Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 149 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
JJA píše:
Ach ty předsudky. :-( Ano, stává se, že přijede narvaný vůz, ve kterém je nepořádek a smradlavý/í cestující nebo bezdomovec, ale je to spíš zřídka. (Teda narvaný vůz sám o sobě ne. biggrin )

Vzhledem k tomu, že značná část vozů je mizerně větratelná, tak smradlavý vzduch ve vozidle nutně nevyžaduje nějakého extra smradlavého cestujícího. Navíc při každým dešti, kdy se pozavírají okna, nastává ve voze vlhko a kvalita vzduchu se ještě rapidně zhoršuje. Zde je jedinou světlou výjimkou 13T se zapnutou ventilací.

Výše uvedené by šlo vyřešit klimatizací salonu. Bohužel existenci klimatizace ještě brněnští radní neobjevili.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
JJA píše:
Ach ty předsudky. :-( Ano, stává se, že přijede narvaný vůz, ve kterém je nepořádek a smradlavý/í cestující nebo bezdomovec, ale je to spíš zřídka. (Teda narvaný vůz sám o sobě ne. biggrin )


V autě na nikoho takovýho nenarazíš vůbec..

Richie píše:
Máš pravdu, komfortem se to skutečně ani nepřibližuje autu, je to totiž úplně jinde :) Ale pokud komfortem nazýváš staní v kolonách z Pisárek do Žabin a od Branky ke Kamenolomu, tak to pak ne, chudáci stojící v šalině totiž všechny tyhle směšný kolony předjedou a jsou doma dřív a bez stresu z popojíždění v koloně mezi autystama :)


Zapomínáš na to, že čas si naženou na jiné části trasy, takže ve výsledku jsou opravdu doma dřív s IGK. No a pokud jezdí takovou trasou, že ne, tak už v té MHD pravděpodobně dávno sedí (pokud nemají dost peněz, že jim je to jedno) sarcastic


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ale v autě to není, pokud nejsi sám prase, vůbec :)

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
439
16 led 2015 11:18
TMB píše:
Předpokládám, že to navýšení kapacity obsluhy Technologického parku znamená prodloužení špičkových spojů linky č. 12 z Červinkovy. Nejen, že tramvaje z Technologického parku už jezdí hodně plné, ale když mezi ně na Červinkově vjede prázdná souprava, tak vlivem menší obsazenosti často dojede předchozí tramvaj. A taky by to mohla být příprava na obsazení linky 12 výhradně vozy 13T.


Právě, pokud přední spoj nabírá zpoždění, tak ho na zastávkách stíhá čím dál víc lidí (i ti, kteří měli stihnout až další), kvůli čemuž se prodlužuje odbavování a zadní spoj ho pak stahuje. Časté zejména na a-44/84. To pak naštve, když se člověk vymotá z narvaného busu a v ten moment za ním přijíždí další poloprázdný. Proto si myslím, že by se na zastávkách okružek kvůli tomu hodily ELPY víc než kde jinde. Přecejen je to pořád sázka do loterie, jestli je další spoj nadostřel nebo má taky zpoždění.

Fafner píše:
...bez plandání na tyči a lepení se na smradlavého spolucestujícího a s možností rovnou vyzvednout nákup/děti cestou zpět.

Ach ty předsudky. :-( Ano, stává se, že přijede narvaný vůz, ve kterém je nepořádek a smradlavý/í cestující nebo bezdomovec, ale je to spíš zřídka. (Teda narvaný vůz sám o sobě ne. biggrin )


Offline
820
25 led 2006 09:46
Předpokládám, že to navýšení kapacity obsluhy Technologického parku znamená prodloužení špičkových spojů linky č. 12 z Červinkovy. Nejen, že tramvaje z Technologického parku už jezdí hodně plné, ale když mezi ně na Červinkově vjede prázdná souprava, tak vlivem menší obsazenosti často dojede předchozí tramvaj. A taky by to mohla být příprava na obsazení linky 12 výhradně vozy 13T.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Tam jde o priority. Co je lepší, stres z toho, že někoho naboříš v koloně, za benál dáš víc peněz a (pokud nemáš na firmě vyřešené parkování) musíš hledat parkovací místo, ale můžeš si s sebou vézt půl obýváku vsedě v klimatizovaném autě, bez plandání na tyči a lepení se na smradlavého spolucestujícího a s možností rovnou vyzvednout nákup/děti cestou zpět. Neříkám, že je lepší jedno ani druhé, vše je o penězích, možnostech a důvodech, ale jednoznačný win MHD ani auta to ani zdaleka není.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Máš pravdu, komfortem se to skutečně ani nepřibližuje autu, je to totiž úplně jinde :) Ale pokud komfortem nazýváš staní v kolonách z Pisárek do Žabin a od Branky ke Kamenolomu, tak to pak ne, chudáci stojící v šalině totiž všechny tyhle směšný kolony předjedou a jsou doma dřív a bez stresu z popojíždění v koloně mezi autystama :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Jenže se špičkou se nehýbe (ono ani není co do ní nasadit, aby se s ní dalo hýbat), takže ve špičce to bude narvané furt stejně.

Nevím, jak moc se zlepšila obsluha Bystrce od doby, co je každá druhá d-1 LF2+LF, ale pochybuju, že by se to komfortem i jen přiblížilo k autu. Na stání minimálně 20 minut v šalině do centra a 20 minut z centra v porovnání s třeba 30 minutami sezení v autě lidi prostě nenalákáš...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
ad zkracování intervalů: zajímalo by mě, proč někteří lidé z oblasti Bysterce jezdí do práce stále autem. Všiml jsem si, že ráno je na okruhu kolona ze Svratecké až na Bráfovu. Myslím, že oproti šalině musí být auto časově nekonkurenceschopné..
Překvapuje mě, že někteří se staví ke zkracování intervůalů skepticky. Pamatuji si, jak zde mnoho jedinců říkalo, jak kvůli narvaným spojům přesedají do auta (např. z oblasti Kohoutovic). Ale chce to čas. Lidé si to řeknou, že to jezdí častěji, ale trvá jim to řádově měsíce, klidně i rok. Tak snad na MMB budou mít rozum a hned to nevrátí zpět.
Jinak kdo jste si četli ten dokument, uvědomte si, jaký pakatel stojí zmíněné posílení, ale zároveň jaký rozdíl v čekání to znamená. Z toho zároveň plyne, že kratší interval neznamená úměrně vyšší cena za km výkony, ale pouze nárůst v řádu několik procent.


Offline
200
27 pro 2004 12:45
Pokud na obsluhu celého Vinohradského sídliště (cca 12.000 lidí) musí v sedle prac. dnů stačit "až" jedna trolejbusová linka s intervalem 10 min a o víkendu sice dvě, ale ve stejném proloženém intervalu, a v pozd. večer. hodinách v prac. dnech 15 min, tak věřím že pro obsluhu těch pár ulic v Líšni spadajících pod atrakční okruh linky 58, musí být v sedle prac. dnů a o víkendu těch 20 min jistě naprosto luxusních.
vždy, než se začnete čílit nad tím, že "vaši" lokalitu, obsluhuje malý počet spojů, tak se podívejte, jak je na tom vaše okolí, kde těch lidí bydlí např. 10x tolik!
P. Haluza píše:
(v oblasti linky 58 určitě). I v pracovních dnech je večer interval 30 minut...

A toto je už úplně přes čáru. Od sedmi po dvaceti minutách, od půl deváté po 25, od devíti 30. To je jak někam na nějakou chatovou osadu. Lidi končí v práci i v šest a cestují dost intenzivně i v sedm hodin (PD). Takový interval opravdu není uživatelsky příjemný![/quote]


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Přileji trochu kávy do již vařící vody zde ohledně zlepšování dopravy.
Třeba na lince 42 došlo k navýšení kapacity, kdy i v PD začaly jezdit klouby na pár kurzech a hle, ono se to docela vyplácí. Třeba jen dneska jsem napočítal kolem 110 cestujících v kloubáku mířícím kolem poledne do Globusu a zvýšený počet cestujících eviduji už poslední měsíce (kromě prázdnin, i včetně špičky, kdy se interval krátí na polovinu). A čekal bych podobný efekt i na jiných linkách, kde by se zkrátily sedlové či víkendové intervaly.Takže za mě - podporuji zrkacování intervalu a myslím si, že to bude cesta ke zkvalitnění dopravy víc než "nějaký" zlevnění roční šalinkarty. :-)


Offline
800
12 zář 2014 23:38
a ta zmiňovaná příloha 1a) Plán dopravy po posílení, tu jste tam nikdo nenašel?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
7587
17 pro 2006 22:32
Brno
P. Haluza píše:
(v oblasti linky 58 určitě). I v pracovních dnech je večer interval 30 minut...

A toto je už úplně přes čáru. Od sedmi po dvaceti minutách, od půl deváté po 25, od devíti 30. To je jak někam na nějakou chatovou osadu. Lidi končí v práci i v šest a cestují dost intenzivně i v sedm hodin (PD). Takový interval opravdu není uživatelsky příjemný!

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087 -> DAF LF55


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
MartinV píše:
Jakub S.: večer to už není o plných/prázdných silnicích, ale pořád mohou cestující vyměnit auto za MHD - a zkrácení intervalů je jedna z možností.

Vesměs s tvým příspěvkem souhlasím, nicméně troufám si tvrdit, že se kýžený efekt projeví pouze málo, ve srovnání s tím, jak by mohl použít tyto peníze na posílení provozu v exponovanějších dobách. To by měla být priorita.
michalk píše:
Třeba toho, kdo by jel ve snesitelném intervalu tam, ale zpět už se mu až půl hodiny čekat (docela oprávněně) nechce.

Znovu, nepřinese to takový užitek, jaký by mohlo. Jinými slovy z peněz je potřeba vytěžit co nejvíc, posílení večerních intervalů to není. A to lze i v případě, že se jedná o stejnou částku.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ale taky tam mají vypsané časy (5:30-6:30 a 18:30-19:30), které sedí jen na ten interval 6,66. V ostatních okrajových časech (5:00-5:30 a 19:30-20:30) očekávám zachování intervalu 10. Pokud jsem to dobře pochopil, tak by to mělo vypadat u většiny tramvají takhle (starý/nový interval):
5:00-5:30 10/10
5:30-6:30 10*/7,5, *d-1,8 má nyní interval 6,66
6:30-18:30 5*/5*, *ranní posílení na 3,33
18:30-19:30 10*/7,5, *d-1,8,12 má nyní interval 6,66
19:30-20:30 10/10
20:30-23:00 15/10
Tj. jednoznačné zlepšení večer 20:30-23:00, u většiny linek zlepšení i 5:30-6:30 a 18:30-19:30, u d-1,8 a 12 je však nyní interval zhruba o 1 minutu kratší, než navrhovaný.

Jakub S.:
Citace:
Vybírat se mělo pečlivěji a posilovat pouze tam, kde je to vhodné.

Ano, to by bylo jistě vhodné, ale jak dosáhnout toho, aby na sebe potom rozumně navazovala linka v rozdílném násobku intervalu (např. 7,5 minut a 20 minut - přestup z vytížené šaliny na nevytížený bus)? To uživatelsky příjemné rozhodně není.
Citace:
koho se tím pokoušíme nalákat?

Třeba toho, kdo by jel ve snesitelném intervalu tam, ale zpět už se mu až půl hodiny čekat (docela oprávněně) nechce.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S.: večer to už není o plných/prázdných silnicích, ale pořád mohou cestující vyměnit auto za MHD - a zkrácení intervalů je jedna z možností. Tady je velký problém, pokud se na to díváme z krátkodobého hlediska. Lidem potrvá, než zjistí, že linky mají večer kratší intervaly, a pak jim ještě déle potrvá, než začnou MHD večer více využívat. A toto delší období může přesáhnout i to volební.
Já se na to dívám v tom smyslu, že pokud mám dát peníze na dopravu - opravu nějaké silnice, či posílení MHD -, posílení MHD je cestou, jak zároveň snížit emise ve městě (úbytkem automobilů; opět v delším období, na začátku budou emise naopak vyšší nárůstem dopravy, auta nezmizí ze dne na den).


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Já si nemůžu pomoct, ale znovuzkrácení intervalů chápu to jako vyhazování peněz oknem. Vybírat se mělo pečlivěji a posilovat pouze tam, kde je to vhodné.
Jsem plně ztotožněn s myšlenkou, že pro nalákání lidí do MHD je potřeba ji zatraktivnit (a souhlasím, že toho lze částečně dosáhnout i po stránce zkrácení intervalů), nicméně pochybuji, že to má nějaký zvláštní efekt v době, kdy toho po silnicích už moc nejezdí (koho se tím pokoušíme nalákat?) a mnohé linky z výčtu jezdí poloprázdné i nyní. Pod tímto krokem pozoruji spíš politický krok, na který mají slyšet lidé.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
tak píšou "z 10 na 7,5 min." — tak snad to platí jen pro dobu kdy je 10 min. a ne pro ty 6minutové.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Michalk: doufejme, že se to týká jen období, kdy mají zmíněné linky 10minutový interval.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Pokud to dobře čtu (str. 4), tak by interval 15/30 měl zmizet úplně, tj. včetně víkendového rána. Spíše to naopak vypadá, že dojde ke "zkrácení" intervalů na linkách 1 a 8 (příp. podobných), které mají v pracovní dny v "přechodobém období" ráno a podvečer interval cca 6,66 minut na jednotný interval 7,5 minut. Doufám, že konkrétně v těchto případech vědí, co dělají...
Taky by to mohli na městě projednat v nějakém rozumném termínu, ať to zase nedopadne jak naposledy, kdy oddělení jízdních řádů mělo zajisté velmi klidné a pohodové Vánoční svátky.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Marně hledám přílohy k tomu dokumentu, zvláště přílohu 1a) — to se zveřejňovat nemusí?


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Velmi dobrá zpráva :applause:

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Sice se to netýká víkendů, jestli čtu dobře, nicméně důležité jsou ty večery. Myslím, že mnoho lidí odrazují k večernímu používání MHD právě ty intervaly.


Offline
1205
17 lis 2008 17:19
Brno-Bystrc (30, 50, 51, 52, N92)
Pokud odsouhlasí zastupitelstvo tento dokument, tak se nám zkrátí intervaly.......
http://www.brno.cz/fileadmin/user_uploa ... 000896.pdf


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Otázkou pořád zůstává, je-li to vůbec potřeba.

Spíš než škrtat za každou cenu by se mělo optimalizovat. Já vím, že to slovo se rádo zneužívá k různým akcím a často sklouzává jen k tomu škrtání, ale nemusí tomu tak přece být. Na a-58 v sedle není poptávka odpovídající intervalu 15 minut, tak se prodlouží na 20 minut. Naopak se ale průzkumem zjistí, že na x-YY je vysoká poptávka, tak se tam interval zkrátí. Takhle by to mělo fungovat, a ne že všude budeme za každou cenu držet interval pod hranicí únosnosti a ekonomické udržitelnosti. Koneckonců jak to na a-58 vypadá ve špičce? Je tam současný interval 10 minut odpoledne a 8 ráno v té největší špičce dostačující, nebo je potřeba zkrátit třeba na 6 minut? Je-li to potřeba, klidně, nebyl bych proti. Koneckonců po zrušení bus posil t-25/26 by v ranní špičce mezi 7. a 8. hodinou najednou mělo být k dispozici velké množství nevyužitých vozů, ne?

Už je to jasné?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 16 lis 2024 08:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]