Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 281 z 725    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 725  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Martin: Zbytečný cyklopruh považuju za plýtvání místem. Zrovna na tom Obilňáku by místo něho byly užitečnější ty parkovací stání.

Taky si myslím, že kolo patří spíš na silnici, než na chodník. Minimálně rychlostně má cyklista ve většině případů podstatně blíž k IGK, než k chodci.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
26
17 říj 2006 14:23
MartinV píše:
Tak sloupy se dají dát (kde nejsou domy, i když i tu by to nemusel být problém) až těsně ke zdi.


Ty sloupy mají ovšem nějaký základ (ne zrovna malý), takže představa, že by se postavili těsně ke zdi, je prostě nereálná. Díra pro základ se dá udělat i vrtnou soupravou (půdorysně menší základ), ovšem zase nedá vrtat přímo u domu.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mceza: ale tak je to alespoň nějaká bariéra a ochrana (chodců), (ani plná) čára není zeď. Ale záleží na situaci, bo TT je vhodné oddělit obrubníkem. Jak je to na Lidické nebo Milady Horákové. Ale třeba i pražský styl obrubníků, jaký mají např. u národního, se mi líbí.


Offline
Uživatelský avatar

3744
08 čer 2005 23:12
Nějak takto


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Ja jsem proti jakymkoli vice vystouplym obrubnikum. Bohuzel modernim trendem je budovat pruhy ohranicene co nejvyssimi obrubniky. Chodce ani cyklistu to neochrani (ve 20 km/h to autem stejne prejedu jako prd), akorat mi to pri neumyslnem najeti poskodi auto.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mcezo: co mám možnost porovnat z jiného města a jiné země, a co by nemuselo být nereálné i u nás: je tu stejné pořadí pruhů pěší-kola-auta-kola-pěší, někdy jen pěší-kola-auta-pěší, kde kola jezdí obousměrné na jedné straně ulice. Jediný (!) rozdíl je tu v tom, že cyklopruhy jsou součástí chodníku s nezbytnými přejezdy pro cyklisty. I u nás jsou často mezi chodníkem i silnicí. Jde jen o to zvednout cyklopruhy o pár cm.
Je to bezpečnější.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Stojany na kola se po Brne uz buduji.

Ja jsem proti budovani cyklostezek na chodnicich. Je to nejhorsi mozne reseni. Cyklista patri na silnici. Ano, nejsem proti cyklopruhum a optickemu nebo fyzickemu oddeleni od silnice, ale uz jen kvuli bezpecnosti cyklisty musi zustat na silnici.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Gold: Moje řeč. V obojím.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: seriously? V tomto případě jsem nemluvil o Údolní, ale obecně o stojanech na kola v centru nebo kdekoliv jinde. Ale pak je také důležité umožnit cyklistům vhodnou dostupnost, ať už to bude Údolní, nebo jiná ulice.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1976
07 dub 2006 09:03
Zrovna do Údolní bych cyklisty moc nepouštěl. Můžou jet některou paralelní ulicí, kde je menší provoz (Grohova, Gorkého). Otázkou taky je, odkud by se brali - od Ústavního soudu, FSS?


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
K čemu mi bude na Údolní 30 stojanů na kola, když tam nejsou potřeba? Parkují tam především návštěvníci porodnice, ombudsmana a firem v okolí Obilního trhu. Troufám si z občasných pozorování tvrdit, že poměr lidí do porodnice a firemních aut je zhruba 1:1. A ani jedni z nich ti na kole nepojedou.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: já měl na mysli právě toho kroužícího řidiče. Je lepší namalovat pár parkovacích míst, nebo dlouhodoběji zaujmout postoj měli bychom něco dělat s naším ovzduším, proto budeme podporovat cyklistickou dopravu, tzn. pořídit třeba stojany na kola (v Brně včetně kamer snímajících příslušná místa)? Pruhy mohou být později, když cyklistů přibude. Ale myslím, že podpořit trochu cyklistickou dopravu není od věci. Řada řidičů jezdí autem sama, a tak by se jejich přesednutím do sedla také trochu uvolnily silnice (někteří by tak udělali, je snažší hledat stojan, než parkovací místo, to první je navíc i v centru zdarma). I ta parkovací místa (by se uvolnila).
Tak si sám odpověz, jestli bys problém parkovacích míst řešil novými místy na parkování (krátkodobé, bo se hned obsadí a nová auta budou hledat místo k zaparkování -> možná i plnější silnice), nebo stojany na kola (projeví se spíš v dlouhodobějším horizontu -> možná i trochu prázdnější silnice).


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Jasně, a rodiče si nové přírůstky přijedou vyzvednout s přilbičkou na řídítkách...

Furt mi přijde ekologičtější, když cyklista, kterých po Údolní jezdí skutečně minimum, pojede po široké silnici, než když po ní bude vytrvale kroužit auto, jehož řidič čeká na uvolnění nějakého parkovacího místa.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tak sloupy se dají dát (kde nejsou domy, i když i tu by to nemusel být problém) až těsně ke zdi. A mně přijde lepší, než vybudovat pár míst na stání pro auta, dobře navrhnout cyklostezky, a k tomu přidat stojany na kola. Bo jestli se nepletu, tak místo stání pro jedno auto může být o něco více zaparkovaných kol (8-10 by mohlo být reálné číslo).


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
Na Údolní jsou (mezi Úvozem a Obilňákem) dost široké chodníky na to, aby mohly být dělené 50:50.

Nejsou, zapomínáš na sloupy veřejného osvětlení, které bys snad nechtěl dát doprostřed cyklostezky nebo chodníku. Spíš by se mi líbilo, kdyby se mezi sloupy udělalo legální parkoviště.


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: nic ale přece nebrání tomu, aby někde cyklisti měli svůj pruh? Jde o bezpečnost, což si myslím hraje u některých lidí roli (ani se jim nedivím) - s čímž souvisí, že je lepší k sobě dát pěší a kola, než kola a IGK. Na Údolní jsou (mezi Úvozem a Obilňákem) dost široké chodníky na to, aby mohly být dělené 50:50. A to se týká i části k náměstí Míru, jet nahoru po panelech skoro ve stejném pruhu, jako šaliny a auta, je opravdu zážitek a řada lidí i tak jede po chodníku. Je to přirozenější.
Ale bohužel tu pak máme cyklisty, kteří při jízdě na chodníku považují 40 km/h za standardní rychlost.

Robert: to sloučení IGK a MHD se mi taky nelíbí, nicméně nějaké dobré nápady tam padly, a ty by se daly jinde realizovat.


Offline
7298
27 úno 2010 07:40
"Řešením by bylo sloučit jízdní pruh pro auta i tramvaje do jednoho. Vznikl by prostor pro vytvoření cyklopruhů i rozšíření chodníků," vysvětlil Šindelář.

Ten pán asi jezdil bez přilby a spadl na hlavu, ne? Všechno stojí, kola jedou...
Já bych zase navrhoval společný pruh pro šaliny a kola. Možná by to leccos vyřešilo podle Darwina.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6178
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cyklopruhy by se měly zřizovat tam, kde je to opravdu potřeba a tam kde se prostorově vejdou bez omezení MHD. Bohužel někteří asi mají pocit, že se cyklopruhy musí nacpat všude. Zrovna Údolní je případ kdy by zřízení cyklopruhů byla zbytečnost, protože na Údolní je intenzita provozu IGK taková, že se dá na kole pohodlně jet v jízdním pruhu s IGK.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6968
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
I když Miladu prošvihli, ostatní ulice by se mohly opravit lépe. Resp. žebříček by měl být nejdřív segregovaná MHD, a až poté cyklisté. Ale zrovna taková Údolní je na vše napsané široká dost.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Milady Horákové: Jde o varování, tvrdí Brno na kole
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/milady-horakove-jde-o-varovani-tvrdi-brno-na-kole-20150927.html


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Mimochodem, ten obrázek je dokonce ze starého streetview z roku 2011. Ale jak se jim povedlo chytit ten moment v daném úhlu, to nevím...

https://www.google.cz/maps/@49.1981999,16.6196125,3a,75y,6.73h,74.8t/data=!3m7!1e1!3m5!1sCisLnsNRu47_sxji_IpX9g!2e0!5s20111001T000000!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=en


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
A pak věř novinám. A novinářům. Některým. Pánové Čapek a Peroutka by hořce zaplakali...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
agent_s_teplou_vodou píše:
Zastávka Körnerova byla dříve na Milady Horákové? :mrgreen: #-o

Taky jsem si říkal, co to je biggrin


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Zastávka Körnerova byla dříve na Milady Horákové? :mrgreen: #-o


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
Retrívr utíkal pánovi. Podhrabal plot a autobusem odjel do jiné čtvrti
http://brno.idnes.cz/pes-v-brne-cestoval-autobusem-d2u-/brno-zpravy.aspx?c=A150924_142354_brno-zpravy_tr

Hlučnost tramvajové tratě na ulici Milady Horákové se snížila o 35 %
http://www.centrumnews.cz/zpravodajstvi/brno/hlucnost-tramvajove-trate-na-ulici-milady-horakove-se-snizila-o-35-164560


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 ... 725  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 říj 2024 06:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]