Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 75 z 234    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 234  Další
Autor Zpráva
Offline
43
20 kvě 2014 17:25
Mogul píše:
1) Přísun 2 21Tr do Slatiny (ano, budou tam "trpět", ale nebudou přejíždět),


Nejen že by trpěly ty trolejbusy, ale trpěl by i Komín. Přesouvat jednadvacítky do Slatiny v této době, kdy je nedostatek nízkopodlažních sól, mi přijde jako úplný nesmysl.

_________________________________
Začátek je vždy těžký...


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
b1: Jasně, tahat autobusy pod drátama. Fakt geniální řešení. Něco jako na první elektrifikované trati v Rakousko-Uhersku, kde se "prohánějí" Regionovy. Takhle vlastně můžeme zrušit všechny trolejbusy, že...
Ostatní bych poprosil o konstruktivní řešení. Děkuji


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Alanis píše:
b1: A co rovnou zrušit trolejbusy ve Slatině, hlavně aby z Komína neubyla jediná 21Tr :roll:

Podívej se na můj příspěvek z čtvrtek 3 zář 2015, 16:18:37 :wink:


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
S Mogulem docela souhlasím, ideální řešení by bylo přesunout pár 21Tr do Slatiny. Docela nechápu, proč tu je tolik lidí za každou cenu v opozici a taky je dost vidět hledání důvodů proti za každou cenu.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
b1: A co rovnou zrušit trolejbusy ve Slatině, hlavně aby z Komína neubyla jediná 21Tr :roll:

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Mogul: Nebo na ty 2 kurzy místo 14Tr vypravit nízkopodlažní autobus ze Slatiny.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
MartinV: No, divil by ses. Zážitky s matkami s kočárky by tu možná vydaly na vlastní téma :-)
Rozumné důvody ze strany provozu (přejezdy, údržba atd.) tu zazněly, ale stejně tak tu zaznělo, proč neobstojí.
Při současných početních stavech ve slatinské vozovně by to spravily cca 2 kurzy denně navíc. Je na zvážení, jaká varianta je nejvhodnější (nebo nejméně špatná):
1) Přísun 2 21Tr do Slatiny (ano, budou tam "trpět", ale nebudou přejíždět),
2) přejezd stejných 2 21Tr Komín-Česká (t-36) / jalový přejezd Česká-nádraží / nádraží-Slatina (t-33) (budou v teple a v suchu, ale budou přejíždět) nebo
3) udělat ze slatinského vrakoviště normální vozovnu (nebo aspoň krytou plochu), aby technika netrpěla...

DPmB na jedné straně argumentuje složitostí přejezdů v případě vypravování z jiné vozovny a na druhé straně se pořádají nostalgické jízdy na trase Česká - vozovna Slatina se závlekem přes nádraží. Vím, že se tohle srovnání spoustě lidí nelíbí, ale na druhou stranu je nutno uznat, že to jde, když se chce.
Jalových km se za den najede už tak dost, takže dva ranní a dva večerní přejezdy Česká - Hlavní nádraží by ten počet až tak nezvýšily.

Když se budou hledat důvody, proč něco nejde, tak nikdy nic nebude. Když se bude někdo obtěžovat najít rozumné řešení, tak bude aspoň něco :-)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Richie píše:
Když jsem byl před 10 rokama v Paříží, tak už tehdy tam člověk nenarazil na vysokopodlažní autobus. Totéž Vídeň...
To ovšem není východní Evropa. Ale třeba taková Jihlava má všechny trolejbusové spoje nízkopodlažní. :D

Ale když už tu zmiňuješ tu Vídeň (která je zřejmě pro spoustu lidí Mekkou MHD), tak i tam třeba u tramvají taky nejsou a nebyly nízkopodlažní vozy přidělovány do vozoven tak, aby jich v každé vozovně byl stejný poměr, a i nyní jsou tam linky, které mají přes 90 % nízkopodlažních spojů, zatímco jiné mají kolem 50 % nízkopodlažních spojů.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mogule: myslím si, že není problém pro matky s kočárky otevřít pusu a poprosit, ochotní lidi tu stále ještě jsou. Aneb mezilidská komunikace stále funguje.

Rozumný důvod že nezazněl? Snad ano. Jednak je lepší mít ve vozovně převážně jeden typ vozidla. Jednak je Slatina daleko, a kvůli vzhledu sítě je nelogické na slatinskou větev vypravovat cokoliv z jiné vozovny, protože by se tu najelo mnoho jalových km. A tak aby nebyla trolejbusová Slatina jen VP s 14Tr, je tu i pár 21Tr. Mohlo by jich tu být víc, ale víme, jak slatinské 21Tr vypadají..


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
prototyp401 píše:
Ani já nechápu, proč to někteří tak hrotí. Vozíčkář, který prostě ten NP chce, tak se mrkne do jízdního řádu a počká si i kdyby to hold byla hodina. Před 15 lety by takovou výhodu vůbec neměl. A dneska - když ta výhoda je, tak jednou za hodinu je málo, my chceme už jenom nízkopodlážní... ](*,)

Tak s takovým přístupem lze říct, že před sto lety byli tito lidé zavíráni do ústavů a před pěti sty lety shazováni ze skály a dáváni sežrat lvům. Tak takto prosím ne! Jsou to plnohodnotní lidi, akorát neumí létat (viz kampaň Chodící lidé).
BTW: hold - někoho chválíš vs. holt - povzdechnutí

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
Něco k nízkopodlažnosti:
Nevím, jestli se při nákupu vozidel dá ještě vůbec sehnat něco vysokopodlažního. I kdyby ano, tak nepředpokládám, že by do toho při současném trendu někdo šel.
Trošku jsem nepochopil spojování NP vozidel pouze s vozíčkáři. Neříkám, že se jich vyskytuje málo, ale rozhodně to není jediná skupina lidí, která nízkopodlažnost ocení. Mezi ty ostatní patří také:
matky s kočárky (jednak kvůli klesající ochotě ostatních jim s kočárkem pomoct a taky kvůli vlastní šikovnosti při manipulaci s kočárkem),
lidé se sníženou schopností pohybu (nemyslím některé důchodce, kteří mají v oblibě nejvyšší místa..),
lenoši, kterým se nechce pomáhat s kočárkem :-)
Ale o důvody, proč nízkopodlažnost ano nebo ne tu nejde.
Když má DPmB k dispozici určité (docela vysoké) procento NP vozů pro danou trakci, tak by bylo logické, aby se nízkopodlažnost na jednotlivých linkách pohybovala na stejné úrovni (blízko celkového stavu). Samozřejmě, že počet "garantů" na linkách bude nižší, protože něco je v záloze, na opravě atd...
Zatím tu nezazněl jediný rozumný důvod, proč by se některé linky měly s nízkpodlažností blížit 100% a na některé se dá jen to, co zbylo. Tady nejde ani tak o konkrétní linku nebo část Brna, ale o to, že by se měl DPmB ke všem svým zákazníkům chovat v rámci možností stejně (nemůžu chtít, aby mi jezdila šalina někam, kam nevedou koleje, že...). Když můžou být dožívající 14Tr rozděleny mezi Husovice a Slatinu, nevidím důvod, proč by se o ně nemohly podělit i s Komínem. Obdobně to samozřejmě platí i pro šalinové a autobusové linky.
Argumenty, že někde jsou na tom i hůř a porovnávání šalinové linky s trolejbusovou fakt neobstojí. Pokud chceme něco porovnávat, tak to musí být reálně porovnatelné...


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Když jsem byl před 10 rokama v Paříží, tak už tehdy tam člověk nenarazil na vysokopodlažní autobus. Totéž Vídeň...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
439
16 led 2015 11:18
Fafner píše:
Já hlavně furt nechápu, proč se tu ta nízkopodlažnost tak hrotí... je na tom snad ze zemí východní Evropy nějaká jiná lépe?


Podle mne jde jen o prevlecenou touhu po kupovani/nasazovani novejsich vozidel. Az bude zanedlouho 100% NP, bude se muset najit jina zaminka, treba CNG pohon (u busu). biggrin


Offline
Uživatelský avatar

365
08 čer 2015 19:07
Brno-sever, u staré nepoužívané smyčky
Fafner: loni v a-46/x5 jsem potkával jednoho pána na invalidním vozíku.


Offline
333
21 dub 2009 20:30
Fafner píše:
Já hlavně furt nechápu, proč se tu ta nízkopodlažnost tak hrotí... je na tom snad ze zemí východní Evropy nějaká jiná lépe?


Třeba v takovém Zagrebu jsem vysokopodlažní autobus na MHD neviděl už tak pět let.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
A má někdo z vás nějaké info, jaké je zhruba obydlení vozíčkáři v daných částech Brna a jaká je využitelnost plošin? Docela by mě to zajímalo.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

3985
25 led 2006 16:11
všudezdejší
prototyp401 píše:
Ani já nechápu, proč to někteří tak hrotí. Vozíčkář, který prostě ten NP chce, tak se mrkne do jízdního řádu a počká si i kdyby to hold byla hodina. Před 15 lety by takovou výhodu vůbec neměl. A dneska - když ta výhoda je, tak jednou za hodinu je málo, my chceme už jenom nízkopodlážní... ](*,)


Čoveče, doufej, aby ses sám jednou na ten vozejk nedostal. Pak bys byl rád, že ti nízkopodlažka nejezdí jednou do hodiny, ale v nějakém lidském intervalu. Argument, že před patnácti lety by takovou výhodu neměl, je dost mimo. Dneska je trochu jiná doba a zároveň i jiný možnosti.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Fafner píše:
Já hlavně furt nechápu, proč se tu ta nízkopodlažnost tak hrotí...

Ani já nechápu, proč to někteří tak hrotí. Vozíčkář, který prostě ten NP chce, tak se mrkne do jízdního řádu a počká si i kdyby to hold byla hodina. Před 15 lety by takovou výhodu vůbec neměl. A dneska - když ta výhoda je, tak jednou za hodinu je málo, my chceme už jenom nízkopodlážní... ](*,)


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Napadají mě jen lidé na vozíku, kteří potřebují nutně NP spoje. Protože pokud jedu s kočárkem, určitě není problém poprosit nějakého cestujícího.

A co se týče starších lidí, ti stejně vždycky vyhledávají schody. :mrgreen:


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já hlavně furt nechápu, proč se tu ta nízkopodlažnost tak hrotí... je na tom snad ze zemí východní Evropy nějaká jiná lépe?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mogul píše:
MartinV: ...Proto bych radši zůstal u porovnávání v rámci příslušné trakce (a pokud možno u porovnatelných linek).

Jasně, srovnání s místy, které jsou na tom objektivně hůř, než Slatina, se ti nehodí do tvého bulení o utlačované Slatině.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
ReZ píše:
To doufám bylo myšleno jako vtip. Jinak je to hodně přitažené za vlasy. To by se dalo stejně, blbě, argumentovat takto: Pražáci mají levnější šalinkarty a mají metro, já chci taky jezdit po Štatlu krtkem...
Ano, bylo to míněno ironicky, protože mogul právě tímto stylem argumentuje, viz i jeho odmítnutí argumentu, že linky z centra do Slatiny mají větší procentuální podíl než linka z centra do Obřan.

Nicméně narozdíl od těch Obřan pro Slatinu řešení exstuje...
Vozovna Komín má 100% nízkopodlažnost a hned za rohem je autobusová vozovna Slatina s rovněž 100% nízkopodlažností. A není potřeba stavět manipulační tratě nebo řešit režijní kilometry, stačí X vozů z Komína vyměnit za X vozů ze Slatiny. V době, kdy i Husovice mají 21Tr...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
b1 píše:
A taky to můžu obrátit, když už teda řešíme pouze trolejbusy: Třeba pro lidi bydlící v Ořešíně stojí šalinkarta stejně jako pro lidi ze Slatiny a nejezdí jim tam žádné nízkopodlažní trolejbusy.

To doufám bylo myšleno jako vtip. Jinak je to hodně přitažené za vlasy. To by se dalo stejně, blbě, argumentovat takto: Pražáci mají levnější šalinkarty a mají metro, já chci taky jezdit po Štatlu krtkem...
No a jestli tu řešíme nenízkopodlažnost šrákové Slatiny, tak bych problém hledal hlavně jinde. V odříznutosti slatinské trati a celkové zaostalosti vozovny. jak jsem několikrát říkal, chtělo by to zadrátovat Bělohorskou, a-75 překlopit do t-27 a část slatinských výkonů konat z Husovic. Jenže jsme u peněz. Kolik stojí zadrátování, kolik stojí vzkm t-busu oproti a-busu, jaký by byly jalový přejezdy apod.
Další možností by bylo, a snad bude, protažení šráků přes nové nádraží na Mendlák a t-25/t-26 mít plně okružní. Pak se o výpravu všech linek podělí všechny tři t-vozovny. Viz nově vypravování všech d-linek (logicky mimo d-3 a d-8) z obou vozoven.
Napadá mě taky možnost přesunout do Slatiny 22Tr, výměnou za část 21Tr a řešit tím i KB. Pokud je ovšem nepotřebuju víc na t-25/t-26/t-37.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1632
19 led 2014 12:31
Brno - Maloměřice a OBŘANY
tohan píše:
Na Řípské vedle Kauflandu znovu stojí čtyři ukrajinské kamiony.

Dneska, kolem půl 9, už byly nastoupeny všechny tahače v areálu vozovny. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

902
02 lis 2006 07:32
Brno
MartinV: No, to je přesně o tom, že když se chce (nebo je to potřeba), tak to jde.... Ono v tomhle případě jde i o postoj DP.
Porovnávat lze leccos, ale musí to být porovnatelné. Proto taky nesrovnávám "33" například s "25/26" - jsou to přece jenom linky odlišného charakteru. Kdybych vyvřiskoval, že d-8 je plně nízkopodlažní a že to chci i pro t-33, tak je mi jasné, že bych si říkal o ubytování na Húskové.
Proto bych radši zůstal u porovnávání v rámci příslušné trakce (a pokud možno u porovnatelných linek).
Na bezbariérové zastávky jsem koukal na JŘ Brno, tam třeba pro 33 není jako bezbariérová uvedena ani jedna. V oficiálním linkovém JŘ taky ne, ale v zastávkovém jsou pro změnu všechny, které jsou u chodníku.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5826 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 234  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 17 lis 2024 05:03
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]