Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 47 z 110    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 110  Další
Autor Zpráva
Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pavel: Ta izochrona Bystrce je z jakési prezentace, nicméně mi připadá taky trochu nadsazená. Tebou uváděná kombinace 52 na Mendlák a 44 ke Zvonařce vede na dvojnásobný interval (snížení komfortu a zvýšení času dojezdu), než dnešní kombinace 52/54 na Ečerovu a 1 na hlavák. Nicméně tady lze doufat, že než se nádraží postaví, bude snad prodloužená trať na Kamechy a pak půjde "jen" o přestup na Mendláku (nojo, jenže při nádraží pod Petrovem to máme bez přestupu). Vyhlídkovou jízdu v Žebětíně podle mě jednoduše zrušit nejde, aniž by řvala většina Žebětína.
Taky se mi nepozdává, jak se díky nádraží u řeky vlaková doprava zrychlí průměrně o 5 minut. No, možná směrem na Vláru by to mohlo vyjít. A nedojde pod Petrovem ke zrychlení náhodu taky?
A přijde mi postavené na hlavu (pokud je to tedy pravda a už je venku nějaký návrh linkového vedení), že od nového hlaváku u řeky budou jezdit přímo linky do KrPole. Nejezdí náhodou tím směrem už přímý vlak? Ale hlavně: Neplánuje se v tomto směru diametr?
30000 nových lidí pro VRT je hodně nadsazený údaj i podle odkazovaného grafu. Nějaká část už jezdí i dnes, ti stejně už z toho hlaváku jezdí. Ale i kdyby, tak to znamená, že každou hodinu (kromě noci) musí odjet od nádraží ještě necelých 2000 lidí. To je 10 šalin v součtu ve všech směrech, tedy zhruba jeden spoj navíc pro každou linku. Poklesne tedy interval z dnešních systémových 5 minut na 4,5 (dobře, díky nějakým rozumným intervalům to budou minuty 4). To mi nepřijde nějak nezvladatelné. Spíš mi přijde nezvladatelné zaplacení posílení MHD k nádraží u řeky.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
prototyp401 píše:
Ti co zastávají přesun dále od centra na jih - a přišlo by vám v pořádku jet třeba z určitých částí Bystrce, Krpole apod. na severu Brna na nádr MHD cca půl hodiny a z Brna do Břeclavi vlakem taky půl hodiny? Myslím si, že současná poloha je maximálně výhodná. Spousta lidí nepotřebuje jet až k nádraží, vystupí třeba na čáře, projdou centrem - zastaví se v obchodech a tak. Zatímco na posunuté nádraží na jih, i když to není o moc, by prostě spousta lidí potřebovala dojet, protože v okolí žádné zájmové body nejsou a pěšky by tam došlo mnohem míň lidí... To je můj názor.
A návrhy na vyustění podchodu v Masarykově a část dopravy svézt pod zem popř. vestibul nádraží pod zem - kdyby byl mezi představiteli města někdo rozumný, tak požádají třeba VUT, aby jim udělalo návrh, je tam dost kvalitních lidí i mezi profesory i mezi studenty, kteří by to mohli dělat v rámci výuky, a na tom by se začlo stavět a někdo řekl - hlavně už něco dělejme...

michalk píše:
prototyp401: Jo, kdyby to z Bystrce bylo na budoucí hlavák "jen" půl hodiny, tak je to dobré. Půl hodiny to dá dnes. K Řece má mít horní část Bystrce izochronu 45-60 minut. Za 60 minut, až jednou bude VRT, se může jezdit Brno-Praha.

Nechápu dvě věci, utkvělá představa, že všichni na odsunutý hlavák musí přes současný hlavák. Viz dojezdová doba z Bystrce 45-60 minut. Nesmysl, dle IDOSu Kamechy - Hlavní nádraží (linka 52 + 1) 38 minut, Kamechy - Zvonařka (52 + 44) je to 36 minut. Ovlivňují to přestupy, takže je to nastejno. A to ještě máme vyhlídkovou jízdu, která jde zrušit, v Žebětíně. A druhá věc, že je strašný problém jet o 5 minut déle na nové nádraží, ale že vlaková doprava se průměrně zrychlí o více než 5 minut to už se nějak nepočítá. Samozřejmě současné nádraží bude na tom o něco lépe než odsunuté. Ale odsunuté bude na tom lépe než to současné. Navíc při rozumně nastavené MHD se to dá minimalizovat - linky ze severu Brna by měly jezdit na nové nádraží přímo bez přestupu (linky 1 a 12), pro ostatní směry si musíme pomoci s autobusy a trolejbusy. Dojezdové časy odsunuté nádraží - Mendlák a odsunuté nádraží - Životského - Stará Osada jsou na tom prakticky stejně jak ze současného hlaváku. Do budoucna bude vhodné na toto spojení vybudovat tramvajovou trať.
Já se při současné poloze (Petrov) obávám jiné věci, kterou zatím nikdo nespočítal. Co se stane po postavení VRT a nárůstu počtu cestujících o 20 000 - 30 000 (jen trať Brno - Praha)(http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/odhad_cestujicich_VRT_Brno_Praha_Kordis_2013.jpg) s propustností tramvajového uzlu Hlavní nádraží? Trochu se obávám, že tam dojde k totálnímu kolapsu. Prostě bez vybudování třetí velkého tramvajového uzlu si to nedovedu představit. A nebo budeme muset postavit SJKD a pak už bude jedno, kde to nádraží bude.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Teoretické úvahy o přesunu části nádraží pod zem jsou pěkné, ovšem v místních geologických podmínkách to může celkem snadno vyústit v extrémně drahý problém.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
359
20 čer 2008 14:08
K odsunu nadrazi k rece: obrat cestujicich ca 70,000 ks za den. Kdyz z toho jen 3/4 budou pokracovat jinam nez do Komarova, tak proste navrhovane 2 tram linky to nemaji sanci odvozit, natoz civilizovanym zpusobem (= lidska obsazenost, nikoliv stylem stojim na jedny noze a jeste ne na vlastni)! Odsun za reku je realny jen a pouze se stavbou SJKD, coz je ovsem bohuzel financni utopie. Takze za me jednoznacne nechat na Nadrazni nebo o 100 m vedle pod Petrovem.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
prototyp401: Jo, kdyby to z Bystrce bylo na budoucí hlavák "jen" půl hodiny, tak je to dobré. Půl hodiny to dá dnes. K Řece má mít horní část Bystrce izochronu 45-60 minut. Za 60 minut, až jednou bude VRT, se může jezdit Brno-Praha.
Jinak ještě k tomu zakopání: Dnes je pozdě cokoli velkého u nádraží měnit, protože (jak doufám) se snad už brzo začne přesouvat. Ať už pod Petrov, nebo k řece. Dnes má cenu investovat tak do natření zábradlí, laviček. A do vodního děla, aby se to tam pořádně (vy)čistilo :-). Promrhaná šance byla někdy v devadesátých letech, když se dělalo něco s podchody (aspoň doufám, že to bylo tehdy - jako děcko si tam pamatuju děsnej labyrint).


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prototyp401: přesně tak -> jsme v univerzitním městě, ale nápadů studentů zatím moc nevyužíváme. Přitom by to ani nemusely být BP nebo DP, stačí jeden semestr. A v rámci jednoho předmětu lze kolikrát nějaký návrh udělat formou soutěže mezi studentskými týmy.


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Ti co zastávají přesun dále od centra na jih - a přišlo by vám v pořádku jet třeba z určitých částí Bystrce, Krpole apod. na severu Brna na nádr MHD cca půl hodiny a z Brna do Břeclavi vlakem taky půl hodiny? Myslím si, že současná poloha je maximálně výhodná. Spousta lidí nepotřebuje jet až k nádraží, vystupí třeba na čáře, projdou centrem - zastaví se v obchodech a tak. Zatímco na posunuté nádraží na jih, i když to není o moc, by prostě spousta lidí potřebovala dojet, protože v okolí žádné zájmové body nejsou a pěšky by tam došlo mnohem míň lidí... To je můj názor.
A návrhy na vyustění podchodu v Masarykově a část dopravy svézt pod zem popř. vestibul nádraží pod zem - kdyby byl mezi představiteli města někdo rozumný, tak požádají třeba VUT, aby jim udělalo návrh, je tam dost kvalitních lidí i mezi profesory i mezi studenty, kteří by to mohli dělat v rámci výuky, a na tom by se začlo stavět a někdo řekl - hlavně už něco dělejme...


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: vidíš, skoro jsem zapomněl - takto je to řešeno např. v Plzni, kdy je vestibul o úroveň níž (a koneckonců v Praze taky). To by určitě nebylo od věci.
Ono teoreticky by nebyl problém nádraží plnohodnotně zrekonstruovat ve stávající poloze, jen bych nechtěl, aby se s ním místo toho nic nedělalo (zakonzervování stavu).

Robert: v Olomouci má tu výhodu, že je kolem spousta prostoru. Ale je blíž, než by v Brně bylo to u řeky.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Kdyby se pod zem do úrovně -1 nějak smysluplně přestěhoval i "vestibul" nádraží, neměly by hromady lidí důvod motat se mezi kolejema pro šaliny. Přímo by sfáraly do podchodu u šaliny a vyfáraly na nástupišti. Nahoře by se pak v pohodě vešly šaliny i auta.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A nebo by bylo jednodušší dát pod zem IGK (kvůli nutnosti ponechat na povrchu trať na Svoboďák). Každopádně když jsou pod zemí pouze chodci...no víme, jak to vypadá, když vše ostatní - zastávky, taxi i vestibul - je na povrchu.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Martin V: Naprostý souhlas. Na povrchu by musely zůstat 2 koleje kvůli trati do Masarykovy. Kdyby bylo potřeba jet zejména při nějaké výluce z Křenky přes Svoboďák, jelo by se závlekem přes Maliňák. Akorát nevím, jak by to bycházelo výškově s uvažovanými podzemními nástupišti u Nových sadů.

A při reko role by se podchod mohl rozšířit až k poště se vchodem od Masarykovy a mohla by tam být užitečná pasáž.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Robert píše:
Radši na jih. Aspoň za mě. Jinak se z toho centrum po..re.

Přesně tak, já bych to odsunul rovnou do Mikulova, nebo aspoň do Pohořelic.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Já mám raději nádraží mimo místo, kde se koncentruje velké množství lidí, a kvalitní dopravní napojení k němu. Nemyslím teď Hrušovany nad Jevišovkou nebo Moravský Krumlov, ale třeba v Olomouci se mi jeho poloha moc zamlouvá.
Že je v centru mnoho lidí, považuji za správné, ale v centru jako takovém, ne v přestupním uzlu, kde se mezi sebou melou lidi jdoucí z nádraží do centra, z nádraží na MHD, z MHD do centra, z MHD na nádraží, autobusy dálkové a zájezdové dopravy, dopravní obsluha, pošta atd.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Roberte, nepo.ere. Je hloupé stěhovat nádraží nejen mimo centrum, ale i mimo civilizaci. Za státní peníze se to nádraží u řeky klidně dostaví, ale město na související infrastrukturu a související MHD prostě NEMÁ a NEBUDE MÍT.
Nevím, proč ti vadí lidi v centru, od toho snad centrum je, aby se v něm koncentrovali lidé z celého města. Pouze jen přestavbou/prodloužením podchodu/ů a přednádražního prostoru by bylo možné proudy pěších víc rozmělnit, kdyby se chtělo, nebo se do budoucna rozhodlo žádné nové nádraží nestavět.

Osobně si myslím, že chtít za každou cenu nové nádraží, ať už bude kdekoliv a jakékoliv svědčí o tom, že to nádraží stejně moc nevyužíváte a vlastně nepotřebujete.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Radši na jih. Aspoň za mě. Jinak se z toho centrum po..re.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Petrov nebo odsun, hlavně ať už se to proboha pohne.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: myslíš pod Petrov, nebo dál do Prčic? Asi můžeme mít lepší nádraží, než v současné poloze (jsme zkrátka v ČR), ale odsunovat ho kamsi pryč taky není výhrou. Nádraží v centru (což by pod Petrovem bylo taky) je velkou výhodou.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Diskuze přesunutá z tématu DPMB v tisku. Ondra

Už aby to nádraží z této polohy zmizelo a masy lidí, které spolu se štatlem generuje, se rozdělily mezi dvě kapacitně postačující lokality...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Pěšky ano, VHD, která bude, snad, odpovídajícím způsobem dobudována a nejen kolejová, ale i busová, nikoliv.
Nezapomínejme, že s novým nádražím se nabízí kompletní revitalizace zanádražního prostoru včetně otevření historického viaduktu. To jde u odsunuté, možná i u přisunuté varianty. O nulové variantě tady snad nikdo neuvažuje.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pořád to bude ale velmi výrazně blíž, než při odsunuté poloze.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No to si bohužel nemyslím, že nádraží Pod Petrovem bude míst stejně komfortní přístup k MHD, jako současná výpravní budova. Pokud jsem viděl plány na nové peróny, zvlášť pro ty pro VRT, mají vést kousek za současné V. a VI. k té piditočně a to je na zastávku Soukenická taky notný kus cesty. K zastávce Nové Sady na ostatní linky o to víc. Takže super komfort to taky není.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Má pravdu jenom v tom, ze by se mělo myslet trochu dopředu. Jinak mimo jako obvykle. Na druhou stranu zakonzervovani současného stavu taky není dobré řešení. A varianta pod Petrovem bude mít stejný přístup k MHD, jako současné nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
renek píše:
Odsun nádraží je nutný, je přesvědčen bývalý náměstek primátora
http://brno.idnes.cz/robert-kotzian-brn ... zpravy_zde

S Ko(kot)zianem už máme své zkušenosti - viz "lanovka" apod.


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Odsun nádraží je nutný, je přesvědčen bývalý náměstek primátora
http://brno.idnes.cz/robert-kotzian-brn ... zpravy_zde


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Mě to připomíná jeden ze skečů v TELE TELE. Určitě se podívejte na celé video, jeden argument lepší než druhý :D

Proč by mělo nádraží zůstat v centru, aneb argument který ještě nezazněl. sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2737 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 110  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 23:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]