Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 209    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 209  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
No, se zachováním jednoho kusu naprostý souhlas. Ale proboha proč pouze statický exponát. Máme tu tři +/- provozní vozy a muzejnit tu čtvrtou, pouze kastli, je lehce mimo. Když je šance ji zprovoznit v PL, tak lepší, než by stála, a zavazela, někde v depozitáři. Bez možnosti poslechnout si její charakteristický rachot.
Ohledně zamuzejnění je to, co vím, už trochu vyšší politika a my šotouši to můžeme jen pozorovat z dálky...

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
MKzB píše:
V Poznani jí bude mnohem lépe, než v Brně. Po rekonstrukci na Moderus Tatrus bude zařazena do provozu pod e.č. 415.


Bohužel, číslo 415 už je obsazeno vozem Moderus Beta: http://www.kmpk.poznan.cba.pl/grafika/z ... beta_1.jpg

Vozy RT6N1 dostaly v Poznani čísla 401 - 410, první Moderus Beta přišel v roce 2011 - ev. č. 415. Patrně už v té době počítali v Poznani, že si přidají 4 RT6 z Prahy. S vozy z Brna však ne a tak vynechali jen 4 místa. Nakonec, čísla 411 - 414 by měla přibýt snad ještě letos.

Pevně věřím, že se podaří 1 RT6N1 zachovat v ČR. Ano, v Polsku by ji čekal osud skutečně oblíbené a spolehlivé tramvaje, ale zase u nás by měl zbýt alespoň 1 zástupce prvních nízkopodlažních vozů v ČR. To je můj názor.

Paradoxně, právě 1804 bude nejlépe dostupná (za nejnižší cenu) a pokud by o ni nějaké muzeum či sběratel stál jako o statický exponát, určitě by z toho vozu exponát udělat šel. Tam by bylo jedno, že z elektrické části v ní zbyly pomalu jen rozvody. Hlavně aby neskončila ve šrotu.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Jak dlouho to tam visí? Nebo je lhůta na nabídky opravdu jen dva dny?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Navíc výkupní cena kovů je v poslední době minimální.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Za cenu šrotu se to vyplatí - víc za to nemůžou chtít...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Jestli ji ta Poznaň bude chtít...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
V Poznani jí bude mnohem lépe, než v Brně. Po rekonstrukci na Moderus Tatrus bude zařazena do provozu pod e.č. 415.
Pro připomínku polská rekonstrukce je tak radikální, že přípravná demontáž byla z většiny provedena již v Brně formou kanibalizace.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Jako kůlna na zahrádku se kloubový vůz nehodí. Takže buď půjde do Poznaně na díly, nebo ji odkoupí nějaký "sběratel", a skončí ve stodole, jako např. pražská 5513 ve Strnadicích...


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3989
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Kdo by tu hajtru rozebranou koupil? Dyť je to prakticky novostavba, aby se ten stroj uvedl do provozu...

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak šotouši, rozbíjte prasátka. Vánoce jsou za chvíli. sarcastic

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
176
23 led 2011 03:17
http://dpmb.cz/?seo=verejne-zakazky&all


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
OndraK:
Astra 300 měla nehodu, po které měla být opravena. Její likvidaci zapříčinily minimálně tři faktory:
1. postupná kanibalizace.
2. hodně odličností proti sériovým kusům.
3. náhradní zadní čelo dodané s křížkem po funuse (hodilo se pro jinou Astru)

Ad. muzejní RT6:
TMB by mělo zachovat tu, která jezdila v pravidelném provozu pokud možno v Brně, takže v úvahu připadá 1801-3.
Osobě jsem pro 1802, která měla jako první dořešené brzdy, takže se jedná o finální vzor. Podle tohoto vzoru byla upravena 1803, měla být upravena i 1801 (možná i 1804). Nerad bych, abychom toho jednou litovali stejně jako soupravy metra R1.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Co si vybavuju, tak po netu kolovaly fotky v kovošrotu odložených dveří z 15T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ondra K. píše:
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.


Skoro to z té věty vypadá, že když ty nevíš co s ní bylo, tak to neví "v podstatě nikdo." Minimálně jeden článek a kusy skeletu jsem viděl na fotkách z nějakýho vrakoviště. Každopádně se poptám, tuším že tu mašinu nějak podrobněji zkoumali.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Astra 300 byla zrušená po nehodě. Co se týče 9200, tak v podstatě nikdo z nás neví, k čemu ji výrobce nakonec použil. Klidně mohla být "zrecyklována" v rámci nějakého dalšího projektu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Hhoonnzzaa píše:
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy....

No to je pak debata těžká když v jednom příspěvku něco velkolepě nadneseš a v druhým už nevíš... Šrotace 300 a 9200 mi taky nejde do hlavy. U té 9200 se vědělo, že nevyjde do běžnýho provozu, proč po ní někdo nechňapl, netuším, ale je to škoda, první vyrobená 100% pseudonizkopodlažní šalina je již kaput. No nezní to nádherně? Pokud je trend dávat muzejní vozy do původního nebo i prototypového stavu, nebylo by lepší tam rovnou něco zprvu dát, a nemuset to pak nákladně překopávat?

agent_s_teplou_vodou píše:
Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3...

Wikipedii bych bral s rezervou, někdy jsou tam nepřesnosti. Tušil jsem že T3 bylo vyrobeno něco kolem 13900 dal jsem tam tedy rezervu očividně malou, netušil jsem že někdo o půlnoci bude mít potřebu dohledat a radovat se nad tím že jsem se spletl.

brnpat píše:
To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.

No právě, ale pochopení toho, že vozy, co si museum zasloužily už tu nejsou stále od některých nemám.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
124
18 čer 2015 20:20
Rem píše:
... jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. ...

To by šlo dost těžko, prototyp T3 by spíš šel předělat z kastle T2. Karoserie prototypu a sériové T3 se dost lišila, asi tak stejně jak karoserie prototypu trolejbusu 9Tr a sériové 9Tr.


Offline
Uživatelský avatar

1105
28 pro 2008 00:10
613 00
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů...

Wikipedia uvádí 13.945 vyrobených vozů Tatra T3 (počet dodaných nových vozů přímo z výroby), a k tomu dalších 131 náhradních vozových skříní, často s náhradními podvozky. Ač byly tyto vozy vykazovány jako náhradní díly, fakticky se jednalo o zcela nové tramvaje, které nahradily některé vozy zničené při nehodách či požárech. V Československu byly těmito „rekonstrukcemi“ nahrazovány i tramvaje starších typů T1 a T2, od kterých nové vozy převzaly i evidenční čísla.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Já stále nerozumím, čím by byl cennější úplně první původní prototyp vozů RT6 než současné vozy. Nikdy nebyl schválen jako typ, nikdy se nepočítalo s výrobou shodných kousků a stejně je tomu i u prototypu vozů LT, tedy vozu RT6S. Samozřejmě by bylo dobré, kdyby se zachovaly i tyto vozy, ale současné vozy RT6N1 v Brně jsou ty pravé RT6N1, které všichni znají a budou si takové pamatovat. Jejich vzhled, vůni, zvuk, vše co k nim patří. A ačkoli jich nebylo moc, dalo by se hovořit o malé sérii, včetně Polska. Právě tyto vozy se staly vůbec prvními již vážně myšlenými nízkopodlažními vozy u DPP a DPMB.

Stejné by to bylo s úplně prvním funkčním vzorkem 15T ev. č. 9200. Určitě nikdo v budoucnu nebude truchlit nad nezachováním tohoto vozu, ale určitě by bylo škoda nezachovat ani jednu sériovou 15T. Stejně tak to je s úplně první Astrou, která již je také po smrti. Mnohem cennější bude jednou zachovat jednu sériovou Astru.

A co už vůbec nechápu je ohánění se formulí "když o ní bude nějaké muzeum stát". Legislativně naprosto nic nebrání tomu odprodat třeba 3 vozy Modertransu a 1 vůz si ponechat a vypravovat ho jen příležitostně či vůbec. Na světě není jen ekonomická hodnota, na světě jsou i jiné hodnoty. Bohužel, žijeme v době, kdy se vše ostatní kromě ekonomických zájmů jaksi vytratilo. Historická hodnota případně zachovaného vozu RT6N1 bude samozřejmě nejvyšší až my už budeme přesýpací, takže nás to vlastně nemusí zajímat. Ale s takovým přístupem bychom dnes neměli cenné muzejní exponáty v muzeích všude po ČR.

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Neřekl bych, origoš to prostě nebude. Pokud něco do muzea tak RT6S. Toho jest jeden kus, prototyp. Pokud berete, že z nynějších RT6 lze udělat muzeální exponát, tak pak by neměl být problém nechat 157 let jezdit v Poznani vůz Tatra RT6 MF06AC (uschování vytěžených dílů) pak ji odkoupit a překopat jí zpět na RT6 TV10.
Když tu padla T3M... ta taky prošla "modernizacemi" a teď ji vracejí do původního stavu

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
Rem píše:
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů


A to je přesně ono! Právě jsi sám řekl důvod, proč je tak důležité myslet na muzejní RT6.


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Ano, porovnávat vůz jehož bylo vyrobeno 19 kusů s vozem, jehož bylo vyrobeno 13874 kusů +/- 45 kusů je argument, nad kterým bych měl držet hubu.
Předpokládám, že půjde ultramega snadně udělat z nějaké RT6 původní prototypovou RT6 která byla v jednom kuse, né nynější odvozeniny, stejně tak snadno, jako lze nyní z každé T3 udělat původní T3 prototypovou. Pravda ta dřevěná podlaha by se sháněla asi na zakázku no...

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

4738
23 dub 2010 00:41
BRONX
První T3 už také neexistuje. To ovšem neznamená, že bychom neměli mít T3 v muzeu, že...


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Hhoonnzzaa píše:
Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).


První a původní RT6 s tyristorovou výzbrojí TV10 je již, nebo pardon, částečky prachu z ní jsou možná ještě v Kralupech ve šrotárně. To, co se následně dělalo, už jsou další odvozeniny od tohoto modelu. Teda oni pak přeroubali i ten původní prototyp, kterej následně zlikvidovali (pro ty nejchytřejší z nejchytřejších "onzú")

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
121
01 úno 2009 22:40
Rem píše:
Že takové orthodox názory o zachování aspoň jednoho vozu pro museum nemáte i ve věci K3 a VV60LF. Prostě se z RT6 musí dělat něco víc. Pokud bude přijatá nabídka, půjde to pryč a doufat si můžete jak chcete.
P. S. Máme v Česku RT6S, pokud vás to tolik se*e, že by naše stroje šly pryč, složte se a třeba vám eSko za půl mega prodají :)


Asi netřeba zdůvodňovat, proč jsou do budoucna RT6N1 o mnoho cennějším historickým vozidlem než K3 a jakékoli další nízkopodlažní kousky v ČR, že ne? První může být jen jedna (pro méně chápavé).

_________________________________
Tramvajové vozy RT6 na Facebooku: https://www.facebook.com/tramvajovevozyrt6


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5202 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 209  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 25 lis 2024 03:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]