Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 167 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Problemem vyberoveho rizeni je, ze nejsnadneji se porovnava jen ta cena. Vse ostatni je dost tezke zmerit objektivne. Proto se proste vezme ten levnejsi a vsichni jsou spokojeni... No a nakonec skoro nikdo...

Mamka ted letela do UK na nejaky kurz placeny EU. Vymysl kraje, ze tam budou na 14 dni posilat ucitele... Celou organizaci vysoutezila nejaka pochybna firma, protoze to udelala nejlevneji. No a jak to dopadlo? Tak naprilklad mamka musela zaplatit 1200 KC ze sveho za zavazadlo, protoze v cene letenky je puvodne pouze prirucni zavazadlo... Ale jen na 14 dni do zahranici a mit jen prirucni zavazadlo?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tento problém není jen v dopravě. Je to důsledek faktu, že ve VŘ se cena stala tím nejzásadnějším parametrem. Navíc v důsledku současného boje proti korupci má spousta odpovědných strach vybrat jinou nabídku, než tu nejlevnější.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
439
16 led 2015 11:18
Nedávno jsem slyšel, že odbory chtějí po ministerstvu dopravy, aby se upravily podmínky výběrových řízení, protože dopravci často zacházejí na hranu ekonomické udržitelnosti, takže tomu pak odpovídají i platy příslušných řidičů a nikdo se tam nehrne.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ad nedostatek řidičů: trochu mi tu chybí vhodný přístup zaměstnavatele. Tzn. zřejmě je tato pozice nedostatečně placená. 10 litrů za nástup to teoreticky může vyřešit, ale profese řidiče potřebuje vyšší mzdu.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Do Brna se teď vlakem pojede rychleji, skončila oprava trati mezi Skleným nad Oslavou a Ostrovem nad Oslavou
http://havlickobrodsky.denik.cz/z-regionu/do-brna-se-ted-vlakem-pojede-rychleji-skoncila-oprava-trati-20151015-q88c.html

RegioJet nesouhlasí s provozem trati Brno - Olomouc bez soutěže, stát prověří možnosti
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/regiojet-nesouhlasi-s-provozem-trati-brno-olomouc-bez-souteze-stat-proveri-moznosti--1544128

Dopravci bojují s nedostatkem řidičů, Arriva nabízí deset tisíc za nástup
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/dopravci-bojuji-s-nedostatkem-ridicu-arriva-nabizi-deset-tisic-za-nastup-1236614


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Demon: nejen teorie, často pozorováno i v praxi. Někteří lidé se totiž vydají blíž dveřím ještě před zastavením vozu, stejně tak se mohou pohybovat ve voze i po odjezdu vozidla ze zastávky. Ve sporu schody × rovina jasně vyhrává druhá strana.


Offline
Uživatelský avatar

361
28 dub 2006 11:37
stověžatá
Citace:
Pokud jdu ze schodů/do schodů, je to vždycky pomalejší (a vlastně i delší vzdálenost), než pokud jdu po rovině

Toliko teorie, jelikož je třeba zakalkulovat prostor za dveřmi a tady sedačky 1+1 u T3 a derivátů oproti 2+1 u "moderních" vozů zase těžce prohrává...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Řidiči autobusů protestují. S historickým vozem jeli za ministrem


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mcezo: s jakým zahraničím se chceš srovnávat? Hádám, že Ukrajina to nebude.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Záleží taky, jak moc překáží sedadla výměně cestujících v NP části: 13T 2+1 vs. dobytčák RT6 1+0.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Se zahranicim? Se zobecnovanim bych trochu brzdil. Je zahranici a zahranici...


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: ano, ve srovnání se zahraničím obojí zastaralé. Na druhou stranu není potřeba mít 100% NP vozidlo. Nicméně i ten jeden schod oproti 3 urychlí výměnu cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Me jde o to, ze Vario i 13T ma krajni vstupy vysokopodlazni. 13T navic dvere znacne uzsi.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Staník: nejen v Rize mají klimu na severu. Často je vůz bez oken, s plnohodnotnou klimou. Na druhou stranu si myslím, že v této oblasti by okna bohatě postačily.

Mcezo: cože?? Co na tom potřebuji měřit. Pokud jdu ze schodů/do schodů, je to vždycky pomalejší (a vlastně i delší vzdálenost), než pokud jdu po rovině. Důchodci (nemyslím teď nijak pejorativně, pro rejpaly) se přidržují madel, vysocí lidé se zase sklánějí, aby nenarazili hlavou do stropu. Taky mi přijde, že NP vstup umožňuje efektivnější pohyb dvou lidí ve dveřích (např. 1 nastupující, druhý vystupující), zatímco VP vstup má většinou propustnost jednoho člověka. Pokud to není třeba KT8, kde je uprostřed zábradlí. (Zase) poněkud planý argument.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Více vypovídající by byla průměrná hodinová mzda. Měsíční je sicě pěkná, ale když nevíte, jestli to je 150, nebo 250 hodin, tak je to dost zkreslující a málo vypovídající.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7586
17 pro 2006 22:32
Brno
financninoviny.cz píše:
"Víc berou řidiči autobusů Dopravního podniku města Brna - za prvních devět měsíců letošního roku v průměru 28.321 korun.

28.321,- Ale za jakých podmínek? Kolik v tom bylo přesčasů? Půl roku si u nás hromada řidičů nevybírala dovolenou, protože by neměl kdo jezdit. Výpravčí z toho měli bezesné noci, na každého veliký tlak na přesčasy. Zejména o prázdninách, kdy každý chce někam odjet a odpočinout si, zvlášť v těch vedrech, co byla. Neobsazené služby, za které jezdili zálohy vozovenské i ty v ulicích. Výměny neměl kdo dělat. Dokonce i několikrát vůbec nevypravené kurzy! Delší dobu podstav řidičů, a další dlouhodobí odchází.
A nejvyšší vedení se nám chce odvděčit tím, že nám z prezentovaného hlavního bonusu pět dní dovolené navíc, chce tyto vzít, že si je stejně nevybíráme. Tak to teda pěkně děkujeme, když nemáme kdy.
O zavedení bodového systému prohřešků, kdy místo stokorun jednorázově bude řidič chudší o stovky půlročně v kuse a údajném zrušení platových tříd (ehm, vlastně sjednocení, ale výhodné pro koho?) za výdrž u podniku nemluvě. Tady asi někdo upadl těžce na hlavičku v téhle situaci.

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Stovky řidičů po celém Česku obléknou na protest reflexní vesty
"Víc berou řidiči autobusů Dopravního podniku města Brna - za prvních devět měsíců letošního roku v průměru 28.321 korun. Ani oni se aktivně nezapojí."
http://www.financninoviny.cz/zpravy/stovky-ridicu-po-celem-cesku-obleknou-na-protest-reflexni-vesty/1269583


Offline
Uživatelský avatar

2573
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Škoda Electric vyrobí trolejbusy pro Lotyšsko
Za karoserii od Solarisu bych byl v Brně vděčnější, z toho SORu moc šťastnej nejsem...a jinak pozor, na to, že jde o město u moře, navíc podstatně severněji než naše města, tak už tam budou mít klimu...ovšem u nás v Brně pořád nic...

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
mceza píše:
No, krome toho ze je to jejich problem a misto blbnuti se 100% NP tramvajemi bzchom meli duchodce spis vzdelat, ze jine dvere jsou pro nastup vhodnejsi, tak zejmencha nechapu, jak muze byt v tomto oproti Variu 13T lepsi. Ten duchodce bude mit stejny problem (spise dokonce vetsi) v prednich dverich 13T nez ve Variu.

Já jsem teda chápal, že šlo spíš o srovnání Varia se 100% NP tramvajemi. Každopádně tohleto s důchodci nemůže fungovat ve všech případech. Modelová situace - důchodce přijde na zastávku k označníku, kde si začne číst jízdní řád, než to vyluští, tak mu tramvaj přijede a on bude nastupovat předními dveřmi, protože než by se dobelhal k druhým, tam mu tramvaj ujede (řidič nemusí vědět, že chce nastupovat).

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ondra K. píše:
Problém Varia je v tom, že jeden z efektů nízkopodlažní tramvaje je snadnější nástup do vozidla a celkově rychlejší výměna cestujících, a tohle ve Variu nefunguje, jednak díky tomu, že nízkopodlažní je jen jeden vstup a druhak kvůli důchodcům, kteří jsou zvyklí na nástup předem.


Vzdyt prece nemas vubec pravdu.

jeden z efektů nízkopodlažní tramvaje je snadnější nástup do vozidla
Vsak ten snadnejsi je

a celkově rychlejší výměna cestujících
Mas to nekde nejak zmerene? Kolik trva vymena cestujicich v dverich 13T a Varia?

Tohle ve Variu nefunguje, jednak díky tomu, že nízkopodlažní je jen jeden vstup
Chces rict, ze jak u Varia, tak 13T jsou krajni dvere se schody a dvere uprosted nizkopodlazni. Pokud reknes, ze Vario ma NP vstup oproti 13T jen jeden, srovnavas LF1 s 13T. Tedy LF1 s tramvaji o dvojnasobne delce.

a druhak kvůli důchodcům, kteří jsou zvyklí na nástup předem.
No, krome toho ze je to jejich problem a misto blbnuti se 100% NP tramvajemi bzchom meli duchodce spis vzdelat, ze jine dvere jsou pro nastup vhodnejsi, tak zejmencha nechapu, jak muze byt v tomto oproti Variu 13T lepsi. Ten duchodce bude mit stejny problem (spise dokonce vetsi) v prednich dverich 13T nez ve Variu.


Ja Varia vidim jako skvely kompromis, kdy za nizkou cenu obnovime vozovy park vozidly, ktera splnuji moderni trendy (tedy moderni usporna vyzbroj, nizkopodlaznost a komfortnejsi kabina ridice).


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Pražská MHD se více otevře handicapovaným i cyklistům

Eda: Já vím, že Cargotram není osobní tramvaj, ale pro úplnost jsem ji uvedl.


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Nabízí se otázka, kolik by něco takového stálo v ČR a jestli by nová soutěž spolu se zaplacením dluhu škodovce vyšla levněji?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zbylé 13T sice ještě nebyly dodány, ale vysoutěženy byly už v roce 2006. Tramvaje pro Konyu se soutěžily až v roce 2013, tedy o 7 let později.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Ondra K. :
jinou dobu? Já myslím poslední tramvaje dodané do Konye to znamená i s bateriovým dojezdem, naše 13T doposud nepřišly, přesto budou o hodně dražší. Ono nejde jen o tramvaje,ale třeba i poslední naše Citelisy byly dražší než ve srovnatelném období vybavenější vozy také Citelis do tuším rumunska či kam to šlo, v přepočtu byly o dost levnější než pro Brno...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Eda píše:
A není náhodou budapešťské Combino ještě o pár cenťáků delší?

Combino má 54 m a ten Caf 56 m.

M píše:
Ten CAF je pěknej a 100% nízkopodlažní, zajímavé by bylo cenové srovnání s naší 13T, samozřejmě tím myslím 5ti článkovou verzi. Ona i škodovka pro Konyu je levnější než naše 13T :-(

To cenové srovnávání je trochu problematické. Jednak zrovna u 13T a 28T se jedná o úplně jinou dobu a hlavně ty ceny jsou dost individuální a závisí i na pozici výrobce. Minimálně v době kontraktu na 13T měla Škoda dost silnou pozici, takže si mohli dovolit nasadit tomu úměrné ceny. Něco podobného ostatně udělal Pragoimex s Varii pro Košice. Například to Turecko byl pro výrobce nový trh, kde se tohle nedá.

prototyp401 píše:
Tak nějak mi vadí ty názory, že když je v interiéru schodiště, je to problém. Má to nízkopodlažní části? Má. Sedačky v nízkopodlažní části? Má. 80 % populace ty dva schody bez nějakého problému vyjde (a nepozastaví se - ježiš tady jsou schody!). V 13T v prvních seriich jsou ty sedacky naproti sebe, protoze podnik pozadoval jen jeden schod. Jinak to udelat neslo. V pozdejsi dodavce s novejsim usporadanim sedacek jsou uz sedacky na dvou schodcich a je to ok.
A vím, že cestující Varia i 13T vnímají jako prostě "nové" vozidla. T3 a T6A5 jako staré.
(Jinak po technické stránce - jasně, 13T není výkřik moderní techniky, ale jde o to, že jak někdo zmíní, že to není 100% NP, tak mě to zvedá ze židle, protože si myslím, že právě to by nemělo hrát roli - 100 % populace není imobilní (ani větší polovina)).

A že by byly škodovky pro Konyu nebo to v Budapešti vhodnější nové vozidla pro Brno - tak o tom nepochybuju :)

Problém Varia je v tom, že jeden z efektů nízkopodlažní tramvaje je snadnější nástup do vozidla a celkově rychlejší výměna cestujících, a tohle ve Variu nefunguje, jednak díky tomu, že nízkopodlažní je jen jeden vstup a druhak kvůli důchodcům, kteří jsou zvyklí na nástup předem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8085 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 19:24
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]