Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 46 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Když se povedlo vyrubat královopolský tunel s minimálními škodami, kde nadloží tvořily dvě TT, jeden bazén a výšková budova telekomunikací, nemám obavy o to, že by se totéž nepodařilo u Malé Ameriky. Mikropilotové deštníky už má subterra zvládnuté.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ReZ: (metropolitan) hezky se to čte, tak snad se opravdu brzy někam pohneme. Protože slibem nezarmoutíš.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ořezalo se to logicky. Poněvadž na Zvonařku už, po zavedení IDS, regionály nejezdí tolik, co dřív. Jen namátkově a-201/202 z Jedovnic, a-301 z Černé Hory, a-510 ze Želešic. Takže poptávka klesla.
Ohledně nezachování historické budovy na Malé Americe. Četl jsem studii, ta co zde kdysi byla, a tam se naznačovalo, že při budování megatunelu pro VRT se neví, jak to základy té budovy vydrží a že hrozí její nemožnost zachování. Omlouvalo se to slovy, když se kácí les, lítají třísky...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Naposledy upravil ReZ dne 08 říj 2015 10:42, celkově upraveno 1

Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Malá Amerika k zemi nepůjde, protože je památkově chráněná, stejně jako oba viadukty.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
Na Zvonařku jezdila též linka 19 ze Židenic.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Trochu zapomínáte, že tehdy měla Zvonařka docela slušnou obsluhu autobusy. Spojení autobusový terminál u nádraží - Zvonařka bylo hodně nadprůměrné (především ve špičce). Viz třeba archivní plán zde: http://static.bmhd.cz/data/bmhd-archiv/mapy_linek/19881101dpmb.jpg a jízdní řády zde: http://static.bmhd.cz/data/bmhd-archiv/jr/jr1989abus.pdf. Zvlášť po roce 1995 z toho nic nezbylo. A co zbylo, to se časem taky ořezalo (linky 77, 79, 51).


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
nejde o to, kdy se zvonařka stavěla, ale o to, co se od té doby (ne)udělalo.


Kolik nových tramvají bude potřeba k obsluze odsunutého nádraží? Budou se vejít do stávajících vozoven?
Jak bude fungovat příměstská železnice na nádraží, které není v centru?
Je nutné, aby VRT a lokálky stavěly na stejném místě?

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Kolego przniteli češtiny, uvědom si, kdypak se UAN Zvonařka stavěla. A uvědom si, že se na nějaký komfort cestujících naprosto nehledělo. Holt Zvonařka je dědictví minulosti a v plánech na nové nádraží (tuším v obou variantách) je její zrušení a sloučení s vlakovým nádražím.
No to je myslím kámen úrazu návrhu pod Petrovem. Ještě k Malé Americe tahat dálkové a IDS busy, no nevím, jak bude okolí vypadat. Navíc se tak nějak potichu počítá, že historickou budovu Malé Ameriky nepůjde zaintegrovat do nového nádraží a půjde k zemi...
Včera se mi do rukou dostalo nové vydání Metropolitanu. Doporučuji na straně č. 2 ve Slovo primátora. Moc hezky napsáno. :applause:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
kruháč na Vaňkově nám.za všechny
Byť toho pána neznám, absence Bielka by vyřešila spoustu problémů. Kromě Vaňkecu třeba Čeňka Růžičky×Vyhlídalova v Bohunicích.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ondro, ale přesně tahle nesmyslná představa už je desítky let smutnou realitou v případě Zvonařky. Btw viděl jsi už aspoň nástin přiměřeného napojení odsunuté role na stávající síť TT? Já si vybavuju jenom jednu Dokoupilovu představu, že tam povedou dvě tratě - první po bulváru přes křižovatku na NS a druhá jako odbočka z Plotní (až se tam teda tu šalinu uráčí přeložit). Obě tratě prochází dvěma nejužšími hrdly na vstupu do historického jádra - křižovatkou u viaduktu a NS, které jsou už dnes na hraně kapacity.
Další nepříjemností je, že i kdyby dvě nebo kdoví kolik linek na Rosickou chtějí natahat byly dostatečně kapacitní, překročí se kapacita na šalinovém okruhu, nebo se sníží dopravní nabídka do historického jádra. Obojí je špatně.

Takže sílu ducha na magošu bych rozhodně nepodceňoval. Už se projevila v jiných případech (kruháč na Vaňkově nám.za všechny).


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Tak nějak. Hlavně, v případě tunelu pod zastavěným územím je nutno provést soupis veškerých dotčených budov, zadokumentování jejich momentálního technického stavu, zajistit jejich průběžný monitoring a v případě potřeby provádět jejich zabezpečení. Tohle všechno stojí spoustu peněz.

Co se týče odsunuté varianty, tak dost pochybuju o tom, že by osazenstvo magistrátu bylo tak slaboduché, aby postavili nádraží bez adekvátního napojení na tramvajovou síť, to je prostě nesmyslná představa.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Delší tunel u Plzně je s tunelem v centru Brna naprosto nesrovnatelný, jednak protože je v nezastavěné oblasti (tudíž technicky výrazně jednodušší z hlediska vlivu na možné sesuvy půdy, větrací šachty můžou být kdekoliv, bez vlivu na infrastrukturu atd), jednak protože tam dost dobře neexistuje jiné řešení, jak narovnat/zrychlit trať mezi Rokycany a Plzní, kdy toto bude opravdu výrazné zrychlení.

To, že je ještě delší tunel u Berouna ještě dražší a náročnější řešení, než tunel pod Petrovem, ještě nedělá z tunela pod Petrovem lepší řešení - obě jsou jen na papíře (resp. v hlavách pomazaných či namazaných) a podle mě se jich nikdy nedočkáme.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
A reálně - vzhledem k tomu, že na nádr jdou peníze státu a na infrastrukturu kolem peníze města - každý, kdo v tomto státě žije nějaký ten pátek, tak musí vědět, že i když by bylo krásné to postavit zaráz a tak, aby to dobře fungovalo, se prostě nestane. Ne s těmi lidmi, kteří na odpovědných místech teďka jsou. Oni to nádraží využívat nebudou...


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Na druhou stranu, pokud bude nové nádraží blíž Zvonařce, se snad nějaká ta linka navíc k oběma nádražím dovede. Ale musí to být ex ante, ne jako v případě bohunického campu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Už v bibli stojí "po ovoci je poznáte". Tristní obsluhu Zvonařky prostě neokecáte, ten důkaz je do očí bijící. Upozorňuji na drobnost, že investice do městské infrastruktury, tedy TT zajišťuje město, investice do VRT půjde od státu. Když je reálné vykutat daleko delší tunel u Plzně a uvažovat o ještě delším tunelu na Beroun, tak obdobná stavba pod Brnem nemůže být o nic méně reálná.
I když bych si VRT přál, přece jen se obávám, že její osud bude hodně kopírovat odsun role.
A pořád mne nikdo nepřesvědčil o tom, že je výhodnější mít navždy lepší provozní uspořádání (tedy hlavní směry bez úvratě) i za cenu vyšších nákladů (které ale mají vyšší přidanou hodnotu například v potenciálu výrazně lepší dostupnosti Bastru a Žebětína), než ušetřit a pak se navěky potýkat s obracením souprav či jednotek.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
goldffinger:
ten dokola omílány argument s neobsluhou zvonařky ze strany NvC mě neskonale baví. Na jednu stranu nevěříte, že město dotáhne na Zvonařku dvě tramvajové tratě, ale zároveň věříte, že reálné postavit železniční tunel Blanka pod celým Brnem, aby VRT na nové Hbf přijela ze severu. Proboha.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Lidi ze SL a Líšně by nepochybně ječeli nadšením, kdyby d8 jela mimo stávající rolu, takže do centra přestup navíc.
Jak by v reálu vypadala obsluha odsunuté role, si můžete ověřit na analogickém případu ÚAN Zvonařka. Více, než 30 let k němu nebylo město schopno dotáhnout šalinu. Není důvod se domnívat, že by to u HBf. bylo jinak.
Zakopat šalinu před rolou není nutné kvůli taxíkům a žluťákům, ale zejména kvůli rozdělení stávajícího chaosu do dvou úrovní - pod zem by se přesunula frekvence do šalin, na povrchu by zůstali tranzitující z centra do Vaňkoffky. Mají to tak například ve Štrasburku.
https://www.google.cz/search?q=strasbou ... 00&bih=789


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Pravda, pravda.
Fakt se mi ježí chlupy úplně všude při představě toho, že zakopáváme šalinu pod zem jenom proto, abychom měli nádraží v centru. Aby se tudy mohli prohánět IGK, taxikáři a Žluťáky. [-(

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pokud by tramvajová trať byla maximálně segregovaná a preferovaná vůči ostatní dopravě, tak si myslím, že rychlostně postačí. A pokud by se dobře postavilo linkové vedení a dostatečně kapacitní konečná, tak by dostačovala i kapacitně.

Hlavně tím odsunem a navazující nutnou stavbou okolních TT by se mohlo vyřešit spoustu problémů současné kolejové MHD. Propojením TT Nové Sady - Nádraží - TT do Komárova a TT do Líšně by vznikla alternativní trasa k viaduktu a odlehčilo by se Role. Minimálně třeba taková d-8 by nemusela přes stávající nádraží vůbec jezdit. Smyčka u nádraží zas může vyřešit současnou téměř nulovou možnost kloudně řadit z nádraží posilové tramvaje. A taky by byla možnost roztrhnout linku 1.

Ono obecně většina Brna má dost špatné geologické poměry ve kterých je jakákoliv podzemní výstavba nevyzpytatelná a drahá. Jestli se nepletu, tak to poslední porovnání variant vycházelo finančně cca na stejno. Nicméně to byla zřejmě jen nějaká předpokládaná ideální varianta. Stačí se podívat o kolik se oproti předpokladům prodražila Blanka, která je rozsahem o dost menší.

Další věc je, že to "podzemí" se musí nejen postavit, ale taky udržovat, což bude mnohonásobně dražší, než údržba těch TT na povrchu nutných k odsunuté variantě.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
SJTD v zásadě neodmítám, ale i bez něj lze realizovat nové nádraží v poloze "Zelená louka". Samozřejmě si spoustu lidí nedokáže představit, jak by do toho prostoru jezdili, všichni vidí jen d-12 přes Dornych. Nebo pěškobus přes Vaňkovku a Zvonařku. Pokud by obsluha toho prostoru fakt měla skončit takto tristně, byl bych smutný...
Ale předpokládám (naivně?), že to tak neskončí. Ono spolu s polohou nádraží bytostně souvisí i dobudování VMO a celé návazné sítě a tím pádem zklidnění ulic Hladíkova a Opuštěná. Vlastně vybudování celé nové městské čtvrti...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ReZ: to bychom ale potřebovali SJKD, nebo nějakou jinou variantu rychlejší, než tramvaj. Resp. velmi by se to hodilo. Zase jsem si na tento brněnský evergreen vzpomněl při prohlížení plánů na nové dvě linky kodaňského metra (2 mají, dvě staví - jednu z nich okružní).


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No jako zastánce nádraží na zelené louce jsem si se zájmem přečetl předcházející příspěvky a nestačím se divit. Počítáte, jak dlouho budete jezdit na nové nádraží, už máte rozhodnuté kterými linkami s jakým taktem a nejlépe už vytipované eviďáky.
Nejveselejší je teorie současné výpravní budovy a jakési vybudování tunelu Blanka v prostoru Nádražní ulice. Jaksi zapomínáme, že nikdo neví co pod prostorem bývalých hradeb je, jak moc je vyschlý svratecký náhon a jak rychle bychom tam měli ponornou řeku. Stačí si vzpomenout na několikrát vylitou říčku Ponávku v prostoru křižovatky Koliště x Cejl. A taky mě fascinuje, že pro dopravu na nové nádraží (vlakové, busové, P+R) bychom měli jen d-12 a nějak přetrasovanou d-1. A chudáčci, co se do třetí soupravy 1,5 wany nevlezou museli šlapat přes území úhoru a vyrabovaných autobazarů pěšky.
No pokud bychom nádraží posunuli jen o 300 m západně do prostoru V. a VI., tak na nějaký komfortní návoz cestujících taky zapomeňme. Nebudu-li brát v potaz a-60 a a-61, tak zbývá pouze d-8, i když v kapacitnějších Kačenách. Taky výhra v loterii. Jo a dle plánů by se VRT tunelem podkopalo celé centrum a nějak přesouvala Svratka v prostoru u Spielberk Office centra. A peróny by končily někde mezi Křídlovickou a Štýřickým nábřežím. Mňam.
Ano pokud bychom vybudovali nádraží v prostoru Rosického nádraží, tak jak se už skoro 100 let doporučuje, zrevitalizujeme a soukromými investory (viz Vaňkovka) necháme zastavět prostor mezi Uhelnou (potažmo Novými Sady) a Košťálovou (potažmo Svatopetrskou), zrevitalizujeme a otevřeme historický viadukt, uděláme tam parky a odpočinkové prostory, vybudujeme třetí tramvajový uzel (už tu zaznělo) včetně trolejbusového a autobusového terminálu, tak přestaneme být měněcennou vesnicí s velmi krátkozrakým světorozhledem.
A pokud počítáte se zvýšeným časem pro dojezd k novému nádraží, tak je to, bohužel pravda, bez toho bychom fakt jenom mohli opravit kandelábry a dlažbu na současném nádraží, domontovat stojany na kola a na asfalt nastříkat pár piktogramů, občas z perónů vyhnat bezďáky a holuby a bíti se v prsa, že jsme nevyhodili penízky oknem za nějaké megaprojekty.
Časové srovnání dojezdů je přitažené za vlasy. Příkladem šalinou na rolu kdesi v trapu jedu hodinu, vlakem (VRT) do PHY taky a letadlem do UK jakbysmet. ](*,)

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Zkrácení JD ze směrů Vranovice a Střelice je způsobeno tím, že se zkrátí kilometrická vzdálenost k odsunutému HBf. Tyto tratě jsou zaústěny od jihu a rola by se odsunovala taky na jih, takže je logické, že z těchto směrů to bude kratší. Ale o co dřív budou vlaky na odsunutém HBf., o to později, se cestující dostane do cíle cesty, bude-li tento v severní části města (zjednodušeně napsáno). Blažovice jsou jasné - odpadla by komároffská spojka.
Porovnání směru Tišnoff/Blansko je zajímavé - ukazuje se, že vedení oblouky přes Šimice je pomalejší, než stávající příjezd.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Ohledně Bystrce, tam by bylo asi posílení intervalu Mendlák - odsunuté nádraží, ale to je jedno, jen zpochybňuji jízdní dobu 45 - 60 minut. Bych se musel hodně snažit, abych jí dosáhl. Neznám ten zdroj, ale Koalice nádraží v centru vydala nějaké jízdní doby, kde byly slušné perly.

Ad zrychlení železnice, u varianty Petrov samozřejmě také dojde ke zrychlení. Jsem tu větu napsal špatně, mělo tam být, že obecně Petrov bude lepší než odsun, ale odsun bude lepší než současný stav. Těch 5 minut jsem se přiznám trochu střílel od boku, protože už jsem si přesná čísla nepamatoval a nechtělo se mi to dohledávat. Trochu jsem to přestřelil, ale ne zas o tolik, ono to zprůměrovat hlavně nejde. Tedy čísla pro odsun jsou následující (Petrov to má obdobné):
Střelice/Moravské Bránice: -4 minuty
Tišnov/Blansko: +1 minuta
Vranovice: -5 minut
Křenovice: -2 minuty
Blažovice: -9 minut

Ohledně počtu cestujících Brno - Praha, to není celkový počet, je to počet cestujících, kteří jsou ochotni vyměnit auto za vlak při splnění daných kritérii. Takže navíc. Také se mi to zdá přestřelené, ale jelikož budeme mít 3 tratě (Praha, Vídeň, Ostrava), tak ve špičce to může být nárůst o tisíce lidí. Hlavně přijede vlak, který bude mít stovky cestujících v jeden moment . A to se ještě předpokládá nárůst lidí i v regionální dopravě. Jinde to není problém, protože mají metro nebo funkční systém městské železnice. Podívejte se jak jsou už teď narvané ostrůvky tramvají ve špičce. A hlavně už nyní se občas vytvoří menší kolona šalin, stačí aby přijela LF2+LF1 a už se tam nic nevleze.

Ohledně linkového vedení MHD, jen jsem psal, že přímé spoje ze severu mohou zmenšit negativa, protože se bude cestovat k novému nádraží jistojistě déle. Všechny oficiální návrhy počítají zatím s linkou 12, někde jsem viděl i dělenou linku 1 (polovina spojů z Řečkovic na nové nádraží). Ale to se stokrát změní, tím se nemá cenu zabývat. Stejně se nakonec rozhodne měsíc před otevřením nádraží :-) A pokud se postaví SJKD, tak se snad linkové vedení může změnit.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Rychlejší příjezd na HBf u reky se mi taky moc neudá-naopak ze Šimíček by to bylo pod Petrovic určitě rychlejší a od Blaukecu taky-tam je rovina a když se spraví svršek a spodek, muže se jet az na zhlavi hodně rychle.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 01:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]