Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 270 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Já bych brněnské MP vřele doporučil se postavit na začátek Masaryčky (ideálně v obou koncích) a místo případné buz.erace cyklistů se víc zaměřil na ty spousty aut. Kolikrát, když centrem jdu, tak si říkám, jestli se povolení vjezdu nedává každýmu kolemjdoucímu.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
MartinV píše:
Něčím se začít musí, proto si myslím, že stavba P+R parkovišť není zbytečná. Taky jde o ten cenový rozdíl. Pokud bude vyšší díky levnější šalinkartě, pak to může přitáhnout lidi k používání právě MHD. Jo, pořád to ale nejspíš bude k dispozici jen brňákům.


Samozřejmě že jen Brňákům, nikdo jiný levnější šalinkartu mít nebude. A nevím, kolik Brňáků jezdí autem a chtělo by se jim ujet pár metrů autem, aby pak přestoupili na MHD... Je to prostě celý kravina.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Něco podobného se stalo i v Modřicích, někdo nechtěl vystoupit z šaliny, přijela tam modřická MP, ta mu něco řekla a pak se ten někdo zvedl sám a šel. Sledováno z autobusu z povzdálí, takže blíž to popsat nemůžu.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Janatak: Nikdo nebyl přejetý, jelikož tramvaje jezdí pomalu a stihnou zastavit. Viz foto.

_______________________________________________________________________

Městská policie Brno píše:
Zmatenému muži přivolala hlídka sanitku

Kvůli muži, který dnes v poledne odmítal vystoupit z autobusu na konečné stanici Červený písek, požádal řidič o pomoc strážníky. Hlídka prověřila totožnost třiatřicetiletého cestujícího, a protože muž byl zjevně zmatený a trpěl psychickými potížemi, přivolali strážníci na místo lékaře, který po zběžném vyšetření rozhodl o převozu osoby do specializovaného zdravotního zařízení. (sim)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Spíš kolik bude sražených chodců tím vším provozem. Já už jeden zářez od cyklisty mám, byť z pěší zóny na České.


Offline
Uživatelský avatar

3981
25 led 2006 16:11
všudezdejší
No jasněě, stejný obavy byly, když se před lety pouštěly na Masaryčku šaliny, to bude přejetejch spoluobčanů. Pod šalinou tu pokud vím neskončil nikdo. Kolaři se ale určitě nechají šalinou přejet, každej den čtyři... sarcastic #-o

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Naposledy upravil chat-maniac dne 23 lis 2015 20:37, celkově upraveno 2
Prosím necitovat předchozí příspěvek.


Offline
Uživatelský avatar

852
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Máme tu 3 možnosti, co se stane (jakože tomu věřím), když cyklistu na Masaryčce přejede tramvaj:
1) Omezí/Zruší provoz tramvají na Masaryčce;
2) Zase zakážou cyklistům na Masaryčce jezdit;
3) Nějak to ututlají, "zapomene" se na to a bude se čekat na další neštěstí.

To je nápad k tramvajím motat cyklisty, nechtějí ještě udělat zónu pro sebevrahy? ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Ulice v centru Brna je pěší zónou. Jezdí tudy ale stovky tramvají i aut


Offline
1477
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ta novinařina je fakt dřina. Sakra jaký poprvé, Fridex na dráty nanášíme už pátou zimu, takže spíš poSTÉ!

Zasekl se hlavně tramvajovej Bystrc. Trolejbusy svařovaly dost, ale JEZDILY byť se zpožděním, hlavní problém byl 31Tr, které, jak se ukazuje, si s námrazou vůbec neumí poradit, skoro bych se to nebál nazvat fiaskem.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Mazali škrabali, ale stejně se to zaseklo.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Námrazu v noci oškrábaly tramvaje, dopravní podnik nasadil také mazací trolejbus.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Náhradní oslava 17. listopadu? Brněnské studenty svezou na Albertov dva autobusy
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/nahradni-oslava-17-listopadu-brnenske-studenty-svezou-na-albertov-dva-autobusy-20151121.html


Offline
3342
21 led 2011 14:19
(IDS, ne DPMB)
Autobus uvízl na přejezdu, před srážkou s vlakem ho zachránili cestující
http://www.novinky.cz/krimi/386908-auto ... ujici.html

_________________________________
Definitivně možná.


Naposledy upravil chat-maniac dne 20 lis 2015 14:54, celkově upraveno 1
Dodán popis odkazu


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Myslím, že o snížení dopravy ta studie nemluví, jen o emisích. Ale jak říkám, četl jsem jen Summary, celý text mám někde v hromadě čtení do budoucna :)

Upřímně tohle považuju za hrozně blbě vybrané peníze. Je to daň, ale náklady na její správu jsou neskutečně vysoké. Obecně jsou náklady na výběr daní někde kolem 1-2%. Ale mýto má (všude ve světě) náklady kolem 20 %, u nás je myslím o fous víc (nějakých 25 %). A konkrétně ten systém v Londýně má podle Wiki náklady kolem 90 mil. liber ročně a vybere se z něj něco kolem 220 milionů liber ročně, což znamená, že se v něm utopí 40 % jen v nákladech.
Já bych řekl, že méně efektivní systém výběru peněz do veřejného rozpočtů jde vymyslet jen těžko...

Osobně mám mnohem raději podporu těch "dobrých" alternativ než danění těch "špatných".


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
MartinV píše:
Mch. trochu z jiného soudku - jedno evropské město (možná jich je víc, jen o nich nevím) má zpoplatněný vjezd nejen do centra, ale do celého města. Holt si váží ovzduší, které dýchají, a tím pádem i svého zdraví.


Předpokládám ale, že mají vybudovaný nějaký městský okruh? Což tady zatím chybí..


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Marecek.00: i kdyby to nevedlo ke snížení dopravy (což si ale myslím, že v ČR by vedlo), tak pořád jsou tu vybrané peníze, které lze použít na opravu silnic atp. (mch. kvůli tomu se vybírá mýto třeba na dálnicích)


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jsme poněkud mimo téma, nicméně co jsem četl, tak ty efekty zavedení těch zpoplatněných vjezdů moc nemají vliv. Mám tu odloženou na pozdější přečtení jednu velmi obsáhlou studii: http://pubs.healtheffects.org/view.php?id=358 , nicméně ten závěr je v zásadě ten, že zavedení poplatku za vjezd do města prakticky nemělo měřitelný vliv na ovzduší...


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
V Německu je víc měst, které zpoplatnily vjezd do širšího centra. I když třeba v Berlíně nebo Düsseldorfu bych to ani nenazýval šírším centrem, ale podstatnou částí města. A článek z Osla už tu tuším byl.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Něčím se začít musí, proto si myslím, že stavba P+R parkovišť není zbytečná. Taky jde o ten cenový rozdíl. Pokud bude vyšší díky levnější šalinkartě, pak to může přitáhnout lidi k používání právě MHD. Jo, pořád to ale nejspíš bude k dispozici jen brňákům.
Mch. trochu z jiného soudku - jedno evropské město (možná jich je víc, jen o nich nevím) má zpoplatněný vjezd nejen do centra, ale do celého města. Holt si váží ovzduší, které dýchají, a tím pádem i svého zdraví.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jenže to jsou jen úvahy "co by, kdyby". Zkusme si to spočítat třeba pro toho obyvatele Modřic. Nyní může mít roční šalinkartu za 7300 Kč, nově by měl (při současných cenách) za 4750 Kč + benzín na cestě Modřice--ÚH. Kdyby jezdil denně, je to nějakých 15 km × 20 dnů × 12 měsíců, tj. najezdí za rok zhruba 3600 km. Ani Chuck Norris by nedokázal jezdit za méně než 1 Kč za kilometr.

Co tím chci říct? Pokud jde takovému cestujícímu o pohodlí, jezdí autem už nyní a bude jezdit i nadále, a to až do centra. Pokud mu jde o peníze, už nyní má roční šalinkartu a nic se na tom nezmění ani po vybudování P+R. Čili výsledek je fiasko. A bohužel totéž platí pro všechny okrajové oblasti sousedící s Brnem, což je paradoxně největší spádová oblast, kvůli které se P+R staví. Nebo se pletu?


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
P.Haluza: to jsou dvě odlišné věci. Ne všichni, kdo by využívali P+R parkoviště, by si koupili roční brněnskou šalinkartu. Ale určitá část lidí z kraje to bude, souhlasím.

Je jasné, proč chtějí politici podmiňovat levnější šalinkartu trvalým pobytem. Nicméně i pro ty krajské by to mělo význam. Ale to by musel/měl (finančně) podpořit i kraj. Každopádně doufám, že ke zlevnění dojde. Aneb jak se ukázalo v Praze i Vídni, toto zlevnění má pozitivní dopad. Ale nelze to hodnotit slovy Mrázka, že bychom dnes museli financovat výpadek z tržeb. Jasně že dnes museli, ale to je velmi krátkozraký výhled. (Zítra) V dlouhodobém horizontu ubyde aut, zvýší se počet předplatitelů. Takže jednak výpadek z tržeb nebude tak velký, jednak by tento další finanční výdaj měl vést ke zlepšení ovzduší v Brně.


Offline
2826
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
xcav8: S tou roční šalinkartou za 2500 Kč opatrně. Málokomu asi dochází, že tento populistický krok je směřován pouze k občanům s trvalým pobytem v Brně -- tedy ne těm, kteří dojíždějí autem a potřebují ho někde zaparkovat. Tím pádem se to jaksi mine účinkem. Už vidím, jak někdo třeba z Modřic jede autem k ÚH, aby tam přestoupil na MHD...


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Důležité taky je důsledně dodržovat podmínky parkování. A ne, že někdo běžně parkuje v zákazu zastavení, ale milostivě si zapne výstražná světla. To taky přispívá k horší dopravní situací ve městě, v důsledku toho i k vyššímu množství emisí.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Jak se to vezme. Pokud potřebuju něco řešit ve městě, dejme tomu v okolí Česká - Moravské náměstí, tak za parkování zaplatím 20 Kč + 2*25 za jízdenky, tedy 70 korun. Autem je to 4,5 km na parkoviště u Janáčkova divadla, což i při městské desetilitrové spotřebě znamená nějakých 30 korun v benzínu. Takže když stihnu vyřídit co potřebuju do hodinky (sazba je 30 Kč/h), je auto finanční výhodnější. Nehledě na pohodlí, nečekání na zastávce apod...

Ale mně šlo spíše o ten signál veřejnosti. Něco se napoprvé zavede nekompletní a dodělává se to až se zpožděním. To nikdy není dobré...


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Věřím, že spousta řidičů pojede dál a najde si lepší místo k zaparkování (a zdarma). Takže bez nějakýho "bonusu" to fakt je k ničemu..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2024 14:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]