Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 18 z 40    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 40  Další
Autor Zpráva
Offline
800
12 zář 2014 23:38
To sledování trasy právě bylo mým cílem. Navíc, pokud mají dvě linky podobnou trasu, dostaly i podobnou barvu (60/61, 31/33, 25/26/27), nebo jsem se o to alespoň snažil, kde to šlo. Vyloženě sjednocené do jediné čáry jsou busy a trajfy ve schématu centra, aby se vešly do úzkých ulic :)

A za chválu díky :)


Offline
439
16 led 2015 11:18
Jen taková malá angličtinářská. Výraz reinforcement line jakožto posilová linka se mi zdá být trochu neobratný, to používají spíš vojáci. Spíš bych tam viděl backup line.


Offline
Uživatelský avatar

6963
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
:applause:
Je otázka, jestli je u denního schématu lepší použít jednu barvu (a ve společné trase jednu linku) pro T-linky a jednu pro A-linky. Nevypadalo by to jako v cirku. Na druhou stranu takhle lze líp pozorovat celou trasu konkrétní linky.
Co se mi ale moc líbí - konečně dvojjazyčné provedení. Jelikož ta angličtina v komunikaci (v Česku obecně) velmi chybí.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Pánové, je to tu.
Na webu DPMB si ode dneška můžete stáhnout má nová schémata, od 13. 12. budou i ve vozech, na zastávkách atd.
Schémata uzlů se doplní začátkem příštího týdne.

Denní:
http://www.dpmb.cz/?seo=download&id=3110

Noční:
http://www.dpmb.cz/?seo=download&id=3111

Centrum:
http://www.dpmb.cz/?seo=download&id=3109

Tramvaje:
http://www.dpmb.cz/?seo=download&id=2991

Pro případné zájemce bude k dispozici plakátové provedení:
https://www.dropbox.com/s/zzxpiibm4hsms ... a.pdf?dl=0

A obří plakát na šířku bude brzy i na Novobranské.

Veškerá kritika a připomínky jsou vítány :)


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Dík za info. Stavím se tam. Jinak gratulovanec... K úspěchu.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Válí se jich celé štosy na infocentru — od vchodu vpravo za skleněnými dveřmi... jsou z jedné strany sytě modré s bílou siluetou petrova, z druhé strany žluté s černou kočkou v kruhu :)

jo a samozřejmě zadara :)


Offline
Uživatelský avatar

757
27 úno 2015 21:19
Zlín
Nikdy jsem přímo na Novobranské nebyl - je možnost tam jen přijít a schéma si vyzvednout - vzít? Nebo musím k nějakému okýnku a požádat o něj/zakoupit? Děkuji :-)


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Ono se tam našlo ještě pár dalších chybek, nebojte se — kontrolovalo se to xkrát, ale v takovém objemu se vždy něco najde :) díkybohu všechny tyhle chyby jsou, abych našel nějakou výmluvu, neškodné — případnému cestujícímu neuškodí, protože pravděpodobnost využití této zastávky je prakticky nulová... z dalších verzí jsem ji už odstranil...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
To by bylo dost zbytečné, když zastavuje na Moravském náměstí.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
neopravilo to x opravujících lidí — myslel jsem že tam zastavovat bude, až se to zase spustí, ne?


Offline
Uživatelský avatar

3738
08 čer 2005 23:12
Až na jeden detail. Linka 67 dle jízdního řádu nezastavuje v zastávce Janáčkovo divadlo.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
ano ano — kruh zůstal jen v centru, zbytek kopíruje/zjednodušuje reálnou trasu...


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Takže nakonec jediný kruh, který zůstal, je ten kolem centra? Každopádně gratuluji.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Tak pánové — kdo máte zájem, ode dneška jsou na Novobranské (a asi i na dalších místech) zdarma k dispozici nová schémata :) jsem velmi pyšen :)

ukázka zde:
https://www.dropbox.com/s/75xjnax8n9dkq ... 1.png?dl=0


Offline
Uživatelský avatar

16
05 bře 2008 19:10
Velmi zajímavý systém jsem viděl v Zurichu. V každém voze LCD monitor se seznamem zastávek dané linky, před každou zastávkou naskočila obrazovka s informací o možnostech přestupu i s aktuálními odjezdy daných linek, navíc s barevným vyznačením zda přestup lze stihnout nebo ne (myslím že červená "ne", žlutá "ano, ale švihni sebou", zelená "ano na pohodu".


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To stávající nově vylepované schéma by chtělo ještě trochu rozměrově zmenšit (zúžit), aby se dalo vylepit i do 13T.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
800
12 zář 2014 23:38
Nechytil za nos — to byla shoda náhod... když jsem s tím přišel, tak ta současná verze již byla na stole.


Offline
Uživatelský avatar

6963
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Eframmcbeth: kompletní schéma by se dalo do nějaké vitríny umístit na zastávky (plast na papíře), tak jsem to viděl v jiných provozech a při rozměru kolem B1 to ujde. Můžu se mýlit, ale myslím si, že za vytvořením tramvajového schématu (a jeho vylepení, byť v zajímavé grafice) tak trochu stojí tvoje iniciativa. Možná se někdo zainteresovaný konečně chytil za nos.


Offline
800
12 zář 2014 23:38
V Budapešti jsou v tramvajích poměrně často kombinovaná schémata Tram/Metro pro celé město a zvlášť pak ty "vozovnové". To druhé u nás nemá smysl, protože naše síť tramvají, co si budeme nalhávat, zase není tak komplikovaná, aby se nevešla na jednu nohavici.

U nás by měla smysl nohavice s tramvajemi a páteřními linkami ostatních trakcí, nebo i plakátová verze stejného ražení (obě taková provedení jsem dělal i já a doufám, že jednou v budoucnu to bude i ve vozech — pořád se nevzdávám). Grafickou stránku nechám zcela bez komentáře, to je věcí vkusu, ale právě tohle je podle mě hlavní nevýhoda současné nohavice, která se momentálně vylepuje — není na ní ani letištní bus, ani páteřní linky jako 25/26, 31/33, (Co si budeme povídat, linka 44/84 je pro dopravu ve městě tisíckrát důležitější, než tramvaj č. 10.), žádné další přestupy ani vazby na busy, trajfy, na vlak... žádné orientační body... Je to vytržené z ostatní dopravy.

Dalším krokem už je pak kompletní schéma celé sítě. Vzhledem k rozměrům je však umístění takového "plakátu" už dost ošemetnou záležitostí...


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
manil: Jasně, že nejde o kompletní mapu, tu by ve městě jako Budapešť šlo do prostoru tramvaje vměstnat dost obtížně a ztrácela by se tím přehldnost.
Důležité je, že tam cestující vidí trasu své linky a možnosti přestupů.
Nejde o schéma celého systému ale o orientaci nad trasou té konkrétní linky.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Jen tak přemýšlím, kdyby se to schéma trochu upravilo, dodělaly se k páteřním šalinám významné bus linky (okružky, t-25/26 apod.), tak by schéma ve všech trakcích mohlo být jednotné. Nějaké nástřely, jestli se nepletu, už tu kolega eframmcbeth prezentoval. A s velkým úspěchem.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Mouka píše:
Líbí se mi, jak to mají v Budapešti. Je tam schéma linek, které vypravuje dotyčná vozovna. Jsou tam možnosti přestupů. Na table máte u následující zastávky možnosti přestupů.
V Brně je problém, že vozoven je málo a vypravují téměř vše. A pak jsou tu přesuny mezi vozovnami. V Budapešti má každá tramvajová vozovna svůj typ vozů a svoje linky.

Tento systém je i např. v Moskvě. Pro šotouše je to fajn, ale co má obyčejného cestujícího zajímat, která vozovna má jaké linky? Jako komplexní mapa pro orientaci ve městě to neposlouží.


Offline
Uživatelský avatar

6963
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: přesně tak -> kdyby se tolik neškudlilo (jakože to bylo částečně většinou teď stejně z EU dotací), mohly zde být kromě klim i LCD monitory á la Praha a 15T (myslím, že tam je i nějaká mapa/schéma MHD, kde vůz zrovna jede). Tzn. 3 LCD místo perlovky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Taky si myslím, že cedule by byly krok zpět. Navíc je otázka zda by to vůbec bylo realizovatelné. Člověk je tvor líný, a většina si už zvykla, že manipulace z cedulama už prakticky odpadla. Elektronicky řešitelné by to jistě bylo, jen by se nesmělo tolik šetřit na informačním systému ve vozidlech.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Líbí se mi, jak to mají v Budapešti. Je tam schéma linek, které vypravuje dotyčná vozovna. Jsou tam možnosti přestupů. Na table máte u následující zastávky možnosti přestupů.
V Brně je problém, že vozoven je málo a vypravují téměř vše. A pak jsou tu přesuny mezi vozovnami. V Budapešti má každá tramvajová vozovna svůj typ vozů a svoje linky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 976 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 40  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 25 zář 2024 05:17
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]