Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 71 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Rem píše:
2 sarajevske kusy se nepočítají? Nebo stihli místní rozpalit?

Sarajevské 21Tr jsou od jara letošního roku sešrotované. Nejezdily bohužel dlouho před tím.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
MKzB píše:
Ještě je z čeho vybírat, třeba se na tu stovku přece jen dostaneme.
Iglau: 3x
Königgrätz: 1x
Preßburg: 1x
Pilsen: 18x
Pardubitz: 15x
Ostrau: 11x
Troppau: 1x
Aussig an der Elbe: 3x


nemají nějaké ještě v Szegedu?

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
333
21 dub 2009 20:30
Nejde to hlavně z toho důvodu, že cokoliv pořízeného za peníze EU nesmí být starej krám (pro odborníky: nesmělo být odepisováno).


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Rem píše:
2 sarajevske kusy se nepočítají? Nebo stihli místní rozpalit?

Obávám se, že jejich doprava a následná GO by byla dražší, než totální novostavba repliky u nás.


Offline
410
29 lis 2014 18:06
Rozhodně nedala. Dotace slouží na obnovu nehospodárných, neekologických či vysokopodlažních vozidel. Navíc cena generálky/ pořízení ojetiny není fixní na rozdíl od nového vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
By mne zajímalo, jestli by EU dala dotaci na nákup případně i reko ojetých 21Tr, kdyby byla možnost nějakýho velkonakupu z jiných měst. Následně by se tím vyřadily vysokopodlahy.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tak schválně:
- Při opravě v DP je zřejmé, co se opravuje, pracovníci mají s těmito opravami (aspoň u 21Tr zkušenosti)
- Není potřeba ten vůz vézt na traileru někam do pryč (vzhledem k výrobcům 31Tr to může být Brno nebo Ostrava, ale ani jeden z těchto není garancí znalosti kastle - kastle se vyrábí v Libchavách a u potenciálních nových vozů to může být i v Polsku), takže tito výrobci toho o kastli moc neví
- Třetí strana může uvážit "výměnu" komponenty tam, kde by DP provedl opravu - z jednoduchého důvodu, zisk navíc (pokud by to nebylo v ceně nákupu), nebo naopak opravu tam, kde by DP dělal výměnu (pokud by opravy byly v ceně nákupu) pro nižší cenu opravy
- Výrobci se furt musí taková oprava vyplatit, tzn. musí z ní mít taky nějaký zisk.

Potom, co vidím, jak funguje externí údržba v Plzni, kde má třetí strana nasmlouvány opravy, ale nejsou v nich zahrnuty opravy po nehodách (takže i ve všední dny už párkrát vyjelo sólo, protože nebylo s čím jet, protože neměl kdo opravit vozy po nehodách) si nemyslím, že takový externí servis poskytuje jakékoliv výhody. A to je ten externí servis furt ve stejném městě...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
Určitou motivací by mohla být technická zastaralost. Ale to se dá částečně řešit (a i řeší) výměnou komponent (např. nápravy, STM, světla...) v rámci GO. Ale když to porovnám se 14Tr, jsou 21Tr úplně někde jinde. Navíc se v dnešní době pomalu dostáváme do situace, že pokud koupíme něco nového, stáváme se kompletně a mnohem více než dřív závislí na výrobci. U 21Tr si spousta věcí dovedeme vyrobit/opravit/udělat sami. Tak proč toho nevyužívat dál a víc?

Dalo by se polemizovat nad tím, zda je ona nezávislost skutečně tak potřebná, a zda by nebylo ve výsledku jednodušší nasmlouvat těžkou údržbu příslušných vozidel u výrobce. Myslím si, že jakmile za pár let zmizí staré vozy a vyvstane už neodsunutelná nutnost zásadní investice do modernizace dílen, tak to tak stejně dopadne.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Za sebe říkám 21 Tr ANO. Jsou to povedené vozy a uspořádání interiéru lepší, než novější výrobky. Hlavně jsou nízkopodlažní a velké plus je taky unifikace vozového parku, která je u trolejbusové trakce nejdál.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
MKzB píše:
Ještě je z čeho vybírat, třeba se na tu stovku přece jen dostaneme.
Iglau: 3x
Königgrätz: 1x
Preßburg: 1x
Pilsen: 18x
Pardubitz: 15x
Ostrau: 11x
Troppau: 1x
Aussig an der Elbe: 3x

2 sarajevske kusy se nepočítají? Nebo stihli místní rozpalit?

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Určitou motivací by mohla být technická zastaralost. Ale to se dá částečně řešit (a i řeší) výměnou komponent (např. nápravy, STM, světla...) v rámci GO. Ale když to porovnám se 14Tr, jsou 21Tr úplně někde jinde. Navíc se v dnešní době pomalu dostáváme do situace, že pokud koupíme něco nového, stáváme se kompletně a mnohem více než dřív závislí na výrobci. U 21Tr si spousta věcí dovedeme vyrobit/opravit/udělat sami. Tak proč toho nevyužívat dál a víc?


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Musíme taky brát v úvahu, že 14tr za pár let dojezdí a bude potřeba je něčím nahradit. A všechno nebudou nový klouby. Takže by se tak patnáct nebo dvacet dalších 21tr hodilo.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ono by stačilo dostat se přes 3075 :D

Ale jinak, pokud by DP byl schopen 50 nebo 100 let udržovat 21Tr v provozu za náklady nižší, než na nové vozy - nevidím důvod, proč by to neměl dělat. Důvod obměny vozového parku má být buď poskytnutí nových služeb nebo zvýšení efektivity provozu, "protože to jsou starý plečky" jako důvod moc nechápu...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Eda píše:
... Místo 10 nových vozů můžeme mít 40 21Tr a...

Ještě je z čeho vybírat, třeba se na tu stovku přece jen dostaneme.
Iglau: 3x
Königgrätz: 1x
Preßburg: 1x
Pilsen: 18x
Pardubitz: 15x
Ostrau: 11x
Troppau: 1x
Aussig an der Elbe: 3x


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tady se pomyslně porovnává jeden nový vs. jeden ojetý vůz 21Tr. Ale ve skutečnosti by to mělo být porovnání 1 nový, vs. 4 ojeté. Cena za ojetou 21Tr + GO je cca 2,5 mega. Cena nového vozu je 10 mega. Místo 10 nových vozů můžeme mít 40 21Tr a tím vyřadit klidně všechny 14Tr + 15 Tr. Až tu žádné VP vozy nebudou, můžeme se bavit o nových. Opravováním 21 Tr navíc dáváme práci mechanikům v trolejbusových dílnách.

Jiná situace samozřejmě nastane, když bude možnost získat nějakou dotaci...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Janatak: Pořád ale těmi třemi 21Tr nahradíš tři vozy 14Tr, a díky tomu můžeš těch nových sól koupit o tři míň, respektive tři dokoupit pozděj, až budou odcházet i vozy 21Tr.

A to že jsou starší a jeté, copak vozy 3001 až 3040 nejsou starší a jeté?


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Já bych radši volil starší, ale spolehlivé, než nové méně spolehlivé s kratší životnosti. Na toto téma už toho bylo napsáno hodně, jak to je s životností nových vozejků. Samozřejmě je to i trochu zájem výrobců.


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
MartinV - 21Tr jsou nízkopodlažní, dejme tomu spolehlivé, ale zároveň starší, jeté. Chtělo by to nové krátké vozejky.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Manil: proč prodlužování agónie? Je to NP? Je. Je to spolehlivý? Též.
Mch. baterie jsou sakra velká zátěž pro ŽP.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Než se naši papaláši rozkývou, tak budou v módě sóla s fotovoltaickou střechu, stejně jako poslední generace IGK z Knight Industries se spotřebou 0,09l/100km.
K čemu nám to ale bude, když při námraze to bude zdechat jak na jatkách.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
No, sice tu nejspíš pár dalších 21Tr přistane, ale je to jen prodlužování agónie.

Rez:
Agregáty...spíš tedy dieselagregáty jsou dneska dávno mimo, to stejné lze pomalu říci i o superkondenzátorech. Dnes frčí jako pomocný zdroj energie baterky. Doufám, že nová sóla jimi doopravdy budou osazena.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
No to je dost. Už to mělo být dávno.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A to možná furt není finální stav. No radši v ulicích uvidím "obstarožní" jedenadvacítky, než supermoderní čtyřiadvacítky nebo ještě vyšší číslo...
Navíc všemožně vyšperkované dalšími pohonnými agregáty.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Zdá se, že DP je co k čemu.
Ondra v jihlavské diskusi na K-reportu píše:
Tak je to potvrzený, novou destinací těch třech plechovek bude Brno, čímž se v Brně dostaneme počtu 63 vozů 21Tr. Skoro si u toho počtu člověk řekne, jestli fakt nejsme padlí na hlavu, no jo ale když vono to funguje a jezdí.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Hlavně, kdyby byl DP co k čemu, tak už tu dávno máme další 3 - 5 ks 21Tr...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5826 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 17 lis 2024 01:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]