Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 37 z 355    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 355  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
Nemyslím si s tou rychlostí.
S třílitrem benzínem jsem měl hodně co dělat, aby mi se Smartem na semaforu neujel, dohnal a předjel jsem ho až po dlouhlé chvíli ve vyšší rychlosti. Takže tyhle nákupní tašky nejsou vůbec lenoši. I ta Fabia 1.2 HTP je na rojezd živá, pak už ovšem nic :-D

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
JJA píše:
marecek: Mensi auto by zas melo lepsi odpich a z toho konce kolony by mu to k semaforu trvalo polovicni cas, nez kdyz tam jsou dvakrat tak dlouhy auta. Jak rikas, to posledni auto se rozjede zhruba ve stejnou dobu bez ohledu na delku, ale ma to mnohem bliz k tomu semaforu.


Jak už psal marecek.00, je to blbost. Rozjedou se ve stejnou dobu, přičemž s velkým autem rozhodně budu rychlejší, protože výkon.. a jako bonus relativně lepší bezpečnost (nebo aspoň pocit)..


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Není zdaleka jedinej. Asi nějaká hromadná alergie na oranžové čudlíky nebo co.


Offline
80
05 dub 2015 09:45
No po dnešku se ani těm lidem nedivím, že chtějí jezdit v pohodlí a teple/případně chladu v létě. Po delší době jsem dnes vlezl do tramvaje (souprava dvou Varií) a jako docela překvapeně jsem ráno v té zimě čučel jak ten debil řidič otevírá pravidelně všechny dveře i když se nikdo nechystal nastupovat. Navíc celkově mi Varia nepřijdou jako vozy s ideálním topením, ale to je možná dané koncepcí dopravního podníku kdy v létě je klimy škoda stejně se furt otevírají dveře no a tak v zimě je zase škoda topit když se najde v dnešní době takový degen


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Tin píše:
Spíš bych řekl, že malý městský elektromobil se bude poskytovat "jako služba", taková lepší mhd.

A už se poskytuje i v Brně. Zrovna jsem včera narazil na článek v Deníku, kde se psalo o službě emuj. Zajímalo by mě, jestli se to někdy chytne ve větším měřítku nebo to bude používat pár nadšenců.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tin píše:
A i tak to nebude pro každého, na parkovišti u paneláku ho přes noc asi nenabiju.
V Brně asi ne, možná v Oslu (mimochodem)
Tin píše:
Spíš bych řekl, že malý městský elektromobil se bude poskytovat "jako služba", taková lepší mhd.
Něco jako car2go, které mimochodem využívá vozy smart.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
ideální je malý městský elektromobil. Ale aby si to někdo koupil (jako n-té auto), bude muset nastat celospolečenská změna myšlení. A i tak to nebude pro každého, na parkovišti u paneláku ho přes noc asi nenabiju.

Spíš bych řekl, že malý městský elektromobil se bude poskytovat "jako služba", taková lepší mhd.

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
u elektroaut je ještě jedna velká nevýhoda - zatímco auto se spalovacím motorem se dá slušně prodat jako ojetina, opravdu mě zajímá, kdo si koupí černého petra v podobě ojetého elektromobilu s vylágorvanýma baterkama a zaplatí akorát drahou ekologickou likvidaci:)

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Spíš naštěstí trvají dlouhou dobu, je to přirozený vývoj...

Elektromobily svět taky nespasí, jen přesunou ten bordel někam jinam. V době, kdy Evropa furt 60% elektrické energie vyrábí v tepelných elektrárnách, to akorát znamená problém někde jinde a pro někoho jiného. Nehledě na bordel potřebný na výrobu baterií.

A že je budoucnost v malých autech, to si taky nemyslím... Jediné dvě cílové skupiny na malé auto, co mě napadají, jsou druhé auto rodiny střední třídy a auto pro důchodce, pokud na to mají. Kdokoliv jiný imho sáhne raději po středním nebo velkém autě.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Tak to vsechno je soucasnej stav, vyvoj by to zmenil. Myslim, ze budoucnost aut je v elektromobilech a malych autech (jakozto 2. az nte auto do rodiny). Pred nekolika lety by taky nikdo nerekl, ze elektromobily budou mit nejakou sanci v dobe, kdy je jeste ropy relativne dost. Ale ted to vypada, ze si postupne nachazeji cestu. Az se jeste zvysi dojezd (zrovna jsem cetl o nove technologii, ktera by to mela dostat na uroven benzinaku) a zkrati nabijeni, tak ropna lobby uz bude hodne slaba. :D Vsechno to jsou procesy, ktere bohuzel trvaji dlouhou dobu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
JJA píše:
Ja spis myslim, ze by se vyrobci aut meli zamyslet, kdyz porad chcou zvysovat produkci a zaroven to silnice musi zvladat, tak je to cesta. Kdyz by se Smart vyrabel v takovym objemu, jak Oktavka, tak by urcite byl levnejsi a nahradni dily dostupne. Jenze je to celkem exoticky auto. Ze je jen pro dva je prave ten smysl - je polovicni a kdyz jedes nekam sam (vetsina pripadu dneska - v aute je jen jeden clovek), tak nepotrebujes auto pro 5 lidi. Jak rikam, spousta lidi ma v rodine vic aut, tak by bylo lepsi, kdyby jen jedno bylo klasicky pro 5 lidi na vylety a velky nakupy a ty ostatni, kteryma treba jen jezdi do prace a tak, neco malyho.

marecek: Mensi auto by zas melo lepsi odpich a z toho konce kolony by mu to k semaforu trvalo polovicni cas, nez kdyz tam jsou dvakrat tak dlouhy auta. Jak rikas, to posledni auto se rozjede zhruba ve stejnou dobu bez ohledu na delku, ale ma to mnohem bliz k tomu semaforu.


Kdyby Smart vyráběl Fortwo jako Škoda Octavii, tak zkrachuje, protože by tolik aut v životě neprodal.

Tady vůbec nejde o to co chce výrobce vyrábět, ale o to co chce zákazník koupit. Dokud nebudou mít lidi větší zájem o malá auta, nikdo je ve větším množství vyrábět nebude.

Ono vůbec srovnávat Octavii a Fortwo je dost úlet. Smart vyrábí stylovky. Cílí na movité zákazníky, kteří se chtějí odlišit. Taková skupina zákazníků o Škodu ani nezavadí.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Smart musí splňovat tytéž požadavky na bezpečnost, stabilitu apod. jako velká auta. To si žádá poměrně drahá řešení. Rozhodně to není jen o masovosti výroby, která je mimochodem v dnešní době docela vysoká (třeba oproti Fabii jen asi poloviční, navíc sdílí hodně komponent s Renaultem Twingo).

Malá auta nemají větší zrychlení, to ani zdaleka. Ale i kdyby byly, problém kolon je zejména pomalá reakce řidičů, kteří řadí až v momentě, kdy se rozjede auto před nimi. Kolona se pak nehýbe.

PS. ne že bych proti Smartu něco měl, je to docela fascinující auto. Ale stran tvorby kolon bych si od něj moc nesliboval.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Ja spis myslim, ze by se vyrobci aut meli zamyslet, kdyz porad chcou zvysovat produkci a zaroven to silnice musi zvladat, tak je to cesta. Kdyz by se Smart vyrabel v takovym objemu, jak Oktavka, tak by urcite byl levnejsi a nahradni dily dostupne. Jenze je to celkem exoticky auto. Ze je jen pro dva je prave ten smysl - je polovicni a kdyz jedes nekam sam (vetsina pripadu dneska - v aute je jen jeden clovek), tak nepotrebujes auto pro 5 lidi. Jak rikam, spousta lidi ma v rodine vic aut, tak by bylo lepsi, kdyby jen jedno bylo klasicky pro 5 lidi na vylety a velky nakupy a ty ostatni, kteryma treba jen jezdi do prace a tak, neco malyho.

marecek: Mensi auto by zas melo lepsi odpich a z toho konce kolony by mu to k semaforu trvalo polovicni cas, nez kdyz tam jsou dvakrat tak dlouhy auta. Jak rikas, to posledni auto se rozjede zhruba ve stejnou dobu bez ohledu na delku, ale ma to mnohem bliz k tomu semaforu.


Offline
1546
06 lis 2009 10:30
Ad kolony - problém není ani tak délka aut. Problém je v tom, že padne červená, proud aut se zastaví. Padne zelená a rozjede se první auto. Pak druhé auto. Pak třetí auto. Pan čtvrté... Díky tomu je propustnost křižovatek poměrně nízká bez ohledu na to, jestli tam jedou Smarty nebo Rollsy.
Samozřejmě, kratší délka aut znamená menší přelivy do dalších křižovatek a tak, nicméně rozhodně se nedá říct poloviční auto = poloviční problém.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx.....Na některých linkách už právě interval je menší než 10 minut (počítám-li i společný), třeba na lince 52/54 je 5 minut, na linkách 47/49 je také 5 minut, na lince 43 je dokonce interval 7/8 minut ráno. Dalším přidáváním spojů na tyto linky bys vytvářel tkz. "vláčky", kdy by se ti často sjížděli autobusové spoje do jednoho krátkého časového rozmezí, v praxi by tudíž třeba 8 minut nejelo nic a pak by ti přijeli 2-3 busy za sebou (stejně jako u nás v Řečkovicích u 42/70). A právě díky těm zástavbám, či novým firmám na trasách (52/54,43,75,78...), se bude samozřejmě poptávka na těchto linkách nadále pořád zvyšovat.


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
ad smart: to je zrovna celkem pekelně drahé auto, když nevezmu jen cenu v absolutní hodnotě, ale porovnám ji s užitečností toho auta. jestli si za 100 tis člověk koupí ojetý smart, nebo ojetou jedničkovou octavii, to je dost podstatný rozdíl a to i v případě pořízení druhého auta do rodiny. Pořád vyjde líp jedničková nezničitelná octa 1.9tdi se spotřebou nula nula nic, na kterou kdekdo zbastlí díly z vrakáče, než smart, do kterého se nic nevejde, jet v tom za město je o strach a je to jen pro dva a díly z německa nejsou levně k dostání.. i ten ťukanec při popojíždění po městě člověk snáz opraví na oktávce, než na smártíku.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
Souhlasím. Přesto bych se však nejprve raději pokusil o zkrácení intervalu. Až by na těchto linkách byl špičkový interval řekněme 6,67 minut nebo kratší a nestačil by (případ 52/54, 47/49), pak bych začal nasazovat klouby.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
xxx...tak na té 67 by tomu pomohlo zlepšení intervalů, ale jsou tu linky, které ty klouby prostě "bodly" (viz taková 75,78,47, možná už i 41/71 nebo 54 (tam záleží na stavbě TT), a potenciálně v budoucnu možná i 43, pokud se bude Sadová (Kociánka) tímto způsobem, jakým teď vzrůstá, nadále rozšiřovat). Tohle je výčet linek, u kterých si myslím, že by nebylo k zahození postupně sóla nahrazovat kloubovými vozy, abychom zlepšili kvalitu MHD. Samozřejmě, že bude záležet na DP, jak se bude postupně k jednotlivým linkám stavět a jeho financích (rozhodně nemyslím zase na všechny linky posílat klouby), ale plno z těch, co jsem uvedl má kapacitu celkem na hraně, nebo potenciálně na hraně kapacity do budoucna (jako linky 75,75,43...).


Offline
439
16 led 2015 11:18
Staník píše:
Ale pravda, že mi stačí vidět při tom ztrácení času v kolonách miliony aut, ve kterých se veze v každém z nich jeden člověk... a hned je jasné, kde je problém... Bohužel Židenice jsou jednou z oblastí, kde se těžko bude něco měnit k lepšímu... jak to tak tady sleduji, je to čím dal horší...


A vetsina z tech aut je pro 5 lidi. Ted si predstavte, ze by tihle lidi misto toho meli nejake male auto, jako treba Smart. Najednou by byly kolony polovicni. V dobe, kdy uz spousta lidi ma svy vlastni auto (a ne jen jedno rodinny), by se to vyplatilo. Krome prostoru by se usetrilo neco z porizovacich nakladu i nakladu na palivo. Na cesty jenom do prace a tak by to bohate stacilo. Jenomze sednutim do Smarta by asi utrpelo ego vetsiny ridicu. :D


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
JJA píše:
S druhou částí souhlas, ale dělat ciráty kvůli 10 minutám? :shock: V létě je mi to šumák, jen v zimě, když mrzne, to naštve. :D

No vidíš. A právě proto, že se člověku nechce deset minut mrznout na zastávce, tak jede radši autem. Je potřeba k tomu přičíst další čekání při přestupování, bez kterého se v Brně neobejdeš, a také zpožďování kvůli kolonám. Takže ve finále třeba 20 minut z celkového času jízdy po Brně strávíš stáním na zastávce (těch 20 minut uvádím jenom jako příklad). Zkrácením intervalu se tedy zkracuje i celková cestovní doba => zvýšení atraktivity MHD. Na důležitou vnitro-městskou linku zajišťující obsluhu dvou nákupních center + třech hypermarketů, několika středních škol, obytné oblasti poblíž centra a rychlé spojení oblasti nám. 28. 10. + několika středních škol s Komárovem je 10minutový špičkový interval opravdu dlouhý, zvlášť když je na jednom konci trasy dvojnásobný. (Zato třeba na takovou Masarykovu čtvrť nebo Soběšice je deset minut víc než dostačujících.)


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Rem píše:
Staník: Za kolony opravdu DP nemůže, možna kdyby část, těch řidičů nebyla v kolonách ale v MHD, nebyly by ty kolony.

S tím naprosto souhlasím. Ale jak říkám, tím že by se interval mezi spoji snížil, znamenalo by to i snížení čekání na zpožděný spoj. Navíc lituju řidiče 75ky v době té odpolední špičky - už tak má většina spojů minimální čas v Obřanech na přestávku a takhle se jen otočí a jedou hned zpátky, navíc se zpožděním... Ale pravda, že mi stačí vidět při tom ztrácení času v kolonách miliony aut, ve kterých se veze v každém z nich jeden člověk... a hned je jasné, kde je problém... Bohužel Židenice jsou jednou z oblastí, kde se těžko bude něco měnit k lepšímu... jak to tak tady sleduji, je to čím dal horší...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Jo a to je právě špatně, i ten řidič má nějaký řád kterej má dodržet. A dobíhat v poslední chvíli kdy člověk dveře zavírá, nebo už odjiždí, když ta pár minut (oproti vesnici) jede něco dalšího je prostě už blbost toho dobíhače, protože ten prostě, pokud tím spojem měl jet, měl na něj čekat.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Jó, tak to už je otázka odhadu, jestli to stihnu, nebo jestli se na to vykašlat a počkat na další. Většinou se ten člověk nerozhodne, že bude dobíhat, až v momentě, kdy už jsou všichni vevnitř a zavírají se dveře. Leda když v ten moment vyleze z podchodu hned vedle šaliny. biggrin


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Staník: Za kolony opravdu DP nemůže, možna kdyby část, těch řidičů nebyla v kolonách ale v MHD, nebyly by ty kolony.
JJA: Tam je spíš příklad ten, když lidi dovedou být na zastávce včas u spojů co jedou jednou za čas, nechápu, proč to nejde při kratším intervalu. Technicky vzato, pokud se zdrží kvůli něčemu dobíhajícímu spoj, je zdržován i ten spoj co jede za ním ;) Bejt tři minuty před odjezdem ve městě, kde je frekvence spojů větší stačí. Já řeším to DOBÍHÁNÍ kdy spoj má již odbaveno, chystá se odjet a někdo se rozhodně ho dobíhat... to je ten problém který zapříčiňuje zdržování.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
439
16 led 2015 11:18
xxx píše:
Jenže my nežijeme na vesnici. Žijeme ve velkoměstě, kde se pracuje, všichni spěchají a nikdo nemá čas postávat deset minut na zastávce, než se uráčí něco přijet, do čeho se ani nedá nacpat. To je prostě fakt. Když k tomu budeme pořád přistupovat stylem "máte tam být včas, nafta je drahá, víc spojů si nemůžeme dovolit", tak budou všichni jezdit autem.


S druhou částí souhlas, ale dělat ciráty kvůli 10 minutám? :shock: V létě je mi to šumák, jen v zimě, když mrzne, to naštve. :D

Rem píše:
Celkově, u nás ve městě jezdi MHD "co chvilu" a každej tam furt dobíhá jak kdyby nikdy nic nejelo. Byl jsem pár let zpět na jedný vesnici, kdy tam bus jel 4x denně. Bus odjel, nikdo nikde, asi dvacet minut před příjezdem dalšího busu se začali scházet lidi, pět minut před odjezdem tam byli všici, co chtěli jet. Bus dojel a všichni byli spokojeni.


No jo, to jsou ale odlišné případy. Když to jede po půl hodinách, tak si cestu na zastávku plánuješ, abys tam přišel včas, ale nečekal moc dlouho. Ale když to jezdí po 5 nebo 10 minutách, tak prostě jdeš, a když se blížíš a něco přijíždí, tak to dobíháš. :wink: A dvacet minut před odjezdem, to bylo v minulosti, když ještě auta nebyla tak běžná, to si taky pamatuju. Dneska přijdu tři minuty před odjezdem a jsem tam často první. :mrgreen:


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8870 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 355  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 17 lis 2024 04:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]