Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 270 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3773
08 čer 2005 23:12
Tin: zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích §2


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Robert píše:
Chodcem je člověk vedoucí kolo. To, co popisuješ, vedení kola rozhodně není, když jsi na něm nějakým způsobem zavěšen.

toto se opírá o nějaký precedens, nebo je to jen tvůj názor?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

3222
14 čer 2004 18:56
blekfild
mceza píše:
Jo, cislo 559 se mi zdalo dostatecne "nekulate" na to, aby nebylo vycucano z prstu. Takze bud to nekdo opravdu spocital nebo to maji od DPMB. Ale pres oci me prastilo tech 20, protoze at 559 ohnu jak chci, "v prumeru" se k 20 nedostanu.


já jsem si spočítal pravidelné spoje linek 4 a 9 a vyšlo mi 562, takže to asi bude správně :)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
A když bude mít na zemi obě nohy? (pravda, to už úplně pohodlný způsob pohybu není) :D
Dobře, tak se zeptám jinak, teď se vykašleme na doslovný výklad zákona - budete považovat někoho, kdo přijede k přechodu, k němuž vede cyklostezka (a za přechodem zase pokračuje), zastaví, rozhlédne se a když nic nepojede (nebo jej řidič z vlastní vůle pustí), tak se tímto "koloběžkovitým" způsobem přesune přes přechod, budete ho považovat za cykloteroristu, který by zasloužil flastr nebo za ohleduplného cyklistu? Z mého pohledu je nejdůležitější, že cyklista na přechod bezhlavě nevletí; pokud zastaví a ujistí se, že může bezpečně pokračovat, tak už mi přijde vcelku jedno, jakým způsobem se na druhou stranu dostane.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3773
08 čer 2005 23:12
A když už ten zákon mám otevřený, tak §13 (1): Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.


Offline
Uživatelský avatar

3773
08 čer 2005 23:12
Fantomas: zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích §57 (2):
Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.


Offline
7411
27 úno 2010 07:40
Chodcem je člověk vedoucí kolo. To, co popisuješ, vedení kola rozhodně není, když jsi na něm nějakým způsobem zavěšen.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Robert: netvrdím, že to tak většina cyklistů bude dělat. Jen má tu možnost, na rozdíl od řidiče auta.
A ještě mě napadá, už delší dobu jsem nad tím přemýšlel, co je podle vás toto: sesednu ze sedla, ale stále jsem obkročmo nad štanglí, jednu nohu na šlapátku, druhou se odrážím od země, takový styl "koloběžka", rychlost stejná jako rychlost chůze. Technicky vzato jsem "sesednul". V případech jako tento (předjetí/předejítí tramvaje v pěší zóně či přejetí přechodu přerušujícího cyklostezku) v tom osobně nevidím problém, nepřijde mi to o nic víc ohrožující než vedení kola, není to ani rychlejší, jen člověk ušetří neustálé přehazování nohy přes štangli (např. na oné zmrvené cyklostezce), což je asi "nejnamáhavější" a nejvíc "obtěžující" část celého sesedání/nasedání.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Předejít tramvaj může, proč by ne; ale předjet určitě ne.


Offline
7411
27 úno 2010 07:40
Cyklista má ovšem tu výhodu, že může z kola kdykoliv slézt, rázem je z něj chodec v pěší zóně, předejde tramvaj a zase nasedne.

sarcastic sarcastic sarcastic sarcastic sarcastic sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Asi by pro ně měla platit stejná pravidla jako pro auta. Ani u těch to ale v zákoně pokud vím není nijak specifikováno, je pouze omezena rychlost, nutnost neohrozit chodce, zároveň chodci mohou využít celou šířku komunikace a umožnit vozidlům průjezd. Teď je otázka, jestli tam platí další předpisy jako zákaz přejíždění tramvaje zleva, povinnost zastavit za tramvají v zastávce a pokračovat až když neohrozím nastupující/vystupující - asi ano. Cyklista má ovšem tu výhodu, že může z kola kdykoliv slézt, rázem je z něj chodec v pěší zóně, předejde tramvaj a zase nasedne. A dalo by se i polemizovat, jestli je ohrožení cestujících to, když by cyklista zpomalil na 5 km/h a v rozumné vzdálenosti objel tramvaj zprava.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
No ja netusim, jak je v zakone stanoveno chovani cyklistu v pesi zone. Nemohou na chodnik, nemohou na prechod pro chodce. Ale jak je to v pesi zone, kde nic z toho neni?


Offline
7411
27 úno 2010 07:40
Předjet? Proč by měli? Jsou snad něco jiného než účastníci silničního provozu?


Offline
Uživatelský avatar

6992
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pokud jsem dobře četl, cyklisté by měli používat v Masaryčce stejný prostor jako tramvaje. Tzn. nemožnost tramvaj předjet (navíc to ani není potřeba).
Marecek.00: cyklisti už mají na Českou zákaz vjezdu.

D-9 nabízí spojení s centrem těm lidem, kteří nebydlí u d-4. Juliánov, Lesná. I když jí nevyužívám, podle mě tu patří.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Jo, cislo 559 se mi zdalo dostatecne "nekulate" na to, aby nebylo vycucano z prstu. Takze bud to nekdo opravdu spocital nebo to maji od DPMB. Ale pres oci me prastilo tech 20, protoze at 559 ohnu jak chci, "v prumeru" se k 20 nedostanu.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Obávám se, že číslo, co nesedí, je těch 20 tramvají za hodinu. Protože většinu dne je to cca 36 vozů za hodinu. A zase je blbost průměrovat to celodenně celonočně, protože cca 7 hodin denně tam nic nejezdí.

Pohledem do jízdního řádu je to v jednom směru za den cca 103 devítek a 173 čtyřek, což vychází obousměrně na nějakých 552. Pokud je tam ještě pár režijních jízd nebo pokud ty směry jsou asymetrické, tak je dost pravděpodobné, že to číslo 559 bude správné.

Pokud by teda někdo chtěl počítat průměr (17 hodin, 552 tramvají ), dostane se k cca 32,4 za hodinu, střední hodnota bude s největší pravděpodobností 36.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Fantomas: Jenze zasobovani ma povoleny vjezd prave 17-9 hodin. Jenze kdykoli jdu lehce po devate do prace, je Svobodak a prilehle ulice jeste plny aut.
Saliny tam patri, ale devitka dle meho nazoru uz ne. Jeji trasovani pres centrum je proste spatne. Jednak jsou dve linky az moc a druhak to dela z d9 dost naprd linku.

A taky by me zajimalo, jak tam muze projet 559 tramvaji, kdyz (podle toho sameho clanku) tam projede 20 tramvaji v prumeru za hodinu. To mi nejak nevychazi.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Jsem si vzpomněl na hlášku z rádia:
Když v Brně hlásí dopravní špičku, jsou ucpány ulice Milady Horákové, Koliště, Pekařská, Husova, Cejl a výpadovka na Prahu.
Samotné štatl je díky svý velikosti ucpanej pokaždý, když do něho vjedou víc jak dvě auta zásobování.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Na druhou stranu, je třeba si uvědomit, kolik je v celé pěší zóně různých obchodů, nemluvě o rezidentech, a ke každému tomu obchodu musí jednou za čas přijet zásobovací auto. Úplně bez aut to tam prostě nebude nikdy. A pořád je tento stav tisíckrát lepší, než kdyby tam pěší zóna vůbec nebyla. Ale samozřejmě ty, co tam nemají co dělat, důsledně vyhánět.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já bych brněnské MP vřele doporučil se postavit na začátek Masaryčky (ideálně v obou koncích) a místo případné buz.erace cyklistů se víc zaměřil na ty spousty aut. Kolikrát, když centrem jdu, tak si říkám, jestli se povolení vjezdu nedává každýmu kolemjdoucímu.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
2848
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
MartinV píše:
Něčím se začít musí, proto si myslím, že stavba P+R parkovišť není zbytečná. Taky jde o ten cenový rozdíl. Pokud bude vyšší díky levnější šalinkartě, pak to může přitáhnout lidi k používání právě MHD. Jo, pořád to ale nejspíš bude k dispozici jen brňákům.


Samozřejmě že jen Brňákům, nikdo jiný levnější šalinkartu mít nebude. A nevím, kolik Brňáků jezdí autem a chtělo by se jim ujet pár metrů autem, aby pak přestoupili na MHD... Je to prostě celý kravina.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Něco podobného se stalo i v Modřicích, někdo nechtěl vystoupit z šaliny, přijela tam modřická MP, ta mu něco řekla a pak se ten někdo zvedl sám a šel. Sledováno z autobusu z povzdálí, takže blíž to popsat nemůžu.


Offline
Uživatelský avatar

6627
21 pro 2005 17:01
Janatak: Nikdo nebyl přejetý, jelikož tramvaje jezdí pomalu a stihnou zastavit. Viz foto.

_______________________________________________________________________

Městská policie Brno píše:
Zmatenému muži přivolala hlídka sanitku

Kvůli muži, který dnes v poledne odmítal vystoupit z autobusu na konečné stanici Červený písek, požádal řidič o pomoc strážníky. Hlídka prověřila totožnost třiatřicetiletého cestujícího, a protože muž byl zjevně zmatený a trpěl psychickými potížemi, přivolali strážníci na místo lékaře, který po zběžném vyšetření rozhodl o převozu osoby do specializovaného zdravotního zařízení. (sim)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Spíš kolik bude sražených chodců tím vším provozem. Já už jeden zářez od cyklisty mám, byť z pěší zóny na České.


Offline
Uživatelský avatar

3991
25 led 2006 16:11
všudezdejší
No jasněě, stejný obavy byly, když se před lety pouštěly na Masaryčku šaliny, to bude přejetejch spoluobčanů. Pod šalinou tu pokud vím neskončil nikdo. Kolaři se ale určitě nechají šalinou přejet, každej den čtyři... sarcastic #-o

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Naposledy upravil chat-maniac dne 23 lis 2015 20:37, celkově upraveno 2
Prosím necitovat předchozí příspěvek.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 led 2025 21:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]