Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 15    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Trochu odvážné srovnávat víc jak deset let staré K3 a pár měsíců jeté 31Tr...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Projeďte se někdy K3 a poslechněte si její zvuky v kloubech, a tohle přestanete řešit. sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
mili.hami... Není to tak dávno, co jsem zažil nezvyklé zvuky při zatáčení u 3645... (čas ve videu ... cca 0:34). ;-)
https://youtu.be/QzMhwkrrA30


Offline
1291
19 lis 2010 14:53
Cocktown
SORka 3621 má zřejmě nějakou závadu přední nápravy, jelikož v každé zatáčce se z ní ozývají příšerné zvuky.


Offline
1488
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
To vypadá že nějakej vandal prokopl ten umakart. Funkčně to ničemu nevadí teda kromě toho že ten umakart pak má ostrou hranu a může se o to někdo zranit. Smutný je že to někdo prostě tak udělá a netrápí ho to :evil:

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

2577
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Při dnešní jízdě s 3646 jsem si všiml, že u čtveřice sedadel vzadu za kloubem je jakási trhlina...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

3759
08 čer 2005 23:12
Tak především oranžová může být na různých křižovatkách různě dlouhá, zatímco blikající zelená by měla sloužit jako odpočet, a pokud vím, tak všude tam, kde existuje blikající zelená, je vždy stejně dlouhá.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
No jo - jenže tady jde spíš o to, aby věděli řidiči trolejbusů a autobusů (a kamionů, a ...) - aby věděli, zda mají zabrzdit včas, anebo jet. Osobák má brzdnou dráhu krátkou. Tady ty nové Sorky taky sice :D ale jde o to, že právě takto by řidič věděl, zda má jet nebo ne, tak aby nemusel zbytečně prudce brzdit a někdo se nezranil.
Osobák pojede nadrzo tak či tak, pokud chce. Ale ten trolejbus mu tam na poslední chvíli nevjede, protože si může v klidu včas začít brzdit...


Offline
2837
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jo, jasně, nicméně kdo takovou křižovatkou projíždí denně a zná to, tak si s tím stejně hlavu lámat nebude. Teď ví, že když blikne oranžová, má řekněme 2 vteřiny na průjezd. Když bude blikající zelená, snadno se naučí, že když bliká zelená, má třeba 4 vteřiny na průjezd. Princip zůstává stejný, kdo chce projet za každou cenu, stejně ho to neodradí, ale pomůže to těm slušným.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Zlidštils to trošku ale myšlenka je nás obou stejná :)

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Zatímco u nás svítí před oranžovou zelená celou dobu a řidič neví, jestli už svítí 0,5 minuty nebo 2 minuty, blikající zelená je právě předzvěst oranžové, a pokud jsem dál od křižovatky, vím pak, že nemá cenu spěchat, bo to stejně nestihnu. Je to svým způsobem taková 4. barva na semaforu.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak ta blikací zelená by neměla smysl typu "hned začni brzdit" ale pro běžného automobilistu "připrav se na brzdění (že skočí žlutá) a nebo přidej a ještě projeď". Prakticky by to spíš mělo význam pro nás těžkotonážní, že budeme mít větší časovej prostor pro rozmyšlení, projet na "blikající zelenou", naskakující žlutou, nebo začít brzdit a na žlutou plynule dobrzdit.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
2837
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Zrovna tak ale dojde k prodloužení intervalu, pokud bude blikající zelená, ne? V tom nevidím rozdíl. Pro ty slušné by byla blikající zelená fajn, ale prasata to nevychová.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No pokud prodloužíš oranžovou, tak si na to spoustu spěchačů a dojížděčů navykne a bude toho prodlouženého intervalu využívat... A jsme zase u bum...
Samozřejmě ono je, a obzvlášť u osmnáct metrů dlouhé potvory plně naložené živým materiálem s řádně vysokou kinetickou energií, složité odhadnout jestli plyn nebo brzda.
Ale t ojsem trochu od tématu 31Tr odbočili...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
ds píše:
.. Rozumný řidič...

No právě. Vítej v ČR. Tady se dlabe i na značky natož na rozum. Bohužel...


Offline
439
16 led 2015 11:18
Dneska je všechen software nechutně drahej.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Co to je za nechutnej ranec za blbou softwarovou úpravu?

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jsme v trochu špatném tématu, nicméně:
- srážky jsou obvykle z toho, že na oranžovou lze ještě vjet do křižovatky, tj. samotný průjezd už může být v době, kdy svítí červená. (Nebo ještě hůř tu oranžovou už nestihne.) Když je naproti někdo, kdo na červenou+oranžovou dá jedničku a začne se pomalu rozjíždět a na zelenou jenom pořádně přidá plyn (popřípadě má automat), je neštěstí na světě.
- co se přeprogramování semaforů týče - v nějakém textu jsem četl, že je jedno, jestli jde o přeprogramování na delší fázi nebo na blikání. Nemůžu ho teď dohledat, ale v obou případech je to prý komplexní zásah s cenou kolem 50 tisíc/semafor (podle složitosti). Blikání zelené zatím spíše překáží legislativa.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Asi nechápu, jak může rozjíždějící se auto "využít oranžovou", pokud se nepletu, ta stále platí jako "stůj".

Řešení prodloužení vyklizovací doby je zbytečně restriktivní, pokud je oranžová příliš krátká na to, aby se na ní dalo bezpečně zastavit, neměl by být problém dobu oné zastavovací oranžové o vteřinu nebo dvě prodloužit na úkor zelené. Tím se sníží možnost selhání techniky a už to zbyde fakt jen na ten lidský faktor.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ds: já jsem tím chtěl poukázat především na to, že je zvrhlé na úkor bezpečnosti zvyšovat propustnost křižovatky. A není ojedinělé, že se srazí dvě auta, protože obě využila oranžovou.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
MartinV píše:
když jsem se Švédů ptal, proč mají na dálnicích jen 110 km/h (ojediněle 120 km/h) -> no umírají tam lidi, ne? 110 je bezpečnější.


Martine, nic ve zlém, ale tohle je typicky demagogický argument hodný Besipu nebo Centra dopravního výzkumu. Proč nemají na dálnici 80? Nebo 60? Nebo 20? To by bylo ještě bezpečnější... Rozumný řidič přizpůsobí rychlost stavu a povaze vozovky. V zimě při mlze a sněžení může být 70 km/h na dálnici moc a v létě v 5 ráno při nulovém provozu může být 150 km/h úplně v pohodě...

Sorry za OT

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ano, argument vyšší propustnosti křižovatky je zřejmě pořád silný. Nedejbože aby někdo musel stát o minutu déle na křižovatce. Je to, jako když jsem se Švédů ptal, proč mají na dálnicích jen 110 km/h (ojediněle 120 km/h) -> no umírají tam lidi, ne? 110 je bezpečnější.
Takže nejen z toho důvodu by bylo lepší trochu snížit propustnost v zájmu bezpečnosti (kolizí se jen kvůli tomu stává poměrně hodně - jeden chce projet křižovatku co nejpozději, druhý co nejdříve -> ťuk). A nebo jak psal M po vzoru Rakouska (což se mi líbí víc; je to takový druh odpočtu, "2 druhy oranžové").


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Takhle to bohužel funguje například na křižovatce Ostravská x Olomoucká. Tady je docela velká šance, aby se potkal někdo, kdo to "ještě stihl" s někým, kdo už vyrazil. Naštěstí je křižovatka docela přehledná a je tam dost místa na případný úhybný manévr..


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
M píše:
Ono by občas stačilo, kdyby oranžová nenaskakovala naráz ve všech směrech a byl by tam okamžik aspoň jedné či dvou sekund, kdyby ve všech směrech svítila červená aby se mohla bezpečně křižovatka vyklidit i těmi, kteří nestihli na ranžovou zareagovat tak, aby na červenou už stáli.
A já jsem doteď žil v domnění, že přesně tak to funguje... nebo vážně někde naskakuje oranžová v jednom směru současně s oranžovou+červenou v druhém směru?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ano, odpočet by bohatě stačil, a když ani to ne, tak aspoň taky zmiňované blikaní zelené.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 364 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 pro 2024 23:21
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]