíněná d-5 s polovinou spojů jen na Mendlák. V čem je proboha rozdíl? A nebo koneckonců i ta a-57. Chceš jet dál než na Haškovu? Počkej si na další. Ne, fakt jste mě nepřesvědčili. Ale zjevně to nemá cenu, prostě Lesná byla, je a vždy bude nejvíce protěžovaným sídlištěm, kde se dá dostat na všechna místa do centra milionem způsobů, jen aby byli všichni spokojeni. Chudáci občané ostatních sídlišť.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Já to myslel ironicky. Já jsem proti tomu návrhu P. Haluzy.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
B1: linek s možností předčasného ukončení s argumentem počkejte na další spoj by se tu našlo hodně, tak např. 9/11 na Zemědělské nebo 12 na Zvonařce.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 14:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]