Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 336 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1111
05 čer 2005 13:18
Kája píše:
Pro Veruschu: Paní redaktorka MF Dnes o tom psala ve svém článku. :-) Přesný čas určuji tak, jak by to dělal kdokoliv jiný, kdo chce mít na svých hodinkách objektivně přesný čas. Vlastním signálem DCF řízené stolní hodiny, podle kterých si seřizuji své náramkové a podle nich pak určuju čas. Nebo to můžu dělat i naopak. V tramvaji si zapisuju časy na mých hodinách a až přijdu domů, koriguji všechny zaznamenané časy podle hodin s DCF. Nebo místo hodin s DCF používám časový server na internetu. Nebo ještě poslední možnost - seřídím si hodinky přesně podle BUSE v šalině. Přesto všechno svůj čas považuji za +- 5 vteřin od SEČ/SELČ nepřesný a vždy to do stížností uvádím. Při podjetí o víc jak minutu (na menší podjetí než minutu jsem si nikdy nestěžoval) 5 vteřin stejně roli nehraje.


Karlíku, ty seš vážně případ pro psychologa. Bez komentáře.... Možná jsi měl mít na tomto fóru přezdívku Hujer, ten si taky seřizoval hodinky podle rozhlasu... Takže: "Pane profesore, už je čas..."


Offline
45
05 pro 2005 18:56
Brno-Bosonohy
b1: Ano, rozumný člověk opravdu chodí chodí na zastávku 1-2 minuty před odjezdem
M: Ano, přesně tak to je, tramvaj má například i zastávky bez nástupního ostrůvku, nemůžu tam 30 sekund stát a blokovat auta za mnou - oni se stejně začnou rozjíždět a když to někdo ve voze nevydrží a začne vystupovat, tak ho akorát přejedou :-?

_________________________________
jbb


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Kajo

PROSIM uz to konecne prestan resit kdo to ma porad cist, si proste nepoucitelnej, ja jezdim s autobusem a denne se mi stava ze su NUCEN dopravni situaci odjet ze zastavky DRIV i o 30 sekund nekdy i vic protoze proste nemuzu blokovat dopravu v cele ulici, proste tam stat jak trubka NEMUZU a jet usek 3az 4 zastavek rychlosti 25 az 30 km/h taky NEMUZU to proste NEJDE chapes to????


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Kaja: Porad nevim, ceho tim chces dosahnout, pro mne kvalitni doprava znamena byt vecer brzo doma, a ne cekat nekde na vsetinske nez nikdo nenastoupi. Kdybys sledoval odjezdy treba v Utechove, kde to jezdi jednou za pul hodiny, tak by se to jeste dalo pochopit, ale i tak si nemyslim, ze by nekdo byl tak nezodpovedny, aby chodil na zastavku 5 sekund pred casem odjezdu. Ja osobne misto toho abych nastval spoustu ridicu a spoustu cestujicich spechajicich domu, tak bych radsi nastval tu hrtsku co chodi na zastavku podle DCF a pak si stezuje ze dalsi odjezd jede az za deset minut.


Offline
76
08 zář 2005 16:45
pd: Nedalo mi to, přemýšlel jsem, co ta čísla znamenají, až jsem na to přišel :-).

Takže u toho tvého JŘ bych navrhoval jízdní dobu dvě minuty dát až mezi zastávku E a F, tedy na řádek F. Samozřejmě, je to jen pustá teorie, ale celková jízdní doba se dodrží a z žádné ze zastávek se neodjede napřed. Vždy by řidiči svítila na palubáku ona kýžená nula.


Offline
76
08 zář 2005 16:45
pd: Já bych to viděl jinak:

Příklad jízdních dob současnosti, pracovní den, od 7 do 18 hod.:

Vsetínská - Vojtova 1 min.
Vojtova - Křídlovická 2 min.
Křídlovická - Soukenická 1 min.
Soukenická - Nové Sady 1 min.
Nové Sady - Hl. n. 2 min.

Mezi zastávkami Vojtova-Křídlovická je poměrně krátká skutečná jízdní doba, jen kvůli křižovatce tam jsou 2 minuty. Když řidiči vyjde semtamfór na zelenou, tak rázem je na Křídlovké asi za 40 vteřin po odjezdu z Vojtové.

Navrhoval jsem na DP už několikrát toto:

Vsetínská - Vojtova 1 min.
Vojtova - Křídlovická 1 min.
Křídlovická - Soukenická 1 min.
Soukenická - Nové Sady 2 min.
Nové Sady - Hl. n. 2 min.

Kosmetická úprava způsobí, že se z Křídlovické nebude odjíždět napřed a pokud semtamfór řidiče zdrží, pak se vše vyrovná na Nových Sadech, kde stejně občas nechávají řidiči lidi přestupovat z/na d-1. Nic se nezmění, jen se JŘ přizpůsobí tomu, jak řidiči jezdí.

Kosmetické přesunutí jedné jízdní minuty může výrazně omezit předčasné odjezdy ze zastávky Křídlovická, když řidiči vyjde semtamfór na volno. Celková jízdní doba se nezmění.


Právě že bych řekl, že 8:01 neznamená 8:01:00 (na odjezdu z konečné řekněme že jo, ale na dalších zastávkách už ne).

Příklad: budu mít trasu řekněme 20 zastávek, kde jízdní doba mezi zastávkami bude vycházet všude na 1 minutu a 10 vteřin. Jaké budou jízdní doby uvedené v jízdním řádu?

konečná: 0
zast. A: +1
zast. B: +1
zast. C: +1
zast. D: +2
zast. E: +1
zast. F: +1
....

Takže ze zastávky D by měl vůz odjíždět dle jř v 5:00, ale ve skutečnosti odjede už 4:40, tj. s 20 vteřinovým náskokem. On tam těch 20 vteřin čekat nebude, protože celková jízdní doba na takové lince vyjde na 21 minut (a 20 vteřin). Kdyby těch 20 vteřin čekal, tak by takhle musel čekat na každé čtvrté zastávce, takže do cíle by dojel o 5x20 sekund později. Kdyby se tohle prodloužení zohlednilo v jízdním řádu, tak by se třeba musel přidat další vůz na linku, a to by bylo v tomhle případě úplně zbytečné.

Aby bylo jasno, tím jsem chtěl ukázat, kde vzniká ta v limitním případě až 30 vteřinová odchylka (ne že byste hlásil 30 vteřinové podjetí).

A teď akorát doufám, že jsem se v tuto pozdní hodinu nikde nesplet. Možná akorát to +2 by mohlo být už u zast. C (podle toho, na kterou stranu by se zaokrouhlovalo 30 vteřin), ale tak by se to celé jenom posunulo o 10 vteřin, takže je to vcelku jedno.


Offline
76
08 zář 2005 16:45
Veruscha: Přejte to dopravnímu podniku, ne mně, upřímně. S kvalitou dopravy nemám co dočinění. Jen na ni v určitých bodech upozorňuji. Jak se zachová dopravní podnik je zcela na něm. Třeba u nás v Havířově je běžné, že si řidič při jízdě s autobusem za jízdy vytáhne cigaretu, zapálí si ji a kouří. Když to brácha nafotil a nafilmoval, napsal stížnost, zachovali se jako obvykle - žádná odpověď.


Naposledy upravil Kája dne 04 úno 2006 01:52, celkově upraveno 2

Teoreticky to může znít jak chce, ale praxe je jiná a s tím stejně nikdo nic neudělá. Dřív RIS nebyl, nebylo DCFko, lidi měli hodiny leda na kostele a taky se jezdilo. Dneska spěcháme kvůli minutám, abychom pak stejně strávili půl dne v Kauflandu. Takže Kájo - přeji vám hodně úspěchů v dalším zkvalitňování naší dopravy....


Offline
76
08 zář 2005 16:45
PD: Pokud je v JŘ čas odjezdu např. 8:01, znamená to:

- že nejdříve, kdy je z takové zastávky možné odjet, je čas 8:01:00. Pokud by odjel v 8:00:35, nedoběhla ještě celá 1. minuta 9. hodiny.

Přesný čas je na palubáku uveden přesně na vteřiny a řidič ví, že může odjet ze zastávky v momentě, kdy mu na displeji svítí kontrolní údaj buď 0 a nebo -x, kde x je přirozené číslo. Čas odjezdu ze zastávky palubák signalizuje zobrazením nuly a to nastane v čase 8:01:00, ještě i v čase 8:00:59 bude zobrazovat +1.

Nic se nezaokrouhluje. DCF-77 zaokrouhlovat neumí. :wink:

Dodatek: NASA měří s přesností na mikrosekundy.


pd - jak vidíš, asi to možné je, když se nám po městě pohybují občané s přesným časem vhodným spíš k řízení letového střediska NASA


Já bych si dovolil malou technickou poznámku pro Káju: nemůžete mít přesnost +- 5 sekund, ale +- 35 sekund, protože ty časy na zastávkách nejsou uváděny s přesností na vteřiny, ale jsou zaokrouhlené na minuty.


Kája - díky za odpověď. Váš přesný čas lze brát jako polehčující okolnost v tom vašem stěžovatelském maratonu. Podle DCF - 77 seřizujeme i palubní počítače, alespoň na komínských vozech.

S tou MF to nějak nechápu, co jako v článku mělo být?


Offline
76
08 zář 2005 16:45
Pro Veruschu: Paní redaktorka MF Dnes o tom psala ve svém článku. :-) Přesný čas určuji tak, jak by to dělal kdokoliv jiný, kdo chce mít na svých hodinkách objektivně přesný čas. Vlastním signálem DCF řízené stolní hodiny, podle kterých si seřizuji své náramkové a podle nich pak určuju čas. Nebo to můžu dělat i naopak. V tramvaji si zapisuju časy na mých hodinách a až přijdu domů, koriguji všechny zaznamenané časy podle hodin s DCF. Nebo místo hodin s DCF používám časový server na internetu. Nebo ještě poslední možnost - seřídím si hodinky přesně podle BUSE v šalině. Přesto všechno svůj čas považuji za +- 5 vteřin od SEČ/SELČ nepřesný a vždy to do stížností uvádím. Při podjetí o víc jak minutu (na menší podjetí než minutu jsem si nikdy nestěžoval) 5 vteřin stejně roli nehraje.


Kája - ještě jednou, ostatním se omlouvám za víření tématu, se vás chci zeptat - JAK určujete přesný čas, podle kterého pak určujete podjetou nebo nadjetou tramvaj?


Offline
76
08 zář 2005 16:45
Jinak JŘ spojů jedoucích z/do vozovny s cestujícími je vyhledatelný např. přes http://www.idos.cz. Nejsou vylepené na zastávkách, ale pořád to jsou oficiální JŘ, které by se měly dodržovat.


OP, Izzy, jbb: ok, máte pravdu, není to tam, spletl jsem si to asi s vozovýma jř.


PvvS - tož, já už to nacvičený mám ve vozovně (manipulace s 22Tr pomocí eMka), jde o to, že na trati je to prý zakázaný. P.S. - Danone nežeru, je moc "umělý"


Offline
45
05 pro 2005 18:56
Brno-Bosonohy
Jsou pozdní odpolední služby končící tak, že pokud by řidič dodržoval přesně jízdní řád podle BUSE, tak by mu z VM odjel služební autobus 23.50 na hl.n. a čekal by tam v prac. dny do cca. 0:40 na noční 90/91 :-?

_________________________________
jbb


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
pd: OP ma pravdu jizdni doby mas jen pro svou trasu a napr. tu cestou do medlanek ze SL do VM opoustis prave na novych sadech...pak mas jizdni doby jen na palubaku ale JR neni vyvesen na zastavkach a hlavne proto vypravci toleruji i nekolikaminutove podjeti pri prijezdu do vozovny...nebo si kaja mysli ze sou vsechny kurzy ve vozovnach na minutu presne? ani nahodou...sou tam driv o 5min i vice a vypravci jsou lidi a chapou ze sou ridici unaveni a chteji to mit za sebou pokecat apod. jak sem uz psal...takze zabyvat se tim ze ridic fici do vozovny jako vitr je totalni blbost a tobe do toho nic neni a muzes byt rad ze se nejezdi rezijne...aneb to je dobrej napada jezdit do vozoven razijne bez lidi jako kaja...


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
přesně tak... aby doprava fungovala po "kájovsku", musely by být naddimenzované doby úplně všude a taková 44/84 by měla 10 minut delší jízdní dobu. Při sestavování jízdních dob jak u nočních linek (kdy to prostě stihnout nejde) by zase nefungovaly naprosto žádné návaznosti, i když by nebyly podjezdy. Ať si každý sám řekne co mu víc vyhovuje. Považoval bych za vyhovující běžně tolerovat minutu podjezd s tím, že na vybraných zastávkách se bude čekat do odjezdu.


Offline
45
05 pro 2005 18:56
Brno-Bosonohy
Fixi píše:
dneska autobus na lince 84 čekal na poříčí na odjezd podle jř asi minutu. na mendláku chytl frontu, a přijel se spožděním 3 minuty...takhle to dopadá po kájovsku


Naprosto souhlasím!!!!

_________________________________
jbb


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
dneska autobus na lince 84 čekal na poříčí na odjezd podle jř asi minutu. na mendláku chytl frontu, a přijel se spožděním 3 minuty...takhle to dopadá po kájovsku


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Verusha píše:
Škoda jen, že drážní zákon neumožňuje tahat trolejbus trolejbusem (což se samozřejmě u nás v Brně nikdy ani v nejmenším nestalo, vždy se poslušně čeká na tahač, že, ehm 8-) ehm). Je to podobný případ - kdo by v případě nehody byl viníkem? Řidič odtahového trolejbusu, že nemá odtahovat, nebo řidič odtahovaného trolejbusu, že se nemá nechat odtahovat, nebo oba?


Chjo , jeste se musis hoodne ucit (a nebagrovat danone)

http://tramvajklub.hyperlink.cz/Foto/20 ... i270-6.jpg

Poněkud kuriózní snímek z brněnské ulice Hlinky zachycuje odtah porouchaného trolejbusu Škoda 21Tr dalším trolejbusem, „čtrnáctkou“ z poslední série s evid. č. 3269. Tato souprava míří do domovské vozovny v Komíně, foto 3. 6. 2001 © Ladislav Kašík.


Offline
45
05 pro 2005 18:56
Brno-Bosonohy
Řidič má vypsané jízdní doby pro svou trasu - všechny zastávky a linky na které případně přejíždí, ale ne pro cestu z vozovny a do vozovny.

_________________________________
jbb


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 25 lis 2024 23:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]